Ιδεολογικές συζητήσεις


#1

Το τόπικ κλέιδωσε και το γράφω εδω, όποιος το δεί το είδε.

Ο λέπερ με ρώτησε γιατι ασχολουμε, να του πω οτι έχω πάψει να γράφω πολιτικά εδω μέσα εδω και καιρο. Ο λόγος είναι απλος, οτι εμας τα φασιστάκια, ρατσιστες, κακοι άνθρωποι γενικότερα - διότι βαδίζουμεστο ιδιο μηκος κύματος με τους Ναζι, ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ σε αυτο το φόρουμ. Το είπε και ο ίδιος.

Πέρα απο τις διαφορές μας, αριστεροι και δεξιοι, όσο υπάρχουν κάποιοι στα άκρα, πάντα θα δημιουργούνται λογομαχίες. Πίστευω να συμφωνουμε όλοι σε αυτο.

Όσο χαζός είναι αυτος που πάεί και σπάει γιατι απλα, θέλει να σπάσει κάτι, τόσο χαζος είναι ο 17-χρονος που βγαίνει με τα μπατσάκια του σηκωμένα, και τα άρβιλα και πάει να δείρει Πακιστανούς. Αυτα τα άκρα έχουν΄χάσει το νόημα εδω και πολυ καιρο. Πιστευω να συμφωνούμε και σ’άυτο.

Και το αποτέλεσμα αυτης της κατάστασης, είναι και οι δυο πλευρες να εξηπηρετουν κάποιους άλλους εν αγνοια τους! Πιστεύω να συμφώνούμε και σε α’ύτο.

Γιατι ένας θέλει αγέρωχη την Ελληνικη σημαία στο Μπαλκόνι του, και γιατί άλλος θέλει να την κάιει δήμόσια ; Μπές στο μυαλο αυτων τον ανθρωπων και προσπαθησε να καταλάβεις γιατι, έχουν τόσες διαφορετικές απόψεις. Βάλε την οικογένια, την προπαγάνδα είτε είναι η τουβου ειτε ειναι το διαδίκτιο ειτε είναι το σχολειο είτε είναι οι κακές παρέες και απο τις δυο πλευρες, βάλε την νεότερη ίστορια που μια ζωη, αλλιως τη λέει η μια πλευρα και αλλίως την άλλη, βάλε τα προσωπικα συμπλεγματα και συμφέροντα του καθενός και στο τέλος θα καταλάβουμε οτι γιαύτο τη λένε πολιτικη.

Γιατι μια ζωη οι άνθρωποι ήταν κακόβουλοι, κακο-φιλοδοξοι και πονηροι. Και όσοι είπαν την αληθεια τους έφαγαν. Και το μπάχαλο αυτο που επικρατει, επικρατει για έναν απλο λόγο , οτι κάνεις δεν λεεί την αληθεια.

Απο εκει και σε πέρα, ο καθένας με το δικό του μυαλο, εμπειριες ζωης και γνωσεις, μπορει να υποστηρίζει οτι θέλει. Το μόνο προβλημα σε αυτο ειναι οτι τις περισσοτερες φορες κανείς δεν αναλογίζεται πότε ξεκινάει η δικη του ελευθερια και πότε πλήττεται η δικιά μου.

Με τις ελευθερίες να αλληλοπλήτονται μια ζωη, φιλε μου ισις και φίλε μου λέπερ, υπάρχουν άνθρωποι που, όπως προστατέυουν τις αδερφες τους, και την οικογένεια τους,το σπίτι τους, νοιώθουν έτσι και για την πατρίδα τους, τη γειτονια τους και τις παραδόσεις τους. Κάποιοι το θεωρουν φασιστικό κάποιοι υποχρέωση.

