Let's Play II : 52 Χρονια Μουσικης σε 52 Εβδομαδες

2011

Λείπει το καθαρό 10άρι αυτή την χρονιά παρολαυτά υπάρχουν πολύ καλοί δίσκοι του 9 και 8. Θα γράψω κάποια λόγια μόνο για τους πιό άγνωστους, για τους άλλους πάνω κάτω έχω καλυφθεί ή προβλέπω πως θα καλυφθώ :slightly_smiling_face:. Εχουμε και λέμε:

1) Dead To A Dying World - Dead To A Dying World

Τί ταμπέλα να βάλεις σε αυτό τώρα? Μελωδικό / μελαγχολικό doom και post μεταλ που εναλλάσεται με Speedato sludge και αυτά δέμενα με sludge/crust punk φωνητικά , αυτό για αρχή γιατί σιγά σιγά και μεθοδικά κατά την διάρκεια του δίσκου το sludge τους μεταμορφώνεται, χώρις
να μπορείς να βρείς την διαχωριστική γραμμή μεταξύ των δυο, σε Black metal/Crust punk.
ΝΑ μιά απόπειρα για κατηγοριοποίηση αυτού του δίσκου. Η πασιφανής δυσκολία να τον περιγραψείς
δείχνει για πόσο ιδιαίτερο/σπάνιο ήχο μιλάμε, οι Dead To A Dying World παίζουν “Dead To A Dying World” μεταλ και το κάνουν σε απίστευτα υψηλό επίπεδο. Ένας εξαιρετικός δίσκος που θα το χαρακτήριζα “Αριστούργημα” αν δεν είχε μια “κοιλιά” κάπου στο δεύτερο μισό του δίσκου (πρίν και μετά δινει ξύλο ε). 9/10
(μόνο bandcamp ολόκληρο)

2) Mastodon - The Hunter
3) Leprous - Bilateral
4) Orwell - AVOHFASIH

Οπως και στο Νο 1 έχουμε και δώ μία μίξη ειδών, (post/sludge/prog/metalcore/melodeath ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ αυτά), το αποτέλεσμα δεν είναι ένας ασύνδετός αχταρμάς (όπως κάποιος θα περίμενε) αλλά ένα πολύ δεμένο μείγμα με τον κάθε ήχο να αναδεικνύει τον άλλον,
με smooth μεταβάσεις και διαστρωμάτωση μεταξύ τους. To αποτέλεσμα είναι πολύ δυνατο και αν δεν μεταλκοριζε επικίνδυνα πολύ πρός το τέλος ,θα ήταν πολύ πιο ψηλά στη εκτιμησή μου (γούστα ειναι αυτά). 8.5/10
(επίσης μόνο bandcamp ολόκληρο)

5) Septicflesh - The Great Mass
6) Planet Of Zeus - Macho Libre
7) Thy Catafalque - Rengeteg
8) Universe217 - Familiar Places
9) Vektor - Outer Isolation
10) Liturgy - Aesthethica

Εξώφυλλο της χρονιάς:

33 Likes

2011

μεγάλη στροφή στις επιλογές μου για το 2011 , μιας και το ρεύμα του στονερ αλλά και το 70’ς revival με είχε πιάσει για τα καλά τότε , συνεπώς επέλεξα να βάλω αυτά που άκουγα τότε σε αντίθεση με αυτά που ακούω τώρα ( ακόμα με πιάνουν αυτές οι επιλογές )

HONOURABLE MENTIONS

  • Rival Sons - Pressure & Time
    Το ροκ του σήμερα έρχεται από το χθες . Η πιο μοντέρνα στ’ αυτιά μου από το ρεύμα αυτό , η πιο ενδιαφέρουσα και μάλλον η πιο μεγάλη

  • Leprous - Bilateral

  • TesseracT - One

  • Architects - The Here and Now

  • Adele - 21

Με το 2ο άλμπουμ της, στα 23 της , γίνεται πανάξια από τις μεγαλύτερες καλλιτέχνιδες εκεί έξω με τραγούδια που θα ακούγονται για πάντα το ίδιο τέλεια

  • Trivium - In Waves

  • Iced Earth - Dystopia

  • Mastodon - The Hunter

  • Machine Head - Unto The Locust

στα ίδια γαμηστερά χνάρια τουBlackening , οι MH δείχνουν να μην έχουν αντίπαλο εκείνη την εποχή στο mainstream heavy metal

  • Caligula’s Horse - Moments from Ephemeral City

Πολύ δυνατό ντεμπούτο που το είχα πεντάδα , αλλά είχα ξεχάσει το Νο.2 μου οπότε βγήκε εκτός . Στο νέο ρεύμα του prog που άνθισε ( Leprous , αυτοί , Haken κλπ ) είναι μάλλον οι αγαπημένοι μου

TOP 5

5. Planet of Zeus - Macho Libre

Από τους καλύτερους ελληνικούς μεταλ δίσκους , έχουν την ιδανική αναλογία ροκ ν ρολ παρτυ φάση με στονερ , κοιτάζει στα μάτια αντίστοιχες μπάντες του εξωτερικού και πολλές τις ξεπερνάει imho

4. 1000mods - Super Van Vacation

σαφώς πιο ψυχεδελικοί τα χιλιομόδια , βγάζουν δίσκο σημείο αναφοράς στο είδος και τον ήχο και η ελληνική σκηνή αποκτάει κύρος

3. The Black Keys - El Camino

Νομίζω ο μεγαλύτερος και καλύτερος τους δίσκος , κομματάρες και χιτάρες

2. Graveyard - Hisingen Blues

έχουν τη φωνή , έχουν τον ήχο , ακούγονται παλιακοί και αναλογικοί , έχουν όλα τα καλά . Στη Σουηδία κρύβεται ο μαγικός ζωμός του Αστερίξ. Ή έχει κάτι το νερό . Σε όλα τα είδη μουσικής έχουν φανταστικούς μουσικούς

1. Foo Fighters - Wasting Light

Με αυτό τους έμαθα εγώ ,ο καλύτερος τους , μεγάλα χιτ αλλά πάντα το είχαν αυτό όπως ανακάλυψα εκ των υστέρων

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Caligula's_Horse_-Moments_from_Ephemeral_City(2011)

35 Likes

2011
1)Trivium - In Waves
2)Mastodon - The Hunter
3)Foo Fighters - Wasting Light
4)Rival Sons - Pressure & Time
5)Rise Against - Endgame

Εξώφυλλο
image

38 Likes

2011
(Η χρονιά που άρχισα ν’ ακούω αυτά που ακούω και τώρα. Αυτό που μου είχε μείνει πιο πολύ από τα μουσικά εκείνης της χρονιάς ήταν το reunion και επανηχογράφηση του Decamerone από τους Celestial Season)

1. Draconian - A Rose for the Apocalypse
Οι Draconian στην καλύτερη εποχή τους. Στους έντονα συμβολικούς στίχους τους περιλαμβάνεται ένα πλήθος από μηνύματα για τη γη και το περιβάλλον. Εξάλλου ο Anders είναι ένα ανήσυχο πνεύμα.

2. Solstafir - Svartir Sandar
(Τραγουδάει το Fjara στο background). Οι Solstafir έγιναν ευρέως γνωστοί, έγιναν ο βασικός λόγος που θέλαμε να μάθουμε ισλανδικά και να ταξιδέψουμε στην Ισλανδία. Νομίζω πως ήταν το απαραίτητο άνοιγμα προς την υπόλοιπη Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο από αυτή την ιδιαίτερη και σπουδαία μπάντα.

