Report από λάιβ Παρισιού. TL;DR Γ**ώ την Γαλλία (όχι μόνο για όσα ζήσαμε στους Maiden, γενικά).
5η φορά που τους έβλεπα στο Run for your Lives tour (Δουβλίνο, Άρνεμ, Αθήνα, Άμστερνταμ και χθες Παρίσι).
Είχε φοβερό καύσωνα αυτές τις μέρες, και φτάνοντας στην La Defense Arena απηυδήσαμε, όμως μέσα η διάθεση άλλαξε γρήγορα. Είχε κλιματισμό, μας έβαλαν τα κινητά στα pouches όπως προβλεπόταν, πιάσαμε θέση μπροστά μπροστά και ήταν όλα μια χαρά.
Όταν ξεκίνησε το λάιβ, το κοινό ήταν απλά σκατά. Ζώα. Πραγματικά ζώα. Χτυπιέμαι σε mosh pits από τα 14 μου, σε πολύ πιο σκληρά είδη μουσικής, σε Ελλάδα και εξωτερικό, τέτοιο πράγμα δεν έχω ξαναδεί. Δεν υπήρχε κανένας σεβασμός, ποδοπάτημα, μπουνίδια, αφόρητη ζέστη και ιδρώτας.
2 ελαφρυντικά:
-
η ζέστη φυσικά έκανε τα πράγματα πολύ χειρότερα, δεν έχω υπάρξει τόσο ιδρωμένος ποτέ στη ζωή μου, ποτέ. Είχε καλό κλιματισμό, μέχρι να αρχίσει όμως ο χαμός. Άμα δείτε βίντεο (από τις κερκίδες επιτρεπόταν τα κινητά) ο Χάρις συνέχεια σκουπίζει το μέτωπό του από τον ιδρώτα.
-
είχε 2 κάμερες μπροστά στα πιτ για την βιντεοσκόπηση, με κάγκελα, και αυτό φυσικά δεν βοήθησε καθόλου την πίεση του κόσμου και να ανακουφιστούν λίγο τα πιτς.
Η μπάντα εντωμεταξύ, έσπερνε. Όσο μπορούσα να ακούσω και να δω παλεύοντας για τη ζωή μου. Έχασα και την κοπέλα μου για λίγο και προφανώς προσπαθούσα να την βρω και να δω αν είναι καλά (όλα καλά). Θεωρώ πως παίζανε πολύ προσεκτικά και με πολύ πάθος λόγω της βιντεοσκόπησης, αλλά και του κοινού, που μπορεί να ήταν σφαγείο για εμάς που ήμασταν κάτω, αλλά η μπάντα έβλεπε ένα κοινό μανιακό, τρελαμένο. Από βίντεο που είδα ο Μπρους ήταν σε φοβερή φόρμα.
Και εκεί που κάπως είχα βρει την γωνία μου και την κοπέλα μου και άρχισα να βαιμπάρω και να χάνομαι στο μεγαλείο των θεών, ΜΠΑΜ, πέφτει το ρεύμα στη μέση του 2 minutes. Ντάξει, σκέφτηκα λίγο τα χειρότερα, από άποψη ασφάλειας, αλλά βγήκαν σχετικά γρήγορα και μας είπαν ότι έπεσε το ρεύμα σε όλη την περιοχή. Και μετά αναμονή. Χωρίς ενημέρωση. Χωρίς κλιματισμό, με έξω 40 βαθμούς. Και με πολύ κόσμο να αρχίσει να καπνίζει, τσιγάρα, μπάφους, ατμίσματα, χαμός. Μέσα στο κλειστό. Ζώα. Μία ώρα αδιανόητης ταλαίπας, ξαναβγαίνουν, και ο Bruce προλογίζει το Rime λέγοντας “This is what not to do if La Defense (το όνομα της αρένας) shits on you”.
Το vibe εν πολλοίς είχε δυστυχώς χαθεί. Έπαιξαν πολύ ωραία, αλλά κάπως όλοι είχαμε μουδιάσει. Και αφού τελειώνουν το Iron Maiden, ο Μπρους μας λέει “Ντεζολέ, λα πολίς πρέπει φινίς τώρα, ντεζολέ” και ότι ο ίδιος προτιμά το Bercy Arena (2ο καρφί κατά του Le Defense). Μείναμε δηλαδή σε μεγάλο βαθμό με το λε πουλί στο χέρι. Και μετά σχετικά αργή έξοδος, γιατί είχε 4-5 υπαλλήλους σε όλη την αρένα για να μας ξεκλειδώσουν τα κινητά και να φύγουμε.