Τελιώνοντας να πω, οτι η Ιστορια ανεξαρτητως ποιός την έχει γράψει, μας διδάσκει ένα πράμα. Οτι οι άνθρωποι γενικά απο την εποχη της μεσοποταμίας έως και την εποχη των ΗΠΑ, άνθρωποι μεγάλοι σε εξουσία και σε χρήμα, θέλουν ένα πράμα, περισσότερη εξουσια. Αυτο συνεπάγεται πολυ απλα οτι οι άνθρωποι αυτοι θέλουν μοναχα περισσότερη ΓΗ.

Όταν βλέπεις μια χωρα να δυτικοποιείτε, όταν βλέπεις οτι μιλάμε , φερόμαστε, ντυνόμαστε, βλέπουμε τις ίδιες ταινίες, αγοράζουμε τα ίδια αμαξια,ακούμε την ίδια μουσική, έχομε φτάσει σε σημείο να τρώμε και τα ίδια φαγήτα, έχομε χάσει την ανθρωπιά μας, με αυτην την εφαρμοσμένη δυτικοποιηση εδω και χρόνια, που όλοι την βλέπουμε. Πιστευω και σε αυτο να συμφωνειτε.

Στος τέλος φίλε μου ίσις άμα γίνει κανα μπάμ, μεσα στην κατάντια που μας έχουν βάλει κάποιοι, Ελληνες και ξένοι, αυτοι που θα μας σώσουν είναι αυτοι που μας λεεί για ακόμα μια φορά η ιστορια, και να με συγχωρούν μερικοι, αλλα αυτοι που θα μας σώσουνε, ειναι κάτι παπούδες και γιαγιαδες, και νέα παιδια που ζούν στα χωρια, και δεν ξέρουν τη θα πει, υπολογιστης και τη θα πει φόρουμ. Τα λαμόγια αριστερα και δεξια, θα πάρουν το καράβι και θα πάνε στην Αιγυπτο, όπως έκαναν και το 40.

Εγω και πολλοι άλλοι σε αυτη τη χώρα και μέσα σε αυτην τη σιχασιά , έχομε επιλέξει νά είμαστε σε αυτους που να θεωρουν υποχρέωση τους, τα ιδανικά τους και τα πιστευω τους. Δεν είναι ρατσιστικο, γιατι πιστευω οτι όλοι οι΄λάοι αγαπαν την χωρα τους και είναι περιφανοι γιαυτην,ρωτα έναν Αγγλο αμα είναι περίφανος που είναι Αγγλος, ρώτα και έναν Γαλλο και έναν Τουρκο και έναν Πακιστανο. Δες πόσοι άνθρωποι πηγαίνουν το πασχα για φαί, πόσοι πηγαίνουν στην ανασταση και ας μην πιστευουν, όλοι αγαπάμε τη χώρα μας και τις παραδόσεις μας, και ολοι με σωστους πολιτικους μπορουμε να ζησουμε πολυ όμορφα και ειρηνικα στις χωρες μας, με τις κουλτουρες μας με τις παραδόσεις μας και με την γλώσσα μας. Αλλα οι άνθρωποι μετακινούνται απο πάντα για διάφορους λόγους, απο κακια πολιτικη πολλές φορες αλλά και απο προσωπικους λόγους. Καλα κάνουν, ο καθένας κοιταει και πάει εκει που πέρνάει καλα, αλλά πρεπει να υπάρχει μέτρο και κυριως μέτρο αριθμητικο. Αλλα κυρίως πότε ξεκινάει του άλλου η ελευθερία και πότε αρχίζει να πλήττεται η δικια μου.

Αυτο που γίνεται στην Ελλαδα ειναι ενα ντομινο, ένα θέατρο, με σκηνοθέτες, τους ανθρώπους με εξουσια, με προσκυνητες εκ των εσω και με πιονια του, τους ανθρώπους.

Λυπάμαι πολυ, γιατι πιστευω οτι με πολλα παιδια σαν τον ισις και τον λεπερ, θα μπορουσαμε να πίνουμε μπυρες υπο τον ηχο της χέιβι μέταλ μέχρι το πρωι αλλα, μάλλον δεν γίνεται.

Αυτα είχα να πω.