3. SubRosa - No Help for the Mighty Ones
Το συγκεκριμένο το άκουσα λίγο αργότερα, όταν έγινε το hype με τους Subrosa και έπαιξαν και στο An το 2017. Έχω πολλές ιστορίες να θυμάμαι από εκείνη την εποχή, από γνωστούς σε συναυλίες, εκείνο στο οποίο κατέληξα είναι πως αυτή η μπάντα έκανε πολύ καλά που βγήκε κι έξω από το χωριό της (a.k.a. το Salt Lake City). Doom με γυναικεία φωνητικά και γενικά εκπροσώπηση από το γυναικείο φύλο, για όσους δεν ξέρουν. Πλέον συνεχίζουν με ένα άλλο σχήμα, τους Otolith. Αλλά οι Subrosa είναι κάτι που δεν επαναλαμβάνεται.

4. Ghost Brigade - Until Fear No Longer Defines Us
5. Insomnium - One For Sorrow

Για 4η και 5η θέση ψηφίζω melodic death/doom και Φινλανδία, μια και δεν έχω ξεχωρίσει πολλά πράγματα από το doom ήχο από εκείνη τη χρονιά και πραγματικά δεν θέλω να αναφέρω κάτι άλλο στην πεντάδα μου.

Εξώφυλλο και πάλι Subrosa, μια και μου θύμισαν τόσο ωραία πράγματα.

33 Likes

-.- δεν θυμόμουν…fuck

1 Like

2011 → Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη:

_dallas


12. – 6.

12. THE DOOMED BIRD OF PROVIDENCE “Will Ever Pray”
Πήρατε επιτέλους το παλαιωμένο μαύρο ρούμι που πάντα θέλατε και τώρα ψάχνετε με ποιο δίσκο να το συνοδεύσετε; Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο απ’ το ντεμπούτο των DOOMED BIRD OF PROVIDENCE που με τα έγχορδα και τα ακορντεόν τους δημιουργούν πραγματικές folk μελωδίες του περιθωρίου, από αυτές που ακούγονται μέσα από μισάνοιχτες πόρτες ενός κακόφημου καταγώγιου στη σκοτεινή αποβάθρα κάποιου λιμανιού…

11. AOSOTH “III: Violence & Variations”
Όσο οι ANTAEUS είναι on hiatus που λέμε και στα χωριά μας, ο MkM συνεχίζει να εξυμνεί κάθε τι οδυνηρό και αποτρόπαιο, μέσω των AOSOTH οι οποίοι στο τρίτο πια full-length έχουν καθιερώσει το δικό τους ύφος εντός της γαλλικής σκηνής. Και αυτό οφείλεται στον BST, οι κιθάρες του οποίου αποκαλύπτουν μια διαφορετική οπτική πάνω στη δυσαρμονία, ακούστε πχ το δεύτερο κομμάτι με το «κυκλικό» riffing και θα καταλάβετε. Όμως πάνω απ’ όλα το “III” είναι αυτό που εύγλωττα δηλώνει ο υπότιτλος, μια άσκηση κατανόησης (και αποδοχής; ) των διάφορων παραλλαγών της βίας (και της «ασχήμιας», θα προσθέσω εγώ) ξεκινώντας (ή καταλήγοντας) κυριότερα σ’ αυτήν που υπάρχει μέσα μας.

10. NIGHTBRINGER “Hierophany of the Open Grave”
Αφού κάναμε μια αναφορά στο “On the Powers of the Sphinx”, ήρθε η ώρα για το magnum opus των Αμερικάνων που ενώ στα splits τα πάνε μια χαρά, δε μπορώ να πω -προσωπικά- το ίδιο και για τα full-lengths. Πάντως εδώ το αγχωτικό και κατά κανόνα αργόσυρτο blackmetal «της επίκλησης» (όπως το λέω εγώ) που παρουσιάζουν, μοιάζει να έχει τα πάντα στις σωστές δόσεις και κανένα στοιχείο δεν επισκιάζει τα άλλα. Παρατηρώντας δε ότι έχω μια μάλλον αυτόματη τάση να έλκομαι από τα πρίμα αρκετά παραπάνω από τα μπάσα (στις περισσότερες περιπτώσεις), στο “Hierophany…” υπάρχει πανδαισία από τέτοιους ήχους, οι οποίοι είναι το ανάλογο της γεμάτης κόπο (εξ’ ου και το άγχος) διαδρομής προς διαφορετικά «επίπεδα» της Συνείδησης…

9. SEAGULLS INSANE AND SWANS DECEASED MINING OUT THE VOID “s/t”
Όποιος τυχόν διαβάζει όσα αραδιάζω εδώ μέσα, πιθανότατα έχει καταλάβει ότι έχω αδυναμία σε “coming-out-of-nowhere-and-to-nowhere-return” περιπτώσεις. Τέτοια είναι κι αυτή εδώ ενός πολωνικού ντουέτου, των οποίων το βιογραφικό τότε δεν το έλεγες και top-class (αν και ο ένας τους συμμετείχε στην κατ’ εμέ ουσιαστικότερη περίοδο των BEHEMOTH). Οι συγκεκριμένοι κύριοι λοιπόν κυκλοφόρησαν με αυτό το απίθανο όνομα που παραπέμπει σε “Ummagumma” καταστάσεις έναν εκπληκτικό δίσκο συγκερασμού blackmetal/post/experimental με off-beat πλήκτρα, περίεργους ρυθμούς και γενικώς όλα αυτά τα στοιχεία που εκεί στις αρχές των 10s είχαν φέρει σχετικές κυκλοφορίες μέχρι και σε μέσα όπως το Pitchfork (γενικά μιλώντας, δεν έχω ιδέα αν μπήκε αυτό συγκεκριμένα). Και τέλος πάντων, τελευταία φορά που τραγουδήσαμε με τους κύκνους, κάτι καλό θυμάμαι να είχε συμβεί…

Πέρα απ’ τα παραπάνω, κουβαλάει και ένα ειδικό προσωπικό «βάρος» καθότι ανακάλυψη της γυναίκας κάποτε… Κι ενώ για ένα μεγάλο διάστημα το είχαμε ψιλο-ξεχάσει, ήταν λίγο έκπληξη όταν μετά από χρόνια πετύχαμε το βινύλιο στα μεταχειρισμένα του ιστορικού δισκοπωλείου Amoeba στο San Francisco.

8. THIS IS PAST “Μισανθρωπία”
Η -τολμώ να το πω- πιο ιδιαίτερη περίπτωση της εγχώριας σκηνής κυκλοφορεί το -τουλάχιστον μέχρι και το “Labyrinth”, δεν έχω ακούσει τα επόμενα- πιο «γεμάτο» άλμπουμ που θα μπορούσε, τίγκα στην μοναξιά και την κλειστοφοβία. Παίρνοντας ως πρώτη ύλη την εποχή του νορβηγικού αβάντ-γκαρντ και της «βιομηχανική επανάστασης», τα πηγαίνει στα άκρα καταλήγοντας ίσως περισσότερο ambient απ’ ότι θα ήθελε ο κάπως πιο «περαστικός» ακροατής αλλά ακριβώς εκεί που πρέπει για όσους λίγους είναι διατεθειμένοι να σκάβουν (πολύ πιο) κάτω απ’ την επιφάνεια.

7. NADIWRATH “Nihilistic Stench”
Fact 1: Το λεγόμενο suicidal/depressive blackmetal οριακά το αποστρέφομαι.

Fact 2: Με το punk κουλ, τη βρίσκω ως ένα βαθμό και φυσικά αναγνωρίζω την τρομακτική του επιρροή σε μουσικές που αγαπώ, αλλά δεν είναι στις πρώτες μου επιλογές.

