Let's Play II : 52 Χρονια Μουσικης σε 52 Εβδομαδες

Here we go again motherfucker.
Την πάλεψα με το ‘92. Όχι πως δεν έμειναν πραγματάκια απ’ έξω αλλά, σε γενικές γραμμές, ήταν οκ.
Kυρίως στεναχωρήθηκα που άφησα απ’ έξω το “Leave Them All Behind” των Ride.
Όπως και να έχει, μάλλον ένα τσικ πιο δύσκολο το '93, εφιάλτης το 1994.
Ελπίζω μετά να είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα.
Θα δούμε. Προχωράμε.
5 ψήφοι.

Rage Against the Machine - Rage Against the Machine: Ε, ναι. Τι άλλο; Άνετα μέσα στους 10 σημαντικότερους δίσκους των '90s και ντεμπούτο από τα λίγα, γεμάτο hitάρες.
Darkthrone - A Blaze In the Northern Sky: ΕΡΧΟΜΑCTE από τα νορβηγικά δάση να φέρουμε το σκοτάδι το αληθινό. Καμία άλλη μουσική δεν έμοιαζε με αυτή που έπαιξαν οι Darkthrone εδώ. Επιδραστικό ως εκεί που δεν πάει.
Alice in Chains - Dirt: Το καλύτερο τους; Μάλλον ναι, και σίγουρα αυτό που τους όρισε περισσότερο ως συγκρότημα.
Screaming Trees - Sweet Oblivion: Λατρεύω όλα τα άλμπουμ των ST και του Lanegan αλλά εδώ έγινε νομίζω η πρώτη μεγάλη υπέρβαση όπου μαζευτήκαν με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσουν τον πιο πλήρη δίσκο της καριέρας τους.
Pantera - Vulgar Display of Power: The absolute Pantera album και ένα από τα σημαντικότερα των '90s.

Κι άλλα 10 χωρίς σχόλια γιατί παρόλο που είναι Κυριακή, έχουμε και δουλειές! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Faith No More -Angel Dust
Sugar - Copper Blue
Tom Waits - Bone Machine
Kyuss - Blues for the Red Sun
Beastie Boys - Check Your Head
Ministry - Psalm 69: The Way to Succeed and the Way to Suck Eggs
Dr. Dre - The Chronic
R.E.M. - Automatic for the People
Pavement - Slanted and Enchanted
Neurosis - Souls at Zero

Εξώφυλλο
Ministry-Psalm69

26 Likes

Ελλείψει χρόνου μια σκέτη πεντάδα αυτή την εβδομάδα

  1. Rage Against The Machine - S/T
  2. Megadeth - Countdown to Extinction
  3. Alice In Chains- Dirt
  4. Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky
  5. Pantera - Vulgar Display of Power
23 Likes

Τρομερά άσχετο, πέθανε ο Μαρκόπουλος (λατρεμένος) και κατάλαβα τι εγκλημα έκανα να μην συμπεριλάβω το Ελεύθεροι Πολιορκημένοι το 1977. Σόρι.

Συνεχίστε.

5 Likes

Και το Dirty Magic ειναι μεγαλη κομματαρα που γυριζω να το ακουσω πολυ συχνα.
Respect για Mortuary Drape!

1 Like

Κι εγώ δυστυχώς απλή παράθεση 5αδας

  1. Dream Theater - Images & Words

Στην επιμονή του @pantelis79 το χρωστάω. Κι έχουν καταλήξει σε πραγματικά μεγάλη αγάπη . Μέχρι και την κιθάρα του petrucci έχω

  1. RATM - RATM

Τέτοια γκρουβα , στίχοι, καλλιτεχνική άποψη … Ευτυχώς που πήραμε μια γεύση απο το μεγαλείο της μπάντας με την λαιβαρα των Prophets