#2

Σας παρακαλώ, ο διάλογος αυτός να μη συνεχιστεί στο τόπικ παραπόνων. Βρείτε ένα τόπικ που να ταιριάζει (ή φτιάξτε ένα) και συνεχίστε τον εκεί. Θα σας μεταφέρω το από πάνω ποστ, όπου μου πείτε (είναι και τεράστιο!)

Εδώ ας μείνουμε για παράπονα.

Ευχαριστώ :slight_smile:


#3

αν γινεται να μεταφερθει το ποστ του Mike Stan σε ενα νεο thread καθως θετει ωραιους προβληματισμους, τους οποιους μπορουμε να συζητησουμε νομιζω ομορφα και ωραια.


#4

ναι, το πρότεινα κι εγώ αυτό. Ανοίξτε το τόπικ που θέλετε και πείτε μου να την κάνω τη μεταφορά :wink:


#5

Με αφορμή το ποστ του Mike Stan στο τόπικ “Κουτί Παραπόνων”, ανοίγω αυτό το θρεντ με την ελπίδα να γίνει διάλογος (και όχι μπάχαλο) μεταξύ όλων γυρώ από την ιδεολογιά του καθενός…


#6

Ανοίγω εγώ τώρα, όποτε μπορέσεις, μετέφερε το εδώ.


#7

ας μεταφερθει το ποστ του Mike Stan εδω…οχι απαριτητα ολο, αλλα τα κομματια οπου θετει τους προβληματισμους και τα ερωτηματα του.


#8

Το λογισμικό δε μου επιτρέπει να το σπάσω σε κομμάτια, οπότε το έφερα όλο εδώ. Κοψομεσιάστηκα για να το μεταφέρω, τόσο μεγάλο που ήταν, αλλά τα κατάφερα…

AC/DC ρε σεις!!!


#9

Ας ξεκινησει σιγα σιγα η συζητηση, και ας ειμαι ο πρωτος που το κανει, απο τη στιγμη που πολλα απο τα λεγομενα του Mike Stan απευθυνονται σε μενα.

Με τον τροπο που εχεις δομησει τα επιχειρηματα σου, ουσιαστικα εμφανιζεις 2 ομαδες σε συγκρουση.
Απο την μια η ομαδα “που αγαπα την πατριδα της” και οτι αυτο συνεπαγεται (παραδοσεις-θρησκεια-γλωσσα κλπ) και στην αντιθεση μια ομαδα που “δεν αγαπα την πατριδα της” αρα εναντιωνεται στα δομικα στοιχεια αυτης.
Στην πρωτη κατηγορια τοποθετεις τον εαυτο σου, στην δευτερη κατηγορια τοποθετεις συγκεκριμενα τον Λεπερ και μενα.

Το λαθος που κανεις ειναι να θεωρεις οτι εμεις δεν αγαπαμε τον τοπο αυτον. Αντιθετως σε πληροφορω οχι μονο αγαπω τη χωρα αυτη που λεγεται Ελλαδα αλλα προσπαθω, ετσι θελω να νομιζω τουλαχιστον, με τον τροπο μου να την κανω ενα καλυτερο τοπο για ολους μας. Και σε πληροφορω με τον ιδιο ακριβως τροπο σκεφτονται και ολοι αυτοι που τοποθετεις στη δευτερη κατηγορια. Αγαπαμε αυτον τον τοπο, αγαπαμε αυτη τη γλωσσα, (καποιες απο) τις παραδοσεις κλπ. Υπαρχει ομως μια μεγαλη διαφορα αναμεσα μας.

Εσυ πιστευεις στην Πατριδα, στο Εθνος, στη Θρησκεια, στην Οικογενεια κ.ο.κ. Εγω δεν πιστευω, η για να το θεσω σωστοτερα δε τα προσεγγιζω με τον τροπο το δικο σου. Εσυ αποδιδεις στις παραπανω εννοιες μια μεταφυσικη σημασια, μια ιεροτητα. Εγω αντιθετως τις βλεπω μεσα απο ενα υλιστικο πρισμα. Κ αυτη ειναι η μεγαλη μας διαφορα.

