Let's Play II : 52 Χρονια Μουσικης σε 52 Εβδομαδες

2022


plus

:confounded:



The Best of the Rest


just ten this time

  • Achelous - The Icewind Chronicles

Δεν ξέρω αν είναι απλά ιδέα μου, αλλά μου φαίνεται ότι ως χώρα έχουμε αναπτύξει πλέον τον δικό μας, “εθνικό” ήχο στον χώρο του επικού μέταλ, διακριτό από Αμερικάνους, Σουηδούς, Ιταλούς και λοιπούς. Με μια ιδιαίτερη, υμνική αίσθηση μελωδίας, μπόλικη σωστή μελαγχολία, μεσογειακά vibes, την ιδιάζουσα προφορά να προσθέτει χαρακτήρα αντί να κόβει πόντους (το έχω εισπράξει από πολλούς ξένους αυτό) και πολεμικό feeling με έναν τρόπο unmistakeably Greek. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν (και) τους Achelous, ένα από τα κορυφαία νεότερα ελληνικά συγκροτήματα του χώρου, και το δεύτερο διαμάντι τους, το Icewind Chronicles. Έναν δίσκο απ’ αυτούς που δικαιολογούν το αμφιλεγόμενο “true” tag.

  • Aenaon - Mnemosyne

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, λένε, και οι Aenaon το επιβεβαιώνουν με το καθοριστικό opener της Μνημοσύνης, την Ψυχή, που σε σημεία ακούγεται σχεδόν σαν τη δική τους απάντηση στο λεγόμενο post-black metal - δεν ξέρω αν σφάλλω, αλλά το θεωρώ διακριτό από το κάπως παλιότερο, νορβηγικής κοπής avant-garde black metal που γενικά υπηρετεί η μπάντα. Έτσι πρέπει κατ’ εμέ να μπαίνουν τα ματζόρε στο bm, όχι ως shoegaze αναμασήματα αλλά με vibes εκστατικής ψυχεδέλειας, και με τα - σχεδόν “υποχρεωτικά” πια - σαξόφωνα και λοιπά “περιπετειώδη” να χρησιμοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου με τρόπο που να θολώνουν σαγηνευτικά την ατμόσφαιρα. Ιδιαίτερη μνεία και στο τρομερό εξώφυλλο.

  • Darkest Era - Wither on the Vine

Εφτά ολόκληρα χρόνια είχαν σιγήσει οι Ιρλανδοί - οχτώ αν μετρήσουμε μόνο τα full-lengths - και σχεδόν αναπόφευκτα ( ; ) το άλμπουμ της επιστροφής τους, Wither on the Vine, ακούγεται σαν μια τροποποιημένη / επικαιροποιημένη εκδοχή του χαρακτηριστικού και (στον πυρήνα του) απαράλλαχτου ύφους τους: Το πιο black (σε τεχνοτροπία) και συνάμα πιο doom (σε ατμόσφαιρα) έργο τους, παρουσιάζει με φρέσκια άποψη την ίδια αγαπημένη ιδέα, πώς να παίξεις μουσική που κάθε της δευτερόλεπτο κραυγάζει Ιρλανδία αλλά μόνο με ροκ όργανα, χωρίς την παραμικρή ρουστίκ υπόνοια που αφήνει το μάλλον παραπλανητικό πλέον “celtic folk” tag. Δίσκος γνήσια Darkest Era-ικός, τίγκα στο πάθος και τη συγκίνηση.

  • Disillusion - Ayam

Ευτυχώς αυτή τη φορά δεν χρειάστηκε να περιμένουμε 13 χρόνια (!), apparently οι Disillusion έκριναν ότι χρειαζόμασταν και δεύτερο εντός της τριετίας μαθηματάκι extreme progmetal μπαλίτσας …και είχαν δίκιο. Κάθε δίσκος αυτών των Γερμανών διανοούμενων κάνει το metal σύμπαν λίγο πιο ενδιαφέρον, λίγο πιο εκλεπτυσμένο, λίγο πιο λαμπερό μέσα στη δυσοίωνη θάλασσα που απλώνουν τα απίθανα ηχοτοπία τους. Για άλλη μια φορά έχουν το θράσος - που πηγάζει από την επίγνωση της υπεροχής τους - να ξεκινάνε με κομμάτι διψήφιας διάρκειας (το απίστευτο 11λεπτο Am Abgrund), με τα εφτά που έπονται να συμπληρώνουν ένα ακόμα μεγαλειώδες rollercoaster από το όνειρο στον εφιάλτη και τούμπαλιν.

  • Doomocracy - Unorthodox

Δεν θα το κρύψω, αυτή η εμφανής progmetal στροφή των Doomocracy αρχικά μου κακοφάνηκε, όχι φυσικά επειδή δεν μ’ αρέσει το progmetal αλλά επειδή η αίσθηση ήταν ότι η μπάντα αλλοίωνε την ταυτότητά της. Ευτυχώς αυτά αποδείχθηκαν δικές μου παπαριές - το μεγαλείο είναι μεγαλείο όσο στριφνά κι αν παρουσιαστεί, όσα διφορούμενα μουσικά τερτίπια κι αν ενσωματώσει. Στο κάτω κάτω ήταν απαραίτητη και λίγη παραπάνω τσαχπινιά για να ξεδιπλωθεί κατάλληλα το συναρπαστικό, “βλάσφημο/αιρετικό” concept του Unorthodox, μια “εναλλακτική” ερμηνεία για τις 10 μέρες του 1582 που ήταν σαν να μην υπήρξαν ποτέ μετά την καθιέρωση του γρηγοριανού ημερολογίου (δεν σποϊλάρω τίποτα άλλο).

  • Negative Plane - The Pact…

11 χρόνια μετά το Stained Glass Revelations, οι Negative Plane διαδέχονται εκείνο το κλασικό πλέον άλμπουμ με άλλο ένα υπεράνω πάσης προσδοκίας δημιούργημα. Τα πάντα στο The Pact… είναι απολύτως καθηλωτικά - από τα riffs, συνολικά τις συνθέσεις και την ατμόσφαιρα του άλμπουμ μέχρι την ιστορία που αφηγείται, η οποία άνετα θα μπορούσε να είναι σε κάποιον δίσκο King Diamond. Η αναφορά δεν είναι τυχαία: Οι Negative Plane αδιαφορούν επιδεικτικά για τις black metal τάσεις, αντίθετα επιλέγουν να επιστρέψουν στις μέρες του Πρώτου Κύματος (εκεί με πιτσιρικάδες Quorthon, Warrior κ.ά.) και να παίξουν - ουσιαστικά - σκοτεινό heavy metal, με μεγαλειώδη αποτελέσματα.

  • Origin - Chaosmos

Εδώ οι Origin θεωρώ ότι τελειοποιούν πλέον αυτό που εξερευνούσαν χρόνια τώρα: Space death metal. Η σύλληψη είναι ευφυής - υποσυνείδητα κυριαρχεί μια αντίληψη περί σύμπαντος ως ενός αχανούς βασιλείου γαλήνης και σιωπής, εκείνοι όμως γεμίζουν το ηχητικό αυτό κενό, έχοντας πιάσει το νόημα της actual κοσμικής βίας, του Χάους που διέπει τον Cosmos → Chaosmos. Άστρα και πλανήτες γεννιούνται μέσα σε έναν ορυμαγδό φωτιάς και λάμψης, πεθαίνουν εξίσου επεισοδιακά, μαύρες τρύπες καταβροχθίζουν γαλαξίες ολόκληρους και η διαστημική μουσική θα είναι “αιθέρια”; Όχι δα. Το μόνο καταλάγιασμα έρχεται στα τελευταία λεπτά, εν είδει aftermath, όταν πια έχει επέλθει ο Θερμικός Θάνατος…

  • The Temple - Of Solitude Triumphant

Η doom φράξια του ρόκιν είχε χρίσει περήφανα το Of Solitude Triumphant των δικών μας The Temple το doom metal άλμπουμ της χρονιάς …και δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Τη διαφορά επιπέδου την καταλαβαίνεις με το καλημέρα: Μπάντα που διασκευάζει Μίκη και το κάνει τόσο καλαίσθητα, τόσο συγκινητικά (το χώμα άλλωστε ήταν ακόμα ελαφρύ), δεν μπορεί παρά να είναι κορυφαία στο είδος της. Το ελεγειακό doom της μοιάζει να μη θέλει να διηγηθεί το τέλος του κόσμου, ως συνήθως, αλλά την επίπονη προσπάθεια να συνεχίσεις, να μη λυγίσεις. Ένα έργο τέλειας αισθητικής σε κάθε τομέα, από το εξώφυλλο του Φώτη Βάρθη (also Aherusia / Villagers) μέχρι τις σχεδόν βυζαντινές ψαλμωδίες του.