  1. Pantera - Vulgar Display of Power

Ο,τι δείχνει το εξώφυλλο σου προσφέρει

  1. Alice in Chains - Dirt

I’d like to fly …

  1. WASP - The Crimson Idol

Διαμαντακι

Εξώφυλλο

RATM

21 Likes

1992



Πρώτοι επιλαχόντες

#15 - #6

OK δεν κρύβω την αδυναμία μου στους Paradise Lost και τους θεωρώ την αρχετυπική, την απόλυτη doom/death/gothic metal μπάντα, αλλά και οι πρώιμοι Anathema δεν κατούρησαν σε κάνα πηγάδι. Βασικά μπορεί και να το έκαναν (Λίβερπουλ είσαι), αλλά δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε. Anyway, το στα χαρτιά EP Crestfallen (ρε μαλάκες, πόσες φορές θα το πούμε ότι το κριτήριο είναι η διάρκεια και όχι ο αριθμός των κομματιών; Το Reign in Blood με μικρότερη διάρκεια θεωρείται full length for fuck’s sake!) είναι η τρανή πρώτη προσπάθειά τους να αναπαράγουν τον ζόφο και την απόγνωση που χαρακτήριζαν εκείνη την ιστορικής σημασίας βρετανική σκηνή των early 90s και το κάνουν πράξη με συγκινητικά αποτελεσματικό τρόπο. Τα πέντε αριστουργήματα που περιέχονται εδώ είναι όλα τους αργόσυρτες, καρα-heavy ελεγείες (εκτός από το υπέροχο ακουστικό Everwake, με την Ruth Wilson στο μικρόφωνο, που θα έβαζε την υπογραφή της και σε άλλες δουλειές τους, με ή χωρίς Anathema στη μαρκίζα) με φανταστικές μελωδίες και τον Darren White να αναδεικνύεται σε άλλον έναν από τους ήρωές μου στη σκηνή: Φωνητικά - ο πόνος ο ίδιος.


Πόσα και πόσα συγκροτήματα εκεί στα early 90s δεν πάσχιζαν (συνήθως με συζητήσιμα αποτελέσματα) να αναπτύξουν δικό τους, προσωπικό ήχο, να παίξουν το “κάτι διαφορετικό” στο πλαίσιο του μελωδικού ή αν θέλετε μη ακραίου/κάφρικου μέταλ; Και να σου ‘ρχονται κάτι τύποι από μία χώρα που παρότι γέννησε το progressive, τη μεταλλική μετενσάρκωσή του τη σνόμπαρε όσο λίγες, για να μην πω όσο καμία, και να το πετυχαίνουν από τον πρώτο κιόλας δίσκο, αφήνοντας μάλιστα την εντύπωση ότι δεν προσπάθησαν καν! Ναι, φίλοι μου καλοί καλοί μου φίλοι, αν έχετε ένα έστω και φευγαλέο ενδιαφέρον για το progressive metal αλλά δεν έχει συμβεί να ακούσετε το Crawl των Βρετανών The Beyond, απλά σας ζηλεύω που έχετε μπροστά σας (εφόσον το επιλέξετε, που πρέπει) την εμπειρία της πρώτης έβερ ακρόασης αυτού του διαμαντιού. Fair warning: Ήδη από την αρχή θα σας κάψουν λίγο τον εγκέφαλο, καθώς θα προσπαθείτε να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει σ’ αυτό το εξωπραγματικό ριφ του Sacred Garden. Θα το ξεπεράσετε όμως και για τα επόμενα 43 λεπτά δεν θα χορταίνετε τον μοναδικό ήχο αυτής της εγκληματικά παραγνωρισμένης μπάντας, που δεν θυμίζει τίποτα και κανέναν (άντε μόνο κάποιους Fates Warning απόηχους να εντοπίζουμε εδώ κι εκεί, αλλά κι αυτό με πολλούς αστερίσκους).


Η καλολαδωμένη μηχανή του πολέμου που ακούει στο όνομα Bolt Thrower εξακολουθεί να σπέρνει τον όλεθρο και στο IVth Crusade. Μυστικά της επιτυχίας, για άλλη μια φορά, η εγκράτεια στις ταχύτητες (ναι διάολε! once again: the kind of death metal I most favour) και τα απλά αλλά πάντα καίρια / ευκολομνημόνευτα ριφ, ενώ ο Καρλ στο μικρόφωνο και το rhythm section - αλωνιστική μηχανή κάνουν τη δουλίτσα τους μια χαρά, δίνοντας το έναυσμα για headbanging μέχρι τελικής πτώσης. Ειδική μνεία στο ανεπίσημο μάθημα Ιστορίας Through the Ages, που κανονικά δεν θα έπρεπε να λειτουργεί (far too simplistic) …κι όμως με κάποιον τρόπο λειτουργεί! Όπως και στο ομότιτλο κομμάτι με τη μόνο-αλήθειες εξιστόρηση της 4ης Σταυροφορίας ως αυτό ακριβώς που ήταν, δηλαδή το ιστορικό, ασυγχώρητο / απαράγραπτο δυτικοευρωπαϊκό έγκλημα της καταστροφής της Κωνσταντινούπολης, της κατάλυσης του Βυζαντίου και της καταδίκης ενός ολόκληρου λαού σε αιώνες βαρβαρότητας και υπαρξιακής σύγχυσης. Μήπως τελικά σαν χώρα αυτό είναι, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, που πληρώνουμε μέχρι και σήμερα; Μεγάλη κουβέντα, για άλλη περίσταση… Επ’ ευκαιρία, το εξώφυλλο της χρονιάς (ΟΚ λίγο cheat αλλά τι να γίνει, Ντελακρουά, κάπου ώπα δηλαδή).