Για μενα οι παραπανω εννοιες ειναι απλα κοινωνικοι θεσμοι. Δεν ειναι συγγενεις των ανθρωπινων κοινωνιων, αλλα καποιοι απο αυτους τους θεσμους εμφανιστηκαν στη πορεια των κοινωνικων μετασχηματισμων, εξυπηρετωντας συγκεκριμενες λειτουργικες αναγκες τις εκαστοτε κοινωνιας. Οταν αυτες οι αναγκες ικανοποιηθουν ή αλλαξουν, πιθανον θεσμοι σαν τους παραπανω να χασουν την δυναμικη τους και να εξαφανιστουν. Δεν υπαρχει καποιος φυσικος νομος που να λεει οτι πχ, το “Εθνος” ειναι “αυτο” και τελος. Στην εποχη των Αυτοκρατοριων δεν υπηρχαν εθνη (οπως νοουνται σημερα), οι κοινωνικοι μετασχηματισμοι ομως αναγκασαν την κοινωνια ομως να δημιουργησει τον θεσμο “Εθνος” ωστε να εξυπηρετησει συγκεκριμενες λειτουργιες.

Να πιασω ενα αλλο παραδειγμα, μιας και το αναφερεις, τη Δυτικοποιηση που λες- κοινως την παγκοσμιοποιηση. Μας λες

βλέπεις οτι μιλάμε , φερόμαστε, ντυνόμαστε, βλέπουμε τις ίδιες ταινίες, αγοράζουμε τα ίδια αμαξια,ακούμε την ίδια μουσική, έχομε φτάσει σε σημείο να τρώμε και τα ίδια φαγήτα, έχομε χάσει την ανθρωπιά μας, με αυτην την εφαρμοσμένη δυτικοποιηση εδω και χρόνια.

Ετσι ειναι περιπου ναι. Εσυ το βλεπεις ως κατι κακο. Για μενα ομως η εννοια της ηθικης οπως εχω ξαναπει, δηλαδη η διακριση σε καλο η κακο, δεν μπορει να εφαρμοστει εδω. Για μενα ο παραπανω κοινωνικος μετασχηματισμος δεν ειναι καλος, δεν ειναι κακος. Ειναι ομως αναποφευκτος.

Για καποιο λογο λοιπον “φερομαστε σιγα σιγα ολοι το ιδιο”. Προφανως δεν υπαρχει καποιο συγκεκριμενο σχεδιο καποιων “δηθεν” κρυφων εξουσιαστων, ασχετα αν μπορουμε να μιλησουμε σε καποιες περιπτωσεις για φαινομενα πολιτιστικου ιμπεριαλισμου (βλ. McDonalds). Προφανως και αυτες οι αλλαγες ειναι αποτελεσμα της επιστημονικης προοδου. Κοινωνια της πληροφοριας, εκμηδενιση των γεωγραφικων αποστασεων, παγκοσμιοποιηση της παραγωγης της γνωσης κ.ο.κ. Ε δε γινεται την εποχη του διαδικτυου να μην μιλας αγγλικα ΑΡΑ να μαθεις να σκεφτεσαι και αγγλικα , για παραδειγμα. Αλλαζει η κοινωνια λοιπον αρα αλλαζουν και οι θεσμοι που την δομουν.

Ετσι θες δε θες, αν αυριο η κοινωνικη προοδος “απαιτησει” την καταργηση της θρησκειας, της οικογενειας, του Εθνους κλπ, δε θα κατσει να δωσει σημασια σε σενα. Αυτο λεγεται προοδος. Και εννοειται οτι γινονται και λαθη στην πορεια, αλλα καθε λαθος ειναι ενα βημα προς την προοδο.

