Εκκλησία

Μόνο Παναγιες

2 Likes

Δεν ξέρω που έχει φτάσει η συζήτηση παρακάτω, αλλά θα σχολιάσω αυτό, κυρίως το post του @The_Black_League lack_league και δευτερευόντως του @pantelis79.
Δεν είναι το ίδιο πράγμα αυτό.
Οι μεν κάνουν κάτι αχρειαστο και προκλητικό όντως όμως μέρος της ίδιας κοινωνίας.
Οι δε το κάνουν με το προνόμιο ότι είναι μέρος μιας κοινωνίας και το κάνουν εναντίον μιας ομάδας ανθρωπων που προσπαθούν να βρούν ένα μέρος να ζήσουν (σίγουρα εκτός της παραπάνω κοινωνίας).

Μου φαίνεται ότι δεν χρειάζεται να τονίσω πόσο διαφορετικό είναι το ένα από το άλλο και τι ειδικό βάρος έχει. Οι μεν κάνουν κάτι για να προκαλέσουν “ίσους”, οι δε το κάνουν για να προκαλέσουν κάποιους οι οποίοι ζουν σε στρατοπεδο συγκ…εε , δομή φιλοξενίας.

Σορυ, αν έχει ξανασχολιαστεί, αλλά έπρεπε να το βγάλω από μεσα μου. :slight_smile:

2 Likes

H νέα ακροδεξιά της Θεσσαλονίκης είναι αυτή από ότι κατάλαβα. Οι διοργανωτές είναι οι ίδιοι που ήθελαν να κάνουν το Straight parade στη Θεσσαλονίκη ταυτόχρονα με το Gay parade. O ένας εξ’αυτών πρέπει να είχε καταδικαστεί και για την επίθεση στον Μπουτάρη. Δε το κάνουν με το προνόμιο πως είναι μέρος της κοινωνίας μας, το κάνουν με το προνόμιο πως και στην Ελλάδα επιβιώνουν σαν τις κατσαρίδες στην πολιτική σκηνή οι χουντικοί, οι φασίστες και οι ρατσιστές.

2 Likes

Δε λέμε κάτι διαφορετικό, ανέλυσα το σκεπτικό μου πιο κάτω. Για μένα η Ένωση Αθέων αγγίζει τη γραφικότητα με τη συγκεκριμένη εκδήλωση. Άραγε την Κυριακή του Πάσχα τρώνε πρασόρυζο :joy:; Δε νομίζω. Εντάξει, ακούστηκαν κι αυτοί, πάμε στον επόμενο φίλο.

Για αυτούς με το “μπάρμπεκιου” τα είπαμε, γελοία υποκείμενα που βαράνε στο θρησκευτικό συναίσθημα ανήμπορων φουκαράδων που είναι κλεισμένοι σε στρατόπεδα συγκέντρωσης (σιγά μη ντραπούμε να πούμε ότι περί αυτού πρόκειται).

1 Like

Είπα, δεν προλαβα να διαβάσω τι είχε ειπωθεί αργότερα, με έπνιγε το δίκιο!

1 Like

Μόνο εμένα με πιάνει μια απύθμενη θλίψη με τη σκατοψυχιά που βλέπω γύρω μου; Γενική παρατήρηση αυτή.

Να μισείς τον φουκαρά τον Σύριο/Πακιστανο/Whatever που ψάχνει να επιβιώσει, περιμένοντας το κοινωνικό επίδομα και τη σύνταξη της γιαγιάς, σερφάροντας στο instagram να δεις κανένα κώλο…
Να θίγεσαι από άλλες πεποιθήσεις, να το παίζεις καλός χριστιανός Χριστούγεννα-Πάσχα, και στο σπίτι να ρίχνεις παναγίες, να ρουφιανεύεις και να χτυπάς τη γυναίκα και τα παιδιά σου…

Μια σαπίλα και μια δυσωδία, ή απλά έχω γίνει εγώ πολύ μισάνθρωπος.

