Τι dvd/ταινία στην tv είδατε σήμερα...;;;

Όσες φορές και να την δω,πεθαίνω στα γέλια!!! :lol: :lol: :lol:

Αναφέρομαι κυρίως στο φινάλε της ταινίας και όχι στο πως απεικονίζονται οι Βιετναμέζοι, όχι πως είναι λίγο και αυτό. Όχι δεν νομίζω πως την υποβαθμίζω, πρόκειται για μια βαθιά συγκεκαλυμμένη προπαγανδιστική ταινία, το χειρότερο είδος προπαγάνδας για μένα.

Αλλά όπως είπες απλά γνώμες είναι αυτά.

Μπορεις να μου πεις ποια ακριβως ειναι η …“συγκεκαλυμμένη προπαγανδα” στην συγκεκριμενη ταινια?

θα την πω και γω πιο αργα, dead χωσε συ αμα προλαβεις:p

Ελ Γκρέκο…δεν τό’χα δει και εντυπωσιάστικα…εντυπωσιακή παραγωγή:):!:

Δεν πρόκειται να στο δώσω στο πιάτο αλλά θα σου πω τι να προσέξεις στην ταινία να το καταλάβεις μόνος σου. Σκεφτείτε και λιγάκι αυτά που βλέπετε σε μια ταινία.

Δες ξανά την ταινία προσεχτικά και κάτσε να προσέξεις την σκηνή της προσευχής που κάνουν όλοι μαζί στο τέλος. Μια μόνο σκηνή σου λέω, μετά ξανασκέψου τι είδες όλη την προηγούμενη ώρα. Στοιχειώδη γνώση της εποχής κάποιον γεγονότων αλλά και του american way of life να έχεις φτάνει για να ξαναδείς την ταινία με άλλα μάτια.

Η σκυτάλη περνάει στο Lupin :stuck_out_tongue:

αν και συνήθως με απογοητεύουν οι κωμωδίες η συγκεκριμένη ήταν καλή… έξυπνο concept, πολύ καλός ο Murray και του ταίριαζε ο ρόλος…

Ε νταξ, το Groundhog Day είναι από τις κωμωδίες που πλέον δεν μπορούν να βγούν σήμερα. Καρακλασσική ταινία (κι ας την είδα μεγάλος).

Χθες είδα το Centurion, μια ωραία grim & gritty ιστορική παραγωγή, σχετικά με τις περιπέτειες μιας ομάδας ρωμαίων λεγεωνάριων στα ανυπότακτα χωριά της Σκωτίας (ο Αστερίξ δε νιώθει πλέον μόνος). Καλύτερη από το King Arthur για όσους θέλουν να εντρυφήσουν στο υποείδος “ταινίες με Ρωμαίους στη Μεγάλη Βρετανία”.

Εγώ λοιπόν είδα χτες για πρώτη φορά το City of God. Πολύ καλή ταινία, δείχνει την ιστορία κάποιων παιδιών στην Πόλη του Θεού, μιας φτωχογειτονιάς έξω από το Ρίο. Δείτε την!

Επίσης είδα για πολλοστή φορά το “The constant gardener”. Απίστευτη ταινία επίσης, δείχνει το σκηνικό με τις φαρμακοβιομηχανίες στην Αφρική, καθώς και τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων εκεί, μέσα από την ιστορία μιας ακτιβίστριας που σκοτώνεται εκεί και του άντρα της που προσπαθεί να μάθει τι έγινε τελικά. Προτείνω ανεπιφύλακτα!

Ασε τον lupin,εγω εσενα ρωτησα αφου εσυ εκανες σχολιο περι προπαγανδας.Εχεις κατι συγκεκριμενο να μου πεις?Ποια ειναι η προπαγανδα της ταινιας?Η απαντηση σου ειναι αλλα λογια ν’αγαπιομαστε,δηθεν μας προτρεπεις να …σκεφτουμε κιολας.Πετας μια εξυπναδα δηθεν να το παιξεις ψαγμενος κι επι της ουσιας παπαριες.Αν δεν ξερεις απο κινηματογραφο,μην κανεις σχολια ή μην παπαγαλιζεις οτι μαλακια ακους.