Εξαλλου δεν ειναι λιγες οι φορες οπου φωνες συντηρησης αποτελεσαν τροχοπεδη της κοινωνικης προοδου. Γιατι πολυ απλα αυτες οι φωνες εμενα αγκιστρωμενες σε θνησκοντες θεσμους, προσδιδοντας τους ενα χαρακτηρα ιερο και αιωνιο. Τιποτα δεν ειναι αιωνιο. Καθε “αληθεια” αντανακλα την εποχη της. Αν ξεπεραστει αμεσως γινεται “ψεμα” η να το θεσω καλυτερα “μη-αληθεια”.

Εσυ τα βλεπεις ρομαντικα, με την φιλοσοφικη προσεγγιση της εννοιας, εγω τα βλεπω ψυχρα επιστημονικα.
Αγαπαω ομως και γω αυτον τον τοπο, οχι μονο αυτον ομως αλλα ολους τους τοπους. Αλλα σιγουρα μεσα στον περιορισμο που μου θετει ο χωροχρονος, κατα μια εννοια ενδιαφερομαι πιο πολυ γιαυτον τον τοπο που λεγεται ελλαδα.

Θα ξαναχρησιμοποιησω μια ρηση του Νιτσε (αυτος κ αν ηταν πολεμιος της συντηρησης αλλα για καποιο απροσδιοριστο λογο τον γουσταρουν και οι συντηρητικοι) :

“Ο καλυτερος Γερμανος ειναι ο αντιΓερμανος”. Ετσι κ γω η ο Λεπερ που στα ματια σου μπορει να φαινομαστε “Ανθελληνες”, ισως ειμαστε τελικα καλυτεροι “Ελληνες” απο ολους αυτους που κοπτονται για το καλο του Εθνους της Θρησκειας κ.ο.κ.


#10

Καταρχήν ήθελα να επισημάνω ότι η ομαδοποίηση που γίνεται είναι πάααρα πολύ γενική. Π.χ. κατά καιρούς διαφωνώ σε κάτι που έχει πει ο Isis. Το λέω αυτό, για να μη γυρίσει κανείς και φορτώσει στον Isis κάτι που λέω εγώ (ή και το αντίστροφο). Θέλω να σταθώ σε κάποια σημεία τώρα:

Γενικώς γίνεται κουβέντα για ‘‘άκρα’’. Αυτό θα ήθελα να το εξετάσουμε λίγο. Τι εννοοώ: δεν είναι λίγο υποκειμενικό το ποια πολιτική ιδεολογία θεωρεί κάποιοςι ακραία; Θα φέρω σαν παράδειγμα τον αναρχισμό. Όλοι θα την ονομάσουν ακραία ιδεολογία. Για 'μένα π.χ., δεν είναι, είναι κάτι το φυσικό, το ανθρώπινο. Πιο ακραία βρίσκω την αντιπροσωπευτική δημοκρατια ή τη βασιλεία π.χ. Και το τι είναι ακραίο και τι όχι, διαμορφώνεται πάντα από τις υπάρχουσες κοινωνικές δομές (π.χ. δουλεία, κατώτερη θέση γυναικών κλπ.).

Τώρα, το κείμενο του Mike Stan θίγει διάφορα θέματα. Στο θέμα της πατρίδας π.χ. μάλλον το βλέπω διαφορετικά ακόμα και από τον Isis. Δε με ενδιαφέρει η αντεθνιστική στάση να είναι στην ουσία ωφέλιμη για την πατρίδα. Γιατί κάπως έτσι ερμηνεύω αυτό που λες, ιδίως στην τελευταία παράγραφο. Με ενδιαφέρει να είναι ωφέλιμη για ανθρώπους, ανεξαρτήτως σε ποιον τόπο βρίσκομαι. Π.χ. αν αύριο φύγω Erasmus σε μία άλλη χώρα, προφανώς το ενδιαφέρον μου θα φύγει από την Ελλάδα.

Επίσης στο post του Mike Stan διαβάζω και άλλα πράγματα που είναι ενδιαφέροντα για κουβέντα. Π.χ. το ότι οι άνθρωποι ήταν πάντα κακοί ή ότι πάντα ζητούσαν εξουσία. Σε αυτά διαφωνώ κάθετα. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, απλά δε θα υπήρχε η ανθρώπινη φυλή τόσα χρόνια.