Έχω υπάρξει (και στις πεποιθήσεις είμαι ακόμη) χριστιανός, αλλά μισώ με πάθος οποιαδήποτε οργανωμένη/εκφυλισμένη μορφή επιβολής οποιουδήποτε δόγματος.

6 Likes

Όχι.
Γενικά είναι θλιβερό που υπάρχουν ακόμα και εκκλησίες το 2019, αλλά ας μην πάμε μέχρι εκεί.
Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για χριστιανούς/μη χριστιανούς/whatever.
Η σκατίλα που περιγράφεις υπάρχει έτσι και αλλιώς. Αυτό είναι το κράτος που ζούμε, αυτά τα ζώα θέλει να έχει, αυτά έχει.
Η εκκλησία είναι μέσο επιβολής, είναι απλά κάτι παράλληλο.

Θυμάμαι προσφατα να έχω πάει σε εκκλησία γιατί ήθελε η μάνα μου να της κουβαλήσω κάτι και να ακούω το “κήρυγμα” στο τέλος (αφορούσε γκέυ) και να μαι έτοιμος να ρίξω παναγίες.
Το τι σκατά έχει στο κεφάλι του το παπαδαριό, δεν λέγεται (και μην πεί κανένας για εξαιρέσεις - και μένα ο παππους μου, παπάς ήταν, γαμώ τα παιδιά, δεν έπαιρνε λεφτά και τέτοια). Και αυτός που άκουγα ήταν και από τους καλούς κιόλας.

Οπότε αν ακούει κάποιος μια φορά αυτά τα σκατά, από κάτι που υποτίθεται ότι μια από τις διδαχές είναι “αγάπα τον πλησίον σου” (αλλά αν είναι πούστης ρίξτου καμία κλωτσιά), ε ΓΤΧ τους :slight_smile:

2 Likes

το χειροτερο απ’ολα ειναι οτι εχουν πια κανονικοποιηθει -αν υπαρχει αυτη η λεξη- αποψεις/κουβεντες/φρασεις οπως

“βυθιστε τις βαρκες των λαθρο”
'πεταξτε τους στην θαλασσα"
“ηρθαν να μας γαμησουν οι κωλομουσουλμανοι”
“τους πληρωνουμε εμεις και οι ελληνες πεινανε”
“αντε ρε με τα πουστρακια τους ανωμαλους που γαμανε τα παιδια τους”
καταλαβαινετε…
εξωφυλλα μακελειου δηλαδη και τις ακους ανησυχητικα πολυ συχνα απο συναδελφους παιδικους φιλους ξαδελφια και απο ασχετα ατομα που απλα ετυχε να γνωρισεις σ εναν γαμο ασπουμε. ειναι ο λογος που ποτε μα ποτε δεν ξεκιναω τετοιες συζητησεις. τι να πεις δηλ;

παλια θυμαμαι αν μας ελεγε καποιος “ειμαι εθνιστικης” θα εφευγε με σφαλιαρες, τωρα πια ειναι καμαρι καποιος να το λεει.

τεσπα κ γω γενικη παρατηρηση.

6 Likes

Απεσύρθη με τη διευκρινιση οτι ήταν για τις μειονότητες! Νοιάζονται για τους άλλους εκεί στην κυβέρνηση ειδικά όταν κάνουν μπάρμπεκιου απέξω από κει που τους έχουν στοιβαξει…

2 Likes

μην παρεξηγηθεί κανείς, για να ελαφρύνουμε λίγο

4 Likes

Παρεξηγειται κόσμος για την “τιμή” του σιχαματος?