Fact 3: Ο συνδυασμός των δύο στο “Nihilistic Stench” των δικών μας NADIWRATH (έχοντας ένα “all-star lineup”) είναι από τα πιο καβλωτικά πράγματα που έχω ακούσει ποτέ στη ζωή μου, όταν παίζει «σπάω το δωμάτιο», έχω ανοίξει πιτ μόνος μου σε live τους (και έχω κοντέψει να σπάσω το πόδι μου, γλιτώνοντας με σκέτο διάστρεμμα) και κόβω φλέβα στο σχεδόν ελεγειακό “Memories are Dead” που κλείνει τον δίσκο (τι λέει ο στίχος εδώ μέσα; “Out of sight I’m still fighting… Buried by time… Buried by dust” ; Τι μου θυμίζει; ).

6. EMBRACE OF THORNS “Praying for Absolution”
Το “Atonement Ritual” είχε κάνει αρκετά μεγάλο «γκελ» στο underground κοινό, όμως το επερχόμενο τρίτο άλμπουμ των δικών μας παιδιών ήταν αυτό που θα «αποφάσιζε» εάν θα παρέμεναν στην κατηγορία another-Nuclear-War-Now-black/death-band (που κι έτσι να συνέβαινε δε θα μας χάλαγε) ή θα έπαιρναν το ρίσκο για κάτι πιο μεγαλεπήβολο. Βάζοντας το “Praying for Absolution” να παίξει, δεν υπήρχε αμφιβολία ότι επέλεξαν την κουρτίνα «2». Μετά από το απαραίτητο intro, στα καπάκια δύο από τα κομμάτια-διαμάντια της διαδρομής τους (“Ancient Waters Speak” & “Mass for Fiends Forlorn”) πιστοποιούν ότι οι EMBRACE (που εδώ φιλοξενούν στις τάξεις τους ολόκληρο Abomination Virginborn) μπορούν ταυτόχρονα να είναι καταιγιστικοί, σερνάμενοι, πολύπλοκοι, φιλοσοφημένοι και εκστατικοί μαζί. Και ο Archfiend Devilpig αρχίζει πια να κατοχυρώνει δικαιωματικά την θέση του στην κορυφή των σχετικών vocalists, παγκοσμίως…


5.

CAΪΝΑ “Hands that Pluck”

LST-CAI-HTP

Από τη μία ορθό να ατηγοριοποιούνται οι CAÏNA του “Hands that Pluck” κάτω από την blackmetal ομπρέλα καθότι θεματολογικά είναι «εντός στόχου». Απ’ την άλλη, μάλλον είναι και άδικο (απ’ την άποψη ότι κάποιος μπορεί να προσπεράσει γιατί «καφρίλες αφού»), επειδή οι ακροβασίες που συμβαίνουν εδώ μέσα σχεδόν δεν έχουν προηγούμενο! Και ατμοσφαιρικά περάσματα, γεμάτα συναίσθημα και αγάπη για τα 90ς έχουμε… Και ορισμένες doom στιγμές και post rock νανουρίσματα (με την καλή έννοια -βλ. “The Sea of Grief…”) και επικό guest απ’ τον Rennie Resmini των πιονέρων STARKWEATHER στο -κορυφαίο του δίσκου- “Callus and Cicatrix”. Εννοείται βέβαια ότι και το μαύρο μέταλλο εδώ είναι είτε τιμώντας τις πιο raw ρίζες του project του ο (γενικά ταραγμένος) Andy Curtis-Brignell είτε δείχνοντας αγάπη για την Νορβηγία (“Somnium Ignis”) είτε ως προς τη γενικότερη προσέγγιση των φωνητικών, αφού πέρα από τον Resmini (και τον ίδιο τον Brignell) συμμετέχουν οι Imperial (KRIEG) και Chris Ross (AXIS OF ADVANCE etc).

PS. Την ίδια χρονιά ο Andy θα κυκλοφορήσει (μέσω split με τον WHITE MEDAL) ως CAINA και το φανταστικό atmospheric/doom/black κομμάτι που όποιος βρίσκει γοητεία σε τέτοιους mid 90s ήχους, ε-πι-βάλ-λε-ται να ακούσει.

4.

ANTEDILUVIAN “Through the Cervix of Hawaah”

LST-ADV-TCH

Δεν θα είναι ψέμα να πούμε ότι το “Graves of the Archangels” άνοιξε σχολή, μεταφέροντας το INCANTATION πνεύμα στη νέα εποχή. Ξεκινώντας από εκεί οι ANTEDILUVIAN βάζουν το πάντα ξεχωριστό, καναδέζικο touch τους, καθώς μαζεύουν -όσο γίνεται- τις αχαλίνωτες death metal φόρμες των demos σε κάτι πιο οριοθετημένο εξερευνώντας τον μακροκοσμικό τρόμο μαζί με διάφορες sex magick πτυχές για να φτάσουν στις απαρχές της Δημιουργίας (Hawaah → Εύα). Το “Through the Cervix…” μπορεί αρχικά να μοιάζει πηχτό και αδιαπέραστο μέσα στους καταιγιστικούς ρυθμούς του, ωστόσο με μια κάποια προσπάθεια ανοίγει τις πύλες του προσφέροντας θεσπέσια περιδίνηση.

3.

SATURNALIA TEMPLE “Aion of Drakon”

LST-STM-AOD

Το τσίρκο του occult rock/metal revival που συνέβαινε εκείνα τα χρόνια, κατά τη γνώμη μου είναι απ’ τις μεγαλύτερες μπαρούφες που έχουν υπάρξει στον χώρο. Μουσικά ενδεχομένως να εμφανίστηκαν μερικά αξιόλογα σχήματα, αλλά το υπόλοιπο image ήταν ένα θλιβερό πασάλειμμα. Εξαιρέσεις σαφώς και υπήρξαν (π.χ. οι THE DEVIL’S BLOOD) και ίσως η πιο κραυγαλέα από αυτές να είναι το doom σκάφος του Tommie Eriksson (βλ. THERION/SHADOWSEEDS) που πλέει στα κύματα του draconian current.

Ως εκ τούτου, το ντεμπούτο full-length “Aion of Drakon” δεν προσφέρεται ακριβώς για sing-along anthems και γενικότερα για τυπική διασκέδαση «να περάσουμε καλά με γλυκιά, νοσταλγική 70ίλα». Είναι κατά βάση μια απόλυτα τελετουργική διαδικασία, που ενσωματώνει βέβαια στοιχεία της σχετικής δεκαετίας, ακόμα και kraut rock χαρμάνια, αλλά παίζει και λίγο αποδομημένους/ αρχέγονους DARKTHRONE, κάπου-κάπου κοιτάει προς NWOBHM και φυσικά προχωράει αργααά, ποοολύ αργααά και με fuzz, ποοοοολύ fuzz και echo και reverb και ό,τι εφέ μπορείτε να φανταστείτε. Όλα στην υπηρεσία της Αριστερής Ατραπού και του Μεγάλου Δράκοντα που διαφεντεύει στη Σίτρα Άχρα πριν ακόμα κι απ’ τη Δημιουργία…

PS. Εξωφυλλάρα-τριχρωμία από Dennis Dread (βλ. πάνκικη τριάδα ντάρκθροουνς) - πιστεύω δε χρειάζεται να πω κάτι άλλο.

2.

MITOCHONDRION “Parasignosis”

LST-MCH-PSG

Καθηλωτικά ολοκληρωτικός δίσκος ή, αν θέλετε, ολοκληρωτικά καθηλωτικός. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομαδιαίας άσκησης που τρέχουμε κι έχοντας «απομυθοποιήσει» διάφορα πράγματα που όταν είχαν πρωτοβγεί τα αποθέωνα, είναι έως και συγκινητικό να κάνω ένα στοπ σε αυτά τα λίγα που έχουν διατηρήσει την αίγλη τους αμετάβλητη μετά από χρόνια.