Πάντως γενικώς καλό είναι να μην ‘‘ομαδοποιούνται’’ οι απόψεις.


#11

Μπορει κάποιος να μ εξηγησει το νόημα αυτού του τόπικ???


#12

ωραιο θεμα θα κανω και γω ποστ αλλα

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ AC/DC ΡΕ ΜΟΥΝΙΑ!!!

και για να χει καποιο νοημα το ποστ και να μην φαει ντιλιτ, μαικ σταν εξηγησε μου εσυ που αγαπας την πατριδα σου,ποιους θεωρεις κινδυνους γι αυτην και πως μπορουν ουσιαστικα να την βλαψουν, ετσι για να γινει ουσιαστικη κουβεντα.


#13

Προφανώς και θεωρείται ακραία ιδεολογία η αναρχία σε όποιον δεν έχει κάτσει να ψάξει περι τίνος πρόκειται, χωρίς να αποκλέιεται η περίπτωση κάποιος να την θεωρεί ακραία και ας έχει ψαχτεί γύρω από το θέμα (εκεί μπαίνει και το υποκειμενικό).
Βέβαια, το κατα πόσο μπορεί να εφαρμοστεί αναρχία με τις υπάρχουσες αντιλήψεις είναι άλλο θέμα.

Συζήτηση κάνουμε μωρέ…


#14

και γω θα κανω ποστ μετα(μαλλον το βραδυ)γιατι ειναι νωρις ακομη και δεν εχω ορεξη για σοβαρες κουβεντες

επισης…(περιεχει βωμολοχιες, με δικη σας ευθυνη)

[-XΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟΥΣ AC\DC ΡΕ ΜΟΥΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΩ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ[-X:cry::cry::cry:


#15

Απίθανο είναι. Και αν γίνει, θα αποτύχει. Δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη να περνάμε σε τέτοιες καταστάσεις. Ειδικά αν είναι πιο μπροστά (γιατί ντάξει ο αναρχισμός είναι ΠΟΛΥ πιο μπροστά από τον καπιταλισμό πχ.) από την υπάρχουσα κατάσταση. Το ότι το σκέφτονται κάποιοι άνθρωποι αποδεικνύει ότι είναι το ζητούμενο και όχι η ουτοπία :wink: Αν και πιστεύω πως το καλύτερο που μπορεί να κάνει ένας αναρχικός είναι να δίνει έναυσμα για να πάει ο κόσμος μπροστά, δείχνοντας την ιδέα του προφανώς. Και μπροστά από τον καπιταλισμό είναι και ο σοσιαλισμός και ο κομμουνισμός πχ. Τ’ άλλα έρχονται μετά.


#16

Δυστυχως πολλοι ανθρωποι θεωρουν ακραια ιδεολογια τον Αναρχισμο. Δηλαδη την ιδεολογια που βασιζεται κυριως στην ανθρωπια, το ηθος, την αλληλεγγυη. Τοσο ‘‘ακραιες’’ ακουγονται αυτες οι λεξεις πια ??..


#17

Τι εννοείς ακριβώς με το “μπροστά” που γράφεις Wretch;
Mπροστά στη λίστα των δικών σου προτιμήσεων;
Mπορστά ως προς τα παραδείγματα επιτυχημένης εφαρμογής; :-k
Mπροστά ως προς το με πόση έμφαση διδάσκεται η κάθε θεωρία στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα; :roll:

