μπήκε και η 10η καρδούλα…
Τελική διορία μέχρι αύριο τα μεσάνυχτα…
για πάμε…
Έχουν βάλει καρδούλα άτομα που έχουν ψηφιστεί. Καταγγέλλω τη διαδικασία
Προφανώς και παράταση, δεν θέλω να πάρω απουσία
:“”“”)))))
12 το κλείνω, το νού σας
65η εβδομάδα - 2024
33 συμμετέχοντες
Παρουσιολόγιο:
furor
The_Black_League
apostolisza8
stammargg_v2
SvenN
RiderToUtopia
Meldinor
Ian_Metalhead
Sofa_King
Megadethas
osfp7
JTN
Death.Eternal
eviL
ChrisP
Tylerdurden
Leper Jesus
jonkyr
antonis86antoniadis
outshined
hopeto
spiritcruch
alejandro.m
aldebaran
Rebel
Anhydriis
Storm
Gracchus Babeuf
Ironman1
generationx
pantelis79
Ktn
She wolf
Παρακάτω όλες οι προτάσεις και η βαθμολογία:
Blood Incantation - Absolute Elsewhere | 37 |
---|---|
The Cure - Songs of a Lost World | 29 |
Khirki - Κυκεωνας | 28 |
Iotunn - Kinship | 21 |
Judas Priest - Invincible Shield | 15 |
Hail Spirit Noir - Fossil Gardens | 14 |
Knocked Loose - You Won’t Go Before You’re Supposed To | 14 |
Alkaline Trio - Blood, Hair And Eyeballs | 13 |
Mother Of Millions - Magna Mater | 12 |
Dödsrit - Nocturnal Will | 11 |
Doedsmaghird - Omniverse Consciousness | 11 |
Thou - Umbilical | 10 |
Fontaines D.C. - Romance | 9 |
Caligula’s Horse - Charcoal Grace | 8 |
Crypt Sermon - The Stygian Rose | 8 |
Tigran Hamasyan - The Bird Of A Thousand Voices | 8 |
Leprous - Melodies Of Atonement | 7 |
Ulcerate - Cutting The Throat Of God | 7 |
Chat Pile - Cool World | 6 |
New Model Army - Unbroken | 6 |
Opeth - The Last Will and Testament | 6 |
Pearl Jam - Dark Matter | 6 |
The Commoners - Restless | 6 |
Better Lovers - Highly Irresponsible | 5 |
Black Curse - Burning in Celestial Poison | 5 |
Chelsea Wolfe - She Reaches Out to She Reaches Out to She | 5 |
Gillian Welch & David Rawlings - Woodland | 5 |
Heave Blood & Die - Burnout Codes | 5 |
Marina Satti - P.O.P. | 5 |
Midas Fall- Cold Waves Divide Us | 5 |
Midnight - Hellish Expectations | 5 |
Pineapple Thief – It leads to this | 5 |
Slift - Ilion | 5 |
Slope - Freak Dreams | 5 |
Tenue-Arcos, bovedas, porticos | 5 |
The Mysterines - Afraid Of Tomorrows | 5 |
Touche Amore - Spiral In A Straight Line | 5 |
The other sun - Daimon, Devil, Dawn | 5 |
Billie Eilish - Hit Me Hard and Soft | 4 |
Bring Me The Horizon - Post-Human: Nex Gen | 4 |
Concrete Winds - Concrete Winds | 4 |
Deep Purple - =1 | 4 |
Dvne - Voidking | 4 |
Evergrey – Theories of emptiness | 4 |
Ihsahn - Ihsahn | 4 |
Innerwish - Ash Of Eternal Flame | 4 |
LEX - G.T.K. | 4 |
Mitochondrion - Vitriseptome | 4 |
Savage Oath - Divine Battle | 4 |
Sprints - Letter To Self | 4 |
Jj grey & mofro - Olustee | 4 |
Σκοτοδίνη – Εδώ παραμένω | 3 |
Alcest - Les Chants De L’ Aurore | 3 |
Antichrist Siege Machine - Vengeance of Eternal Fire | 3 |
Beth Gibbons - Lives Outgrown | 3 |
Full Of Hell - Coagulated Bliss | 3 |
Kvadrat- The Horrible Dissonance of Oblivion | 3 |
Marilyn Manson – One Assassination Under God – Chapter 1 | 3 |
Shellac - To All Trains | 3 |
Waxahatchee - Tigers Blood | 3 |
Writhen Hilt - Ancient Sword Cult | 3 |
Zeal & Ardor - Greif | 3 |
The Jesus Lizard - Rack | 3 |
Black Country Communion – V | 2 |
Blackdeath - Mortui Incedere Possunt | 2 |
Firewind - Stand United | 2 |
Grand Magus- Sunraven | 2 |
Greyhaven - Stereo Grief | 2 |
