Μια Τριανδρία για τη Δισκογραφία

Ωραία, μέχρι να έρθει η ώρα λοιπόν να ψηφίσουμε για την επόμενη μπάντα, ας συνεχίσουμε λίγο ακόμα με Ryche, που έχω κι άλλο κείμενο.

Αν υποθέσουμε για κάθε άλμπουμ μπάντας εδραιωμένης δισκογραφικά ότι δουλειά του είναι να διαδεχτεί με επιτυχία το προηγούμενο, ξεπερνώντας το ποιοτικά ή έστω φτάνοντας στα ίδια επίπεδα με αυτό, τότε φαντάζομαι δεν πρέπει να υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις ότι δεν υπάρχει χειρότερη κωλοδουλειά σε όλη τη μέταλ “πιάτσα” από το να είσαι ο διάδοχος του Operation: Mindcrime, του δίσκου που θεωρείται ευρέως το σημαντικότερο concept album στην ιστορία της μέταλ μουσικής (το περιορίζω εδώ αυτή τη φορά γιατί όπως και να ‘χει my point is made).

Κι όμως, κατά τη γνώμη μου το Empire, παρότι είναι προφανέστατα αρκετές σκάλες κάτω από το OM, θα πρέπει να θεωρείται ένα από τα πιο αξιέπαινα follow-ups σε δίσκο με θρυλικό στάτους σε αυτή τη μουσική, αν όχι για κάποιον άλλο λόγο, επειδή χάρη στην εμπορική επιτυχία του, η οποία ανέβασε τους Ryche σε (σχεδόν) mainstream επίπεδο και τους επέτρεψε για πρώτη φορά να περιοδεύσουν εκτεταμένα ως headliners σε μεγάλα venues, η μπάντα είχε έτσι την ευκαιρία να ολοκληρώσει το όραμά της για το ΟΜ και να το παρουσιάσει στο σύνολό του στο κοινό της.

Είμαι δε πεπεισμένος πλέον ότι δεν επρόκειτο απλώς για μια ευτυχή συγκυρία, “αφού μας έκατσε και πιάσαμε την καλή, ας το εκμεταλλευτούμε παίζοντας live όλο το OM”, αλλά ότι οι Ryche πολύ συνειδητά κινήθηκαν εκείνη την περίοδο σε πιο βατά μουσικά μονοπάτια ακριβώς για να δημιουργήσουν για τους εαυτούς τους αυτή την ευκαιρία. Απ’ αυτή την άποψη το legacy του Empire είναι πολύ πιο πολύτιμο απ’ ό,τι του έχει πιστωθεί ιστορικά. Σκεφτείτε το λίγο - αν δεν υπήρχε Empire, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είχε καταστεί ποτέ εφικτό να παιχτεί ζωντανά στο σύνολό του το Operation. Αυτό για μένα είναι big deal. Huge deal βασικά. Και μόνο του θα έφτανε για να εξασφαλίσει στο διηνεκές το legacy που έλεγα πριν.

Τα ακόμα καλύτερα νέα είναι ότι η αξία του Empire δεν περιορίζεται στην προαναφερθείσα υπέροχη “υπηρεσία” που πρόσφερε στην μπάντα, στο κοινό της, σε όλο το ιδίωμα του progressive metal σε τελική ανάλυση. Δεν είναι απλά ένα άλμπουμ που περιέχει ορισμένα χιτάκια τα οποία άρεσαν στα κορίτσια και σε αρκετό ακόμα κόσμο που υπό άλλες συνθήκες δεν θα ήξερε καν ποιοι σκατά είναι αυτοί οι Queensryche. Όχι, είναι δισκάρα από μόνο του. Τηρουμένων των αναλογιών φυσικά. Είπαμε, OM δεν είναι. Απ’ την άλλη βέβαια ούτε θα μπορούσε να είναι. Επίσης δεν είναι Promised Land. Το θέμα είναι ότι αν υποθέσουμε πως το OM δεν θα μπορούσε να το ακολουθήσει κάποιο άλμπουμ ανάλογης έντασης (για το καλό της ίδιας της μπάντας βασικά - λογικά θα έχει πάρει το μάτι σας ιστορίες όπως ότι π.χ. ο Tate μπήκε τόσο βαθιά μέσα στο πετσί του ρόλου που ερμήνευσε στο OM και επηρεάστηκε ψυχολογικά τόσο πολύ που χρειάστηκε ψυχοθεραπεία) και απ’ την άλλη πως το Promised Land δεν θα ήταν δυνατό να έχει δημιουργηθεί ως ο συγκεκριμένος δίσκος που είναι αν δεν είχε μεσολαβήσει μια ολόκληρη περίοδος δοκιμασίας για την μπάντα, με το burn-out από την εκτεταμένη περιοδεία, την πίεση από την εμπορική επιτυχία που εμφανώς δεν τους ταίριαζε και όλα τα υπόλοιπα καταγεγραμμένα, τότε το Empire είναι το καλύτερο δυνατό άλμπουμ που θα μπορούσαν να γράψουν εκείνοι οι Ryche, εκείνη την περίοδο. Με όλη τη σημασία των λέξεων αυτών. 10/10. Κι ας μην είναι ακριβώς 10/10 αν το κρίνεις “ξερά”, ξεκομμένο από τις συνθήκες υπό τις οποίες γράφτηκε και ηχογραφήθηκε και το context του στη δισκογραφία της μπάντας.