Προφανώς και οι λέξεις που αναφέρεις δεν θεωρούνται από κανέναν ακραίες. Με μία βόλτα στα Εξάρχεια όμως και μία ανάγνωση των συνθημάτων και των αφισσών στους τοίχους μπορεί κανείς να διαπιστώσει τα εξής: Επιθετικά συνθήματα, όλα στην προστακτική, που δεν βγάζουν ακριβώς ανθρωπιά, ήθος και αλληλεγγύη: “Kάψτε τις τηλεόράσεις σας”, “τσακίστε τα αφεντικά”, “μίσος ταξικό” κλπ. Αφίσσες με την ίδια πάντα ξύλινη γλώσσα που δικαιολογούν ξεκάθαρα παράνομες πράξεις με μία απίστευτη φυσικότητα που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν οι συντάκτες τους είναι όντως τόσο αφελείς ή αν έχουν φέρει την προπαγάνδα σε άλλο επίπεδο: Π.χ. ΄"Λευτεριά στον αγωνιστή Χ που την τάδε ημερομηνία έβαλε φωτιά σε περιπολικό στην Χ. Τρικούπη. Ο Χ δήλωσε πως η πράξη του ήταν καθαρά πολιτική αλλά τα πιόνια του συστήματος οι δικαστές και οι ανθρωποφύλακες, έχουν το θράσος να τον δικάζουν με βάση τον Ποινικό κώδικα. Όλοι στην Ευελπίδων"

Έλεος! #-o
Μετά φταίει όποιος τα διαβάζει αυτά που τους θεωρεί ακραίους;


#18

Αντί να προσπαθείτε να ορίσετε ποια ιδεολογία είναι ακραία και ποια όχι, δε θα ήταν καλύτερο να ορίσουμε τι θα πει “ακραίο”; Γιατί αν ακραίο είναι κάτι που απειλεί το υπάρχον σύστημα, τότε γαμώ, και με τα μπούνια μέσα. Από την άλλη, και συμφωνώντας αρκετά με την ανάλυση του Ισις, θεωρώ ότι πιο “ακραίο” είναι να προσπαθείς να διατηρήσεις θεσμούς και συστήματα αναχρονιστικά και ξεπερασμένα, παρά να προσπαθείς να τα ανατρέψεις.

Όσο για την αναρχία η μεγάλη μου αντίρρηση δεν είναι αυτή που αναφέρει ο Mule. H “προτροπή σε παράνομη πράξη” από μόνη της δε μου λέει τίποτα. Υπάρχουν νόμοι που οφείλουν και μπορούν να ανατρέπονται στο δρόμο. (Προφανώς ένας από αυτούς δεν είναι το να καις αυτοκίνητα - το ξεκαθαρίζω για να μην χρειαστεί να απαντάω μετά σε άσχετες ερωτήσεις). Αυτό που με ενοχλεί στην ελληνική, ειδικά, version της αναρχίας είναι το πόσο αποστασιοποιημένη από την κοινωνία και τους αγώνες της είναι. Ζούνε στον δικό τους απομονωμένο κόσμο και δεν έχουν επαφή με εργατικά/συνδικαλιστικά κινήματα και γενικότερες κοινωνικές διεκδικήσεις. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά στο εξωτερικό δεν είναι παντού έτσι και - από τα λίγα που ξέρω - ούτε η θεωρία του αναρχισμού πρεσβέυει τέτοια απομόνωση.


#19

O αναρχισμός, όπως και οποιαδήποτε άλλη ιδεολογία, όταν περνάει στα χέρια του πολύ κόσμου (ή μάλλον καλύτερα στη χαζομάρα του πολύ κόσμου και τη νοοτροπία της μάζας), φυσικά και θα ξεπερνάει τα όρια. Φυσικά και θα χάνονται τα όρια.

Είναι αφελές να πιστεύουμε ότι υπάρχει σαφής ορισμός του τι είναι αναρχισμός και λανθασμένες αντιλήψεις μερικών περί αυτού. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για αόριστες έννοιες που μάλιστα οφείλουν να προσαρμόζονται στα δεδομένα της εκάστοτε περίστασης. Είναι αφελές να νομίζουμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί “αναρχικοί”. Γιατί αυτή είναι μια καραμέλα που πολλές φορές ο κόσμος αρέσκεται να χρησιμοποιει.