Οι MITOCHONDRION από τον -μουσικά- λατρεμένο Καναδά στο μυαλό μου είναι το δίδυμο αδελφάκι των ANTEDILUVIAN μόνο που αντί για τον μακρόκοσμο, εστιάζουν στον μικρόκοσμο κι έχουν την ιδιοφυή σκέψη να μην λασπώσουν το -έτσι κι αλλιώς- καταιγιστικό black/death τους (πολύ μ’ αρέσουν αυτά τα χωρίς-σαφές-στίγμα δημιουργήματα). Αντίθετα πάνε σε μια πιο καθαρή ηχητική προσέγγιση με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται στο έπακρο η progressive νοοτροπία των συνθέσεων και τα διάφορα synths/samples και λοιπά gimmicks, τα οποία απογειώνουν το όλο πράγμα, την ίδια ώρα που ακούγονται απόλυτα ακραίοι και ασυμβίβαστοι.

Το “Parasignosis” είναι από αυτούς του ελάχιστους δίσκους που κατά την ακρόαση μετατρέπονται σε μαύρες τρύπες οι οποίες «καταπίνουν» το εξωτερικό περιβάλλον σε βαθμό που να δημιουργούν απόλυτη απομόνωση -σε αυτό το νήμα πρακτικά σας έχω προτρέψει να δώσετε προσοχή σε κάνα-δυο το πολύ κυκλοφορίες (πρόχειρα μόνο τους FULGOR θυμάμαι), ε τώρα θα το κάνω και γι’ αυτό εδώ.

1.

NEGATIVE PLANE “Stained Glass Revelations”

LST-NPL-SGR

Οι Φλοριδιανοί μετακόμισαν στη Νέα Υόρκη και επέστρεψαν δισκογραφικά, μόνο που πλέον δεν είναι απλά οι καλύτεροι δυνατοί απόστολοι του frost-ικού πνεύματος, αλλά μετατρέπονται σε αυτόφωτους αστέρες που δεσπόζουν στον νυχτερινό ουρανό του υποσυνείδητου. Ίσως η πόλη που αποκαλείται και Gotham να έπαιξε ρόλο στην grandiose σκοτεινή ατμόσφαιρα του “Stained Glass Revelations”, η οποία ζέχνει παράνοια μέσω αυτών των απόλυτα μοναδικών “surf” (που δεν είναι τέτοια, αλλά για να καταλαβαινόμαστε) περασμάτων στις κιθάρες, την ίδια στιγμή που το αγνό heavy metal πνεύμα των 80ς είναι πάντοτε εδώ, είτε στο προσκήνιο είτε στο παρασκήνιο. Σε έναν δίσκο της μιας ώρας που εναλλάσσει μακρόσυρτα κομμάτια με ακουστικά ιντερλούδιο, το σετάκι που κλείνει την όλη ιστορία είναι και το κλειδί για την κατανόησή της: Κοιτώντας φευγαλέα το βιτρό, αντανακλάσεις παιχνιδίζουν… κοιτώντας πιο επίμονα και σταθερά, οι αντανακλάσεις γίνονται αποκαλύψεις… Τίνος πράγματος; Θαρρώ διαφέρει στο καθένα…


Ειδικές Καταστάσεις
  • ΕΜΕΙΣ: Τέτοιο μπάσιμο σαν αυτό του “Axiom” των DEPHOSPHORUS μόνο κάνας Westbrook στις δόξες του! Astrogrind λέει και ποιοι είμαστε εμείς να διαφωνήσουμε όταν κάτω απ’ τους τόνους θορύβου κρύβεται άκρατη μουσικότητα. Τρομερό ντεμπούτο EP και τα καλύτερα έρχονται. Επιμένουμε «αγοραία» καθώς το -επίσης EP- “Christological Escalation” των AMNIS NIHILI ήταν ένα από τα πιο σκισμένα ακούσματα που εμφανίστηκαν ποτέ στο ελληνικό blackmetal, μέσα στο δηλητήριο και το βιτριόλι. Δυστυχώς στην περίπτωσή τους δεν μάθαμε ποτέ το επόμενο βήμα. Συνεχίζοντας, το πάνκικο/rock’n’roll blackmetal των PROFANE PRAYER φέρει κάτι από την 00s era των SATYRICON και ειδικά live υπήρξε βαλβίδα αποσυμπίεσης. Τέλος, οι KAWIR λίγο πριν τον “Ισόθεο” συμπράττουν με τους Βρετανούς SCYTHIAN (δεν χώρεσαν το ’09, το έσωσες @GRACCHUS_BABEUF και μπράβο σου) σε ένα 7άρι που περισσότερο απ’ όλα αποτελεί φόρο τιμής στο πνεύμα του Ύψιστου Quorthon.

  • ΚΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ: Για λίγο Καναδά ακόμα, πάμε στο demo των THANTIFAXATH οι οποίοι πειραματίζονται με δυσαρμονίες και παράγουν ένα αγχωτικό blackmetal, το οποίο μοιάζει να μη δίνει κάποια έξοδο διαφυγής. Νοτιότερα, στο Ohio, το VOID MEDITATION CULT project του Dave Ingram, μέσω του “Sulfurous Prayers” demo καταθέτει μια ωραιότατη σπουδή στο αργόσυρτο black/death με φωνητικά στα όρια των ψίθυρων. Στην άλλη άκρη του κόσμου, για τον Αυστραλό Mitch Keepin τα είπαμε «πέρσι» με αφορμή τους ILL OMEN (που έβγαλαν πολύ καλό δίσκο το ’11), «φέτος» έχει έρθει η ώρα για το άλλο του «τέκνο», τους TEMPLE NIGHTSIDE, οι οποίοι εξερευνούν -σε low tempo ρυθμούς και αυτοί- τα αβυσσικά black/death metal μονοπάτια που είχε χαράξει το πρώιμο USBM. Τέλος, κι ας είναι εντελώς παράταιρο, αλλά αφού δε μου καθόταν και πουθενά αλλού, μια αναφορά στο ντεμπούτο EP των YEAR OF THE GOAT “Lucem Ferre”. Στο άρμα του occult rock λοιπόν, θεματολογικά μάλλον τσαρλατάνοι, αλλά τουλάχιστον μουσικά το κατέχουν καλά το άθλημα με το εναρκτήριο “Of Darkness” να είναι instant hit.


Ειδικότερες Καταστάσεις: Εισαγωγή

Δεν ξέρω πως τα πάτε με τις μελοποιημένες απαγγελίες, εγώ σίγουρα δεν το κατέχω ούτε στο ελάχιστο, όμως ένα από τα αγαπημένα μου σημεία σε ταινίες είναι οι narrative σκηνές (π.χ. “Arizona Dream” για να καταλάβετε). Όταν λοιπόν έπεσε στην αντίληψή μου το “Blown Realms and Stalled Explosions” των ENABLERS, ένιωσα το ίδιο feeling μόνο που στην περίπτωση των narratives/ποιημάτων του Pete Simonelli η «ενδυμασία» δεν είναι εικόνες αλλά ένα αρκετά συγκρατημένο -ως όφειλε- post rock ακουστικό χαλί. Πιθανότατα να μην το ανέφερα, αλλά μου έκατσε κουτί με αυτό που έρχεται :smiley: .
SPC-ENABLERS


Ειδικότερες Καταστάσεις: Κυρίως Θέμα

Διότι μιλώντας για (περίπου) spoken words/narrations, σιγά που θα γλιτώνατε :exclamation:

SPC-APOTRELULU

  • “Brandenburg Gate”: H διττή αμερικανιά (πιο ποιητής ο Reed, πιο rural οι METALLICA) φτιάχνει μια ωραιότατη αντίθεση με την πλήρως ευρωπαϊκή χροιά του τίτλου. Εξαιρετικά ταιριαστό opener.