Βλέπετε, μπορεί η μεγάλη εμπορική επιτυχία του να βασίστηκε κατά πρώτο λόγο στο Silent Lucidity και κατά δεύτερο στις υπόλοιπες μπαλάντες που περιέχει ο δίσκος και δεν είναι και λίγες, κάτι που όταν μιλάμε για μπάντα η οποία γενικά θεωρείται ότι παίζει μέταλ δεν είναι και ό,τι καλύτερο για την έξωθεν καλή μαρτυρία της ή την υστεροφημία της ή όπως θέλετε πείτε το… από την άλλη όμως οι Ryche ειδικά σε αυτό το άλμπουμ δίδαξαν μπαλίτσα για το πώς ενώ είσαι heavy rock/metal μπάντα μπορείς να γράφεις κομμάτια μπαλαντοειδή, πολύ μελωδικά στα όρια του μελοδραματικού αλλά γεμάτα ουσία και ψυχή, που λες θα πέσει φωτιά να με κάψει αν τολμήσω να κάνω λόγο για “ελαφρά” μουσική ή ακόμα πιο σκληρές κατηγορίες που εκτοξεύονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Και ΟΚ η προσοχή συνήθως πέφτει στο προαναφερθέν Silent Lucidity, με το πλούσιο ορχηστρικό χαλί του, ή στο καταληκτικό Anybody Listening με τον ανυπέρβλητο λυρισμό του και τη “σχεδόν-OM” ένταση που το συνοδεύει, και σίγουρα όχι άδικα, εγώ όμως θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο υποτιμημένο Della Brown, αυτό το πανέμορφο, ατμοσφαιρικό κομμάτι, σχεδόν jazzy στα vibes του, και με πραγματικά εξαίσια κιθαριστικά θέματα εκεί ανάμεσα στις “σιωπές” του.

Στοιχείο, αυτό το τελευταίο, το οποίο χαρακτηρίζει γενικότερα το Empire. Επειδή δηλαδή ως δίσκος είναι πολύ λιγότερο “τσίτα” από τον προκάτοχό του, που ως γνωστόν είναι overwhelming εμπειρία από τις λίγες, έχει αρκετά περισσότερο χώρο - μουσικό “οξυγόνο” ώστε να μπορούν να αναδειχθούν πολλές όμορφες λεπτομέρειές του. Δεν είναι non-stop κρεσέντο τύπου OM, έχει πολύ περισσότερους κυματισμούς. Και εντάξει, εγώ είμαι της γνώμης ότι το κιθαριστικό δίδυμο των Ryche ήταν ανέκαθεν από τα καλύτερα και πιο ουσιαστικά στην ευρύτερη μέταλ μουσική, παρόλο που ούτε ο DeGarmo ούτε ο Wilton έβγαζαν ποτέ μάτια ή τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που το έκαναν άλλοι σύγχρονοί τους, ας πούμε Malmsteen, Oliva κ.ά. - πάντα όμως το lead παίξιμό τους ήταν καταπληκτικό μέσα στη μελωδικότητά του, εδώ στο Empire ωστόσο ίσως αναδεικνύεται λίγο περισσότερο απ’ ό,τι στους προηγούμενους δίσκους. Πραγματικά τα σόλο τους σ’ αυτόν τον δίσκο είναι ένα κι ένα.