Τα έχει πει ο Ζαν Ζιράρ: Το καθετί έχει το αντίβαρό του, το αντίπαλο δέος, alter ego, άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, όπως θέλετε πείτε το. Έτσι και στο σουηδικό doom. Στις πληθωρικές, υπερδραματικές, επικές αναζητήσεις του Leif Endling και των Candlemass, η απάντηση ήταν και είναι η μουντή, βλοσυρή, δωρική, μονολιθική (φαινομενικά τουλάχιστον) προσέγγιση του Dan Fondelius και των Count Raven. Στο Destruction of the Void δεν υπάρχει πια το χαρισματικό λαρύγγι του Linderson (ήθελε Saint Vitus το πουλάκι μου) και αναλαμβάνει να τον αντικαταστήσει ο ίδιος ο Dan, με φωνή …ακόμα πιο Ozzy, βασικά σχεδόν καρμπόν (αλλά με εύρος που ο Ozzy δεν έχει δει ούτε στον ύπνο του), την ίδια ώρα που εξακολουθεί να σπέρνει τα πιο καβλερά ριφ και σόλο στη σκηνή. Ξεχωριστή μνεία πρέπει να γίνει στον φανταστικό ήχο αυτού του δίσκου, καθαρός χωρίς επουδενί να γίνεται πλαστικός, αναδεικνύοντας σε όλο τους το Iommi-ικό μεγαλείο τις κιθάρες - ογκόλιθους και την επιβλητική μπασαδούρα, με τα ντραμς ειδικά να γράφουν Ιστορία με το προσωπικό στυλ του Renfield, ο οποίος αφήνει μια αίσθηση σαν να βάζει έξτρα δύναμη για να κουβαλήσει τα ριφ του Fodde! Δίσκος - εμπειρία για τους λάτρεις του αρχετυπικού σκληρού ήχου.


Καλώς όρισες λοιπόν second wave black metal! Πώς; Είχε έρθει ήδη; Πότε καλέ; Όχι ρε μη μου μετράς τις κασέτες των Thorns. Όχι, ούτε τον απατεώνα που έκανε καριέρα πάνω στην έμπνευση του Quorthon, στη χιτλερική “political incorrectness” και σε actual εγκλήματα. Εδώ είσαι, στο A Blaze in the Northern Sky των Darkthrone. Αναμφίβολα τον σημαντικότερο δίσκο της χρονιάς για το μεταλλικό underground και, όπως και να ‘χει, έναν από τους κορυφαίους black metal δίσκους όλων των εποχών, που σε μόλις έξι κομμάτια είναι τόσο πλήρης, ολοκληρωμένος, καίριος, που συγχωρώ μέχρι και τις γραφικές παπαριές του Fenriz περί “παρακμής των Death”. Άσε που έχω την υποψία ότι όλοι εκείνοι οι Νορβηγοί πολλά βαρείς τύποι κατά τ’ άλλα, όπως δεν πολυεννοούσαν την όλη Hail Satan φάση (…), έτσι δεν πολυεννοούσαν και τις χοντράδες με την απαξίωση του δήθεν εμπορευματοποιημένου λοιπού ακραίου ήχου. Εντάξει μωρέ ένα σκιάχτρο θέλανε τα παιδιά για να πάρουν έμπνευση και κίνητρο and go do their thing. Να μην τους δικαιολογήσουμε; Εδώ άλλα κι άλλα δικαιολογήσαμε. Ένα feeling είναι όλα άλλωστε. Σαν τη σηκωμένη τρίχα στο τέλος του In the Shadow of the Horns, με εκείνη τη στοιχειωτική ακουστική κιθάρα πάνω από την ξύστρα (παλιά χαμερική ορολογία ftw) και το blastbeat να το δηλώνει με έμφαση: Πάνω απ’ όλα έρεβος δι’ ατμόσφαιρας, παίδες.


Για κάποιους από εμάς που στην ύστερη εφηβεία μας (και γενικά στα νιάτα μας) ακούσαμε ΠΟΛΥ προγκμέταλ αυτής της κοπής, της Theater-ικής, αλλά με τα χρόνια χμμμμ πώς να το πω… Ψιλοκουραστήκαμε; Ψιλοσιχαθήκαμε; Όπως και να το πω, δεν θα ήταν εντελώς παράλογο να μη μου λέει πια και πολλά το Images and Words. Άσε που εγώ έχω και πρόσθετες “παραξενιές”, π.χ. δεν μου αρέσει η φωνή του Λαμπρή, δεν μου αρέσει αυτή η απροκάλυπτα pop χροιά που έχουν ενίοτε στις πιο soft στιγμές τους, δεν μου αρέσει που όταν αρχίζουν να σολάρουν πρέπει να περάσουν ολόκληρα λεπτά μέχρι να θυμηθούν να βάλουν άνω τελεία, δεν, δεν, δεν… Κι όμως, κάθε φορά που έχει παίξει το Images όλα αυτά τα χρόνια, της “επαναξιολόγησης”, η συγκίνηση είναι πάντα εκεί. Στο …watch the sparrow falling… Στα υπερβατικά πράγματα που παίζει ο Τιτάνας Kevin Moore εκεί προς το τέλος του ίδιου, λίγο πριν τη “συγκοπή”. Στο ανατριχιαστικό Wait for Sleep. Στο Metropolis part 1, ίσως ό,τι καλύτερο ηχογράφησαν ποτέ (μαζί με άλλο ένα που θα τα πούμε γι’ αυτό τη μετεκλογική βδομάδα, λογικά). Ναι, δεν το κρύβω, για μένα όλα τα λεφτά στους Dream Theater ήταν ο Moore και όταν έφυγε τίποτα δεν ήταν ίδιο. Ευτυχώς έχουμε άλλη μία αφορμή αποθέωσης οσονούπω.


Καθαρά υποθετικό σενάριο - είναι ‘92, ο Ralph Hubert ή/και άλλοι από τους Mekong Delta δέχονται να παραχωρούν συνεντεύξεις (πάντα χρησιμοποιώντας τα ευφάνταστα ψευδώνυμά τους όμως) και τα τζιμάνια του μουσικού Τύπου τούς ρωτάνε ρε παιδιά πώς και πήρατε την απόφαση να απλοποιήσετε τον ήχο σας στο Kaleidoscope. Γελάμε! Αν είναι έτσι οι “απλοποιήσεις”… Τι κάνανε; Κόψανε τα πολυμερή επικών διαστάσεων κομμάτια, ρίξανε ελαφρώς τις ταχύτητες, ε και μετατόπισαν ελαφρώς και την προσοχή στο πλαίσιο του κατοχυρωμένου τους Russian/Soviet classical music worship: Αυτή τη φορά διασκευή σε Χατσατουριάν και ουχί Μουσόργκσκι (τα φυλάγανε για λίγα χρόνια μετά βλέπεις). Κατά τ’ άλλα όλα τα γνωστά (…) στοιχεία τους ήταν εκεί. Και τα ριφ - ανεμοστρόβιλοι, και το αποστομωτικό παίξιμο σε μπάσο και ντραμς, και οι ερεβώδεις αντι-μελωδίες, και η τρομακτική ένταση μέσα από κομμάτια όπως το Sphere Eclipse. Βάλε τώρα και άψογη διασκευή Genesis, όπως και μία από τις πιο έξυπνες και ανατρεπτικές ιστορίες που ειπώθηκαν ποτέ, στο Misunderstanding, και έχεις άλλο ένα εσχατολογικό progressive thrash metal αριστούργημα από ένα εκ των κορυφαίων συγκροτημάτων που ανέδειξε ποτέ το (υπο-)είδος.


Η κυριαρχία των Peaceville Three ολοκληρώνεται με το ντεμπούτο των My Dying Bride. Ήδη από την instrumental εισαγωγή του Silent Dance, και αμέσως μετά με το πολυεπίπεδο Sear Me, δημιουργείται η αίσθηση ότι εδώ έχουμε κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Ο Aaron ακόμα δεν έχει εξελίξει τα άκρως εκφραστικά καθαρά φωνητικά του, αλλά και αυτό το νεανικό του γρύλλισμα την κάνει τη δουλειά και συνεισφέρει στη διαμόρφωση αυτού του κλίματος τραγωδίας άνευ λύτρωσης, που πολύ σπάνια έχει αναπαραχθεί στο μέταλ. Στα καλύτερά του το As The Flower Withers (βλ. The Return of the Beautiful) βγάζει κάτι τόσο συγκλονιστικό, τόσο καίριο, που θα μπορούσε μέχρι και πεντάδα να χτυπήσει. Δεν το πετυχαίνει καθαρά και μόνο επειδή ώρες ώρες (και κυρίως στο Vast Choirs - τζάμπα η τιτλάρα…) οι MDB χάνουν τη συγκέντρωσή τους σ’ αυτό που τους κάνει σπουδαίους, δηλαδή στο θρηνητικό doom/death, και το παίζουν τυπική death metal μπάντα. Lads, σοβαρευτείτε, ΔΕΝ είστε death μπάντα του σωρού. Ευτυχώς το συνειδητοποιήσατε εγκαίρως.


Το Wayward Sons of Mother Earth είχε ήδη προκαλέσει πάταγο, τελικά όμως αποδείχθηκε απλό ορεκτικό. Στο δεύτερο άλμπουμ τους, A Burnt Offering for the Bone Idol, οι Skyclad καταπλέουν ορμητικά στα αχαρτογράφητα νερά της επιμετάλλωσης της βρετανικής μουσικής παράδοσης και το να πω ότι οργιάζουν θα είναι understatement. Όλοι λένε για το Spinning Jenny και ορθώς, αλλά τι να πούμε και γι’ αυτό το πελώριο Karmageddon με τους δραματικούς τόνους του, που αποδεικνύουν περίτρανα ότι η υπόθεση folk metal δεν χρειαζόταν σε καμία περίπτωση να εξελιχθεί σε πανηγυράκι μπιρόβιων; Ή για το εξίσου συνταρακτικό Alone in Death’s Shadow; Η καλλιτεχνική συνεύρεση των Ramsey / English / Walkyier εκείνη την εποχή, μετά τις πορείες τους σε Satan και Sabbat αντίστοιχα, ήταν αναμφίβολα δώρο θεϊκό για τους αμετανόητους λάτρεις του (ευρύτερα) μελωδικού μέταλ σε μια περίοδο που ο όρος έτεινε να γίνει βρισιά… Χωρίς φυσικά να υποτιμώ τον ρόλο και των υπόλοιπων, ειδικά της Fritha Jenkins που με το βιολί της έβαλε τη σφραγίδα της σ’ αυτόν τον φανταστικό δίσκο. Απλά, πώς να το κάνουμε, όλα τα λεφτά είναι αυτός ο ψευδός Τρελός του Χωριού. Ποιος άλλος έχει γράψει στίχους όπως No “prima-donnas” are allowed in this “menage-a-trois” / So will someone please accept us for the naive fools we are?


Όπως το συνηθίζω τελευταία, τους παγκίτες μου που θα έπιαναν τις θέσεις #7 έως #15 τους παρέθεσα σε αλφαβητική σειρά και άφησα για το τέλος αυτού του κεφαλαίου τον έναν δίσκο που σκεφτόμουν να βάλω στο Top 5 αλλά τελικά δεν. Το #6 μου για το 1992, λοιπόν, είναι το The Crimson Idol των WASP.