Linkin Park – From Zero | 2 |
Mamaleek- Vida Blue | 2 |
Prehistoric War Cult - Barbaric Metal | 2 |
Sierra Ferrell - Trail of Flowers | 2 |
Sumac - The Healer | 2 |
The Chisel - What A Fucking Nightmare | 2 |
The Warning - Keep Me Fed | 2 |
Traveler - Prequel to Madness | 2 |
Willow - empathogen | 2 |
Blackberry Smoke - Be Right Here | 1 |
Defacement - Duality | 1 |
Fat White Family - Forgiveness Is Yours | 1 |
Funeral Oration – Antropomorte | 1 |
High Vis - Guided Tour | 1 |
King Hannah - Big Swimmer | 1 |
Oceans of Slumber- Where Gods Fear to Speak | 1 |
Planet of Zeus - Afterlife | 1 |
Sun of Nothing – Maze | 1 |
Tenia-Anime sconvolte | 1 |
Vola - Friends Of Phantom | 1 |
White Dog - Double Dog Dare | 1 |
Εξώφυλλο της Χρονιάς
τίτλοι τέλους για το 2024
και εξελάκι
A Very Cold Year Indeed
Αγαπημένη μπαντάρα τα τελευταία χρόνια οι Achelous, παίζουν epic heavy/power metal με τρόπο πραγματικά γοητευτικό και πιστοποιούν ότι η ελληνική σκηνή συγκαταλέγεται στις κορυφαίες του είδους. Σε οποιονδήποτε λάτρη του ατσαλιού δεν τους έχει ακούσει ακόμα, θα φώναζα με αγανάκτηση: Ρε μπαγάσα, τι περιμένεις επιτέλους; Να σου πω ότι το νέο έπος των Achelous έχει και guest εμφάνιση από Harry “Tyrant” Conclin; Α, τώρα τρέχεις ε μωρή κουφάλα;
Γερμανική melodic doom αποκάλυψη, με τον Arkadius των Wheel (οι οποίοι γνωρίζω ότι έχουν αρκετούς φίλους εδώ μέσα) να κάνει τα φωνητικά και να προσθέτει στο ενεργητικό του έναν δίσκο με περισσότερη προσωπικότητα από αυτούς που έχει βγάλει μέχρι στιγμής το βασικό του συγκρότημα… Προφανές hot take, αλλά τώρα το ξεφούρνισα και δεν το παίρνω πίσω. Και για να μην επαναλαμβάνομαι, παραπέμπω στο ποστ που είχα κάνει για πάρτη τους εδώ.
Εφτά χρόνια αισίως χρωστάνε δίσκο οι Procession, για να μας σπάσει τα νεύρα όμως ο Φελίπε φέτος συμμετείχε σε δύο καινούργιες δουλειές που φέρουν άλλο όνομα απέξω. Και αν για να απολαύσεις το Ancient Doom Metal των Scald απαραίτητη προϋπόθεση είναι να προσπαθήσεις να μη σκέφτεσαι τι κληρονομιά υπάρχει από πίσω και πόσο απέχει φωνητικά απ’ αυτήν ο κατά τ’ άλλα φιλότιμος Χιλιανός, το νέο Capilla Ardiente χωρίς “ναι μεν αλλά” χτυπάει κορυφή στο σύγχρονο epic doom, δείχνοντας πόσο ισοπεδωτική μπορεί να ηχήσει αυτή η μουσική. Ξεχάστε τυχόν νωχελικές καταστάσεις, εδώ έχουμε Π-Ο-Λ-Ε-Μ-Ο. Το άτυπο #6 μου για φέτος.
Μιλώντας για ισοπεδώσεις, τίποτα απ’ όσα άκουσα μέσα στο 2024 (σε ό,τι αφορά το ευρύτερο thrash) δεν πλησίασε καν τον πανζουρλισμό που γίνεται στο ντεμπούτο των Γαλλοκαναδών Dissimulator. Δίσκος που χωρίς να ακούγεται σε καμία περίπτωση ρετρό, κανονικά έπρεπε να είχε βγει πριν καμιά 30αριά - 35αριά χρόνια, μαζί με Watchtower, Coroner, Mekong Delta και λοιπά techno-thrash θηρία - που έτσι κι αλλιώς ήταν ήδη από τότε πολύ μπροστά…
Δεν περίμενα ότι εν έτει 2024 θα άκουγα post-οειδές/sludgy prog στα πρότυπα των Mastodon (απλά με καλά φωνητικά ), να όμως που έγινε κι αυτό, μια που δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό να τσεκάρω τι είναι αυτό που το ρόκιν έβαλε στο #2 της λίστας του με τα καλύτερα metal albums του πρώτου μισού της χρονιάς. Η περιέργεια πολλές φορές σκότωσε τη γάτα, ενίοτε όμως αποκαλύπτει πόσο γατάκι ήσουν που αγνοούσες κάτι όπως τούτο δω. Κακό αστείο… Δεν γαμιέται, το κρατάω.