Όσο για τα πιο “δυναμικά” κομμάτια του άλμπουμ, και πάλι, η σύγκριση με τις αντίστοιχες στιγμές του OM - όσο και του Rage for Order βέβαια - δεν είναι μεν ιδιαίτερα ευνοϊκή, ή δίκαιη, κρίνοντάς τα όμως καθαρά ως συνθέσεις είναι όλα, όλα όμως, μια χαρά και παραπάνω. Δεν χρειάζεται να αναφερθώ αναλυτικά, άλλωστε στο δικό του ποστ ο @RiderToUtopia πρακτικά τα ανέφερε όλα, οπότε θα κάνω ειδική μνεία σε ένα απ’ αυτά τα κομμάτια στο οποίο έχω προσωπική αδυναμία και, διασκεδαστικά, ο Rider το χαρακτήρισε από τα λιγότερο αγαπημένα του στον δίσκο, το Hand on Heart, για μένα ένα κομμάτι textbook του πώς γράφεις μέταλ μουσική με σαγηνευτικές μελωδίες και συναίσθημα από δω ίσαμε το Σιάτλ. Και το μοτίβο της μουσικής ουσίας που αναπόφευκτα επιβραβεύεται επεκτείνεται βεβαίως και στο - κλασικά - κεντρικό πρόσωπο της μπάντας, τον Tate, που αν και στο Empire για κάποιο λόγο ακούγεται σαν να έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερα χρόνια από τα δύο που είχαν μεσολαβήσει από το OM, κάτι που ομολογουμένως μου είχε προκαλέσει αμηχανία κατά τις πρώτες ακροάσεις του άλμπουμ, όταν πια έχεις καταφέρει να περάσεις στο “ζουμί” του δίσκου σε κερδίζει ανεπιφύλακτα και λες “είναι αηδόνι ο άνθρωπος, τι να λέμε τώρα”.

Αυτό λοιπόν είναι για μένα το Empire. Ένας δίσκος που επουδενί δεν συγκρίνεται ποιοτικά ούτε με τον προκάτοχο ούτε με τον διάδοχό του, μάλιστα απ’ όσο ξέρω είχε φάει ακόμα και λίγο φτυάρι στην εποχή του (πέρα από την εμπορική επιτυχία του στην οποία ήδη αναφέρθηκα), αλλά ξεπερνάει παλικαρίσια τους σκοπέλους, δικαιώνεται και καταλαμβάνει στη συνείδησή μου τον διόλου ευκαταφρόνητο τίτλο του τέταρτου καλύτερου άλμπουμ των Queensryche.

12 Likes

Εγώ πάλι προτείνω να αποφασίσει ο @martian που απεδείχθη ακριβοδίκαιος και ευρηματικός στις κριτικές του, χωρίς να ψάξει για δικαιολογίες και “καλές ιδέες” σε δίσκους μετριότητες και… βγάλε!
Αν μη τι άλλο, τέτοιες προσπάθειες καλόν είναι να επιβραβεύονται!

1 Like

Από μένα Coroner, King Crimson, Caligula’s Horse.
Και αν δεν ψήνει τίποτα από τα 6 που έχουμε πει, ας προτείνουν και άλλοι.

6 Likes

Αλφαβητικά παρακάτω οι προτάσεις των martian και Sevek για την επόμενη μπάντα. Ψηφίζουμε για 2-3 ημέρες και βλέπουμε:

  • Caligula’s Horse
  • Coroner
  • King Crimson
  • Pagan Altar
  • (The Lord Weird) Slough Feg
  • Sodom

0 voters

Γιοχο, εγώ ξέμεινα το τριήμερο Νέα Μάκρη χωρίς wifi που νόμιζα ότι θα έχω οπότε άργησα - θα ακολουθήσουν σήμερα τα κείμενα!

Ό,τι και να βγει θα συμμετάσχω και στο επόμενο.

1 Like

Χρειαζόμαστε ένα τίμιο γίγαντα ή μια τίμια γιγαντισσα

Η μέση λύση είναι να κάνουμε και για Sodom και για KC αν δεν σπάσει η ισοπαλία. Όχι ταυτόχρονα φυσικά.