1 Like

Ξερω γω μωρε. Και τι με νοιάζει θα μου πεις. Ε απλα βαριομουν να ξεκινησω αυτη την κουβεντα παλι, τα εχουμε γραψει και σε αλλο θρεντ. Αλλα ναι, εχεις δικιο

1 Like

Ο Μπαρτζώκας πόσα θα φάει δλδ;;

θλιβερό δεν είναι μην το πάτε στο άλλο άκρο

1 Like

Πλέον έχει προχωρήσει τόσο η ανθρωπότητα, έχει φτάσει σε σημεία που δεν είχε φτάσει στο παρελθόν. Αυτό θα έπρεπε να έχει βοηθήσει ελαφρώς.
Σίγουρα επίσης ο δυτικός πολιτισμός, δεν βοηθάει σε αυτό το κομμάτι, καθώς από την στιγμή που υπάρξει ρήξη, θα κατεδαφιστούν αρκετά πράγματα.
Δεν είναι επίσης εύκολο κάποιος να αμφισβητήσει πράγματα τα οποία μαθαίνει από 3ων χρόνων.
Και μόνο το γεγονός ότι ο τρόπος μέτρησης των ετών έχει ως αφετηρία την γέννηση του Χριστού, μπορούμε να καταλάβουμε πόσο βαθειά ριζωμένη είναι η θρησκεία στις ζωές μας.

2 Likes

Οταν υπαρχουν ενα σωρο προβατα με εγκεφαλικη βλαβη να δηλωνουν τα αποπανω, και αυτα τα προβατα επηρεαζουν την κοινη γνωμη και τις συνειδησεις των ανθρωπων, εγω προσωπικα δεν θελω να ξαναδω ή να ξανακουσω κανενα παραπονο για το αν ειναι γραφικο απο τους αθεους να τρωνε κρεας την Μεγαλη Παρασκευη. Κρεας μεχρι να σβησει ο ηλιος. Και θα το τριψω στην μουρη οποιου παραπονεθει, λεφτα υπαρχουν να παρουμε κι αλλον κιμα, σουβλακι, κεμπαμ και οτιδηποτε αλλο προσβαλει τους ψεκασμενους.

Ειναι τρομακτικο το τι κοινωνια περιμενουμε και ελπιζουμε να εχουμε στην Ελλαδα οταν υπαρχει τοσος σκοταδισμος. Και εχεις τον καθε φασιστα, νοικοκυραιο, πατριωτη, μικροαστο κ.ο.κ. να ανησυχει για τους Ελληνες που περνανε δυσκολα στον Εβρο, το αν επεσε ο Dow Jones, και το αν απαλλοτριωνει την πιστη μας και τα εθιμα μας ο Πακιστανος μεταναστης.

8 Likes

Οι δηλώσεις των ατόμων που υπάρχουν στη λίστα που παρέθεσες θα πρέπει να χωριστούν σε κατηγορίες.

Οι πολιτικοί είναι η εύκολη ομάδα. Κάνουν τις δηλώσεις με χρησιμοθηρικά κίνητρα, ώστε να μη δυσαρεστήσουν από τη μία πλευρά τους παπάδες με τους οποίους συγχρωτίζονται και από την άλλη πλευρά τη μερίδα των ψηφοφόρων τους, οι οποίοι -δυστυχώς- ψηφίζουν πρωτίστως ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι και δευτερευόντως ως υπεύθυνοι πολίτες αυτού του κράτους.

Η δεύτερη ομάδα αφορά μία μερίδα ιερωμένων, καλόγερων, καθώς και θεολόγων, οι οποίοι εκφράζουν φιλοσοφικές και αστήρικτες επιστημονικές απόψεις σ’ ένα αμιγώς επιστημονικό ζήτημα, το οποίο συνδέεται με τη δημόσια υγεία. Κατανοώ ότι το ζήτημα του κορωνοϊού «γιγαντώνεται» εντός της Σαρακοστής και καθώς οδεύουμε προς το Πάσχα, αλλά τι να κάνουμε τώρα; «Κρείττον του λαλείν το σιγάν», όσον αφορά την Εκκλησία και το ζήτημα του κορωνοϊού.

Η τρίτη ομάδα είναι και η πιο σοβαρή και αφορά τους αρμόδιους επιστήμονες. Δεν περιμένει κανείς από εαυτούς να εκφέρουν δημόσια άποψη ως πιστοί. Αυτό μπορούν να το κάνουν στον ιδιωτικό τους βίο. Στη δημόσια διαβούλευση καλούνται να ομιλούν τεκμηριωμένα, βάσει των πτυχίων που κατέχουν, και όχι με το θυμικό, βάσει των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.