Καλώς ή κακώς, υπάρχει μια ιδεολογία κοινή ανάμεσα σε πολλά άτομα. Αυτά τα άτομα που γράφουν τα συνθήματα που αναφέρατε στους τοίχους κ.ο.κ. Πείτε την όπως θέλετε. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι δημιουργήθηκε λόγω συγκεκριμένων κοινωνικών αιτίων. Το αν προχωράει την κοινωνία μπροστά, ή αν είναι απλά ένα αρνητικό επακόλουθο της πορείας που έχουμε πάρει, αυτό είναι καθαρά υποκεινεμενικό. Ούτε καν ο χρόνος δε θα το αποδείξει ποτέ. Όσον αφορά τη δική μου άποψη, οποιαδήποτε ιδεολογία προβάλλει (ανάμεσα στα άλλα θετικά προφανώς) βία και μίσος, έστω και δικαιολογημένο/έστω και προς τους σωστούς στόχους, εμένα θα με βρίσκει αντίθετο. Έτσι μεγάλωσα ρε αδερφέ, αυτά διάβασα. Για άλλους οι αγώνες και οι αλλαγές προς το καλύτερο γίνονται μόνο με τον “κακό” τρόπο. Δε θα διαφωνήσω. Και μόνο ιδιοσυγκρασίας όμως, δε μου κάθεται με τίποτα να ταυτιστώ με μια νοοτροπία του πείτε όχι σε όλα, μείνετε πάντα ανικανοποίητοι γιατί περιμένετε βελτίωση στα πάντα, να αισθάνεστε ριγμένοι επειδή σας εκμεταλλεύονται κ.ο.κ. Και τέλος, δε θα μπορούσα να ταυτιστώ με μία τόσο υλιστική αξιολόγηση της ζωής.


#20

H Wretch δε ξέρω ακριβώς τι μπορεί, θα σου εξηγήσω τι καταλαβαίνω εγώ από αυτό που έγραψε, που έρχεται κοντά στη δική μου κοσμοθεωρία.

Ο σοσιαλισμός, γιατί κομμουνισμό (ο οποίος είναι το ανώτατο στάδιο του σοσιαλισμού) δεν έχει δει ακόμα η ανθρωπότητα, είναι πιο μπροστά από τον καπιταλισμό σαν κοινωνικό σύστημα που αναπτύσει την ανθρώπινη κοινωνία.

Κατάλαβε ότι υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι δε βλέπουν τον καπιταλισμό σαν ταφόπλακα της κοινωνικής εξέλιξης, όπως δεν ήταν η δουλεία, και η φεουδαρχία που προηγήθηκαν του καπιταλισμού.

Ως προς τα παραδείγματα επιτυχημένης εφαρμογής, δε θα το αναπτύξω σ’ αυτό το ποστ, το θέμα είναι τεράστιο και θα ανοιχτεί ούτως ή άλλως στη συνέχεια. Ναι, ήταν πιο μπροστά.

Ως προς την έμφαση που διδάσκεται η κάθε θεωρία στο ελ. εκπ. σύστημα, λογικό είναι να μη δίνεται έμφαση. Η παιδεία είναι ταξικότατη, και σαν τέτοια πρέπει να υπερασπίζεται τον καπιταλισμό σαν άγιο και να μη δίνει προοπτικές ανατροπής του στους σημερινούς μαθητές, αυριανούς φοιτητές εργαζόμενους. Το πως διδάσκεται μια θεωρία στα σχολεία δεν είναι κριτήριο για την αποτίμησή της.

Α, και μια πρόταση. Επειδή ο Leper Jesus διαμαρτυρόταν ότι δε λες τη γνώμη σου στο άλλο θέμα, και επειδή εγώ το ασπάζομαι εν μέρει αυτό που έλεγε, νομίζω πως εδώ έχεις μιαν εξαίρετη ευκαιρία να μας αναπτύξεις πιο αναλυτικά τη δική σου, χωρίς όμως ερωτησούλες και ξαναερωτησούλες που αναγκάζουν τον άλλο να γράφει σιδηροδρόμους.

Αυτά προς το παρόν.:slight_smile: