Σεεε παρακαλω θεεεεεε! Σεεεε παρακαλωωωωω!
είδα και εγώ το σπιρτόκουτο σήμερα
χωρίς πλάκα με έπιασε πονοκέφαλος και νευρικό γέλιο :p:p
Eχεις πιασει το νοημα του μονο αν σε νευριασει…
Ακριβως ετσι Kiratzos!Συμφωνω!!Η απεικονιση της μεσοαστικης οικογενειας και του τι γινεται μεσα σε τεσσερις τοιχους!
Προς τι το γελιο?Δηλαδη εδω μεσα κανενας σας δεν εχει φαει μπινελικια απο τον πατερα του?Κανενας σας δεν εχει δει να μαλωνουν οι γονεις του?
Δεν καταλαβαινω που βγαζει γελιο αυτη η παρα πολυ καλη κ πρωτοτυπη ταινια!
Τι ταινιες θελουμε?’‘Safe Sex’’ και ''Θηλυκη Εταιρια"???
ΤΑΙΝΙΑΡΑ!
Σίγουρα τραβηγμένη και υπερβολική η απεικόνιση της οικογένειας αλλά πετυχαίνει να περάσει το μήνυμα που θέλει
Επίσης οι ατάκες έχουν γίνει σλόγκαν στην παρέα μου
‘’[B]Στρελλα[/B]’’(2009)του[B] Παναγιωτη Κουτρα[/B]
Εχοντας δει στο παρελθον το αυτοαπακολουμενο κιολας cult movie??[B]Η Επιθεση Του Γιγαντιαιου Μουσακα?[/B]? και την ??[B]Αληθινη Ζωη[/B]?? με τη γυναικαρα [B]Αnna Mouglalis[/B],ηξερα ότι από τον [B]Παναγιωτη Κουτρα[/B] ,μπορουσα να περιμενω κατι τουλαχιστον ενδιαφερον.Δεν περιμενα σε καμμια περιπτωση μια ταινια να με κολλησει στον τοιχο για τα καλα.Η ??[B]Strella[/B]?? λοιπον είναι η τελευταια εξαιρετικη ταινια του Κουτρα ,ενός ακομη σκηνοθετη που μας κανει από εδώ και περα να αναμενουμε με ενδιαφερον κάθε επομενη ταινια του!
Τωρα θα εξηγησω το γιατι:
Eνας πενηνταχρονος αποφυλακιζεται και είναι σε αναζητηση νεας ζωης.Λιγο μετα την αποφυλακιση του γνωριζει και συναπτει δεσμο με μια trans-sexual κι από εκει και περα αρχιζει η ταινια για την οποια πραγματικα δεν υπαρχει λογος να αποκαλυψω περισσοτερα πραγματα.Ο [B]Κουτρας [/B]εδώ κινηματογραφει με την καμερα στο χερι την οποια χειριζεται αψογα ,ενώ από την άλλη εχοντας ως βαση ένα καλογραμμενο σεναριο με σε σημεια κορυφαιους διαλογους,αποφασιζει να κανει μια βαθια/ανθρωπινη ταινια,χωρις μελοδραματικους μελαδραματισμους,αλλα με σαρκασμο,αυτοσαρκασμο και ποιοτικο χιουμορ σε σωστες δοσεις.
Στα οπλα του φυσικα και οι πολύ δυνατες ερμηνειες του [B]Γιωργου Κοκιασμενου[/B] και της trans-sexual [B]Μινας Οικονομου[/B].Η ταινια εχει δυνατο θεμα,ισως καπως τραβηγμενη υποθεση,αλλα δεν είναι ουτε κυρηγμα υπερ της ετεροσεξουαλικοτητας,ουτε προκλητικη σε στυλ Οικονομιδη.Ειναι ανθρωπινη και πανω απ?όλα δειχνει ότι η ζωη είναι μεγαλη πουτανα και πραγματικα δεν ξερεις τι σου ξημερωνει.Ολοι οι ανθρωποι εχουν λογο να αισθανθουν αγαπη,να την αναζητησουν,να πληγωθουν και να γουσταρουν και τελος να παλευουν για την προσωπικη τους ευτυχια.
Με a la [B]Almodovar[/B] χειρισμο των trans-sexual και με φρεσκαδα και τολμηρη,αλλα όχι εσκεμμενα προκλητικη διαθεση μας προσφερει κατ?εμε μια από τις 5 καλυτερες ελληνικες ταινιες της δεκαετιας που παρηλθε.Στα συν της ταινιας η πολη καλη απεικονιση της σκοτεινης και ‘‘βρωμικης’’ πλευρας της πολης της Αθηνας,που αν μη τι αλλο προσφερεται με τους φυσικους χωρους που διαθετει,για τετοιου ειδους κινηματογραφιση!