1 Like

Νικητής στο 90’. Δηλώνουμε την πρόθεσή μας παρακάτω για την κάθε κατηγορία και βλέπουμε σε 2-3 ημέρες και μια προθεσμία. Επίσης, την κατανομή κριτικής δίσκου ανά χρήστη βάσει του ενδιαφέροντος θα κάνει ο @martian, εφόσον η δική του πρόταση μπάντας προκρίθηκε.

Κατηγορία Α - Τον ξέρω απ’ έξω κι ανακατωτά, τον τραγουδάω και στον ύπνο μου
  • Obsessed by Cruelty (1986)
  • Persecution Mania (1987)
  • Agent Orange (1989)
  • Better Off Dead (1990)
  • Tapping the Vein (1992)
  • Get What You Deserve (1994)
  • Masquerade in Blood (1995)
  • 'Til Death Do Us Unite (1997)
  • Code Red (1999)
  • M-16 (2001)
  • Sodom (2006)
  • The Final Sign of Evil (2007)
  • In War and Pieces (2010)
  • Epitome of Torture (2013)
  • Decision Day (2016)
  • Genesis XIX (2020)
  • The Arsonist (2025)

0 voters

Κατηγορία Β - Τον έχω ακούσει τον δίσκο λίγο έως πολύ, αλλά είτε πάει καιρός, είτε νιώθω πως μου λείπουν πραγματάκια
  • Obsessed by Cruelty (1986)
  • Persecution Mania (1987)
  • Agent Orange (1989)
  • Better Off Dead (1990)
  • Tapping the Vein (1992)
  • Get What You Deserve (1994)
  • Masquerade in Blood (1995)
  • 'Til Death Do Us Unite (1997)
  • Code Red (1999)
  • M-16 (2001)
  • Sodom (2006)
  • The Final Sign of Evil (2007)
  • In War and Pieces (2010)
  • Epitome of Torture (2013)
  • Decision Day (2016)
  • Genesis XIX (2020)
  • The Arsonist (2025)

0 voters

Κατηγορία Γ – Ξέρω ελάχιστα πράγματα για τον δίσκο ή δεν τον έχω ακούσει καθόλου
  • Obsessed by Cruelty (1986)
  • Persecution Mania (1987)
  • Agent Orange (1989)
  • Better Off Dead (1990)
  • Tapping the Vein (1992)
  • Get What You Deserve (1994)
  • Masquerade in Blood (1995)
  • 'Til Death Do Us Unite (1997)
  • Code Red (1999)
  • M-16 (2001)
  • Sodom (2006)
  • The Final Sign of Evil (2007)
  • In War and Pieces (2010)
  • Epitome of Torture (2013)
  • Decision Day (2016)
  • Genesis XIX (2020)
  • The Arsonist (2025)

0 voters

Μετά από κάποιους πρόχειρους υπολογισμούς, παρατηρώ ότι αυτή η δεύτερη version του παιχνιδιού προμηνύεται πολύ ενδιαφέρουσα! Έχουν εκδηλώσει πρόθεση συμμετοχής; έως τώρα 9 συμφορουμίτες (όσοι και την πρώτη φορά, άλλο αν τότε τελικά εμφανίστηκαν οι επτά εξ αυτών) καλύπτοντας και τα 17 album των γερμανών thrashers! Από αυτά, για 4 υπάρχουν υποψήφιοι και για τις τρεις κατηγορίες ενώ στα υπόλοιπα 13 για δύο κατηγορίες (Α και Β, ή Β και Γ).
Περιμένουμε λοιπόν, υπό κανονικές συνθήκες, να δούμε (4x3) + (13x2) =38 κριτικές. Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι κάποιοι δήλωσαν με φειδώ, όπως εγώ (3 επιλογές) και ο @Dr.Feelgood (2 επιλογές) και υπό την προϋπόθεση ότι θα τους ανατεθούν οι επιλογές αυτές, τότε απομένουν 38-5= 33 κριτικές για τους υπόλοιπους 7 συμμετέχοντες, δηλαδή 4-5 στον καθένα!