Τελικά μάθαμε ότι δεν ήταν πρόβλημα όλης της περιοχής, αλλά μόνο του σταδίου. Η μεγαλύτερη indoors arena της Ευρώπης όλα αυτά…
Οπότε εν ολίγοις μια ξενέρα και μισή. Κουβαληθήκαμε high season στην πιο τουριστική πόλη του κόσμου για το dvd, παίζει και να μην το βγάλουν λόγω της ανοργανωσιάς των Γάλλων, και δεν ευχαριστηθήκαμε το λάιβ λόγω της καφρίλας των Γάλλων.
Στο γιατί καταριέμαι τη Γαλλία πέρα από τους Maiden.
- Πέμπτη 18 Ιουνίου προγραμματισμένο τρένο Μετς - Παρίσι → ιμπόσιμπολ λόγω τεχνικής βλάβης που παρέλυσε τη μισή χώρα… Χίλια άτομα στο σταθμό (ώρα αιχμής). ΚΑΝΕΝΑΣ υπάλληλος. ΚΑΜΙΑ ενημέρωση. Ο πίνακας και το σάιτ έλεγε θα ερχόταν σε 2 ώρες. Το τρένο μας απλά κάποια στιγμή εξαφανίστηκε από τον πίνακα… Ήρθε ένα άλλο για Παρίσι, βγήκαν υπάλληλοι, αρνούνταν να μιλήσουν αγγλικά. Μας βοήθησε μια κοπέλα, μας είπε όποιος δεν έχει εισιτήρια για αυτό δεν μπαίνει. Εν τέλει πήραμε Flixbus (να’ναι καλά) και φτάσαμε 4 το πρωί αντί για 9 το βράδυ. Καταστροφή η 1η μέρα του ταξιδιού.
- Air Condition δεν είχε σχεδόν κανένα μαγαζί, πουθενά. Για εστιατόρια ούτε λόγος, 1 στα 100 είχε (και εκεί κάτσαμε). Το Musee Carnavalet επίσης. Το Λούβρο επίσης, έχει λέει ένα σύστημα κλιματισμού με τα νερά του Σηκουάνα, και ήταν απλά υποφερτή η θερμοκρασία μέσα, καθόλου άνετη όμως. Ούτε καν σε μαγαζιά με ρούχα δεν είχε air condition, μόνο άμα έμπαινες σε σούπερ μάρκετ δίπλα στα ψυγεία ξέρω γω. Απελπισία. Και πολλά μαγαζιά που είχαν air condition δεν το είχαν ανοιχτό, γιατί βάσει νόμου λέει αν έχεις ανοιχτές τις πόρτες του μαγαζιού σου απαγορεύεται να έχεις αναμμένο κλιματισμό (για το περιβάλλον), οπότε προτιμούσαν το πρώτο, και έβλεπες τους τουρίστες να τρώνε κρεμμυδόσουπες και μπιφ μπουργκινιόν με 41 βαθμούς στα μούτρα.
- Για το Λούβρο επίσης έχω να πω ότι βίωσα την μεγαλύτερη ξεφτίλα του ταξιδιού. Είχαμε εισιτήριο για timed entry στις 10.30. Πήγαμε 10.30 και περιμέναμε μια ώρα να μπούμε. Οκ σκεφτόμουν στην ουρά, είναι το δημοφιλέστερο μουσείο της Ευρώπης. Αμ δεν ήταν λόγω κόσμου η ουρά. Είχαν ΜΟΝΟ ΕΝΑ μηχάνημα security για όλη την ουρά!!! (είσοδος Carrousel du Louvre, εδώ για περισσότερα). Ετεροντροπή για τους Γάλλους, πραγματικά. Μετά δεν είναι να απορείς που τους έκλεψαν εκθέματα μέρα μεσημέρι. Και όπως ανέφερα και παραπάνω, το Λούβρο δεν έχει κανονικό κλιματισμό.
Ας σταματήσω εδώ. Είναι κι άλλες μικροπογοητεύσεις από την αγένειά τους και την ανοργανωσιά τους. Και προφανώς καταλαβαίνω ότι είναι η πιο τουριστική πόλη του κόσμου, σε μέρες ιστορικού καύσωνα, αλλά με λίγη καλύτερη οργάνωση, ανεξαρτήτως καύσωνα, δεν θα καταριόμασταν τουλάχιστον την ώρα και τη στιγμή.