  • “The View”: Και γαμώ τα σαμπαθικά ριφς που θα σκότωνε η οποιαδήποτε overhyped stoner μπάντα να έχει γράψει. Ευτυχώς από πάνω είναι η θεατρική φωνή του Lou και όχι κάνας wannabe μαστούρης οπότε αποκτάνε ακόμα παραπάνω νόημα.

  • “Pumping Blood”: Το noise γκάζωμα από το μέσο του κομματιού και μετά όλα τα λεφτά.

  • “Mistress Dread”: Ενδιαφέρον το επαναληπτικό industrial, σχεδόν MINISTRY υπόβαθρο, αλλά εδώ είναι το πρώτο κομμάτι που δεν με κερδίζει 100%, μπορούσε να έχει δέσει και καλύτερα.

  • “Iced Honey”: Και γαμώ, ΚΑΙ ΓΑΜΩ τα ροκ τραγούδια, καλοί οι πειραματισμοί ας κάνουμε κι ένα διάλειμμα να περάσουμε όμορφα με ένα μπερμπονάκι.

  • “Cheat on Me”: Απίθανο χτίσιμο και κορύφωση, πολύ καλοδεχούμενοι load-ισμοί από Het και άψογα τύμπανα απ’ τον όπως λέτε άμπαλο.

  • “Frustration”: 70s vibe υπό ένα MONSTER MAGNΕΤ πρίσμα (“Ego, the Living Planet” συγκεκριμένα), όταν χαμηλώνει η ένταση και εναλλάσσει τις φωνές του ο Reed γίνεται σχεδόν τρομακτικός, αλλά θα το ήθελα πιο περιπετειώδες στο τέλος ίσως.

  • “Little Dog”: Επίσης θα ήθελα ένα ξέσπασμα κάπου εδώ μέσα, το ότι πάει όλο σε χαμηλές εντάσεις δεν βοηθάει το τελικό σύνολο.

  • “Dragon”: Ενδεχομένως το κορυφαίο του δίσκου, εδώ ο Reed δίνει ρέστα, σχεδόν μπαίνει κανείς στο πετσί του ρόλου -και μιλάμε για όχι ακριβώς ευχάριστες καταστάσεις.

  • “Junior Dad”: Υπέροχο, μελαγχολικό κλείσιμο μετά από ένα συναισθηματικά πολύ έντονο εβδομηντάλεπτο.

Εν κατακλείδι για μένα πολύ επιτυχημένη η συνεργασία μεταξύ δύο διαφορετικών κόσμων η οποία έφαγε εντελώς άδικα κράξιμο από κόσμο που δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να κατανοήσει τόσο το υπόβαθρο όσο και τον τρόπο εκτέλεσης.

33 Likes

Η πλειοψηφια του κοσμου το κραζει χωρις να το εχει ακουσει ουτε μια φορα, σιγα μην εμπαιναν στον κοπο να το κατανοησουν κιολας. Πολυ ωραιο κειμενο, γενικα συμφωνω με τα περισσοτερα αν οχι με ολα. Προσωπικα δεν πολυαντεχω τις απαγγελιες του Lou Reed, αλλα καταλαβαινω γιατι ειναι εκει περα. Cheat On Me & Dragon σιγουρα απο τα κορυφαια, τα λατρευω και τα δυο.

3 Likes

Θέλω feedback για το νέο άλμπουμ This Is Past!

Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό και συμφωνώ μαζί σου, καθότι το “Winter Ethereal” είναι η αλήθεια, πως κάπου κάπου μου προσφέρει τιτανομέγιστες συγκινήσεις, αλλά… το 2011 και χωρίς κανένας μας να το περιμένει -καθότι με τον Jim, ποτέ κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει-, λάβαμε ανά χείρας και επί ώτων την prog metal-ική τελειοποίηση σε ό,τι είχε προηγηθεί. Και μπορεί να μιλάμε για Fates, αλλά επίσης έχουμε να κάνουμε μ’ ένα υλικό που προοριζόταν να γίνει ανάδοχο της κηδεμονίας των Fates νομοθετικά. Έγινε, όμως, πνευματικά. Οπότε, η αλήθεια (μου) είναι, πως ακόμη και τα μετέπειτα Fates δεν άγγιξαν την ακρογωνιαία τελειότητά του, μια κι εκείνο είχε δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου απ’ τον Jim, χωρίς να βασιστεί στη φωνητική πράξη και δυναμική του Ray, όπως ακριβώς συνέβη με τα τρία επόμενα Fates. Άρα, καταλήγουμε, ότι είναι ένα επίσης απροσδόκητο και πέρα για πέρα άρτιο υλικό, με τον Jim να ξεπερνάει τα όριά του στις χρονικές διάρκειες. Επειδή, όμως, ο λογισμός μου με λέει συνέχεια “ό,τι και να λες, το “Winter Ethereal” είναι εδώ”, θα κλείσω με το ότι ήταν (και συνεχίζει να παραμένει) η έκπληξη ή νέα αγαπητική αρχή.

Μαζί σου, εκτός από το κλείσιμο του δίσκου. Άλλωστε, και ο ίδιος ο Ray το είχε δηλώσει.

Και φυσικά, τους στίχους, αν όχι όλους.

2 Likes

Εγώ δεν έχω καταλήξει ακόμα ρε. Λέω καλύτερο όποιο ακούω εκείνη τη στιγμή.

Πάρα πολύ μουσική αυτή τη βδομάδα, όχι όμως μουσική για την ανάγκη του παιχνιδιού για το οποίο αφιέρωσα την σημερινή μέρα. Φυσικά, πάντα η σειρά θα είναι ρευστή, ανάλογα με το τι ακούω αυτό το καιρό, τι έχω προλάβει να ακούσω από τα άλμπουμ που ξεδιαλεξα, από διάθεση κλπ. Πάντα ξεκινάει πολύ φτωχά η διαλογή, στο τέλος όμως μένουν αρκετά άλμπουμ από τα οποία πρέπει να διαλέξω. Οι περισσότερες επιλογές γίνονται μέσω του Metal archives, τι να κάνω, καλώς ή κακώς αυτή η μουσική μου αρέσει και μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο (το οποίο μου δίνει φτωχά αποτελέσματα).

2011 λοιπόν.

  1. Arch / Matheos - Sympathetic Resonance

Δεν είχα την ευκαιρία να το ξανακούσω το άλμπουμ για να γράψω πέντε λόγια, οι υπόλοιποι τα έχουν γράψει πολύ ωραία. Θα πω μόνο το πόσο είχα εντυπωσιαστεί από το παίξιμο του Jarzombeck, το οποίο λέει πολλά από μόνο του όταν κάποιος έχει ακούσει τόσους πολλούς καλούς ντράμμερ. Η ιδιαίτερη φωνή του Arch δεν με ενόχλησε, αντιθέτως ήταν κάτι που με ιντρίγκαρε θετικά μαζί με τις ιδιαίτερες φωνητικές γραμμές. Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο prog metal άλμπουμ του αιώνα κ αγαπητέ @GRACCHUS_BABEUF, δεν έχω δυστυχώς ακούσει το δεύτερο άλμπουμ, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα γενικώς prog metal albums.

  1. Reverorum ib Malacht - Urkaos
    image

Πολύ περίεργη φάση αυτοί οι Σουηδοί. Το γεγονός ότι έχουν προσηλυτιστεί στον Καθολικισμό, τους κάνει ακόμα πιο περίεργους. Δεν θυμάμαι πότε έγινε αυτή η αλλαγή βέβαια. Δεν έχει τόσο σημασία βέβαια γιατί το άλμπουμ διακατέχεται ούτως ή άλλως από μια έντονη θρησκευτική ατμόσφαιρα, που γίνεται ακόμα πιο έντονη από τα ιδιαίτερα φωνητικά. Αν προσθέσουμε κ την χρήση των λατινικών στίχων, τότε εδώ έχουμε ένα πολύ ιδιαίτερο άλμπουμ το οποίο μου θυμίζει εν μέρη την ατμόσφαιρα του De Mysteriis.

  1. Hexvessel - Dawnbearer

Πρώτο άλμπουμ για τον Ματ κ την παρέα του σε αυτό το πολύ όμορφο folk/ritualistic ταξίδι του. Πέρα από το πολύ όμορφο μουσικό υπόβαθρο, έχουμε κ την χαρακτηριστική φωνή του Kvost. Νομίζω ότι δεν το ξεπέρασαν ποτέ αυτό το άλμπουμ.

  1. Aenaon - Cendres et sang
    image

Από τα πιο ιδιαίτερα κ κορυφαία συγκροτήματα που έχει βγάλει αυτή η χώρα, μαζί με τους Hail Spirit Noir στον χώρο του progressive black metal. Όταν ένα, ας πούμε, black metal album ξεκινάει με σαξόφωνο τότε σίγουρα έχουμε κάτι ξεχωριστό μπροστά μας.

  1. Aosoth - III: Violence & Variations
    image

Η λέξη ατμόσφαιρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Μπορεί να παρουσιάσει κάτι όμορφο, αιθέριο κ παραμυθένιο. Τίποτα όμορφο όμως δεν υπάρχει σε αυτό που μας παρουσιάζουν οι Γάλλοι εδώ. Αντιθέτως τονίζουν τον evil χαρακτήρα του άλμπουμ κ τα βιτριολικά φωνητικά του MkM προσθέτουν ακόμα περισσότερο στην “ασχήμια” που μας παρουσιάζει ο τραγουδιστής.

Δύο μόνο αναφορές πέρα από την πεντάδα. Κ τα δύο είναι mini album.
Το πρώτο είναι το ομότιτλο άλμπουμ των Venenum το οποίο βγήκε από την Sepulchral Voice, το οποίο από μόνο του δείχνει κ τον ήχο που κινείται το άλμπουμ. Γερμανικό obscure death metal.
image

Το δεύτερο είναι ένα πολύ ιδιαίτερο άλμπουμ, από μια πολύ ιδιαίτερη μπάντα. Ή μάλλον, συνεργασία καλύτερα. Γιατί μετά από το εν λόγω EP, διαλύθηκαν κ δεν κυκλοφόρησαν κάτι άλλο.
I Left The Planet , με το ομότιτλο μίνι άλμπουμ, που είναι μια συνεργασία του Carl-Michael Eide, μελών των Fleurety συν κάποιους ακόμα. Εδώ θα ακούσουμε την υπέροχη φωνή της Ayna Beate Johansen αλλά κ το σαξόφωνο της Mari Solberg να δίνουν ακόμα πιο ιδιαίτερο τόνο, στα έτσι κ αλλιώς έξω από τα συνηθισμένα κομμάτια του άλμπουμ. Αν είχαν ηχογραφήσει 3-4 κομμάτια παραπάνω κ το είχαν βγάλει σαν κανονικό άλμπουμ, θα έσβηνε ότι έχει γραφτεί σε αυτή τη λίστα κ όχι μόνο.

Εξώφυλλο το Fallen των Burzum.

28 Likes

μου διέφυγε αυτό, πολύ ωραίο άλμπουμ, πολύ ξεχωριστός ήχος

1 Like

Της δεκαετίας είπα εγώ πάντως ε :slightly_smiling_face:

Για του αιώνα υπάρχουν και από τα 00s κάμποσοι υποψήφιοι

Εκεί ψηλά είναι βέβαια το Sympathetic… όπως και να 'χει

1 Like

1.Leprous - Bilateral

Το σερι των φοβερών δισκων ξεκιναει!

2.Pain of Salvation - Road Salt 2

Αναλογως την περιοδο μου αρεσει περισσοτερο ή λιγοτερο απο το 1ο…

3.Dredg - Chuckles and Mr. Squeezy

Σε πολλους δεν αρεσε,εγω τον βρισκω καταπληκτικο (αν και οντως κατωτερο απο τους προηγουμενους)

4. Dream Theater - A dramatic Turn of Events

Με τιποτα δεν περιμενα εναν τοσο καλο δισκο μετα την φυγη του Portnoy…Ειδικα το Breaking all illusions ειναι κομματι για best of…

5.Arch Matheos - Sympathetic Resonance

Αν οι Fates Warning του 2011 ειχαν τραγουδιστη τον Arch…Απροσδοκητη Αλμπουμαρα!

Cover: Riverside Memories in my Head

27 Likes

2011

ζορικο το εντεκα. το περασα αρκετα δυσκολα και μοναχικα, σε μια φαση της ζωης μου αποφασισα σχεδον ενστικτωδες να βυθιστω στη μιζερια παρα να με ανασυρω απο δαυτη, τουλάχιστον για την μεγαλυτερη μεριδα του έτους. Έτσι ειναι αυτα, you live and you learn.

Μέσα όμως από αυτό βρήκα ένα καλό - και με έμπνευση το καλύτερο λαήβ που έχω δει πότε στη ζωή μου - αποφάσισα να αρχίσω να εκφράζομαι λίγο αλλιώτικα, οπότε τότε ήταν που άρχισα να πηγαίνω σε open mics και να τραγουδάω, που μάλλον βοήθησε πολύ παραπανω απ’οτιδηποτε μπορουσε να με βοηθησει τοτε (η ρακουνοστηλη για παραδειγμα είχε παψει να δινει). Θεραπεία πολύ πριν ανακαλυψω τη θεραπεια.

Για καλη μου τυχη, ειδα οτι ειχα φτιαξει playlist “best of 2011” τον Δεκεμβρη του ιδιου έτους, που βοηθησε πολυ στο να θυμηθω τι επαιζαν στα ακουστικα μου τοτε. Με εκπληξη ανακαλυψα οτι ουτε τα μισα απο αυτα που εχω εκει μεσα εχω ακουσει από τότε, αλλά δεν παυει να ειναι γεματο κομματαρες η πλεηλιστ. Κοιτα να δεις.

Η πεντάδα παντως βγαινει απλά, καθως καποια απο αυτα είτε τα ακουω ακομα συχνα, είτε είχαν τετοια επιδραση στον χαρακτηρα μου που δε γινεται να μη μπουν.

Οφφίσιαλ Πεντάδα

Summary

5. Chuck Ragan - Covering Ground

Spotify

O μπαμπάς μου. Ολόκληρη η δισκογραφία του είναι αγαπημενη για μενα, αλλά τούτο εδω ειχε συμμετοχη Brian Fallon (καθώς βίωνα την εντονη ψυχωση μου με τους Gaslight Anthem) και το παει σε αλλο επιπεδο.

4. The Horrible Crowes - Elsie
Spotify

image

Πολυ πιθανο σε οποιοδηποτε αλλο έτος να χτυπαγε την κορυφη για μενα. Λιγο να το σκεφτεις, μιλαμε για τρελό σερί o Fallon των Galight Anthem. Ετούτο πρόκειται για ένα από τα καλυτερα side projects / one album releases εβερ. Αγνό συναισθημα και low-level μιζέρια που μιλησε κατευθειαν σε αυτα που ενιωθα σε μονιμη βαση την εποχη εκεινη. Αλατι στις πληγες.