Ωπ, έφτασα στην πρώτη επιλογή μου που έτυχε γενικής αποδοχής στο φόρουμ Έξοχα, δεν χρειάζεται να το πολυκουράσω. Οι Khirki είναι γκρουπάρα, από τις μεγαλύτερες ελπίδες της ελληνικής σκηνής, ο τρόπος που μπολιάζουν το ας πούμε υπό την έννοια prog/heavy τους με στοιχεία δημοτικού τραγουδιού και λοιπών παραδοσιακών μουσικών είναι φανταστικός, ο δε Κυκεώνας στέκεται ισάξια σε ποιότητα πλάι στην Κτηνωδία. Αυτά.
Αυτήν την αποθέωση που εισέπραξε το φουλένγκθ ντεμπούτο των Kvadrat δεν πρέπει να την περίμενε με τίποτα ο Ιβάν - μέχρι και για “Έλληνες Ulcerate” πήρε το μάτι μου στα ίντερνετς. Και παρότι για κάποιον όπως εγώ φαντάζει βαρύ να εναποθέσεις τόσο μεγάλη πίεση σε ένα νέο ουσιαστικά συγκρότημα, τολμώ να επικροτήσω. Το dissonant death/black/whatever που έχει συνθέσει και εκτελέσει εδώ είναι πραγματικά παγκόσμιας κλάσης. Χίλια μπράβο.
Το αισίως όγδοο άλμπουμ των λατρεμένων Νορβηγών avant-prog metallers είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Jakob Kirkevaag, πατέρα του Birger και της Agnete, ο οποίος απεβίωσε πέρυσι και τα παιδιά του, ως ελάχιστο φόρο τιμής, χρησιμοποίησαν δύο πίνακές του για το artwork του δίσκου. Το παράξενο είναι ότι ακούγοντάς τον έχεις μια αλλόκοτη αίσθηση πως ο πόνος που βγάζει αντανακλά αυτήν ακριβώς την απώλεια - ενώ χρονολογικά δεν ισχύει αυτό, οι συνθέσεις ήταν έτοιμες από πρόπερσι. Ποτέ δεν κάθισα να σκεφτώ τι κουβαλούσανε αυτά τα αδέρφια και είχε πάντα τέτοια μαυρίλα η μουσική τους, αλλά τώρα που έμαθα όσα έμαθα, οριακά ελπίζω να μην ξαναβγάλουν δίσκο - όσο κι αν τους αγαπώ. Αν είναι δύσκολο για μένα…
Μετά από τόσο βαριές σκέψεις είναι επιτακτική η ανάγκη για ένα γνήσιο ροκενρόλ πάρτι - the metal way though. The blackened thrash metal way, to be precise. Ναι, έτσι το θέλουμε εμείς το ξεφάντωμά μας, σατανιάρικο, έκφυλο, διεστραμμένο. Κάτι πάει πολύ στραβά με την πάρτη μας; Μάλλον. Ισχύει το ίδιο και για τον μασκοφορεμένο αλητάμπουρα Τζέιμι που εδώ και είκοσι χρόνια πλέον καβαλάει το Εξπρές του Μεσονυκτίου (α-χα-καλό-ε); Ακόμα πιο στανταράκι. Γι’ αυτό τον γουστάρουμε όμως.
Συνεχίζοντας μεσονυκτιακά (…) επανέρχομαι στην προπαγάνδα για τα σκωτσέζικα πουλέν μου, με την κρυφή ελπίδα κάποια στιγμή να έρθει σε επαφή μαζί τους κάνας άνθρωπος ακόμα και να μη νιώθω τόσο μοναχικά στο λιβάνισμά τους. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι το Severan δεν θεωρώ ότι φτάνει τα επίπεδα του προηγούμενου άλμπουμ τους, του θεϊκού Gododdin, παραμένει όμως από τα πιο αυθεντικά σε feeling NWOBHM-worship πράγματα που μπορεί να ακούσει κανείς σήμερα.
Κάποτε ο Wino ίσαμε που ήτανε της μοδός (!). Τότε που το stoner μεσουρανούσε και λόγω της φυσικής ροπής του αλανιού προς heavy rock καταστάσεις, τα στονέρια νόμιζαν ότι ήταν “δικός τους” άνθρωπος. Λοιπόν, ο Wino ούτε τότε ήταν ούτε τώρα (που σίγουρα δεν είναι της μοδός) είναι κάτι άλλο από ήρωας του DOOM - απλά του doom του αρχέγονου, του Σαμπαθικού. Θα υπερασπίζομαι αυτόν τον λεβέντη και τα έργα του μέχρι ο ένας απ’ τους δυο μας να κλείσει τα μάτια.
Πρώτη φορά που δεν ψηφίζω τον νέο δίσκο του κορυφαίου heavy metal συγκροτήματος του τρέχοντος αιώνα. Δεν ξέρω αν αυτό δείχνει ότι έχει επέλθει κάποιος κορεσμός εκ μέρους μου, γιατί το Songs in Crimson δεν μοιάζει να στερείται κάποιο από τα στοιχεία που είχαν οι προηγούμενοι τέσσερις δυναμίτες και έκαναν το reunion των Satan το καλύτερο έβερ. Για τα δικά τους δεδομένα, πάντως, ο “υποβιβασμός” στα “honorable mentions” είναι έως και αποτυχία.
Μιλώντας για κορεσμούς, είχε ενδιαφέρον που φέτος και εδώ και σε άλλα διαδικτυακά καταγώγια διατυπώθηκαν - για πρώτη φορά, έχω την αίσθηση - κάποιες γκρίνιες αναφορικά με το αποτέλεσμα της metal δουλειάς του Brendan Radigan. Ίσως είναι καμπανάκι ότι καλό θα ήταν να χαλαρώσει λίγο και να μην τρέχει πεντακόσιες εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδες πρότζεκτ; Μπορεί να το έλεγα αυτό αν δεν ΜΑΣΑΓΑ με ό,τι κάνει, σαν καλό θύμα. Ή αν ο τύπος δεν το είχε, έτσι απλά, το να γράφει και να παίζει ατσάλι που βρίσκει κατευθείαν στόχο. Ή αν δεν χρειαζόμουν και φέτος την τζούρα μου περιμένοντας μια ζωή να βγάλει ΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΤΟ STONE DAGGER. ΒΓΑΛΤΟ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΤΟ STONE DAGGER ΡΕ ΣΑΔΙΣΤΗ.
Σε μια εποχή που οι 99 στις 100 metal μπάντες αφήνουν να περάσουν 3, 4, 5 και ακόμα περισσότερα χρόνια μέχρι να βγάλουν νέο δίσκο (που, δε λέω, καλά κάνουν αν τις βοηθάει να κρατάνε το έργο τους σε ένα άλφα επίπεδο), οι Triumpher μας πήγαν πολλά χρόνια πίσω, σε άλλες metal εποχές, έχοντας έτοιμο τον διάδοχο του έξοχου Storming the Walls μέσα σε 17 μήνες! Και τι διάδοχος ε. Οι δουλειές που θα μας έδιναν στο σήμερα οι Manowar. Αν μπορούσαν.
Διπλό ήταν το παρθενικό χτύπημα τούτων δω των Γερμανών true metallers, λειτουργώντας συνδυαστικά ως κατά συνθήκη φουλένγκθ …όσο θα περιμένουμε με αγωνία το άξουαλ φουλένγκθ τους. Προς τι η αγωνία, (δεν) ρωτάτε; Ελάτε μια βόλτα απ’ το θρεντ μας (χα, το θρεντ μας…) να δείτε πώς λάλησε ο κόσμος με τις φανταστικά επικές συνθέσεις τους και κάτι θα ψυλλιαστείτε. Αυτό είναι το καλό με το ατσάλι τα τελευταία χρόνια, κάθε τόσο ξεπετάγεται κι ένα τσούρμο φυντάνια που προκαλούν άναρθρες κραυγές και ιαχές τύπου ζήτω και όλε και χεβιμεταλρεμνιά. Και μια ακατανίκητη ορμή να ξεθάψεις τη σπάθα και να κάνεις το νούμερο. Είτε έχεις σπάθα είτε όχι.
Πριν κάμποσο καιρό, μετά από μήνες που έβλεπα παντού (ε, παντού, τρόπος του λέγειν) αναφορές σε τούτο δω το παράξενο άλμπουμ, ενέδωσα στον πειρασμό και το δοκίμασα, είπα τον δεσπότη Παναγιώτη και ήρθα εδώ στο φόρουμ να μοιραστώ την ταραχή μου. Γνωστή φορουμίτισσα που την ίδια περίοδο ψαχνόταν να ακούσει φετινά πράγματα βλέπει την όλη κουβέντα, ιντριγκάρεται και έρχεται και μου κάνει, καλέ αυτό που πόσταρες στο φόρουμ, για πες, για πες κλπ. Όχι μη, λέω εγώ μες στο άγχος, μείνε μακριά σε ξορκίζω μαρή, δεν είναι αυτά για μη βλαμμένους, μ’ ακούς; Και αν της έφερνα τον μουρλο-Κινέζο νομίζω το ίδιο θα της έλεγε. Δεν θέλω εγώ άμαχο πληθυσμό στα ψυχωτικά μου επεισόδια μαντάμ.
Κάποιες μουσικές είναι ε-πι-κίν-δυ-νες.
NUMBER FIVE
Η τιμητική πέμπτη θέση - όπως και στο τελικό αποτέλεσμα - πάει στους Θεούς. Φυσικά. Ενστάσεις περί bias όχι απλά δεν θα επιχειρήσω καν να τις αντικρούσω, αλλά τις προκαταλαμβάνω κιόλας ευθαρσώς. Με κάποιες μπάντες απλά το κοντέρ δεν ξεκινάει από το μηδέν. Το 6 δεν είναι 6, είναι αυτομάτως 8, το 7 είναι 9, το 8 είναι 10. Κάθε καλό ριφ σε κάνει να νιώθεις την ισχύ του να σε ισοπεδώνει πολλαπλάσια, προσθέτοντας από πάνω σου το βάρος της Ιστορίας ενός ολόκληρου είδους μουσικής, κάθε μελωδία που βρίσκει στόχο σε κάνει να ψιθυρίζεις “πενήντα χρόνια ρε μαλάκα”, κάθε κραυγή σε ρίχνει στα γόνατα με τις μνήμες της εφηβείας σου στον ώμο, κάθε γδούπος στα τύμπανα προκαλεί σεισμό στα σώψυχά σου που το καθαρό μυαλό δεν μπορεί να τον εκλογικεύσει.
Μία απ’ αυτές τις μπάντες - για να μην πω η μόνη, πλέον, και φανώ υπερβολικός - είναι οι Judas Priest.
Δεν ισχυριστήκαμε ποτέ ότι είμεθα αντικειμενικοί.
NUMBER FOUR
Είχε φανεί από καιρό τώρα ότι αυτό το άλμπουμ θα σαρώσει παντού, σε κάθε λίστα, σε κάθε έντυπο και ηλεκτρονικό ροκομεταλλογραφείο. Ήταν να μην αποθεώσει ο γκουρού του προγκμέταλ αυτοπροσώπως, σιγά που δεν θα μασάγανε και τα προγκρεσιβάκια που κατά τ’ άλλα κριντζάρουν με τα growls, χα! Παίδες μη μου την πέσετε ε, πλακίτσα κάνω. Για να μιλήσουμε σοβαρά όμως, όσοι αναρωτιέστε γιατί το - καταπώς φαίνεται - άλμπουμ της καταξίωσης των Blood Incantation λάμπει διά της απουσίας του από τη λίστα του χρήστη @hopeto, είμαι εδώ να σας καθησυχάσω: Δεν είναι ότι το ξέχασε, ούτε ότι το σνομπάρει, απλά δεν το έχει αφομοιώσει ακόμα. He’s getting there though. Να τις προάλλες μου έλεγε, μλκ μου ο συνδυασμός των Eloy με ακραία μουσική είναι κάτι που δεν είχα ιδέα πόσο ανάγκη είχα στη ζωή μου. Λέγε ρε μλκ, του κάνω. Ναι ρε μλκ αλήθεια, με διαβεβαιώνει. Όλα είναι ροκενρόλ, είπαμε με μια φωνή και αγκαλιασμένοι ατενίσαμε το ηλιοβασίλεμα.
Είναι η χρονιά τους, τι να λέμε τώρα.
NUMBER THREE
Θα τολμήσω να πω καταρχάς ότι με αιφνιδίασε ελαφρώς η σχετική δημοφιλία που απολαμβάνει από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του το τρίτο άλμπουμ των Crypt Sermon, δεδομένου του πολύ σκοτεινού του μουσικού ύφους - αν και, on second thought, μάλλον δεν θα ‘πρεπε: Δώσε στον Έλληνα φωνή που να θυμίζει έστω και λίγο Jon Oliva και πάρτου την ψυχή… Εγώ από την πλευρά μου δεν θα αναλωθώ σ’ αυτό, όχι ότι δεν φχαριστιέμαι τις ερμηνείες του Brooks Wilson, φυσικά, απλά αυτό που με ελκύει τόσο πολύ στους Crypt Sermon είναι η ίδια η μουσική, το doom που θέλω και ψάχνω πάντα, δραματικό, θεατρικό, επιθετικό, τεταμένο, με μια λέξη: Επικό. Όσο για το Stygian Rose, μπορώ ήδη από τώρα με αρκετή σιγουριά να πω ότι ξεπερνάει τον προκάτοχό του και φτάνει στα επίπεδα του ντεμπούτου Out of the Garden, αν δεν τα ξεπερνάει κιόλας - αυτό βέβαια μένει να το κρίνει ο χρόνος.