εχω να δω την ταινια πολυ καιρο, αλλα γενικα με το Βιετναμ τι παιζει:Υπαρχουν ταινιες απολογητικες και κατηγορηματικα εναντια στις πολεμικες τακτικες αλλα υπηρξαν και αλλες-το πιο αμφιλεγομενο ειδος- που επικεντρωνοντουσαν στο μετα-πολεμικο στες των εισβολεων…ο Ελαφοκυνηγος, περα απο θαυμασια σκηνοθεσια και ερμηνειες-κατι παραπανω απο θαυμασια και στους δυο τομεις βσκ-, το αυτο που θυμαμε ειναι οτι παρουσιαζε με τον πιο εντονο τροπο το πως η Αμερικη εχασε και υπεφερε στον πολεμο, πως οι φανταροι της γυρισαν σκιες των εαυτων τους-οσοι γυρισαν- και ενα γενικοτερο μεταπολεμικο εφιαλτη, διχως σε καμια περιπτωση να κριτικαρει το γιατι, το λογο που φαγαν τα μουτρα τους και γιατι οντως πολεμησαν εκει…

αλλη μια καλοφτιαγμενη ταινια που πλασαρε τον αμερικανο εισβολεα σαν θυμα και τους κακους κιτρινιαρηδες κομμουνιστες σαν τερατα(η σκηνη της ρουλετας ακομα και σημερα, οσο θαυμασια και αν ειναι γυρισμενη κτλ προκαλει μεγαλο σουρσουρο ως μυθοπλασια υπερ του να προβαλει τον εφιαλτη του Βιετναμ οπως θα ηθελαν να ειναι και εχουν γινει πολλες συζητησεις και διαμαρτυριες απο την πλευρα των ‘αμυνομενων’)…

με αυτη τη ταινια ειχε προσπαθησει να γινει ενα ξεκαθαρο ξεπλυμα τυψεων και ενοχων ενος εθνους, αφου ειχε εισβαλλει σε μια χωρα διχως λογο για να σφαγιασει πανω απο 3 εκατομμυρια κοσμο, ταινια η οποια ανα τα χρονια γυριζοταν παντα, με αλλους συντελεστες και σκηνικα για τις αναλογες περιπτωσεις της αμερικανικης ‘τιμης’, βλεπε πχ Black hawk down μερικα χρονια πριν…η ταινια εξυμνουσε ολους εκεινους που σκοτωσαν τοσα τερατα βιετκονγκ ενω ξεκαθαρα αποσκοπουσε στο να ξεπλυνει με τον πιο ανηθικο τροπο, ενα τεραστιο εγκλημα και τα αιματοβαμμενα χερια της Αμερικης-η προωθηση που εγινε μαλιστα τοτε στο εργο ηταν παρομοιωδης-!..

Η ταινια δεν περιεχει προπαγανδα, ΕΙΝΑΙ προπαγανδα…καλοφτιαγμενη, καλογυρισμενη προπαγανδα…πιο πολυ ειλικρινια κουβαλαγε το Rambo 1, το οποιο τουλαχιστον τονιζε οτι ‘σκοτωσα γιατι ειμαι redneck βλαχος και η μαμα πατριδα μου τοπε να το κανω, αλλα τωρα που το εκανα γιατι ολοι με βριζουν?τι δεν εκανα καλα?ειμαι ηλιθιος?’’

το ‘αποκαλυψη τωρα’ που επιασε το ταυρο απο τα κερατα, οχι απλα αντιμετωπιστηκε με καχυποψια στο καιρο του, αλλα στα Οσκαρ τους το γελοιοποιησαν δινοντας οτιναναι βραβεια, ενω προφανως ο ελαφοκυνηγος σαρωσε…

επισης για το μπολντ, εξηγεις λιγο τι εννοεις ‘ξερεις απο κινηματογραφο’?επειδη ο μονος εδω που τσαμπουνα παπαριες εισαι εσυ δλδ και ηθελα να ξερω…

Ό,τι είπε ο αποπάνω βασικά. Ταινίες όπως ο Ελαφοκυνηγός θα ήταν ηθικά “ακίνδυνες” αν υποθέταμε ότι όποιος έβλεπε π.χ. τον Ελαφοκυνηγό και τη γνωστή σκηνή με τη ρουλέτα, θα μπορούσε εντελώς ψύχραιμα και ανεπηρρέαστα να απολαύσει το πώς οι Βιετκόνγκ ΓΑΜΑΝΕ τους Αμερικάνους και πόσο καλά τους κάνουν, με δεδομένο ότι η αντίθετη πλευρά έκαιγε χωριά, έσφαζε κόσμο κτλ., και από κει και πέρα να εκτιμήσει τις ερμηνείες των Αμερικάνων πρωταγωνιστών και τη σκηνοθεσία, ως στοιχεία που αποτυπώνουν άψογα και παραστατικότατα την ηθική ήττα, την απελπισία, τα αδιέξοδα που δημιούργησαν οι ίδιοι οι Αμερικάνοι στους εαυτούς τους, ως μια μορφή “δίκαιης τιμωρίας”. Όπως όλοι ξέρουμε όμως, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Και με δεδομένες τις μεγάλες ικανότητες και το ταλέντο των ηθοποιών και του σκηνοθέτη, που κυριολεκτικά παγιδεύουν τον “ηθικά άοπλο” θεατή στην κατεύθυνση όπου κινείται το περιεχόμενο της ταινίας, μιλάμε τελικά για μια πολύ επικίνδυνη ταινία. Όχι [U][I]παρ’ όλο που[/I][/U] είναι εντυπωσιακή και τρομερά καλογυρισμένη, αλλά [U][I]ακριβώς εξ’ αιτίας αυτού του χαρακτηριστικού της.[/I][/U]