3. Foo Fighters - Wasting Light
Spotify

Την εποχη εκεινη πιστευα οτι ημουν πολυ κουλ για τους Foo Fighters, τους ειχα ψιλοξεγραψει και γενικα οτι δεν ταιριαζαν με αυτο που εψαχνα τοτε. Ο μπαρμπα-Γκρολ δεν ειχε χρονο για τις μαλακιες μου και μου πεταξε στα μουτρα εναν απο τους πιο αρτιους ροκ δισκους εβερ. Για μενα ο καλυτερος τους και ειναι τετοιο το ποιον του που απλα ενα τραγουδι βαζεις να παιζει και ξαφνικα τον ακους ολο, σα μαγικο.

2. The Decemberists - The King Is Dead
Spotify

image

Ο μπαμπας μου ο τσακ ρεηγκαν ξυπνησε ενα κατι για την φολκ που μου αρεσε, οι Decemberists με τη στροφη που κανανε στο δισκο αυτο με τραβηξαν για τα καλα σε αυτη την elevated countrίλα. Εξαιρετικος δισκος. Εξαιρετικες συνθεσεις, εξαιρετικο λεξιλογιο. Από τη πενταδα ισως ο δισκος που ακουω σε πιο συχνη βαση.

1. La Dispute - Wildlife
Spotify

sigh

η αληθεια ειναι πως δυσκολευομαι και εδω να βρω τα λογια για το δισκο αυτο. εκει που νομιζα οτι εβγαινα απο το βοθρο, αρχες οκτωβρη του '11 κυκλοφορει τουτο. παραηταν πολλες οι προσωπικες συγκυριες για να μην πιαστω από καθε μεταφορικη σπιθαμη του δισκου, να μη πιαστω από στιγμες και στιχους που πιστευα οτι κατευθυνοταν προσωπικα σε μενα. αναφορες σε γραμματα, σε χωρισμους, στα ιδια μου τα γενεθλια…

Να παιζει στη διαπασων το The Most Beautiful Bitter Fruit, με τον Jordan να αναρωτιεται “was our touch half as sacred as I made it seem, or just another fabricaion of a half-dream” και να ειμαι στα πατωματα ψαχνοντας να βρω τα λογικα μου.

Γενικα ο δισκος αυτος με κατεστρεψε και το ταημιν του δε μπορουσε να ηταν χειροτερο. Tον εκανα δεκανικι και ταυτοτητα, και απο τις ιστοριες αγαπης και τραγωδιας που πραγματευεται, εφτιαξα και γω μια δικια μου και την εκανα στολή για χρόνια. Μου πηρε καιρο να καταλαβω ποσο ανθυγιεινό ήταν αυτό, αλλα you live and you learn.

Σε καθε περιπτωση, περα απο τα ψυχολογικά τα δικά μου, οι La Dispute εκαναν τεχνη με το δισκο αυτό. Δεν ειναι για όλους, αλλα για αυτον που είναι, είναι ο,τι καλυτερο εχει υπαρξει.

Θετικη κατακλειδα, τους ειδα πριν λιγους μηνες στην επετειακη περιοδεια του δισκου αυτου, και βγηκα απο το λαηβ ικανοποιημενος που δεν ημουν πλεον αυτος που ημουν το '11 αλλα ευγνωμων που ειχα ολα αυτα που ειχα και ολα αυτα που εγιναν.


emo/punk-rock πεντάδα

Summary

5. Touche Amore - Parting The Sea Between Darkness And Me
ε- ε- ερχονται

4. Balance and Composure - Separation
Spotify

εδω εισαι

3. Pianos Become The Teeth - The Lack Long After
Μιζερια μονο.

2. Manchester Orchestra - Simple Math
Ενας απο τους καλυτερους songwriters της εποχης μας και δεν τον εχουμε αναφερει μια φορα.

1. Defeater - Empty Days & Sleepless Nights
Spotify

Μετα απο αυτο τους καταπιε η γη, αλλα ο συγκεκριμενος δισκος ειναι φανταστικος. Ισως αντικειμενικα τοπ 3 της χρονιας. Αλλα δεν παιζει αντικειμενικοτητα στο θρεντ αυτο.


Eξωφυλλο

26 Likes

το Songbook που εχει εδω μεσα προτελευταιο ειναι οτι καλυτερο εχει κανει ο Cornell για μενα μετα το πρωτο των Audioslave. Το ειχα στην οριτζιναλ πενταδα μου και ο μονος λογος που δεν το ψηφισα ειναι επειδη ειναι live

1 Like

Πολύ γεμάτη χρόνια όποτε εντελώς επιδερμικές αναφορές τα παρακάτω:

Top-5
Vektor - Outer Isolation
The Devil’s Blood - The Thousandfold Epicentre
Machine Head - Unto the Locust
Primordial - Redemption at the Puritan’s Hand
Uncle Acid and the Deadbeats - Bloodlust

Top-5 material
Sarabante - Remnants
Amon Amarth - Surtur Rising
Havok - Time Is Up
Opeth - Heritage
Mastodon - The Hunter

Honourable mentions
Ravencult - Morbid Blood
Deafheaven - Roads to Judah
Virus - The Agent That Shapes the Desert
The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - From the Stairwell
Liturgy - Aesthetica
Amebix - Sonic Mass
Castle - In Witch Order
This is Past - Μισανθρωπία
Ulcerate - The Destroyers of All
Burzum - Fallen
Blood Ceremony - Living With The Ancients
Fucked Up - David Comes To Life
Blut Aus Nord - 777 δις
KEN Mode - Venerable
Wolves In The Throne Room - Celestial Lineage
Graveyard - Hisingen Blues
Toxik Holocaust - Conjure and Command
Onslaught - Sounds of Violence

Και τα μη μέταλ:
Kate Bush - 50 Words For Snow
Bjork - Biophilia
Kendrick Lamar - Section.80
Neal Morse - Testimony 2
The Black Keys - El Camino
Steven Wilson - Grace For Drowning

33 Likes

Αυτο το εβγαλε o Kyriakos Mitsotakis

16 Likes

Ο οτοκορεκτορας ξέρει

1 Like

2011

1. Lady Gaga - Born This Way

Αριστουργηματικος δισκος απο την αρχη εως το τελος, με μυθικα πλεον τραγουδια οπως τα Marry The Night, Born This Way, Judas, Highway Unicorn, Heavy Metal Lover, Electric Chapel και The Edge Of Glory. Πιθανοτατα ο καλυτερος ηχος που ειχε ποτε (οχι οτι υστερουν τα Fame Monster και Artpop), με τις πιο ενδιαφερουσες συνθεσεις και με ριφφαρες παντου. Θα ηθελα απειρα να την εχω δει σε αυτην την περιοδεια, αλλα το 2011 ηταν η χρονια που παρατησα το διδακτορικο και δεν ηξερα καν τι θα κανω με την ζωη μου απο κει και μετα, οποτε και τα χρηματα ηταν ενας αρκετα σημαντικος παραγοντας σε καθημερινες επιλογες. Δεν ειχα καν τσεκαρει τοτε την περιοδεια της για να δω ποσο κανουν τα εισιτηρια, δεν ειχε κανενα νοημα.