Για την ώρα κρατάμε ότι εδώ έχουμε το doom album της χρονιάς.
NUMBER TWO
Μεγαλόπνοες ενορχηστρώσεις, ιδιαίτερη ατμόσφαιρα τύπου “έξω λυσσομανάει ο αλύπητα παγερός νορδικός αέρας αλλά εδώ που είμαι εγώ νιώθω ζεστασιά”, λελογισμένη χρήση extreme metal στοιχείων, περισσότερο ως αφετηρία για “άλλα” πράγματα παρά ως βασικό κομμάτι της ταυτότητας του ακούσματος, συγκλονιστικά φωνητικά… Ναι ρε φίλε, ναι, μου είναι πολύ γνώριμα όλα αυτά, φτιάξε με. Δεν μπορεί παρά να είναι το… Πώς; Σοβαρολογείς; Δεν είναι το φετινό Borknagar; Τι είναι; Εεεεε πώς τους είπες;
Γίνονται κι αυτά καμιά φορά. Όσα περίμενα να “πάρω” φέτος από το καινούργιο άλμπουμ των Νορβηγών τιτάνων, τελικά τα πήρα - and then some - από ένα συγκρότημα που μέχρι πρότινος αγνοούσα και την ίδια την ύπαρξή του. Φλέβα χρυσού, μα τα χίλια ψυχεδελικά παιχνιδίσματα του Βόρειου Σέλας.
Ό,τι πιο underground (επί της ουσίας) μπορούσε να χτυπήσει φέτος Top 5 στο ρόκιν φόρουμ. Και το αξίζει μέχρι και την τελευταία νότα στο σβήσιμο του The Anguished Ethereal.
NUMBER ONE
Ακούστε τώρα σκηνικό.
Φίλος, μύστης του death metal (όχι μόνο, αλλά εν προκειμένω), πριν κάποια χρόνια παίζει καθοριστικό ρόλο στο να εντρυφήσω σ’ αυτή τη μουσική (ή τέλος πάντων να ασχοληθώ πιο σοβαρά), που μέχρι τότε είχα μάλλον επιδερμική σχέση μαζί της. Ένα από τα συγκροτήματα που με παρακινεί να ακούσω είναι και οι Ulcerate, που βέβαια είχα ήδη ακούσει κάποια άλμπουμ τους πιο παλιά αλλά τους είχα ψιλοχάσει. Σχολιάζω ότι τους θυμάμαι ως technical brutal death και με πληροφορεί ότι το καινούργιο τους apparently είναι αρκετά πιο μελωδικό. Εννοείται ότι ο εν λόγω δίσκος ήταν το Stare Into Death And Be Still, που δεν θα επαναλάβω τώρα τι σοκ μου προκάλεσε, μετατρέποντάς με σε die-hard οπαδό της μπάντας. Εκείνος, από την άλλη, που όπως θα υποψιαστήκατε μέχρι τότε εκτιμούσε Ulcerate κανονικότατα, ήδη επί SIDABS αρχίζει να μου τα μασάει. Fast forward στο σήμερα, έχει πλέον στραβώσει τόσο άσχημα με το συγκρότημα και τη στροφή στον ήχο του, που δεν χάνει ευκαιρία να τους κράξει - τον λες και hater.
Το ηθικό δίδαγμα της παραπάνω ιστορίας - εκτός του ότι φυσικά δεν γίνεται να αρέσουν όλα σε όλους, ναι, γνωστά αυτά - είναι ότι η τολμηρή δημιουργία έχει και το αναπόφευκτο κόστος της. Κάτι μας είπες τώρα, θα μου πείτε. Ναι το ξέρω ότι δεν είναι κάτι καινοφανές, απλά μου φαίνονται πολύ ενδιαφέρουσες αυτές οι παρενέργειες της μετεξέλιξης των Νεοζηλανδών από ένα αμιγώς tech-death θηρίο, κάποτε, σ’ αυτό που παίζουν σήμερα, αυτό το ιδιότυπο “brutal melodic” όπως το περιγράφει ο σπουδαίος Χάρης Καραολίδης. Από τη μία είναι δεδομένο ότι οι Ulcerate δεν θα κάνουν ποτέ breakthrough σε μαζικά ακροατήρια παίζοντας τέτοια μουσική, εκτός βέβαια κι αν το γυρίσουν σε κάτι σαν alt rock ξέρω γω, εκεί πάσο. Από την άλλη, η πιο συναισθηματική (εντός ή εκτός εισαγωγικών) φύση των δύο τελευταίων τους δίσκων εξίσου αναπόφευκτα τους έχει ανοίξει ένα σχετικά ευρύτερο κοινό (yours truly included), κάτι που όμως δημιουργεί το αντίστροφο πρόβλημα: Οι πιο “παραδοσιακοί” θιασώτες του είδους στο οποίο (γενικά) εντάσσονται οι Ulcerate σιγά σιγά νιώθουν ότι αυτή η μπάντα δεν τους αφορά πλέον. Talk about a limbo state.