Η ταινια είναι για μυαλα ανοιχτα.Το λεω αυτό διοτι εχει σκηνες που ισως να ξενισουν!!!
‘’[B]Oi Ιππεις Της Πυλου[/B]’’ (2010) του [B]Nικου Καλογεροπουλου[/B]
Λοιπον ενταξει το ξερουμε οτι τα ναρκωτικα στην τεχνη,μουσικη,σινεμα και ζωγραφικη εχουν κανει μεγαλη ζημια,καλη και κακη!!!Κατι αναλογο στον ελληνικο κινηματογραφο δεν εχω ξαναδει γι αυτο και θα δωσω τα ποντακια μου στην ταινια,τελικα,αλλα…
…αλλα ας προσπαθησουμε να βαλουμε μια σειρα,αν και ειναι εξαιρετικα δυσκολο αυτο.Σε αυτο το σουρεαλιστικο εργο,οπου μπλεκονται η παραδοση με τους αρχαιους,οι Κωλοκοτρωναιοι με τους Καραισκακηδες,τα χασισια με το αλκοολ,τα βυζια της [B]Βανας Μπαρμπα[/B] με το αλευρι και τους λουκουμαδες,γινεται ενας χαμος.Στην ταινια ειναι μαζεμενοι μερικοι απο τους αγαπημενους μου Ελληνες ηθοποιους([B]Τακης Σπυριδακης,Νικος Καλογεροπουλος,Ηλιας Λογοθετης,Γιωργος Κιμουλη[/B]ς κλπ) και το κλιμα που επικρατει ειναι εντελως αναλαφρο και παρειστικο με τους ηθοποιους να δειχνουν οτι το καταευχαριστηθηκαν.Κατα τη διαρκεια της ταινιας αναρωτηθηκα πολλες φορες για το τι εβλεπα,αλλα απο ενα σημειο και μετα ειπα:’‘Kαι τι εγινε που δεν βγαινει νοημα,αφου οπτικα ειναι ωραιο!!!’’.Ετσι ειναι ρε παιδια ο σουρεαλισμος.Οσοι εχουν δει ταινιες του [B]Luis Bunue[/B]l η πινακες του [B]Salvator Dali[/B] η εχουν ακουσει λιγη τραβηγμενη μουσικη το ξερουν καλα αυτο.Απο τη στιγμη που κατι καθεται καλα στο ματι,το στοιχημα εχει κερδιθει για μενα.Κι εδω ο [B]Καλογεροπουλος[/B] σε σημεια της ταινιας δημιουργει καποιες πολυ ευφανταστες και εντυπωσιακες εικονες που σιγουρα δεν ειναι αποτελεσμα επιπολαιοτητας.
Η ταινια δεν ειναι για ολα τα γουστα κατα την αποψη μου.Ειναι ομως ξεχωριστη,περιεργη,ακαταλαβιστικη ωρες ωρες,παιζει με συμβολισμους,ασκει κριτικη και σατυριζει ηθη ,εθιμα,παραδοσεις και νεοελληνικο τροπο ζωης ,αλλα ολα αυτα δεν γινονται με τα πλεον ‘‘ευπεπτα’’ μεσα!Εδω επιστρατευεται το σουρεαλιστικο στοιχειο και τα εξιζητημενα συμβολα που στο ελληνικο σινεμα ειναι πολυ δυσκολο να τα ξαναβρεις.
Εστω και γι αυτο,η ταινια ειναι ξεχωριστη.Το αν ειναι καλη,ειναι καθαρα θεμα γουστου!!!
…αυτή είναι απ’τις πιο αγαπημένες Ελληνικές ταινίες…και μάλλον μια απ’τις πιο αγαπημένες μου ταινίες…Καλογερόπουλος=καλιτέχνης:):!:
‘’[B]Ακαδημια Πλατωνος[/B]’’(2009) του [B]Φιλιππου Τσιτου[/B]
Οταν ειχα βγει,ειχε γινει ντορος,τοσο αναφορικα με το θεμα της ταινιας οσο και με τα βραβεια που ειχε κερδισει.
Το να βγαινουν ταινιες στην Ελλαδα με προβληματισμο πανω σε συγχρονα θεματα,ειναι κατι που δυτσυχως σπανιζει.Τηλεοπτικου υφους χαζοκωμωδιες κατακλυζουν τις αιθιυσες και η ουσια ειναι ενα μηδενικο.