6. wasp

Με τα χρόνια λίγο - πολύ όλοι έχουμε ψιλοαπορρίψει τον Μπλάκι, τιμωρώντας τον για τη σκατοψυχιά που τον δέρνει. Ο άβολος αστερίσκος όμως είναι ότι πρόκειται για κάτι σχετικά εύκολο να κάνεις ως προς την τελευταία, πιο πρόσφατη περίοδό του, κατά την οποία έχει επέλθει και η φυσιολογική φθορά του χρόνου σε επίπεδο έμπνευσης και εκτελεστικής ικανότητας. Αλλά τι γίνεται με την κατά γενική ομολογία πιο γόνιμη συνθετικά και παιχτικά εποχή του, στο μεταίχμιο των δεκαετιών '80 και ‘90; Επεκτείνεται “αναδρομικά” το ανάθεμα; Υπάρχει σωστή και λάθος αντιμετώπιση; Για όσους απαντούν “ναι” στο προηγούμενο ερώτημα, είναι δικό τους θέμα και εννοείται σεβαστή η επιλογή τους. Από την πλευρά μου, και από τη στιγμή που ο κατά τ’ άλλα βλαξ / σιχαμένος δεν έχει παραβιάσει και τις τελευταίες μου “κόκκινες γραμμές” προσωπικής άμυνας, έχω επιλέξει να μη σταματήσω να ακούω τους κορυφαίους δίσκους του, που πρώτος μεταξύ ίσων ανάμεσά τους είναι για μένα τούτος δω, το Crimson Idol, η ιστορία του καταραμένου ροκ σταρ Jonathan Steel.

Όπως ειπώθηκε εύστοχα από κάποιον συμφορουμίτη, ο @Ian_Metalhead πρέπει να ήταν αν δεν κάνω λάθος (κι εγώ πρέπει να το πέταξα αναφερόμενος στο The Headless Children), εκείνη την εποχή η φάση με τους WASP ήταν ότι κάπως έτσι θα ακούγονταν οι The Who αν το γύρναγαν στο μέταλ. Τρομερό νεύρο στις “σκληρές” συνθέσεις, με αδιανόητα ξεσηκωτικά ντραμς από τον Fankie Banali, που σίγουρα θα έκαναν τον μεγάλο Keith Moon περήφανο, στα πιο μαλακά δε του δίσκου το λυρικό / συναισθηματικό βάθος είναι απρόσμενο, αν ληφθεί υπόψη ότι μιλάμε για τον ίδιο τύπο που κάποια χρόνια πριν επαιρόταν μουσικώς ότι γαμάει σαν θηρίο. Από κει φτάσαμε στο No love to shelter me / Only love, love set me free. Πώς αλλάζουν οι καιροί…


Μερικά ακόμα...

Δεν γίνεται να λείψει αναφορά στο Somewhere Far Beyond των Blind Guardian, κι ας μην είμαι πια και τόσο ενθουσιώδης φαν τους όσο στο παρελθόν. Στο συγκεκριμένο, τέταρτο άλμπουμ τους, είναι που τελειοποίησαν τη συνταγή “οι Queen το γύρισαν στο τευτονικό power” και δίκαια αποθεώθηκε και αποθεώνεται μέχρι σήμερα ως ένας από τους κορυφαίους δίσκους της δεκαετίας στο είδος. Αυτοί που ούτε αποθεώνονταν ούτε αποθεώνονται ακριβώς, αλλά περισσότερο δίχαζαν και διχάζουν, είναι οι Manowar. Τουλάχιστον το Triumph of Steel περιέχει κάμποσα κομμάτια που δεν είναι επικά μόνο στα λόγια αλλά και με πράξεις, (περίπου) όπως παλιά, με προσωπικές αδυναμίες - ώστε να αποφύγω και να σχολιάσω τον Αχιλλέα… είναι μεγάλη ιστορία - τα Spirit Horse of the Cherokee και Master of the Wind. Και η ατσάλινη κορυφή αυτού του ας-το-πούμε-χριστουγεννιάτικο-δέντρο ολοκληρώνεται με το Pile of Skulls, ένα typically (τότε) πολύ δυνατό άλμπουμ των Running Wild, χωρίς μέτρια στιγμή και με ορισμένες εξαιρετικές, όπως το μεγαλειώδες 11λεπτο closer Treasure Island.