2. Metallica - Beyond Magnetic
Το Hell And Back αποτελει ενα απο τα καλυτερα τραγουδια των Metallica στον αιωνα που ζουμε και χαιρομαι πολυ που το ειδα και ζωντανα το 2012 στο βρωμερο New Jersey, ενω κατι παρεμφερες ισχυει και για το Rebel Of Babylon με το φανταστικο τελειωμα. Το Just A Bullet Away καποτε μου αρεσε λιγοτερο απο οτι σημερα, αλλα με την παροδο του χρονου το λατρεψα ακομα περισσοτερο και πλεον γουσταρω παρα πολυ το groove που εχει. Το Hate Train ειναι σχεδον σιγουρα το πιο αδυναμο του δισκου, αλλα παραμενει ενα αξιοπρεπες τραγουδι. Το Death Magnetic αποτελει εναν υπερπληρη δισκο ουτως ή αλλως, αλλα πιστευω πως οι Metallica θα μπορουσαν να το εχουν κανει πιο δυνατο αν ειχαν συμπεριλαβει τα 2 απο τα 4 τραγουδια του Beyond Magnetic, και ισως αν εκοβαν καποια σημεια απο τα δεκα τραγουδια του DM. Ειναι η πρωτη και μοναδικη φορα μεχρι περυσι που εχω τετοια θεωρηση για δισκο των Metallica, και κατηγορω ευθεως τον Rick Rubin και τον πατερα του Lars για αυτες τις επιλογες.

3. Ulver - Wars Of The Roses
Μπορει απο το 2011 εως το 2017 ο Trickster G (τι χαζο παρατσουκλι πραγματικα) να μην εξερευνησε τοσο πολυ αυτην την πλευρα των Ulver, αλλα ευτυχως εκτοτε εβαλε μυαλο και κατασταλαξε στο οτι αποτελει και την καλυτερη πλευρα των Ulver. Ηλεκτρονικο pop ambience μεχρι να σβησει ο ηλιος λοιπον, και η πρωτη απολυτως συνειδητη του κυκλοφορια σε αυτο το υφος ηρθε πριν 12 χρονια, αν και ειχαμε δει πολλα ψηγματα ηδη απο το 1999 και το Perdition City. Το February MMX θα μπορουσε να βρισκεται διχως καμια αμφιβολια ειτε στον Καισαρα ειτε στα Μοχθηρα Λουλουδια, και θα ηταν ενα απο τα πολυ καλα τραγουδια σε αυτους τους δισκους, ενω αυτα που γινονται στο Providence ειναι μνημειωδη. Ενα ακομα απολυτο χιτακι με το September IV , και μια τριαδα τραγουδιων που εστιαζουν περισσοτερο στην πειραματικη και ατμοσφαιρικη πλευρα των UIver κλεινουν τον δισκο πανεμορφα. Αν αυτος ο δισκος ειχε μεσα 2-3 τραγουδια ακομα οπως αυτα της πρωτης “πλευρας”, πολυ πιθανον να επαιρνε την πρωτη θεση για το 2011 στην δικη μου λιστα, αλλα τον αγαπαμε ακριβως οπως ειναι ουτως ή αλλως.

4. Leprous - Bilateral
Η με τεραστια διαφορα καλυτερη μπαντα της προηγουμενης δεκαετιας στον χωρο του σκληρου ηχου κανει το τεραστιο μπαμ και κυκλοφορει εναν δισκο που για καποιους αποτελει τον κορυφαιο τους. Εγω δεν μπορω επ’ουδενι να συμφωνησω με κατι τετοιο, αφου το Bilateral αποτελει ενα αψογο μιγμα της δικης τους ταυτοτητας με τις επιρροες τους απο αλλους Νορβηγους ακραιους κι απο τον γενικοτερο χωρο του progressive. Για την αμιγως δικη τους ταυτοτητα ομως θα τα πουμε απο το 2013 και μετα. Προς το παρον απολαμβανουμε το μεγαλειο των Bilateral, Forced Entry, MB Indifferentia, Mediocrity Wins και Acquired Taste. Η αρχη μιας τεραστιας καριερας προς το παρον, κι εχουμε πολυ ακομα μπροστα μας.

5. Dream Theater - A Dramatic Turn Of Events
Ο πρωτος δισκος των Dream Theater χωρις τον Mike Portnoy καταφερε καπως να ειναι μαλλον καλυτερος απο 4 δισκους των DT που ειχαν κυκλοφορησει πριν απο αυτον (When Dream and Day Unite, Train Of Thought, Systematic Chaos, Black Clouds & Silver Linings) , το οποιο απο μονο του ειναι αρκετα μεγαλο κατορθωμα αφου μιλαμε για την απωλεια ενος απο τους δυο ηγετες της μπαντας, που ηταν υπευθυνος για πολλα περισσοτερα απο οτι τα τυμπανα. Η συνεχεια δυστυχως δεν ηταν αναλογη, αλλα για το 2011 κραταμε ενα μικρο διαμαντακι στην πλουσια δισκογραφια των Dream Theater, το οποιο για μενα καταφεραν να ξεπερασουν στην Mike Mangini εποχη μολις περυσι, με το απροσδοκητα καλο A View From The Top Of The World. Κορυφαιες στιγμες του δισκου τα Outcry (φανταστικο), Breaking All Illusions (θυμιζει εποχες Falling αρα τα σπαει), Bridges In The Sky (εισαγωγαρα, ριφφαρα, ρεφρεναρα), και το Lost Not Forgotten (εφυγες νωριιιιιις). Δυστυχως οι πιο μελό στιγμες του δισκου δε με αγγιζουν ιδιαιτερα, και βρισκω τα This Is The Life και Beneath The Surface τον ορισμο του bland. Μετα τους Kevin Moore και Derek Sherinian το χαος, οσον αφορα τα μπαλαντοειδη. Σορρυ Jordan αλλα εισαι λιγος.

ΠΕΝΤΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ
Radiohead - The King Of Limbs (υποτιμημενη δισκαρα, καλυτερο απο τα δυο προηγουμενα)
VNV Nation - Automatic (το τελευταιο τους που αγαπησα, δισκαρα κι αυτο)
Conjure One - Exilarch (δεν ξερω γιατι το ειχα 2011, ειναι 2010 τελικα… γαμαει ολοκληρο)
Steven Wilson - Grace For Drowning (το καλυτερο του πριν ακολουθησει το πιο υπερεκτιμημενο του)

ΠΕΝΤΕ ΑΞΙΟΜΝΗΜΟΝΕΥΤΑ
Chelsea Wolfe - Apokalypsis (oh the irony, αποκαλυψη οντως για την Τσελσαρα)
Limp Bizkit - Gold Cobra (εξαιρετικη επιστροφη, δευτερο καλυτερο τους μετα τον hot dog αστερια)
Wye Oak - Civilian (τους εμαθα λογω Walking Dead, αγαπησα λογω δισκαρας)
M83 - Hurry Up, We’re Dreaming (Γαλλια σε αγαπω :fr: )
Lykke Li - Wounded Rhymes (Σουηδια σε αγαπω :sweden: )

ΠΕΝΤΕ ΔΙΣΚΟΙ ΑΠΟ ΜΠΑΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΠΡΕΠΕ
Ozric Tentacles - Paper Monkeys (ναι και? μακαρι να γραφουν μουσικη για LSD για παντα)
Evanescence - Evanescence (παραδοξως το θεωρω κι αυτο λεγκασι δισκο, σορρυ Amy Lee)
Metallica & Lou Reed - Lulu (τα ειπε ολα ο @ChrisP )
Machine Head - Unto The Locust (αδικηθηκε επειδη ακολουθησε το Μεγιστο Επος)

ΠΕΝΤΕ ΤΙΜΙΑ (H KAI OXI) ΜΕΤΣΑΛ
Mastodon - The Hunter (το πιο δεμενο τους αλμπουμ)
Primordial - Redemption at The Puritan’s Hand (τους ανακαλυψα με αυτην την δισκαρα)
Opeth - Heritage (το μονο τους που μπορω να ακουσω χωρις να κοιμηθω στο πρωτο διλεπτο)
Amorphis - The Beginning Of Times (πολυ ωραιο το μισο, για πεταμα το αλλο μισο, Πασι γυρνα πισω)
40 Watt Sun - The Inside Room (ενα εξαιρετικο EP, one hit wonder δυστυχως)

23 Likes