  • Wolf - Shadowland

Ήταν να μην πάρει φόρα η μπαντάρα, έχοντας έρθει στα ίσια της με το line-up που ηχογράφησε το Feeding the Machine και αφήνοντας για τα καλά πίσω της τα σκοτεινά, “σήμερα είμαστε - αύριο δεν είμαστε” χρόνια του δεύτερου μισού των 2010s. Ο Niklas, αυτή η σύγχρονη προμηθεϊκή μορφή του heavy metal (μια μέρα θα αναγνωριστεί ως τέτοια, απλά το ξέρω), έχει πλεόν την ευχέρεια να μη χαραμίζονται οι δυσοίωνες σκέψεις του αλλά να τις μετατρέπει σε όπλο για το πιο καυτό ατσάλι των καιρών μας, στο οποίο οι Priest, οι Maiden και οι Mercyful Fate μπαίνουν στη χύτρα και βγαίνει ένα ακατάπαυστο μπαράζ από φανταστικά riffs και μελωδίες, συνολικά ένας από τους καλύτερους δίσκους που έβγαλαν ποτέ οι Wolf.


And the “barely outside” aka #6

psychonaut

True story: Το Violate Consensus Reality των Psychonaut μού το πρότεινε φίλος και metal συνοδοιπόρος (ο οποίος ρίχτηκε με ενθουσιασμό στο παρόν παιχνίδι αλλά εδώ και μήνες το παίζει βαρύ πεπόνι), διαβεβαιώνοντάς με ότι θα γουστάρω γιατί είναι λέει “πρώτης τάξεως post-metal”. Η αντίδρασή μου ήταν επί λέξει η εξής: "Post-metal. Εγώ".

Ευτυχώς επέμεινε, βρε άκουσέ το πρώτα. Όπερ και εγένετο, με αποτέλεσμα τρεις βασικές σκέψεις: α) ο δεύτερος αυτός δίσκος (τον πρώτο τους δεν τον έχω ακούσει ακόμα) τούτων δω των Βέλγων είναι κα-τα-πλη-κτι-κός, β) πολλοί που ανεβάζουν μπάντες στα ΜΑ - άρα πρέπει να συμπληρώσουν και το subgenre - δεν ξέρουν πού παν τα τέσσερα, γ) ή απλά εγώ δεν κατάλαβα ποτέ τι εστί post-metal τέλος πάντων. Χωρίς πλάκα, εμένα μου ηχεί απλά progressive metal αυτό το πράγμα, ΟΚ της Mastodon-ικής σχολής, ήτοι με έξτρα επιθετικότητα / μπρουταλιά και sludge-ιλίκι…

Θα δώσω όμως τόπο στην οργή. Όπου κι αν εντάσσεται, είναι σίγουρα μεγάλη δισκάρα, μία ακριβέστατη αποτύπωση του πού ακριβώς βρίσκεται σήμερα ο σκληρός ήχος - for better or worse.



The Top 5


NUMBER FIVE

.............

meshuggah

Το μαύρο πρόβατο της πεντάδας θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι Meshuggah με το Immutable - τουλάχιστον αν μιλάμε για ένα μαύρο πρόβατο με ύψος ενάμισι μέτρο και βάρος διακόσια κιλά, κόκκινα λέιζερ για μάτια, προβιά από κέβλαρ και μηχανικά πόδια με επιλογή ανάμεσα σε τουρμπίνες και ερπύστριες.

Ναι, τα καλαμπούρια για τον ρομποτικό ήχο των Σουηδών δεν θα παλιώσουν ποτέ ( ; ). Ούτε βέβαια ο θαυμασμός για την εξωγήινη μουσική τους… Το να αρχίσω όμως πάλι τα περί κορυφαίας ακραίας μπάντας στον κόσμο δεν θα προσθέσει κάτι σε μια συζήτηση ήδη κορεσμένη για όσους γνωρίζουν, οπότε αυτή τη φορά θα προτιμήσω να πω για το εξής μοναδικό χαρακτηριστικό τους: Ενώ το πολύ πυκνό ύφος τους, αναπόφευκτα ίσως, δεν σηκώνει αξιοσημείωτες αλλαγές από δίσκο σε δίσκο, θα ήταν εξωφρενικό να γίνει η οποιαδήποτε υπόνοια ότι αυτό που παίζουν καταντά “παρωχημένο”, “κουρασμένο” ή οτιδήποτε σχετικό. Μάλλον επειδή είναι τόσο μπροστά από την εποχή τους που το δικό τους “μια απ’ τα ίδια” πάλι πρωτοποριακό ακούγεται…

Όλα αυτά λοιπόν που περιμένει να ακούσει ο ταγμένος οπαδός των Meshuggah βρίσκονται και στο Immutable, έναν δίσκο τον οποίο σίγουρα δεν έχω αφομοιώσει στον ίδιο βαθμό με προηγούμενες δουλειές τους, καθότι ένας χρόνος δεν φτάνει ποτέ για κάτι τέτοιο όταν μιλάμε για ένα Meshuggah άλμπουμ, προς το παρόν όμως μου αρκεί που ακούγοντας την αδιανόητη μουσική του μου δημιουργείται μια ευχάριστη αίσθηση οικειότητας, παρ’ όλο το δέος που προκαλεί η επίγνωση ότι μιλάμε για κάτι που ίσως δεν πρόκειται να αγγίξει ποτέ κανένας άλλος.


NUMBER FOUR

.............

venator

Αφού λοιπόν ξεμπερδέψαμε με το metal του (μακρινού) μέλλοντος, αναιρώντας ξεδιάντροπα τα περί μεταλλικής εξέλιξης επιλέγουμε στη χρονομηχανή την οψιόν “to the past only” και προγραμματίζουμε δρομολόγια με “αρχαίες” σημάνσεις για το υπόλοιπο της πεντάδας. Αρχίζουμε με την πρώτη (αλλά όχι τελευταία) μίνι περιοδεία στα 80s, μέσω των Venator και του πρώτου τους full-length album, Echoes from the Gutter.

Εδώ λοιπόν το μενού έχει καταρχάς Judas Priest, πολύ Judas Priest όμως, καθώς επίσης Iron Maiden φυσικά, και τζούρες από Helloween, Running Wild και Heavens Gate. Οι αναφορές προς το τέλος της προηγούμενης πρότασης ας μην μπερδέψουν, ΔΕΝ πρόκειται για power συγκρότημα αλλά για heavy metal μπάντα η οποία σέβεται και εκτιμά (και) το παλιό καλό power, κρατώντας παράλληλα τις αποστάσεις της γιατί διάολε η αποστολή μας είναι να παίξουμε κλασικό metal, end of discussion. Όπως πάντα λοιπόν όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες μουσικές, η λίστα με τα ζητούμενα είναι σύντομη και περιεκτική: Παίξιμο με πάθος και ένταση - χαρισματικό λαρύγγι - ρεφρέν και θέματα που να σου μένουν στο μυαλό και να τα τραγουδάς με σφιγμένες γροθιές στον αέρα.

Holy shit: 3 στα 3 καραμπινάτο. Αυτοί εδώ οι Αυστριακοί ξέρουν τι κάνουν. Είναι και τυχεροί βέβαια, εκτός του ότι είναι μια χαρά μουσικοί (χωρίς να είναι τίποτα shredders, ούτε και χρειάζεται άλλωστε) έχουν βρει έναν πραγματικά φανταστικό τραγουδιστή στο πρόσωπο του Hans Huemer. Το παλικάρι έχει απίστευτη χροιά και ερμηνεύει με attitude βγαλμένο από άλλες εποχές, πραγματικά δεν χορταίνω να τον ακούω. Σκέφτηκα δε να παραθέσω ορισμένα χαρακτηριστικά highlights, αλλά σύντομα συνειδητοποίησα ότι δεν έχει νόημα: Και τα εννιά κομμάτια είναι τρομερά, το ένα καλύτερο από το άλλο.

Με τέτοιες μπάντες το heavy metal της εποχής μας δεν έχει να φοβάται τίποτα.


NUMBER THREE

.............

luzifer

Η μουσική περιπλάνηση στα τιμημένα 80s με τη χρονομηχανή συνεχίζεται, αυτή τη φορά όμως το πράγμα χοντραίνει: Φτάσαμε στους Luzifer και στο - επίσης - πλήρες ντεμπούτο τους, το Iron Shackles.

Ένα συγκρότημα από τη Βεστφαλία, τη βιομηχανική καρδιά της Γερμανίας δηλαδή, το οποίο όμως μοιάζει να γυρίζει επιδεικτικά την πλάτη σε οτιδήποτε γερμανικό - σε επίπεδο επιρροών - και αντιθέτως επιλέγει να ρίξει τη ματιά του βορειότερα, στα σκανδιναβικά του ξαδερφάκια. Καταρχάς προς Σουηδία μεριά, στους μεγάλους Heavy Load. Για την ακρίβεια, η απόδοση τιμής στο θρυλικό proto-epic σχήμα αγγίζει τα όρια του rip-off στο εναρκτήριο ομότιτλο κομμάτι - Free yourself from iron shackles! τραγουδάνε εν χορώ οι Luzifer και ορκίζεσαι ότι έχεις βάλει να παίζει ένα Death or Glory ή ένα Stronger than Evil. Οι Βεστφαλοί όμως έχουν κι άλλους άσους στο μανίκι τους, και στην πορεία του Iron Shackles αποκαλύπτονται ακόμα πιο εκλεκτές πηγές έμπνευσης, εντείνοντας το δέος: Καλώς τους Mercyful Fate στο Wrath of the Sorcerers! Κολασμένος ύμνος, τα φωνητικά βέβαια δεν φέρνουν σε King Diamond αλλά μάλλον καλύτερα, γίνεται έτσι πιο ξεχωριστή αυτή η προσέγγιση, του παντρέματος των τεράστιων Δανών με πιο “καθαρές”, σουηδικές καταστάσεις.

Και οι ηχητικές εκπλήξεις δεν σταματάνε εκεί, η γερμανική ταυτότητα της μπάντας δεν αντέχει να κρύβεται άλλο και δηλώνει την παρουσία της εμφατικά, με τη δική της λαλιά μάλιστα, στο απόλυτο ίσως highlight του δίσκου, το πιο-επικό-δεν-πάει Hexer (In Dreiteufelsnamen), καθώς και στο Der Goldene Reiter, άλλο ένα στα τελευταία αυτά χρόνια αλλόκοτο πείραμα μπολιάσματος μεταλλικού ήχου με post-punk αισθητική (νομίζω), που όμως ακόμα κι αυτό οι Luzifer το κάνουν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο. Και δεν ανέφερα καν μέχρι τώρα το επιβλητικό Hammond που χρησιμοποιούν σε πολλά σημεία, με vibes έως και late 60s ψυχεδέλειας (!), γιατί όπου να 'ναι θα μου καεί ο εγκέφαλος με το πόσο τέλεια και αβίαστα σμίγουν τόσο φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους στοιχεία.

Εκεί που το ατόφιο heavy metal γίνεται φουλ επικό σε ατμόσφαιρα αλλά χωρίς να περνάει τη γέφυρα προς το “epic” με την έννοια των μεταγενέστερων 80s, εκεί είναι που παίρνουν περήφανα τη θέση τους οι Luzifer, ως μέρος της ελίτ δυνητικά, γεροί να 'ναι και να βγάλουν κι άλλα τέτοια διαμάντια στο μέλλον.


NUMBER TWO

.............

satan

Λίγο πριν το τέλος της βόλτας της (μας) η χρονομηχανή παθαίνει ένα γκλιτς και βγάζει ένδειξη “είστε στα 80s - δεν είστε στα 80s”, πάμε να πούμε wtf ρε αλλά σύντομα καθησυχαζόμαστε συνειδητοποιώντας ότι η εξήγηση είναι απλή: Έχουμε προσγειωθεί στο βασίλειο του 100% ατσαλένιου αλλά 0% παλιομοδίτικου heavy metal, στο βασίλειο των Satan και του τελευταίου μέχρι σήμερα άλμπουμ τους, Earth Infernal.

Τέσσερα στα τέσσερα λοιπόν για το και επίσημα πλέον κορυφαίο reunion στην Ιστορία του heavy metal, κάτι που με βάση τη δαιμονιώδη φόρμα που διανύει η μπαντάρα όλη αυτή τη δεκαετία (από το 2013 με το Life Sentence) φάνταζε σχεδόν αυτονόητο, μόνο που η πορεία προς αυτή την κατάκτηση ήταν κάπως πιο ζόρικη: Στις πρώτες ακροάσεις η αίσθηση που δεν έλεγε να φύγει ήταν ότι το Earth Infernal είναι τουλάχιστον ένα σκαλί πιο κάτω από τα τρία προηγούμενα άλμπουμ των αγαπημένων μας Geordies. Για την ακρίβεια, ενώ εκείνα σε γράπωναν από τη μούρη απευθείας και δεν σε άφηναν μέχρι να τελειώσουν (και να τελειώσεις), τούτο δω μοιάζει αρχικά να μην έχει τον αντίστοιχο shock (and awe) factor, παρά τα άφθονα γκάζια (που έχει και αυτό) να δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο βραδυφλεγές ως δουλειά. Ή τουλάχιστον αυτό ήταν η αισιόδοξη πρόβλεψη, θα μπορούσε απλά να είναι το προϊόν της φυσικής φθοράς του χρόνου που κάποτε θα επέλθει και για τους Satan, όπως επήλθε λίγα χρόνια πριν για τους Accept π.χ., μετριάζοντας τον ενθουσιασμό που μας είχε γεμίσει και εκείνο το reunion.

Χαμένες γραμμές κειμένου, βέβαια, από τη στιγμή που ο δίσκος βρίσκεται στο προσωπικό μου #2 της χρονιάς και όχι κάπου στα αζήτητα: Καμία αγωνία, εννοείται ότι βγήκε αληθινό το αισιόδοξο σενάριο. Ναι, το Earth Infernal βρίσκεται επί της ουσίας στην ίδια κλάση με το Life Sentence, με το Atom by Atom, με το Cruel Magic. Σε κάνει να “δουλέψεις” λίγο περισσότερο για να ξεκλειδώσεις τα μυστικά του, όταν όμως αυτό συμβεί εισπράττεις άλλη μια χαρακτηριστική Satan μεταλλική πανδαισία, στο ύφος εκείνο όπου πια δεν υπάρχουν δεύτεροι Satan, με τη σκοτεινή ατμόσφαιρα να αποθεώνει τα πύρινα riffs και το αντίστροφο. Και να παρέμεναν δηλαδή κάποια ψήγματα αμφιβολίας, διαλύονται πανηγυρικά στο οργασμικό ρεφρέν του From Second Sight, ή στις “ο-Χριστός-κι-η-Παναγία” κιθάρες του The Blood Ran Deep.

Μην το κουράζουμε, οι Satan το έκαναν πάλι το θαύμα τους, εξακολουθούν να στρογγυλοκάθονται στον θρόνο τους ως η κορυφαία heavy metal μπάντα της εποχής μας και τους αξίζει πια να αναφέρονται στην ίδια πρόταση που περιέχει ονόματα όπως Priest, Maiden, Motorhead, Accept, Saxon, ναι το είπα.


NUMBER ONE

.............

iron griffin

Στην τελευταία της εξόρμηση η χρονομηχανή είναι πια σε yolo mode, δεν υπακούει σε λογικούς κανόνες, δεν βγάζει νόημα η συμπεριφορά της. “Τώρα θα πάμε σε έναν χρόνο που υπάρχει μόνο στη φαντασία, σε έναν τόπο όπου βασιλεύουν τα όνειρα και το παραμύθι, σε μια διάσταση όπου η ψυχή είναι πια ελεύθερη από τους σωματικούς περιορισμούς”. Μωρή παλιατζούρα, που κακό χρόνο να 'χεις, κόψε τα τερτίπια και πήγαινέ με κάπου χειροπιαστά να κλείσει η γαμημένη η πεντάδα με το γαμημένο το #1.

"Μα… αυτό κάνουμε. Είμαστε στο #1. Στους Iron Griffin με το Storm Magic".

ΟΚ… αυτό εξηγεί την κατάσταση. Άλλωστε οι Φινλανδοί με είχαν ήδη θαμπώσει από το 2019 με το Curse of the Sky, ένα άλμπουμ - αποκάλυψη, όπου μια μέχρι τότε πολύ καλή μπάντα μετατράπηκε σε όχημα για σπάνιες μουσικές συγκινήσεις, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) χάρη στην προσθήκη της Maija Tiljander στα φωνητικά. Μιας φωνής πραγματικά υπεράνω περιγραφής, με ασύγκριτο συναίσθημα και δύναμη, που αποδείχθηκε το κομμάτι που απέμενε για να ολοκληρωθεί το παζλ του καλλιτεχνικού οράματος του Oskari Räsänen για μια μουσική που θα εκμηδένιζε την απόσταση ανάμεσα στο σήμερα και στο αλλόκοσμο χθες των 60s - 70s - 80s.

Ακόμα κι έτσι, όμως, τέτοιο δεύτερο βήμα ειλικρινά δεν το περίμενα. Εδώ πέρα, στα μόλις 5 κομμάτια διάρκειας 35 λεπτών του Storm of Magic, η έμπνευση του Oskari εκτοξεύεται στη στρατόσφαιρα, δίνοντας στην Maija όλα τα εργαλεία που χρειαζόταν ώστε να μεγαλουργήσει ακόμα πιο συγκλονιστικά πίσω από το μικρόφωνο, προσφέροντας ερμηνείες που θέλω να τις πω “θεϊκές” αλλά διστάζω λίγο, γιατί αυτή τη λέξη (κακώς μάλλον) την έχω χρησιμοποιήσει για άλλους κι άλλους, οπότε πώς να αποτυπωθεί τι συναισθήματα προκαλεί η φωνή αυτού του πλάσματος… Εκεί δε που νιώθω να χάνω τα λόγια μου είναι στην προσπάθεια να περιγράψω πώς με κάνει να νιώθω ο συνδυασμός αυτής της φωνής με αυτή τη μουσική. Η λέξη “έπος” ωχριά, μιλάμε για μια εκστατική εμπειρία, ένα μεθυστικό χαρμάνι όπου έχουν μπλεχτεί μέσα το heavy/doom των Pagan Altar, η ψυχεδελική folk, οι καλύτερες παραδόσεις του βρετανικού progressive και δημιουργείται μια μαγική ατμόσφαιρα, που δεν είχε κανένα δικαίωμα να γεννηθεί στη δική μας άθλια εποχή, αν και αυτή η σκέψη μπορεί κάλλιστα να αναποδογυριστεί - τόσα που υπομένουμε, ίσως τελικά έχουμε κερδίσει το δικαίωμα (από το σύμπαν; τους θεούς; οτιδήποτε) να απολαμβάνουμε μια μπάντα όπως οι Iron Griffin, έναν δίσκο όπως το Storm of Magic. Ειδικά αυτό το σχεδόν 16λεπτο ομότιτλο κομμάτι εκεί στο τέλος… δηλαδή τι να πω ρε σεις… Πολύ εύκολα το κομμάτι της χρονιάς, και φυσικά ένα από τα κορυφαία της δεκαετίας μέχρι τώρα.

Αν αυτή η μπάντα συνεχίσει τα ποιοτικά άλματα με τον ίδιο τρόπο όπως κάνει μέχρι σήμερα, στο επόμενο άλμπουμ τους θα μιλάμε πια για ένα αιώνιο classic της ροκ μουσικής, άνευ περαιτέρω προσδιορισμών.


Εξώφυλλο της χρονιάς

Οι θρυλικοί ζωγράφοι της Αναγέννησης και της εποχής του Ρομαντισμού θα ήταν… (κρυφά) περήφανοι; Σοκαρισμένοι; Αηδιασμένοι; Απλά εμβρόντητοι; Who knows. It’s diabolically sublime nonetheless…

immolation



Κάπου εδώ τελειώνει (επιτέλους - αλλά και δυστυχώς) το παιχνίδι για μένα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συμμετέχοντες για τις ενίοτε τραγικές, άλλοτε φουλ διασκεδαστικές και - ευτυχώς - τις περισσότερες φορές πολύ ενδιαφέρουσες μουσικές προτάσεις τους, που έχουν κάνει / θα κάνουν αυτό το θρεντ σημείο αναφοράς στο φόρουμ και συνολικά στις μουσικές μου (μας) αναζητήσεις για πολλά χρόνια, και ένα ακόμα μεγαλύτερο ευχαριστώ στον θρεντοκράτορα @anhydriis για τη λαμπρή ιδέα του που μου έδωσε κίνητρο μέσα στο 2023 να ακούσω όση μουσική δεν είχα ακούσει συνολικά πάνω από δεκαετία τώρα (για να μην πάω και ακόμα πιο πίσω), να ξαναεπισκεφτώ σχεδόν όλους τους αγαπημένους μου δίσκους και να ανανεωθεί / ενισχυθεί η σχέση μου με πολλούς άλλους. Και που συνολικά έδωσε μια ψυχαγωγική διέξοδο μέσα σ’ αυτή την - από όλες τις άλλες απόψεις - εφιαλτική χρονιά, ίσως τη χειρότερη που έχει ζήσει η γενιά μας, αλλά που χάρη στο προνόμιο και την πολυτέλεια της μουσικής έγινε κάπως υποφερτή.

Καλή χρονιά συμφορουμίτες. Δεν θα είναι εύκολη και θα μας κεράσει πολλές πίκρες κι αυτή, το μόνο βέβαιο, αλλά έχουμε τον τρόπο όλοι μας (είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι) να την κάνουμε δική μας. Να τη βάλουμε κάτω, να της πατήσουμε τον λαιμό και να μην την αφήσουμε να πάρει ανάσα, η σκρόφα, μέχρι να βγάλει και την τελευταία σταγόνα θετικότητας. Με τους φίλους μας, τους γονείς, τα αδέρφια, γενικά τα αγαπημένα μας πρόσωπα υγιή και ακμαία, και φυσικά με ακόμα περισσότερη γαμάτη μουσική για συντροφιά, κάτι θα γίνει και φέτος.

35 Likes

Αυτο γιατι?

Καταλαβαινω οτι στην Ελλαδα τα πραγματα πανε… απο το κακο στο χειροτερο πολιτικα και ισως και κοινωνικα εν μερει, αλλα ηταν χειροτερο το 2023 απο οτι το 2020 ας πουμε? Για μενα και τους φιλους μου παντως το 2023 ηταν σιγουρα πολυ καλυτερο απο τις προηγουμενες 2-3 χρονιες…

Εντάξει, δεν είναι θέσφατο, είναι όπως το βλέπω εγώ. Άλλος μπορεί να έλεγε π.χ. κάποιο από τα έτη μεταξύ 2008 και 2012, και θα το άκουγα. Εγώ λέω ότι με βάση όλες τις καταστροφές και γενικότερες συμφορές που έγιναν και στην Ελλάδα και διεθνώς, το 2023 είναι η χειρότερη χρονιά που έχω υπόψη μου.

edit
(μέχρι την επόμενη)

Καλή χρονιά παίδες!!! Να είμαστε όλοι καλά ρε!

Πάμε για 2022, φοβερή χρόνια! Να ξεκαθαρίσω ότι τα δύο πρώτα στη λίστα τα αγαπάω πάρα πολύ. Η πρώτη θέση παρόλα αυτά είναι αδιαπραγμάτευτη…

1) Messa - Close

Συγκλονιστικό άλμπουμ. Ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια του doom παραμένοντας όμως καθαρό στην καρδιά του. Η μελαγχολική ατμόσφαιρα του δίσκου αυτού είναι μαγευτική. Κατά καιρούς έχω χρήσει ως καλύτερο το Rubedo, το Serving him, το 0=2, το Suspended, το If you want her to be taken, το Orphalese (η δύναμη που έχει μέσα του αυτό το κομμάτι είναι εξωπραγματική), το Pilgrim… Δεν ξέρω αν θα ηγηθούν ποτέ στο metal και δε το νομίζω κιόλας, θα είναι όμως ταιριαστό στη μουσική τους τα live να παραμείνουν σε μικρούς κλειστούς χώρους γεμάτα με σκοτεινή ειλικρίνεια και μια μυσταγωγία που θα ενώνει τους παρευρισκόμενους σε έναν αλλόθρησκο αιρετικό χορό.

2) Brutus - Unison Life

Οι συγκλονιστικές ερμηνείες, οι απίστευτα συναισθηματικές μελωδίες, η οργή, η εσωτερικότητα, η ειλικρίνεια, η δύναμη, η αμεσότητα, η εξωτερικευμένη αδάμαστη μελαγχολία, η χωρίς όρια ορμή αυτού του δίσκου είναι όλα τόσο οικεία που κάνουν κάθε του ακρόαση όλο και πιο επίπονη αλλά ταυτόχρονα ουσιαστικά καθαρτικη. Μοναδικό αριστούργημα, μοναδικό.

3) Zeal And Ardor - Zeal And Ardor

What if American slaves had embraced Satan instead of Jesus? Ένα ερώτημα που έθεσε ο ίδιος ο Gagneux και έδωσε επιτέλους την απάντηση με αυτό το άλμπουμ. Δε θα προσπαθήσω καν να τον ταμπελιάσω, δηλαδή ο ίδιος ο δίσκος είναι ένα μανιφέστο ενάντια στη καθαρότητα των μουσικών διαχωρισμών και ταυτόχρονα το τελευταίο (μέχρι το επόμενο?) μέρος στην πορεία των σατανιστών σκλάβων προς την ελευθερία.

4) Machine Head - Of Kingdom And Crown

They ‘re back bitch!!! Και με θόρυβο όχι μαλακίες… Το πόσες φορές έχω φαντασιωθεί το σκηνικό σε live να ξεκινάει ο δίσκος, ο κόσμος να ανοίγει να αρχίζουν τα hold, hooooold και στο κόψιμο SLAUGHTER THE MARTYR να σκάμε σε ένα wall of death χωρίς αύριο, μιλάμε για ονείρωξη… Δισκάρα, εξωφυλάρα, concept από αυτά που μου αρέσουν πολύ. Το ότι το πρώτο κομμάτι θυμίζει λίγο halo του δίνει πόντους αντί να κλέβει!!

5) Alter Bridge - Pawns And Kings

Με αυτό το δίσκο τους ασχολήθηκα πρώτα στα σοβαρά, ο γνωστός φίλος είναι προφανώς ο βασικός υπεύθυνος… Νομίζω ότι αυτό, το fortress και το blackbird είναι τα τρία καλύτερά τους. Αντε βάλτε τους μαζί με Korn ή Megadeth να γίνει χαμούλης (αποκλείεται λογικά γιατί περιοδεύει μόνος του ο Tremonti το καλοκαίρι).

6) Gaerea - Mirage

Ο καλύτερος black metal δίσκος της χρονιάς ανέβηκε σημαντικά ψηλότερα όταν τους είδα live, η θεατρικότητα εκείνης της βραδιάς με είχε αφήσει με ανοιχτό στόμα (δεν είχα δει καθόλου πριν πως ήταν η σκηνική τους παρουσία οπότε έσκασε τρελό σοκ).

7) Secret Shame - Autonomy

Alternative rock, ουσιαστικό με καθαρή και αδιαπραγμάτευτη ματιά. Δεν κλειδώνεται στον πόνο του, χορεύει με αυτόν και τον κάνει όπλο, γροθιά, επίθεση.

8) Ibaraki - Rashomon

Ναι, ότι έχω μεγάλη αδυναμία στον Heafy είναι κάτι που φαίνεται, πήγε λοιπόν αυτός και βρήκε τον Ihsahn, που είναι μια από τις ιδιοφυίες της μουσικής που θαυμάζω απεριόριστα, και έβγαλε ένα ακόμα αριστούργημα. Είναι black metal ή όχι? αδιάφορο.

9) Porcupine Tree - Closure / Continuation

Φοβερός δίσκος από τους PT που επιτέλους μας θύμισαν ότι υπάρχουν, ήλπιζα σε full scale περιοδεία μετά από αυτό αλλά κακώς απ’ ότι φαίνεται.

10) Bad Omens - The Death Of Peace Of Mind

Δε νομίζω ότι έχει μπει ποτέ πριν τόσο γρήγορα δίσκος σε τοπ 15 μου, πρώτη φορά άκουσα Bad Omens πριν κανά μήνα… Μοντέρνο, πιασάρικο, με ενέργεια και ωραία φωνητικά. Δε συστήνεται σε ακροατές που χρησιμοποιούν πολύ, ή και λίγο, τη λέξη φλώροι.

11) Summerlands - Dreamkiller

Μιλάμε για ατελείωτες ακροάσεις, ο καλύτερος καινούργιος παλιακός heavy metal δίσκος.

12) Ghost - Impera

Πάμε μωρή Ghostάρα, δεν είναι καλύτερο από τις προηγούμενες δουλειές τους αλλά δεν τους αφήνει να φύγουν από το προσκήνιο. Κρατάνε πλέον τις μεγάλες αρένες στα χέρια τους και τις παίζουν στα δάχτυλα…

13) A.A. Williams - As The Moon Rests

Doom με γοτθικές προεκτάσεις γεμάτο μελαγχολία, εσωστρέφεια, σκληρούς στίχους και μια υπέροχα εκφραστική φωνή.

ΥΓ Είναι πολύ καλό και το άλμπουμ διασκευών που έβγαλε στην καραντίνα (songs from the isolation ή κάπως έτσι λέγεται).

14) Ashenspire - Hostile Architecture

Το πόσο ταιριαστή είναι η μουσική τους κατεύθυνση στον black metal χώρο με την τοποθέτηση τους και τη χρήση της τέχνης τους απέναντι στην ασχήμια και την εχθρότητα της αστικής δημοκρατίας είναι ιδανικό. Δε μοιρολατρούμε, ζέχνετε και η οργή μας θα σας φτάσει.

15) Counterparts - A Eulogy For Those Still Here

Οι Καναδοί metalcoreάδες μας δίνουν εδώ τον πιο δυνατό δίσκο τους που ταυτόχρονα θα σκίσει τα μέσα μας και θα μας κάνει να χύσουμε τόνους ιδρώτα.

16) The Hellacopters - Eyes Of Oblivion

Τον σνόμπαρα στην αρχή, αλλά παρατήρησα ότι τον έβαζα όλο και πιο συχνά να παίξει, κάποια στιγμή αποδέχθηκα ότι είναι δίσκαρος.

17) The Halo Effect - Days Of The Lost

Το χαμόγελο που έγραψε στο πρόσωπό μου αυτό το άλμπουμ ήταν ανεκτίμητο και το ήθελα πολύ. Ενιωσα όπως εκείνος ο πιτσιρικάς που άκουγε τις δισκάρες που βγαίνανε το δεύτερο μισό των 90’s από τους μεγάλους του Σουηδικού μελωδικού death.

18) Jack White - Fear Of The Dawn

Από τους καλύτερους δίσκους που μας έχει δώσει, ο άνθρωπος να πούμε ότι έχει μεγάλη δόση παράνοιας καρφωμένη στην κεφάλα του ε…

19) Audrey Horne - Devil’s Bell

Κάθε φορά που τους βάζω σε λίστα μου λέω πόσο μου φέρνουν στο μυαλό το nwobhm, ε εδώ αυτό συμβαίνει περισσότερο από ποτέ ρε!

20) Oak - The Quiet Rebellion Of Compromise

Πολύ ωραίο progressive με όμορφα γραμμένα κομμάτια και πολύ καλή φωνή. Όχι κάτι ρηξικέλευθο αλλά έχει τη θέση του στις πολύ ποιοτικές progressive κυκλοφορίες του σήμερα.

21) Psychonaut - Violate Consensus Reality

Μου αρέσει πολύ αυτός ο δίσκος, θυμίζει αρκετά πράγματα αλλά έχει την ταυτότητά του στο σύμπαν που δημιουργήθηκε, κυρίως, από τους The Ocean και (νομίζω) τη θέση τους στη δισκογραφική τους εταιρεία. Αν δεν κάνω χοντρό λάθος είναι Βέλγοι, το λέω γιατί σιγά σιγά το Βέλγιο έχει αναδειχθεί σε σταθμό της σύγχρονης σκληρής μουσικής.

22) Jack White - Entering Heaven Alive

Ο δεύτερος δίσκος του, εντελώς διαφορετικός από τον άλλο πιο blues και ακουστικός κυρίως, αυτή τη χρονιά με κέρδισε κι αυτός σχεδόν εξίσου με τις κομματάρες του.

23) White Ward - False Light

Σκάει ο Burzum με τον Ihsahn στο Φακανά και λέει ο πρώτος δε βγάζουμε κάτι μαζί, απαντάει ο δεύτερος άσε με τώρα ακούω Jazz. Αυτό, αλλά από την Ουκρανία.

24) Amorphis - Halo

Το ότι οι Amorphis βγάλανε άλλον ένα φοβερό δίσκο είναι οριακά ισοδύναμο με το οι Amorphis βγάλανε καινούργιο δίσκο (η μαθηματική μου ταυτότητα ετεροντρέπεται λίγο με τις σαχλαμάρες που γράφω…).

25) Polyphia - Remember That You Will Die

Δεν ακούω πολλά instrumental (ή σχεδόν instrumental εδώ) πράγματα αλλά αυτό μου αρέσει πάρα πολύ, δεν έχει μόνο τεχνική είναι μουσικά πολύ ωραίος δίσκος.

29 Likes

σε εσενα @GRACCHUS_BABEUF για τις κειμεναρες σου και τις μουσικαρες σου που μας κερασες :heart_eyes::heart_eyes:

(Standing ovation :pray:t2::clap:t2::gem:)

Προφανως και δεν μπορει να καταναλωθει ολη αυτη η μουσικη ποιότητα και ποσοτητα ενοσω τρεχει το παιχνιδι, αλλα θα ειναι παντα εκει για οποιον θελει να ανατρέξει… ραντεβου στα 60ς ε, το νου σου :kissing_heart:

:ninja:t2:

11 Likes

2022

Είχα ποσταρει εδώ το Δεκέμβριο της χρονιάς το 20+20 μου, η δεκάδα παραμένει η ίδια, με μικροαλλαγές στη σειρά

  1. Ashenspire- Hostile Architecture: Ανανεωτικο, καινοτομικο αλλα ταυτοχρονα πολυ ουσιαστικο και με ξεκαθαρο οραμα

  2. Brutus- Unison life: Σπουδαιος δισκος, απο αυτούς που χαρακτηρίζουν εποχές

  3. Blut aus nord- Disharmonium: Με lovecraft-ιανες ατμοσφαιρες που ουτως ή αλλως ειδικευεται η μπαντα, δινουν ενα δισκαρο που αν τον ακουσεις με συγκεντρωση ειναι απολυτα κινηματογραφικος

  4. Sumerlands- Dreamkiller: Το σωστο το προστυχο το χεβι μεταλ

  5. In the woods- Diversum: Σε safe για τη μπαντα μονοπατια, αλλα εχει τραγουδαρες και ειναι απολυτα εθιστικο

  6. Foxtails- Fawn: Τρομερη φωναρα, πρωτοτυπια, ακροτητα συνδυαζεται με ηρεμια, δισκος που οταν τον ακουγα δεν περιμενα πως θα με τραβηξει τοσο πολυ, αλλα το εκανε και με το παραπανω

  7. Soul Glo- Diaspora Problems: τρομερη φωναρα, παθος, κιθαρες, πολυ δυνατος δισκος

  8. Wormrot- Hiss: Ημουν παντα λιγο τουριστας στο grindcore, αλλα αυτος ο δισκος πηρε παρα πολλες ακροασεις και εχει πολυ προσωπικο χαρακτηρα. Εξαιρετικο

  9. Oceans of slumber- Starlight and ash: Το κοντερ ακροτητας επεσε, αλλα οχι αυτο της ποιοτητας. Οι συνθεσεις ειναι πιο δουλεμενες απο ποτε, η φωναρα της Cammie λαμπει, εξαιρετικος δισκος

  10. Hallas- Isle of wisdom: εξαιρετικο blend χεβι με progrock

Εξώφυλλο το Messa που οριακά έμεινε εκτός δεκάδας, αλλά είναι δισκαρος και αυτό

35 Likes

1.Messa - Close / Ένα λυρικό doom αριστούργημα
2.Sleepwulf - Sunbeams Curl / Psychostoner party με μυσταγωγικές προεκτάσεις
3.Audrey Horne - Devils Bell / Μπορούν και με πιο σκοτεινές συνθέσεις τελικά
4.Clutch - Sunrise on Slaughter beach / Η μπάντα παραμένει εγγύηση και συνεχίζει το σερί της
5.Alter Bridge - Pawns and Kings / Ποιος είπε ότι το εμπορικό είναι κακό?
6.Earthless - Night Parade of One Hundred Demons / Instrumental soundtrackικος χορός δαιμόνων
7.Cauchemar - Rosa mystica / Βγήκαν οι μάγισσες και το occult
8.Bazooka - Κάπου Αλλού - Η Κρίση γεννάει και μουσικές
9.The Riven - Peace and Conflict / Πάντρεμα NWOBHM με κλασσικό ροκ από την μάνα Σουηδία
10.The Interrupters - In the Wild / Εύπεπτο χαρούμενο ελαφρύ pop-punk για ανέβασμα διάθεσης

cover το 6

31 Likes

Ευχαριστώ Γρακχε.

Εχυσα λιγα δακρυα συγκίνησης απο τον ηχο του μπασου (ή μπασο σας επιασαν κ τα γκραμαρ ναζι εδω μεσα :stuck_out_tongue: )

1 Like

Ποιοί είναι αυτοί οι γνωστοί-άγνωστοι που χαλάνε την πιάτσα :stuck_out_tongue:

(καλά τα λες - έξτρα καρδιά)

2 Likes

2022

Messa-“Close”

Oceans of Slumber-“Starlight and Ash”

Brutus-“Unison Life”

The Mars Volta-“The Mars Volta”

Blind Guardian-“The God Machine”

29 Likes

Λοιπόν θα βάλω ένα και μοναδικό album για το 2022, το οποίο είναι και το μοναδικό που μου έμεινε + το αγάπησα με τον καιρό, καθώς μέχρι και τώρα το ακούω συστηματικά και hits the spot κατευθείαν. Έδωσα ευκαιρίες και σε μερικά ακόμα -δυστυχώς λίγα- αλλά δεν μου έμεινε κάποιο ιδιαίτερα - δεν ήταν τελικά η φάση μου (κυρίως αναφέρομαι στο Brutus και Fontaines D.C., τα οποία άκουσα περισσότερο μετά το παρακάτω και ναι όλα οκ, αλλά ένιωθα διαρκώς ότι τα έχω ξανακούσει πολλές στο παρελθόν από αλλού -πολύ χονδρικά τώρα, καταλαβαίνετε το ύφος μου νομίζω)

Οπότε για 2022 ρίχνω ψήφο στο παρακάτω
image

το οποίο έχει βαρεθεί να παίζει σε λούπα στα ακουστικά μου εδώ και κάνα χρόνο. Kudos σε @apostolisza8 που μου το πρότεινε (σε μια διαδρομή προς Ίλιον, αν θυμάμαι καλά, για μπασκετάκι, όπου έλεγε κάτι πίπες για τους Priest και σκεφτόμουν πόσο θα γαμούσε να τον κατέβαζα κάτω από το αμάξι και να τον κυνηγούσα ala Christine στην Γαλατσίου για να του λιώσω τη μούρη. Το έσωσε κάπως στη πορεία όμως με τη παραπάνω πρόταση, οκ)

Η χρονιά είχε μερικούς δίσκους ακόμα που απόλαυσα, αλλά όπως έχω γράψει ξανά και ξανά, ψηφίζω αποκλειστικά και μόνο πολύ αγαπημένα και προσωπικά albums, οπότε θα μείνω μόνο με το παραπάνω.

Cover
image

Soundtrack

Μπράβο @anhydriis για τη πρωτοβουλία και τη δουλειά που έριξες, το παρόν topic είναι once in a decade -και ανυπομονώ για τo 60s DLC, από το οποίο νομίζω θα έχω να κερδίσω πολλά. Ευχαριστώ επίσης γιατί, όπως και ο @GRACCHUS_BABEUF παραπάνω, μπήκα στη διαδικασία να ακούσω ξανά μουσική σοβαρά μετά από χρόνια -κάτι με το οποίο χάνω επαφή δυστυχώς με τον καιρό.

Μπράβο και στα παιδιά που ασχολήθηκαν σοβαρά και έβαλαν ψ υ χ ο ύ λ α στα posts τους, μπράβο και σε όσους παρέθεσαν απλά λίστες (διόλου αμελητέα η συνεισφορά τους), μπράβο σε όσους έγραψαν απίστευτες μαλακιάρες και γέμισαν τα pm μου ή τα group viber chats με “μλκ δες τι έχει γράψει ο άλλος -χαχαχα”, μπράβο σε όλους γενικά για τη συμμετοχή - δεν είναι υπερβολή να πω ότι δώσατε ένα μικρό νόημα στην ολοένα και πιο κουραστική εργασιακή μου καθημερινότητα.

I am out για το 2023, καλή χρονιά μόρτεζ και μόρτισες

33 Likes

Do I even wanna know?

4 Likes

:sweat_smile: :sweat_smile: όχι οκ, κάπως κάτι κάνει και από το πουθενά το σώζει τις περισσότερες φορές

2 Likes

Πέφτει λίγο ξύλο στην πέμπτη θέση ανάμεσα σε κάτι Νορβηγούς και κάτι Θεσσαλονικείς, αλλά θα τους αφήσω εκεί δα να μοιράζονται φάπες και όταν φτάσω στο νο5 θα πιάσω έναν απ’ τους δυο και ό,τι γίνει.

1) Brutus - “Unison Life”: Ας αφήσουμε στην απ’ έξω λέξεις όπως “προσδοκίες”, “αναμενόμενο” και άλλες συναφείς. Δεν ταιριάζουν στα παιδιά του Βελγίου αυτές. Τους ταιριάζει μοναχά μία λέξη: εμπιστοσύνη. Σίγουρα, όλοι μας λίγο έως πολύ θα το έχουμε αισθανθεί μέσα μας για τη μουσική που ακούμε, το ν’ αφηνόμαστε σε κάποιους μουσικούς να ορίζουν αυτοί τον ορίζοντά μας, ασχέτως το που θα το πάνε μουσικά. Μία τέτοια περίπτωση είναι οι Brutus (επί προσωπικού πάντα, έκαστος κατά διάνοιαν και πάντων και πασών). Αλλά και πάλι, όλο το φύραμά τους είναι στο κλείσιμο αυτού του υπέροχου δίσκου. Σ’ αυτό το “Desert Rain” , όπου λες και προσδιορίζεται ξανά και ξανά η ταυτότητα αυτής της μπάντας, η δυναμική της, το εύρος της, όπως και το γίγνεσθαι ενός ολόκληρου ήχου. Είμαστε μαζί τους.