αυτο και τιποτα παραπανω…oι περισσοτερες ταινιες με Βιετναμ ουτως ή αλλως, ειναι τοσο καλογυρισμενες και εθιστικες στην προβολη-μακραν ο πιο αγαπημενος ‘πολεμος’ για το κινηματογραφικο κοινο(καθολου τυχαια) διοτι πολυ μεγαλοι σκηνοθετες και ηθοποιοι επιστρατευτηκαν για να φερουν σε περας μια καμπανια εξιλεωσης του Αμερικανικου εθνους απο εναν πολεμο που ολοι ξερουμε τα αιτια του και την καταληξη του, οπως και τον τροπο που εγινε…καποιοι οντως προσπαθησαν να αναδειξουν και τη φρικη του πολεμου αλλα και να μην ηρωοποιησουν κανεναν αλλα να κατακρινουν αμερικανικες τακτικες και αλλες-οι περισσοτερες προφανως- να κρατησουν και καλα ‘ουδετερη σχεση’ και εμμεσως να εμψυχωσουν τον μεσο βλαχο αμερικανο που εφαγε τα μουτρα του ‘για τη πατριδα’ και γυρισε ρεμαλιασμενος σπιτι, πολεμοντας ενα πολεμο που ‘δεν ηξερε’/αλλα δεν αρνηθηκε να παει ή να κατακρινει τα αιτια του…τουλαχιστον στο Πλατουν του Στοουν οπου και παλι τονιζεται κατα βαση ο αμερικανικος πατριωτισμος, οι βιετκονγκ παρουσιαζονται σαν ανθρωποι και οχι τελειως μονοπλευρα σαν τερατα οπως στο deerhunter+οι ηρωες εχουν καποια επιγνωση του τραγικου των πραξεων τους…

Και μια που αναφέρθηκε ο Όλιβερ Στόουν, άλλη μια ταινία του, αυτή μάλιστα ακόμα περισσότερο, είναι τίμια και κινείται στον αντίποδα της λογικής που περιγράφει ο Λουπέν: Ο Γεννημένος την 4η Ιουλίου. Όπου βλέπουμε έναν χαρακτήρα που αρχικά (αυτο)παρουσιάζεται ως ακριβώς αυτό το κλισαρισμένο πρότυπο, δηλαδή ο “αντιπολεμικός” βετεράνος αλλά παράλληλα το θύμα, ο αδικημένος πατριώτης, ο ήρωας κτλ., και αυτή την αντιμετώπιση απαιτεί και από τους γύρω του. Στο τέλος όμως μετά τις διεργασίες που γίνονται στη συνείδησή του περνάει στην αντίπερα όχθη. Συμβιβάζεται με το ρόλο του θύτη συμπληρωματικά μ’ αυτόν του θύματος, αρνείται μετά βδελυγμίας το ρόλο του ήρωα και τίθεται χωρίς δεύτερη κουβέντα υπέρ των Βιετκόνγκ, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν εκείνοι που τον σακάτεψαν… αυτή είναι τελικά η αλήθεια του πολέμου του Βιετνάμ.

το αποπανω τοχα δει μικρος και δεν το θυμαμε καλα, παρα μονο σκηνες οπωτε ψηθηκα να το ξαναδω καποια στιγμη μεσα στο μηνα…κλεινουμε το οφτοπικ εδω-dead, ελπιζω να σε καλυψαμε:p

Ναι οκ οκ πρόσεξε μόνο μην ζορίσεις πολύ το μυαλουδάκι σου και πάθει τίποτα. :?

psssssssssss

που την θυμήθηκες…παλιά ήταν απο τις αγαπημένες μου…άμοιρη σύνδεση…θα βογκήξεις πάλι

*το επίπεδο έχει φτάσει στο me tarzan, you jane(άντε…λολα.να.ένα.μήλο.!)… καλά πάμε…