2 Likes

Κανενα θεμα με αυτο προσωπικα, αλλωστε τα Α-Β βγαινουν με μια ακροαση, η οποια στην περιπτωση των Α ειναι και εντελως προαιρετικη (βοηθαει βεβαια για να μπεις στο κλιμα του να γραψεις για το δισκο).

Τα Γ ειναι αρκετα πιο απαιτητικα, αλλα υποθετω δεν θα τυχουν περισσοτερα απο 1-2 στον καθενα.

Εκεί, δυστυχώς, που περιορίζεται το ζήτημα είναι στις μονές επιλογές δίσκου (ανεξαρτήτως της κατηγορίας), καθότι με δεδομένο ότι αυτές πάνε με απευθείας ανάθεση για να καλύψουν τον αντίστοιχο συνδυασμό (τάδε δίσκος, δείνα κατηγορία), αυτόματα ένας συμφορουμιτης μπορεί να βρεθεί με το καλημέρα με 5-6 αναθέσεις και να μην επιλεγεί σε καμία άλλη εκδήλωση ενδιαφέροντός του. Γενικά, η εκδήλωση ενδιαφέροντος θεωρώ πως πρέπει να είναι λίγο πιο “ανοιχτή” και όχι τόσο στο πλαίσιο “μόνο γι’ αυτά ενδιαφέρομαι να γράψω”, για να λύνονται κάπως τα χέρια του εκάστοτε “διανομέα”. Πάντως, και τις 2 εβδομάδες έως τώρα βγαίνει όλη η δισκογραφία των μπαντων (έστω και με μία μόνο κατηγορία σε κάποιους δίσκους), τουλάχιστον στο μοίρασμα. Αναμένουμε τις τελικές αποφάσεις του @martian!

2 Likes

Πάντως στον πρώτο γύρο του παιχνιδιού με κάποιον τρόπο κατορθώθηκε να μην ανέβει κείμενο για το Promised Land…

#fail

3 Likes

Μέχρι Κυριακή ψηφίζετε. Μετά θα μαγειρέψω την κατανομή δίσκων και ανακοινώνω το deadline.

2 Likes

Nομίζω ότι το ιδανικό θα ήταν αν έγραφε ο καθένας για έναν δίσκο που ξέρει καλά, έναν που έχει ακούσει αλλά γνωρίζει επιφανειακά ή έχει χρόνια να ασχοληθεί, και έναν παντελώς άγνωστο.
Αυτό στην πράξη δεν μπορεί να γίνει οπότε μένουμε στο τι θέλει να γράψει ο καθένας.

Για να μην μείνουν κάποια άλμπουμς παραπονεμένα και να υπάρχει μια συνολική εικόνα της δισκογραφίας εγώ τουλαχιστον προσπαθώ να βάλω και μερικές από τις πιο αδιάφορες δουλειές της κάθε μπάντας στις επιλογές. Νομίζω αυτοί που θα έχουν μόνο ένα ή δύο άλμπουμς για κριτική καλό είναι στο τέλος να ασχοληθούν και με κάποιο που δεν επιλέχθηκε καθόλου.

Πάντως σίγουρα δεν περίμενα να μην γραφτεί τίποτα για το Promised Land, να σκεφτεί κανείς στην αρχή ήταν αρκετοί αυτοι που το ζητούσαν!


(Γ)

Υπάρχει ένας απαράβατος νόμος για τους Sodom: δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις για τίποτα. Αναφέρομαι φυσικά στις ηχητικές τους ανακατανομές μέσα σ’ ένα δίσκο τους, ο οποίος εν πρώτοις φαίνεται “κακός”, αλλά στο ξετύλιγμά του αποκαλύπτει το ουσιαστικό. Κοινώς, το λεγόμενο “παρασύνθημα”. Ομολογώ, πως αν δεν υπήρχε μία ελάχιστή μου επαφή ή σχέση με τον παρόντα δίσκο, θα διάλεγα στη θέση του κάποιο άλλο εκ των τελευταίων τους. Όμως, λόγω του ότι κάπου το '11 ήχησε στα αυτιά μου το “Die Stumme Ursel” και κόλλησα μαζί του για μέρες, με αποτέλεσμα να το συνοδεύσει και το “Eat Me”, έπρεπε να του αποδώσω χώρο και λέξεις.