2) Messa - “Close”: Θα έβαζα τους Γερμανούς εδώ και όχι από κάτω, αλλά… πρώτον, οι Γερμανοί δεν έχουν πλέον λόγο για πρωτιές, την κέρδισαν άλλοτε και τ’ άλλα παρακάτω, και δεύτερον, οι Messa είναι κάτι άλλο, κάτι μαγικό. Συνδυάζοντας την παρούσα δισκογραφική τους στιγμή με εκείνη της σκηνικής τους παρουσίας στη Θεσ/νίκη, το πράγμα είναι ξεκάθαρο. Μία από τις καλύτερες και δεμένες ανερχόμενες μπάντες στο doom, ταράζοντας τα νερά του. Κάνουν ό,τι θέλουν, δε ρωτάνε κανέναν, κερνάνε ήχους απροσδιορίστου προορισμού και αφήνουν μπροστά ν’ αποκαλυφθεί η παγκόσμια χροιά της Σάρας. Τι φωνή…

3) Blind Guardian - “The God Machine”: Επιτέλους. Καθώς οι μήνες βαθαίνουν όλο και πιο πολύ στο βάθος τους χρόνου, τόσο πιάνω τον εαυτό μου να ευχαριστιέται απεριόριστα αυτή τη δισκάρα, κάτι που δεν είχε συμβεί ούτε κατά διάνοια με τα προηγούμενά τους μέχρι και το “A Night at the Opera” και ας είναι ο Θωμάς στα τύμπανα. Η σύλληψη των τραγουδιών, η αίσθηση του γερμανικού ήχου επί του λεγομένου τευτονικού power, το ασίγαστο και αγαπημένο μου καλύτερο κιθαριστικό δίδυμο που δείχνει ότι δε θ’ αλλάξουν ποτέ και για κανέναν, ο Hansi και οι φυσικά, ο αρραβώνας της ταχύτητας με τις μελωδίες, την ίδια στιγμή που υφαίνονται γέφυρες και ρεφρέν σαν τον παλιό καλό καιρό. Αυτούς ξέρουμε, αυτούς εμπιστευόμαστε.

4) Φοίβος Δεληβοριάς - “ΑΝΙΜΕ”: Με τον συγκεκριμένο μουσικό ήμασταν για χρόνια σε απόσταση, μέχρι που έσκασε ο συγκεκριμένος δίσκος και μέχρι τη στιγμή που από την πρόταση μιας φίλης άκουσα το “Κάποια παιδάκια” και 'κει βάλθηκε για λίγο ο χρόνος να σταματήσει την πορεία του, καθώς τον έπιασαν οι στίχοι. Από 'κει και πέρα, όταν έχεις έναν άνθρωπο σαν τον Βασίλη Ντοκάκη, τον οποίο και χαρακτηρίζεις δικαίως “ποιητή του ήχου” και του δίνεις τον ήχο σου, τότε οφείλεις να προετοιμαστείς για κάτι που θα σε τυλίξει μέσα του και δη τα πλήκτρα του πιάνου του. Κι έτσι, φτάνουμε στην “Μπαλάντα”, εκεί που όλα γίνονται μία πορτοκαλί δύση ηλίου.

5) Mother Turtle - “MTV”: Αντέξαν και βγήκαν νικητές. Και στο ξύλο με τους Madrugada και στη μουσική σκηνή. Συνεχίζουν να είναι στη αφάνεια και παρόλα αυτά να κυκλοφορούν μία και μία τις μουσικές τους αναζητήσεις. Κανονικά, θα έπρεπε να τους είχε από κοντά ο Steven Wilson και να τους ανεβάζει στη σκηνή. Κανονικά, αυτό το “Waterfall” θα έπρεπε να αναδειχθεί το καλύτερο τραγούδι που όντως δεν έγραψαν ποτέ τους οι Queensryche. Επιπλέον, σ’ αυτό το βήμα το πρωτείο δεν το κατέχει το prog αυτό καθαυτό, αλλά η προοδευτική αντίληψη της μουσικής εμπειρίας στο να χτιστεί ένα υλικό αντάξιο της αξίας των μουσικών και τα πάντα καταλήγουν στο “Last Reverie”. Τα riffs σας και τα 9 λεπτά σας. Και φτάνουμε στο 4ο λεπτό… ησυχία για δύο δεύτερα, ένα βιολί να μοιρολατρεί και μετά το ξεμπούκωμα της δεκαετίας. Ρε Κώστα (@hokam ) ξέρεις τι έκανες εκεί; Έχεις ιδέα; Μπορείς να το διανοηθείς; Μπορείς; Πες μας… Ποιος Παρθενώνας και ποιο Καλατράβα… ροκασταριλίκια και να 'χαμε να λέγαμε. Δώσε ξανά και ξανά.

Ειδική μνεία σε τρία άσματα που δε λένε να ξεκολλήσουν απ’ το μυαλό μου, ούτε στον αιώνα τον άπαντα:

Α) Madrugada - “Ecstacy”: Υπέροχος δίσκος και αντάξιος του παρελθόντος με όλο το μεγαλείο να ξετυλίγεται στο ρίξιμο της αυλαίας του δίσκου. Εκεί, όπου τραγουδάνε τ’ άστρα και 'κει που ο Sivert γίνεται όσο πιο καθηλωτικός μπορεί.

Β) Avantasia - “Scars”: Είναι γνωστό ότι ο Τόμπι ξέρει πολύ μουσική, όπως και το ότι κάνει τη μουσική των ηρώων του. Ράβει, λοιπόν, ένα ύφασμα με το άρωμα του Seattle, καλεί τον Geoff, του ζητάει να βάλει τον καλύτερό του εαυτό και το αποτέλεσμα, ιδιαίτερα στο ρεφρέν, είναι τουλάχιστον συγκινητικό. Τόμπι, σ’ ευχαριστούμε για πολλά, αλλά ειδικά πιο πολύ γι’ αυτό το άσμα.

Γ) Aldebaran - “Was it A Dream?”: Μέσα στο μυαλό μου έχουν απομνημονευθεί τα πλήκτρα του Χατζηνάσιου απ’ το Αγκίστρι και τη Γλυκιά Συμμορία, του Τόκα από τα τραγούδια του με τον Μητροπάνο, του Μικρούτσικου από ένα μάτσο πάνω σε μιαν απαλάμη και τώρα αυτό το εδώ το πολύ ξεχωριστό διαμαντάκι. Δε θες να τελειώσει ποτέ. Μα ποτέ όμως και ειδικά στο πως γεφυρώνονται στη μέση πιάνο και μπάσο. Να βρίσκονται αμφότερα σε δύο παραλλήλους και να καταλήγουν στο ένα και αυτό. Αντώνη να ζήσεις!

Εξώφυλλο:

32 Likes

I’m not sorry bruh, I was just being me :upside_down_face:
Εδώ να πω, βγαίνοντας off topic, πως σχεδόν όλες οι βόλτες με @Lupin για μπασκετάκι είναι επεισοδιακές με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οπότε νταξ, αυτά δεν είναι τίποτα.

3 Likes

2022

  1. Iron Griffin – Storm of Magic
  2. Messa – Close
  3. In The Woods… - Diversum
  4. Ode and Elegy – Ode and Elegy
  5. The Nest – Her True Nature

Κενοτάφιον

  • Brutus – Unison Life
  • The Temple – Of Solitude Triumphant
  • Amorphis – Halo
  • Blood Python – Acheron
  • Fer De Lance – The Hyperborean
  • Audrey Horne – Devil’s Bell
  • Sumerlands – Dreamkiller
  • Zeal & Ardor – Zeal & Ardor
  • Extra Life – Secular Works, Vol.2
  • Fontaines D.C. – Skinty Fia
  • Maule – Maule
  • Morrow – The Quiet Earth
  • Parish – Parish
  • Darkthrone – Astral Fortress
  • The Mars Volta – The Mars Volta

Cover Art

32 Likes

Εν τω μεταξύ, να πούμε πως κι αυτό θέτει για υποψήφιο εξώφυλλο δεκαετίας:

11 Likes

και +1000, αλλα εξτρα μπραβο και καρδουλες σε αυτον που εκτος απο συναίσθημα και προσωπικο γουστο εβαλε και τον κινηματογράφο στο παιχνιδι… @Lupin εισαι μεγαλη λατρεια και περιμενουμε κατι αναλογο να μπει μπρος και με ταινιες :kissing_heart:

Τα 60ς μας περιμενουν

:ninja:t2:

9 Likes

:heart: @anhydriis

Offtopic λίγο, αλλά κινηματογραφικό αντίστοιχο παιχνίδι -μιας και το έχω διαβάσει και αλλού αλλά και μου το έχουν πει αρκετοί από κοντά ή pm- αν στηθεί θα έλεγα να στηθεί σε κάμποσο καιρό από τώρα ώστε να μην υπάρξει fatigue και “μπούκωμα” με το 52 (και επερχόμενο dlc), το οποίο και μας κράτησε παρέα τόσο καιρό.