Aπο το τελος του πολεμου του Βιετναμ κι εκει γυρω στα τελη της δεκαετιας του '70,η ταση των ταινιων που ασχολουνταν με το θεμα ηταν καθαρα απολογητικη σε συνδυασμο με τις τυψεις που ενιωθαν οι αμερικανοι.Αυτο βεβαια δεν ηταν καθολου κακο,ισα-ισα που δειχνει οτι υπηρχαν (και υπαρχουν) σκεπτομενοι αμερικανοι που αντεδρασαν στις βαρβαροτητες του κρατους τους γι’αυτο και τοσες διαδηλωσεις και τοσα επεισοδια εκεινη την ταραχωδη εποχη.Απο εκει και περα η ταινια δεν εκανε καμια προπαγανδα!Και βεβαια οι αμερικανοι υπεφεραν στον πολεμο,και βεβαια ηττηθηκαν,και βεβαια ΕΦΤΑΙΓΑΝ,και βεβαια οι στρατιωτες τους γυρισαν πισω σαν φαντασματα με τεραστια ψυχολογικα προβληματα με αποτελεσμα να ειναι αποκομμενοι απο την κοινωνια.Το νοημα της ταινιας ειναι καθαρα αντιπολεμικο.Δεν χρειαζεται να σου εξηγησει τον λογο που πηγαν εκει,αφου ειναι αυτονοητο οτι ολοκληρη η ταινια κατακρινει τον πολεμο και την ιδια την αμερικανικη κυβερνηση για οτι συνεβη.

Λαθος καταλαβες.Ουτε πλασαρε τους αμερικανους σαν θυματα και κακους εισβολεις,ουτε και τους βιετναμεζους σαν τερατα.Για την ακριβεια,η ταινια καταδεικνυει με τον πλεον εμφατικο τροπο την φρικη του πολεμου κι αυτο ειναι το νοημα.

Ειναι κακο να νιωθουν τυψεις?Τουλαχιστον το παραδεχτηκαν οτι εκαναν εγκλημα κι αυτο αποτυπωνεται ακομα και σημερα οπως πχ με το “hurt locker” και το “green zone” για το ιρακ…

Καμια προπαγανδα,καμια απενοχοποιηση,απαντησα παραπανω.Η ταινια κατεδειξε την φρικη του πολεμου,οπως επισης οτι φταιχτες ηταν οι ιδιοι οι αμερικανοι.

Καταρχην απο ποτε τα οσκαρ ειναι κριτηριο για οτιδηποτε?Απο την αλλη μαλλον δεν τα ξερεις καλα,το “αποκαλυψη τωρα” θεωρηθηκε αριστουργημα,ουτε θαφτηκε,ουτε τιποτα.Οπως επισης θριαμβευσε και η μεγαλυτερη αντιπολεμικη ταινια που ξεβρακωνε τους ιδιους τους αμερικανους για το βιετναμ,το “πλατουν”.

Ισως να υπερεβαλλα λιγο μιας και ισχυει το “περι ορεξεως”.Οπως και στο ποδοσφαιρο καποιος μπορει να πιστευει οτι ο βυντρα κι ο σιμαο ειναι παικταραδες,ετσι και για τον κινηματογραφο καποιος μπορει να νομιζει οτι ο ελαφοκυνηγος ειναι προπαγανδιστικη ταινια και να του αρεσε το “vanilla sky”.Οκ,ειναι γνωστο το ρητο για τις γνωμες,παμε παρακατω,δεν κρινω κανενα για τα βιτσια του…:slight_smile:

συμφωνω με τα παιδια που εγραψαν οτι παρουσαιζει τους βιετναμεζους σαν τερατα…αλλα ρε σεις η ταινια εχει τοσα πολλα αλλα πραγματα να σου προσφερει που δεν σου μενει καθολου αυτο στο τελος…

ακομα και προπαγανδα να ηθελε να κανει ο τσιμινο δεν τα καταφερε γιατι γυρισε μια τοσο τελεια ταινια οσων αφορα τους χαρακτηρες-ερμηνειες-σκηνοθεσια που στο τελος σου μενουν αλλα πραγματα στο μυαλο…

δηλαδη πραγματικα αν θελει καποιος εστιαζει καπου και χανει ολη την ουσια…

παιδες σορυ, απλα εγω και διαφοροι αλλοι το βλεπουμε αλλιως/γτ βασικα ετσι ειναι…αμα εσεις βλεπεται οτι ‘κατακρινει τη φρικη του πολεμου’ και λοιπα γραφικα οκ, πασο, ο καθενας με το μετρο αντιληψης του και την διαθεση να δει καποια πραγματα με οτι ματια θελει/συντελει και αυτο που ο Γρακχος επεδειξε, οτι το ποσο καλοφτιαγμενες ειναι οι ταινιες αυτες συχνα θολωνουν το μεσο θεατη και τον χειραγωγουν-οπως κανουν ο ελαφοκυνηγος και αρκετες ακομα καταφανεστατες προπαγανδες του συγχρονου χολιγουντ(οπως ναι, το hurt locker, ταινια-εμετος κανονικα)…επισης για αποκαλυψη τωρα μια χαρα τα λεω, εσυ δεν τα ξερεις καλα/τα οσκαρ δεν τα ανεφερα ως κριτηριο για τη ποιοτητα της ταινιας αλλα κλαιν, μερικοι καταλαβαν τι εννοω…peace out…