Τώρα, από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν απαγορεύει -ορθώς ή λανθασμένα- τις λειτουργίες (κατ’ επέκταση και τη Μετάληψη), η όλη ιστορία εναπόκειται στην ατομική ευθύνη του καθενός. Το να κοινωνήσει κάποιος είναι μία πράξη η οποία ενέχει την ίδια ευθύνη, με το να ταξιδέψει κάποιος στην Β. Ιταλία, να μπαίνει καθημερινώς στα ΜΜΜ, να πηγαίνει σινεμά, να παρίσταται σε συναυλίες κ.ο.κ.

Κατ’ εμέ, αυτό από το οποίο «πάσχουμε» διαχρονικώς στην Ελλάδα δεν είναι ο κορωνοϊός. Είναι ότι μας αφορά αποκλειστικά η πάρτη μας και ο μικρόκοσμός μας και δεν γνωρίζουμε τι σημαίνει υπευθυνότητα.

4 Likes

Tα έλεγες καλά, μέχρι αυτό το σημείο.
Δεν είναι στην ίδια κατηγορία το να γλύφεις ένα κουτάλι που πριν έχουν γλύψει δεκάδες άγνωστοι, με το να μπείς σε ένα ΜΜΜ.

Επίσης άλλο ανάγκη να μπείς σε ενα ΜΜΜ γιατί πρέπει να πας στην δουλειά σου και δεν έχεις άλλο μέσο και άλλο απο επιλογή μοιράζομαι τα σάλια μου με άλλους.

2 Likes

Σε ακούω και κατανοώ αυτό που λες. Ως προβληματισμό απλά θέτω τα παρακάτω.

Πού αρχίζει και πού σταματάει η όποια απαγόρευση και περιορισμός σε τέτοιες -ομολογουμένως πρωτόγνωρες- καταστάσεις; Τι θα πεις σε κάποιον; Μην ταξιδέψεις; Μην πας σε συναυλία; Μην πας σινεμά; Μην κοινωνήσεις; Μην μπεις στα ΜΜΜ; Επίσης, το γλύψιμο ενός κουταλιού, πόσο απέχει από άποψης πιθανότητας μετάδοσης του μικροβίου από το να πιάνεις στα ΜΜΜ τα κάγκελα για να κρατηθείς ή τους ιμάντες στις κυλιόμενες;

Στην συγκεκριμένη περίπτωση (κορωνοϊός), μάλλον όλοι (του κράτους συμπεριλαμβανομένου) φαίνεται να κινούμαστε περισσότερο λαμβάνοντας αποφάσεις απολογιστικά και όχι προληπτικά. Βλέποντας και κάνοντας δηλαδή.

Αναφορικά με τα ΜΜΜ, κάποιοι στην εργασία μου έχουν ήδη αρχίσει να κοιτάνε περίεργα όσους εξ ημών κινούμαστε αποκλειστικά με μετρό, λεωφορεία κ.λπ. Άκουσα δε από συνάδελφο να ρωτάει (ως αστείο και καλά) έτερο συνάδελφο τι έκανε το Σ/Κ, ώστε να αξιολογήσει εάν προέβη σε “επίφοβη” δραστηριότητα.

Κλασσική ελληνική ψυχραιμία…

1 Like

Φαντάζομαι ότι ο Sevek πιο πάνω εννοεί ότι υπάρχει ανάγκη να πάει κάποιος δουλειά και δυστυχώς χωρίς να έχει άλλη επιλογή πλην των ΜΜΜ … πόση ανάγκη/υποχρέωση έχει κάποιος να κοινωνήσει;
Αν δεν πας δουλειά υπάρχει πρόβλημα πρακτικό και ουσιαστικό… αν δεν κοινωνήσεις, υπάρχει πρόβλημα μόνο στο ότι δεν ικανοποιήθηκε μια “ανάγκη” που την έχει δημιουργήσει το μυαλό μας και μόνο

4 Likes