Εγώ λοιπόν θα πω ότι εύχομαι αυτή η μεσοβέζικη κατάσταση να διαρκέσει όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια, γιατί πάω στοίχημα ότι η καλλιτεχνική εποποιία των Ulcerate θα επωφεληθεί ακόμα περισσότερο. Πέρυσι έγραφα ότι αν βγει μέσα στη δεκαετία καλύτερος δίσκος από το Stare Into Death And Be Still, θα είναι ο δίσκος της δεκαετίας. Προφανώς τότε είχα στο μυαλό μου άλλα συγκροτήματα, γι’ αυτό και μου διέφυγε το προφανές.
Και ναι λοιπόν, ο δεύτερος υποψήφιος βρέθηκε φέτος. Φυσικά και ήταν πάλι από τους Ulcerate, το κορυφαίο metal σχήμα στον κόσμο αυτή τη στιγμή - and for the foreseeable future που λέμε και στο χωριό.
Δεν είναι μόνο ένας από τους δεκάδες φετινούς δίσκους που αδίκησα, καθότι υπό προϋποθέσεις θα διεκδικούσαν μια θέση στη λίστα μου (με βάση το τι εντύπωση μου αφήνουν) αλλά άργησα να ασχοληθώ σοβαρά μαζί τους και οι ακροάσεις είναι λίγες ακόμα. Είναι και ένα αλλοπαρμένο έργο τέχνης απέξω, που σε ένα διαισθητικό επίπεδο σαν να αντανακλά την εκθαμβωτική ομορφασχήμια του άρρωστου δημιουργικού μυαλού του Γιουσάφ Παρβέζ.
Κλαίω. Θα το βάλω για πάρτη σου ρε μόρτη (και για να “έχω αποψη”, ξέρεις εσύ).
είναι το μόνο σίγουρο…
Το ίδιο συνέβη και σε εμένα. Αν και θα «έπρεπε» να μου αρέσει πολύ περισσότερο—όσο μου άρεσαν οι προκάτοχοι του—κάτι (μου) λείπει. Ίσως είναι απλά κορεσμός και στη δική μου περίπτωση. Σίγουρα όμως δεν είχε το ίδιο impact με τις προηγούμενες δουλειές τους.
Fuck I thought we had till this weekend
TOP FIVE 2024
Honorable
Fontaines D.C. – Romance
Merry X-mas to all / χρονια πολλα σε εορταζουσες και εορταζοντες!
Βάζω κι εγώ τα δικά μου, αφού άκουσα μερικές εκκρεμότητες
2024
Tommy Richman - Coyote
Kendrick Lamar - GNX
Cage the Elephant - Neon Pill
Tyler, the Creator - Chromakopia
Charlie XCX - Brat
Κόπηκαν στο Τσακ
MGMT - Loss of Life
Justice - Hyperdrama
Doechii - Alligator Bites Never Heal
Glass Animals - I Love You So F***ing Much
Future Islands - People Who Aren’t There Anymore
Λοιπόν @anhydriis, ΕΣΥ που είσαι και ο user που τόνωσε το συλλογικό forum-ικό ενδιαφέρον των χρηστών εδώ όπως κανείς άλλος τα τελευταία δεν-θυμάμαι-ούτε-εγώ-χρόνια, που έχεις και όρεξη και τα σχετικά - πότε θα το μοντάρεις το παιχνιδάκι με ταινίες;
Όχι τίποτα άλλο, αλλά μου σπάνε μπάλες “διάφοροι” ανά τακτά χρονικά διαστήματα (με διάφορα pm, στο τετ α τετ, μέσω viber, μέσω messenger, με περιμένουν κάτω από το σπίτι μου, στη δουλειά, εκεί που πάω να πετάξω τα σκουπίδια κτλ) να το ξεκινήσω εγώ → και έχω βαρεθεί να εξηγώ πως δεν παίζει ούτε μια στο εκατομμύριο να κάνω την δουλειά που έκανες εσύ (με νούμερα, γραφήματα, λίστες, excels κτλ κτλ κτλ, εδώ καλά καλά την actual δουλειά μου που έχει να κάνει με νούμερα, γραφήματα, λίστες, excels δεν θέλω να κάνω
).
ΛΟΙΠΟΝ αρκετά ξεκουράστηκες, τέλη Γενάρη φτάσαμε, ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥ!
υγ. Εννοείται αν ξεκινήσει στηρίζω από 1940 μέχρι και σήμερα: χονδρικά, αφενός μεν τα '40s είναι η άτυπη αφετηρία του σύγχρονου σινεμά όπως τον γνωρίζουμε οι περισσότεροι (οι βουβές ταινίες είναι πλέον παρελθόν, το Technicolor είναι γεγονός, γίνονται established τεχνικές που χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα/ή εξελίσσονται ακόμα κτλ κτλ κτλ) αφετέρου δε… Citizen Cane, Casablanca, The Bicycle Thief, Double Indemnity, The Maltese Falcon, The Great Dictator, It’s A Wonderful Life, The Treasure of the Sierra Madre, Notorious, The Big Sleep, The Third Man, Rebecca και πολλές ακόμα κλασσικές ταινίες που γυρίστηκαν τότε, όχι μόνο δεν γέρασαν αλλά κρατάνε το ίδιο μέχρι και σήμερα/και πιστεύω πως αρκετά παιδιά θα θέλουν να “γεμίσουν κενά” ή τεσπά να εξερευνήσουν τα υπερβολικά πλούσια και ενδιαφέροντα 40s-50s-60s.
Προφανώς και τα 30s ή 20s έχουν πολύ πράμα και φοβερό ενδιαφέρον, όμως θεωρώ πως εκεί θα είναι πολύ δύσκολο για τους περισσοτέρους να κάνουν commit - ενώ από 40s και μετά είναι πολύ πιο εύκολο
Αντιλαμβάνομαι όμως εννοείται την πρακτική δυσκολία του πράματος (οι 52 εβδομάδες να γίνουν 84 δηλαδή) και το όποιο level of comitment θέλει αυτό - εκτός αν το πράγμα πάει στον αυτόματο, με πολύ βασική “δουλειά” (μια απλή καταγραφή πχ) τα 30 χρόνια μέχρι πχ το '70 -και από εκεί και μετά πάμε σε πιο κλασσικό format, παρόμοιο με αυτό του “52”.
ΑΥΤΑ
Ας οργανωθούμε και ας δούμε το ενδιαφέρον και μετά βλέπουμε τα διαδικαστικά, δλδ τρόπο διεξαγωγής, χρονολογίες κτλ κτλ.
Είμαι μέσα. Θα μπορούσα να βοηθήσω και στο οργανωτικό αν χρειαστεί κάτι, απλά όλο το κομμάτι με τα stats κτλ κτλ μου είναι εντελώς, μα εντελώς, άγνωστο. Αν υπάρχει κάτι στο οποίο μπορώ να συνεισφέρω, count me in.
Ksekiniste apo 1974 gia na vgoun ta noumera, kai osoi thelete mporeite na pate meta na kanete to 1930-1970, deka atoma tha eiste outos i allos (to poly)
Vevaia tora poy “xasame” enan mina (aka 5 vdomades), mallon prepei na ksekinisoume apo to 1979 gia na sugxronistei me to telos tou 2025…
Συμφωνώ, '79 έχω έτοιμη δεκάδα.
Θα μπορούσε να γίνει μια βδομάδα εικοσαετία ολόκληρη 1940-1959 μετά δεκαετία 1960-1969 …και μετά να πέφτει σε πενταετίες 1970-1974, 1975-1979 … μέχρι να φτάσει να πηγαίνει έτος έτος.
Κατεβάζω νέο πλαίσιο εκκίνησης του παιχνιδιού από το 1930, να γίνει λιγος διάλογος, να είναι και λίγο σοβαρό, και ας βάζουμε τοπ3 ξέρω γω, ή τοπ10 δεκαετιών, μέχρι αργότερα, στην τελική 1971 uber alles.
Αδιαφορούμε για τα ημερολογιακά έτη κατά τα άλλα, ξεκινάμε και πάει οποτε.
Η αλήθεια είναι πως αν δεν αρχίσει στο 30 Σούπα πάπιας και Le Jour se leve δεν θα έχει. Όχι πως έχω δει πολλές από τη δεκαετία. Μήπως… Αρχή κινηματογράφου έως 1949 πρώτη βδομαδα;; ( 1950-1959, 1960-1964, 1965-1969, 1970-1972, 1973-1975, 1976-1977, 1978-1979, 1980, 1981…)
@anhydriis φτιαξε γρηγορα νεο νημα, διοτι με αυτους τους παλαβους εδω μεσα νομιζα οτι τελειωσε το 2025 κιολας, ενω επαθα και “Ozzy thread” απο τον αριθμο των νεων ποστ εκει που δεν επρεπε να υπαρχουν.
το καινούριο hammer εχει αφιερωμα στισ κυκλοφορίες του 1995.
πόσο φτωχο αφιερωμα μου φαινεται οταν πριν εχουν γραφτει εδω μεσα τοσα κ τοσα για τισ κυκλοφορίες εκείνες…