Προφανώς θα έλεγα επίσης να ξεκινήσει εξαρχής από αρκετά νωρίτερα -θεωρώ τα '40s ιδανική αρχή, όπου πολλοί θα εκπλαγούν με πόσο σημαντικά υπήρξαν εκείνα τα χρόνια στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα, πόσες ταινίες πριν το '70 φαντάζουν φρέσκιες και επίκαιρες στο σήμερα, αλλά και πόσα από αυτά τα film ήδη έχουν δει και το αγνοούν.

Τα 30s και πίσω οκ, ίσως είναι too much λόγω έλλειψης πολλών κλασικών ταινιών από τα streaming/torrents/cinema/dvds/whatever αλλά και γενικότερης “δυσκολίας” στην παρακολούθηση από μερίδα θεατών που θα ζοριστούν με την τεχνική και αφηγηματική ιδιαιτερότητα της εποχής, τα 40s όμως θεωρώ είναι πλήρως προσβάσιμα, αρκούντως ενδιαφέροντα και πολύ σημαντικά για αρχή -κοκ στην συνέχεια.

Έτσι ίσως να γίνει ένας σωστός “οδηγός” για όποιον ενδιαφερθεί στο μέλλον να επενδύσει χρόνο και ουσία στο σπορ, καθώς το όλο point είναι να ανακαλύψουμε και κάτι νέο/να πάρουμε έναυσμα να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας λίγο, όπως ακριβώς έγινε και με πχ το παρόν τοπικ (το οποίο με έχει γεμίσει ένα μπαμπάτσικο excel από δίσκους) και όχι να γράψουμε ένα χιλιοστό post για τον Νονό

Αλλά να το τρέξω εγώ μάλλον δύσκολο, λόγω υπερβολικά μεγάλου φόρτου καθημερινής εργασίας (+ δεν έχω και την δική σου υπομονή :stuck_out_tongue: )

13 Likes

Ήλπιζα αλλά δεν περίμενα πρωτιά το Turnstile το 2021, δεδομένων ποιών και πόσων δεν τα κατάφεραν στο παιχνίδι αυτό στο παρελθόν, ένα άλμπουμ που προσωπικά θα πω και λίγα λέμε για αυτό οπότε ας βάλουμε ένα οπτικοακουστικό χάος να γιορτάσουμε με ένα απλό και τυχαίο δείγμα της δυναμικής ενός συγκροτήματος που (σχεδόν) όλα μας ενώνει:

ΟΚ, τυπικά κάπου εδώ τελειώνει και το παιχνίδι για μένα, αφού λίστες για το 2023 έχω ποστάρει πριν μερικές ημέρες παραδίπλα, αλλά θα συνεχίσω τα τιμητικά (re)posts για τα τελευταία χρόνια. Πολύ ευχάριστη προσθήκη στην καθημερινότητα το LPII, ευτυχώς το ισορρόπησα κάπως με το να γράφω και για νέες κυκλοφορίες. Πολύ ευχάριστο να επανεξετάζεις το που στέκεσαι σε πράγματα που σε όρισαν και σε σημάδεψαν, και να αφήνεις πίσω όσα πλέον δεν ανταποκρίνονται στον εαυτό σου σήμερα, ή και να τα διαφυλάσσεις αφού βλέπεις πως ακόμη κατέχουν ένα κομμάτι σου. Οπότε, thanks for everything @anhydriis !!

Τέρμα το βιωματικό ποστ. Φουλ μέσα στα 60s, δεν πιστευω προσωπικά πως θα ειναι χειρότερα από ότι τα τελευταια 5-6-7-8 χρόνια του παρόντος παιχνιδιού σε εύρος δίσκων που ψηφίζονται, βεβαια δεν ειμαι και απο αυτους που θεωρουν πως το παρελθον στη μουσική ειναι ατόφιος θησαυρός αποκλειστικά, οπότε ναι.


2022 λοιπόν.

  • A Πεντάδα plus 10 για την απόλυτη λίστα :stuck_out_tongue: :speak_no_evil:

(Έριξα πολλή σκέψη για τη σειρά πριν από 13 μήνες για να το αναθεωρήσω τόσο εύκολα, αν και κανονικά έπρεπε να δώσω βαθμούς στους High Vis ελέω του πλέον συναισθηματικού δεσίματος και συμβολισμού που έχει το “Blending” για μένα, αλλά ξεροκέφαλος).

  • Κυκλοφορίες που οφείλω να αναφέρω:
Summary
  • Κυκλοφορίες που τότε περιορίστηκα και δεν έβαλα σε λίστες αυτοπεριοριστικά, αλλά τώρα σε εορταστικό κλίμα τελετής λήξης τις αφήνω εδώ μπας και ασχοληθεί κανένα (για περισσότερα σχόλια κλικ στο link except stated otherwise):
Summary
  1. Adrestia - III: The Betrayal & IV: The Mark Of Cain

  2. Bad Breeding - Human Capital
    Στην punk / hardcore ανασκόπηση του 2022 (που λίγο πολύ αναφέρονται όλα τα άλμπουμ αυτής της κατηγορίας) είχα γράψει τα εξής:
    Οι Βρετανοί κατάφεραν ένα μικρό θαύμα στο νέο τους άλμπουμ. Προερχόμενοι από την, υπόγεια προφανώς, μα ακμάζουσα νέα φουρνιά ευρωπαϊκών anarcho-punk σχημάτων, πήραν τις διδαχές των Crass, Rudimentari Peni, Conflict, Crisis κλπ και δίσκο με δίσκο τις φίλτραραν περισσότερο. Στο “Human Capital” έπιασαν κορυφή. Συγκλονίζουν στιχουργικά, ισοπεδώνουν μουσικά, κρύβουν ευαίσθητες (μελωδικές) ανησυχίες κάτω από την κοινωνική τους οργή, αναζητούν την ελπίδα στα σκοτεινά σοκάκια των αστικών κέντρων. Οι Bad Breeding εδώ ηχούν απαραίτητοι, οριακά διαχρονικοί. Φαντάζουν κρίσιμοι, είναι σπουδαίοι.

  3. Flower - Hardly A Dream
    Οι αναμνήσεις από Apallachian Terror Unit ξυπνάνε, με ένα anarcho/crust punk μανιφέστο που από το εξώφυλλο μέχρι τους στίχους και από τα riffs μέχρι τα φωνητικά τα κάνει όλα σωστά. Make punk a threat again.

  4. Age Of Apocalypse - Grim Wisdom

  5. מזמור (Mizmor) - Wit’s End (double entry - no regrets)

  6. Birds In Row - Gris Klein

  7. Malatesta - Unter Tage

  8. Imperial Triumphant - Spirit Of Ecstasy

  9. Bombardement - Le Futur Est Là

  10. Candy - Heaven Is Here

  11. Negative Plane - The Pact

  12. Clear X Cut - Songs Of Desire Armed

  13. Non Serviam - We Are Nothing But Your Krill

  14. Foreseen - Untamed Force
    Ας έχουμε το θάρρος να παραδεχθούμε μερικές αλήθειες. Οι Φινλανδοί Foreseen στο τρίτο τους άλμπουμ κατάφεραν το εξής απλό, αλλά όχι αυτονόητο. Κυκλοφόρησαν το απόλυτο crossover hardcore άλμπουμ. Το “Untamed Force” πρέπει να το ακούσεις για να καταλάβεις πόσο σωστό είναι από όλες τις απόψεις του. Διαθέτει τους ρυθμούς, την παραγωγή, τα φωνητικά, τα κοψίματα και τα σπασίματα, τα riffs, την ενέργεια, τη διάρκεια, όλα σε υπερθετικό αλλά όχι πλεονάζοντα βαθμό. Βασικά, είναι αλάνθαστο. Δεν ξεπερνιέται εύκολα, εμπιστεύσου και άκου.

  15. Nightfell - Never Comes The Storm

+1. Autarch - Excession//Excision

Σταματώ εδώ γιατί δεν θα τελειώσω ποτέ που λέει ο λόγος.

Μόνο Darkthrone, είχα επιλέξει να μην το βάλω σε “αξιολογική” θέση στις λίστες μου του 2022 το “Astral Fortress” (που προφανώς είναι ποιοτικότατο), θα το τηρήσω και σε τούτο το ποστ γιατί είναι αυτά τα μικρά κολλήματα που οργανώνουν το χάος και δημιουργούν νοήματα.

Devil Master - Ecstasies Of Never Ending Night

Καλή χρονιά, υγεία, καλά κουράγια, καλές μουσικές εξερευνήσεις.

Υ.Γ. Προφανώς μέσα για αντίστοιχο παιχνίδι με ταινίες, προφανώς μέσα να το ξεκινήσουμε με αφετηρία όσο πιο πίσω στο παρελθόν είναι εφικτό.

33 Likes