Γελάς με το αυθεντικό εξώφυλλο και ομολογείς, πως σοβαρότις μηδέν. Από ‘κει και πέρα, προχωρώντας στα ενδότερα, εισάγεσαι σε μια περίοδο κατά την οποία θα μπορούσε να λεχθεί, ότι το συγκεκριμένο τρίο δεν το ήξερε ούτε η μάνα του. Ο Τom επιχειρεί να επιτεθεί όσο πιο αιχμηρά δύναται και να εξαπολύσει δυνάμεις πλέον του δέοντος. Ανακατεύει την ηχητική του τράπουλα και αποπειράται να σμιλεύσει thrash, death, punk και rock n’ roll στοιχεία σε μία ένωση, εντέλει ακατανόητη και σχεδόν ανούσια, για μένα.

Επανέρχομαι στα προλεγόμενα δύο άσματα. Πρόκειται για δύο τραγουδάρες ολκής που αν τις εκτοξεύσεις σ’ ένα πάρτι του Βιολογικού, η νύχτα στα υπόγεια θα γίνει μία μολότωφ. Ξεκάθαρα και με το χέρι στην καρδιά, αυτός ο δίσκος αν ακολουθούσε την ιδέα αυτών των δύο, όπως και του “Fellows in Misery”, θα είχαμε ένα εκρηκτικό “όπλο” rock n’ roll συμπεριφοράς, που θα συγκαταλεγόταν στα άριστα της δισκογραφίας.

Καταλαβαίνω και επαυξάνω, πως οι Sodom είναι ένα μεγαθήριο στον χώρο του thrash, που ξεβράστηκε από τα ύδατα της σκηνής για να συνθέτει κομμάτια σαν το “Sodomized” και το “Tribute to Moby Dick”. Υπάρχει, όμως, και το γενόμενο σε αυτόν το δίσκο, που είναι μία προσπάθεια να μπουν πολλά μαζί, να καταλήγουν τα περισσότερα σ’ ένα μονολεκτικό ρεφρέν και σ’ ένα “πάτα κιούτα”, που μπορεί να είναι η ιδεολογία του ήχου, αλλά δεν είναι αρκετό. Τουλάχιστον, σ’ εμένα δεν είναι αρκετό. Είναι, εντούτοις, το έτερο στοιχείο της προσωπικότητάς τους, που ακούει στη φράση “punk n’ roll”. Κάτι σαν το πνεύμα του “Erwachet”. Ρίχ’ το στα live να πανηγυρίσουν τα πόδια μας.

Μπορεί ο Tom να ήταν μπερδεμένος από τους “χωρισμούς” του με πρώην μέλη και να μην ήταν κατασταλαγμένος. Δεκτό. Ωστόσο, δε δέχομαι να παραχωρήσω το status “kvlt” σε έναν τέτοιο δίσκο. Καλύτερα ως ΕΡ, που θα έκλεινε ένδοξα με το “Angel Dust” (αφού μόνο οι Motorhead κουβαλάνε), παρά ως συνολική κυκλοφορία. Για να είμαστε, όμως, δίκαιοι και όχι καταπέλτες ειδήμονες -του πισινού- κριτές, τέτοια στραβοπατήματα χρειάζονταν για να συνέλθουν και να επιστρέψουν στις μεγάλες ιδέες.

7 Likes

Κάτσε ρε τρελέ να τα μοιράσουμε πρώτα :stuck_out_tongue:

3 Likes

Πώς μας γλέντησες έτσι, ρε @Dr.Feelgood;

3 Likes

Δεν μπορώ να πω, αρκετά Sodom κίνηση, φουλ επίθεση ο φίλτατος.

7 Likes

Σόρρυ παίδες, δεν πρόσεξα τα υπομνήματα και προχώρησα άνευ παύσης πυρών. Αν θέλετε, τηρουμένων των κανόνων, το σβήνω.

Εδώ που τα λέμε, βέβαια, υποθέτω ότι βάσει της συνολικής πρόθεσης που εξέφρασε ο φιλτατος, σε αυτόν θα πήγαινε το εν λόγω album γι’ αυτήν την κατηγορία, αλλά τέτοια κανονιά δεν περιμέναμε, ομολογώ.

Edit: Εννοείται πως δεν το σβήνεις.

2 Likes