Εδω στην Ελλαδα της ξενοφοβιας και της Χρυσης Αυγης,ενας σαρανταφευγας ροκερ,που εχει ψιλικατζιδικο και καθε μερα καθεται εξω απο αυτο με τους γειτονες φιλους του,μαθαινει οτι μαλλον εχει αλβανικες ριζες.
Οι φιλοι του αλλα και αυτος ο ιδιος ειναι ξενοφοβικοι,ρατσιστες κι αρνητικοι με τους Αλβανους και κατ’επεκταση οταν μαθαινει το γεγονος,το αντιμετωπιζει σαν χτικιο κι εντελως αρνητικα.Ακολουθως οι φιλοι του αρχιζουν πλεον να τον βλεπουν διαφορετικα κι εκεινος αδυνατει να αποδεχθει την αληθεια.
Στη συγχρονη Αθηνα με τους αναριθμητους μεταναστες,που παρ’ολα αυτα δουλευουν και δεν τα ξυνουν οπως η κεντρικη παρεα της ταινιας,το προβλημα της συνυπαρξης ειναι μεγαλο.Οι μεταναστες δουλευουν νυχθημερον,ο ηρωας απλα παρατηρει και οταν μαθαινει απο που καταγεται κανει τα παντα ωστε να το διωξει απο πανω του.
Σκηνοθετικα η ταινια εχει καποια πολυ δυνατα σημεια με πανεξυπνες κι αιχμηρες σκηνες οπως αυτες με το σκυλι των Ελληνων που γαβγιζει στους Αλβανους και με το σκυλι των Αλβανων που αντιστοιχα γαβγιζει μονο σε Ελληνες και αλλες πολλες.Καπου στη μεση η εξελιξη ‘‘βαλτωνει’’ προσκαιρα ομως,καθως οσο το εργο πλησιαζει προς το τελος τα πραγματα ξεδιαλυνοντα(?).
Μου αρεσε η ταινια πολυ και ο [B]Καφετζοπουλος[/B] αποδικνυει για ακομη μια φορα οτι αν θελει ειναι σπουδαιος ηθοποιος και θα ελεγα οτι εχοντας δει και τη φετινη ταινια του σκηνοθετη, ‘’[B]Αδικος Κοσμος[/B]’’,καταληγω στο να πω οτι ο [B]Τσιτος[/B] κανει ταινιες με κοιωνικο θεμα και προβληματισμο κι αυτο μου αρεσει.
Αρα ανακαλυπτουμε αλλη μια ενδιαφερουσα περιπτωση σκηνοθετη του οποιου το εργο αξιζει κανει να παρακολουθησει.
Λιτη,ουσιαστικη και καυστικη ταινια!!!
ειναι γεγονός οτι σε κάποιο σημείο και για κάποιο χρονικο διάστημα η ταινία χάνει το θέμα της, αλλά γενικά, ναι. είναι καλή ταινία
‘’[B]Η Καρδια Του Κτηνους[/B]’’(2005) του [B]Ρενου Χαραλαμπιδη[/B]
Τον [B]Χαραλαμπιδη[/B] κυριως τον γνωριζουμε απο τις σαχλοτηλεοπτικες αηδιες στις οποιες εχει συμμετασχει,αλλα ειναι αληθεια οτι το ονομα του στο θεμα’‘κινηματογραφος’’ σιγοτραγουδιεται αρκετα και μαλιστα παρουσιαζεται ως πολυ ενδιαφερουσα περιπτωση.
Η πρωτη μου επαφη μαζι του ηταν με το σκηνοθετικο του ντεμπουτο,το ‘’[B]No Budget Story[/B]’’ το οποιο ναι μεν ηταν ‘‘περιεργο’’ κι αντισυμβατικο,αλλα προσωπικα δεν μου ειπε τιποτα.Ετσι λοιπον,αν και τις ταινιες του ηθελα να τις δω διοτι μου αρεσε το cast,δεν το εκανα.Κι επειδη σημερα λογω αυπνιας που οφειλεται στην υπερβολικη ζεστη,ξυπνησα πολυ νωρις,ειπα να δω την ‘’[B]Καρδια Του Κτηνους[/B]’’ που βασιζεται στο ομωνυμο βιβλιο του [B]Πετρου Τατσοπουλου[/B].
Βιβλιο και ταινια ασχολουνται με τη ζωη ενος φοιτητη,προσφατως απολυμενου απο το στρατο ο οποιος μετα το θανατο της μητερας του εχει ενα σωρο εξοδα,αλλα καθολου εσοδα καθ’οτι ανεργος.Δυο παλιοι του συμμαθητες τον πλησιαζουν και του προτεινουν να συνεργαστουν στη ληστεια της τραπεζας στην οποια δουλευει ο ενας εξ αυτων.
Με τροπο περιεργο,σουρεαλιστικο σε σημεια,διαλογους που αλλωτε γοητευουν και αλλωτε δεν βγαζουν νοημα,και με ηθοποιια καπως αντισυμβατικη,ο Χαραλαμπιδης σκηνοθετικα παρουσιαζει ενα πολυ ενδιαφερον εγχειρημα,το οποιο για μενα ακροβατει αναμεσα στο εμπορικο cinema και το ‘‘διαφορετικο’’ cinema.
Αν εξαιρεσω την αθλεια,ευτυχως συντομη,εμφανιση της [B]Μάρας Δαρμουσλή[/B] και της’‘και καλα πουλαω τρελα’’ ερμηνειας του [B]Γιωργου Βουλτζατη[/B],τακτικου συνεργατη του [B]Χαραλαμπιδη[/B],η ταινια διανθιζεται απο εμφανισεις γνωστων και καλων ηθοποιων,οπως ο [B]Αλκης Παναγιωτιδης[/B],ο [B]Γιαννης [/B][B]Ζουγανελης[/B] και ο πολυ καλος [B]Μανος Βακουσης[/B].
All in all,το βρηκα ενδιαφερον το αποτελεσμα,ασχετως αν δεν ειναι αριστουργημα,και μου αρεσε αυτος ο γλυκος πεσσιμισμος που βγαζει η ταινια,η οποια μου ανοιξε την ορεξη να δω και τις αλλες δυο ταινιες του σκηνοθετη,ηθοποιου,κανοντας αρχη με τα’’[B]Φτηνα Τσιγαρα[/B]’’ που εχω δει περιπου ενα 20 λεπτο και το οποιο θεωρειται απο πολλους η καλυτερη του ταινια!!!
Συμφωνώ εν γένει για την “Καρδιά του Κτήνους”.
Ο Χαραλαμπίδης για μένα ανήκει στην κατηγορία σκηνοθετών νέας γενιάς που είναι ελπιδοφόροι. Όμως όπως φαίνεται και από τα “Φτηνά Τσιγάρα”, μάλλον δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει το concept που ανοίγει στην εκάστοτε ταινία του. Και αυτή την παρατήρηση την γενικεύω για μεγάλο μέρος του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου (χωρίς προφανώς να αναφέρομαι ούτε στην απεχθή “Safe Sex” κατηγορία ουτε στις συμπαθείς μεν, επιφανειακές δε, ανάλαφρες κωμωδίες τύπου “Ο Καλύτερός μου Φίλος”).
Δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει. Είναι μικρό το μπάτζετ? Πιέζουν οι χρόνοι παράδοσης του υλικού και τελικά γίνεται ένα βιαστικό φινάλε?
Από τη στιγμή βέβαια που υπάρχουν κορυφαίες εξαιρέσεις σαν τον “Βασιλιά” του Γραμματικού, δεν θέλω να δίνω και έτσι εύκολα τα ελαφρυντικά.
Η αληθεια ειναι οτι οι ταινιες του [B]Χαραλαμπιδη[/B] ειναι μικρες σε διαρκεια,δλδ περιπου 75-80 λεπτα,αλλα δεν αισθανθηκα να λειπει κατι η να μην εχει εξηγηθει.
Τωρα για τις αλλες ταινιες που αναφερεις,καπως ετσι ειναι τα πραγματα.’‘Safe Sex’’ κλπ,ο καρκινος του ελληνικου cinema.
‘’[B]Φθηνα Τσιγαρα[/B]’’(2001) του [B]Ρενου Χαραλαμπιδη[/B]
Ειχα προαναγγειλει οτα θα εβλεπα τα ‘’[B]Φθηνα Τσιγαρα[/B]’’ και το εκανα αμεσα.
Ταινια χωρις σεναριο ,με την εννοια του οτι υπαρχει μια υποθεση και περιμενουμε να δουμε τι θα γινει παρακατω,αλλα ταινια που κανει κατι αλλο,που ειναι πολυ πιο δυσκολο:δημιουργει εικονες!!!
Με συμμαχο ενα πραγματικα πολυ προσεκτικα επιλεγμενο και αξιο cast,παρακολουθουμε την αναζητηση του ερωτα απο τον κεντρικο ηρωα,αλλα και τον προβληματισμο πανω στις διαφορες πτυχες του ερωτα απο τους χαρακτηρες που περιβαλλουν τον ηρωα.
Εντυπωσιαστηκα κυριολεκτικα απο την υπεροχη φωτογραφια,τα πολυ εντονα χρωματα και την σκοτεινη/ατμοσφαιρικη κινηματογραφιση της Αθηνας του Αυγουστου.
Το να μπορεσει κανεις να αποδωσει με τετοια ζωντανια τοσο ομορφες εικονες,με film noir αισθητικη και να απεικονισει απιστευτους χωρους προυπιθετει μεγαλη μαστορια και ο τελεοπτικα κατεστραμμενος [B]Χαραλαμπιδης[/B] φαινεται οτι την εχει.Επισης ενα αλλο πραγμα που ειναι προδηλο ειναι το ο τυπος πρεπει να εχει δει πολυ cinema!!!
Οι διαλογοι ειναι αλλες φορες αποσταγματα αμπελοφιλοσοφιας κι αλλες στιγμες πολυ ουσιαστικοι,ενω οι ερμηνειες των ηθοποιων δειχνουν να ειναι πολυ καλα συνυφασμενες με τη ‘‘μουρλα’’ που επιδιωκει να βγαλει ο σκηνοθετης.
Δεν εχω δει ακομη τα ‘’[B]4 Μαυρα Κουστουμια[/B]’’,αλλα μεχρι εδω νομιζω οτι τα ‘’[B]Φθηνα Τσιγαρα[/B]’’ ειναι η καλυτερη του.
Τατσόπουλου
4 μαύρα κουστούμια
βρε άνθρωπε
γενικότερα καλά τα λες.
Eπειδη αφ’ενος τωρα εχω χρονο κι αφ’ετερου ορεξη,λεω να κανω μια δεκαδα με ταινιες που θεωρω οτι ηταν οι καλυτερες της δεκαετιας 2000-2010.
Καποιοι σκηνοθετες,κυριως αυτοι που εμφανιστηκαν σε αυτην τη δεκαετια,μας εδωσαν περισσοτερες απο μια καλες ταινιες,αλλα στη λιστα λεω να βαλω μια απο καθενα για να χωρεσω οσο το δυνατον περισσοτερους.
Ξεκιναω λοιπον χωρις αξιολογικη σειρα ,με εξαιρεση τις δυο πρωτες.
1)’‘Ο Βασιλιας’’(2003) του Nικου Γραμματικου
2)’‘Στρελλα’’(2009) του Πανου Κουτρα
3)’‘Δεκαπενταυγουστος’’(2001) του Kωνσταντινου Γιανναρη
3)’‘Αυτη Η Νυχτα Μενει’’(2000) του Νικου Παναγιωτοπουλου
4)’‘Οι Νυφες’’(2004) του Παντελη Βουλγαρη
5)’‘Φθηνα Τσιγαρα’’(2001) του Ρενου Χαραλαμπιδη
6)’‘Kυνοδοντας’’(2009) του Γιωργου Λανθιμου
7)’‘Οξυγονο’’(2003) των Ρεππα/Παπαθανασιου
8 ‘‘Ακαδημια Πλατωνος’’(2010) του Φιλιππου Τσιτου
9)’‘Χορευοντας Στον Παγο’’(2009) του Σταυρου Ιωαννου
10)’‘Εl Greco’’(2007) του Γιαννη Σμαραγδη
Aν μου διαφευγει κατι,προσθεστε κι εσεις…
[B]“Όλα Είναι Δρόμος”[/B] - Παντελή Βούλγαρη
Έδιτ: Άκυρο, '98, σόρι, γράφτε λάθος.
E, ντροπή:
και δεν έχω δει και το Zero Years ακόμα, αλλιώς πιστεύω ότι θα έβαζα και αυτό.
και
Επίσιης το:
γιατί το βλέπεις και ερωτεύεσαι την Αθήνα
Και το ελεγα οτι κατι ξεχασα .Εννοειται το ‘‘Σπιρτοκουτο’’.
Επσιης,μεγας ο Νικολαιδης,αλλα το ‘O Xαμενος…’’ δεν ειναι και κανενα αριστουργημα,αλλα φυσικα ειναι καλο.
Το ‘‘Μια Μερα Τη Νυχτα’’ αν και εχει φοβερο cast,δυστυχως παντα ηθελα να το δω,αλλα δεν το εκανα.
Θα το δω καποια στιγμη…
Και φυσικα να μην ξεχασω,πλην δεκαδας λογω ιδιων σκηνοθετων,να προσθεσω.
και
και
Ο Νικολαίδης έχει βγάλει μόνο αριστουργήματα.- (ναι, ακόμα και αυτό με το Λαζόπουλο)
ο χαμένος γαμάει οτι και να λέτε