Από τις εξυψωτικές καταστάσεις κατεβαίνουμε τώρα σε - ταιριαστά - πιο σκοτεινή βαθμίδα και για να μην doom-ανιάσουμε τελείως απότομα, το πάμε clockwise, από τους Solitude Aeturnus που στο Beyond the Crimson Horizon αναπτύσσουν περαιτέρω τα στοιχεία προσωπικού χαρακτήρα από το ντεμπούτο και αποδεικνύουν ότι ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια αμερικάνικη εκδοχή των Candlemass. Σε δυσθεώρητα ύψη, για άλλη μια φορά, οι ερμηνείες του Lowe. Time to mix things up though: Οι Άγγλοι Seventh Angel συνεχίζουν και στον δεύτερο δίσκο τους, Lament for the Weary, να με ψαρώνουν άσχημα με το πολύ ιδιαίτερο doom/thrash αμάλγαμά τους, αυτή τη φορά ρίχνοντας ακόμα περισσότερο τις ταχύτητες, ανεβάζοντας την απεγνωσμένη ένταση και προετοιμάζοντας για την εντυπωσιακή στροφή που θα κάνουν αρκετά χρόνια αργότερα. Και αφού είναι αργά πια για να σταματήσουμε να το πηγαίνουμε heavier and heavier, ας υποκλιθούμε για άλλη μια φορά στα πλέον άξια τέκνα των Celtic Frost, τους Obituary, οι οποίοι στο The End Complete μεγαλουργούν για άλλη μια φορά, α ρε γίγαντα John Tardy… Παραμένοντας δε στον βούρκο του αργόσυρτου death metal, ανεβάζουμε εκ νέου το doom-όμετρο και αποθεώνουμε το δεύτερο άλμπουμ των Asphyx, Last One On Earth, με πολλοστό ρεσιτάλ πνιχτών αλλά φουλ πωρωτικών γρυλλισμάτων από τον Van Drunen.

Στο τρίτο επίπεδο ανεβάζουμε ξανά τις ταχύτητες, κρατώντας όμως την death μελωδικότητα, ποιους μας θυμίζουν λοιπόν αυτές οι λέξεις - κλειδιά; Φυσικά τους At Τhe Gates. Ναι, ΟΚ, στο The Red In The Sky Is Ours ντεμπούτο τους (πόσο μέταλ τίτλος όμως!) ακόμα δεν έχουν αναπτύξει πλήρως το αναγνωρίσιμο από χιλιόμετρα προσωπικό τους ύφος για το οποίο τους ξέρει πλεον και ο τελευταίος πρώην emo στο Νιου Τζέρσεϊ, αλλά, παρά και την αδύναμη παραγωγή, καταφέρνουν να κλέψουν την παράσταση με χαρακτηριστική ευκολία, χάρη στην κιθαριστική παραγωγικότητα των Α. Μπγιόρλερ - Σβένσον, στις καλαίσθητες nordic folk πινελιές (πεθαίνω γι’ αυτό το βιολάκι ε) και, βέβαια, στη φωνητική επίδειξη ισχύος του Lindberg (η πρώτη από τις πολλές που έμελλαν). Μήπως όμως κολλήσει και σε μας η ρετσινιά του “Gay-teborg”; Κλάιν, αναπληρώνουμε σε true death σαπίλα με το συγκρότημα - εγγύηση του είδους, Autopsy. Στο Acts of the Unspeakable πράγματι περιγράφουν πράξεις απερίγραπτης ωμότητας (τσεκάρετε μόνο τίτλους, πολύ γέλιο) και τις ντύνουν με εξίσου απερίγραπτη μουσική ωμότητα. Σκέψου, ποιο είναι το πιο ξεδιάντροπα διασκεδαστικό gore/splatter που είδες ποτέ; Ε, εδώ είναι το μουσικό του αντίστοιχο. Ας χαλαρώσουμε όμως λίγο με τη σαπίλα, τι να χαλαρώσουμε δηλαδή που τη θέση της παίρνει η απάνθρωπη στην τεχνική της εντέλεια/ακρίβεια deathrash επίθεση των Sadus. A Vision Of Misery, Steve DiGiorgio, Darren Travis, ε αν δεν την έχετε ψυλλιαστεί ακόμα τη δουλειά τι να σας κάνω. Ούτε απέξω μην περάσετε, οι Καλιφορνέζοι θα σας πλακώσουν στο ξύλο ε.

Κλείνουμε με τη βάση του σχήματος, πάντα clockwise, και αφού έχουμε περάσει πια στο good ol’ thrash σιγά μη σηκωθούμε να φύγουμε. Η γερμανική αξιοπιστία των Sodom παραμένει παροιμιώδης, Tapping the Vein η δουλειά τους για “φέτος” και ενώ οι υπόλοιποι ασθμαίνουν πλέον, τούτοι δω εξακολουθούν να κοπανάνε αμετανόητα και ξεροκέφαλα, λες και το ημερολόγιο γράφει ακόμα 1989. Εύγε! Έχω φυλάξει όμως επαίνους και για άλλους υπέροχα οπισθοδρομικούς, π.χ. τους Exhorder, οι οποίοι με τον δεύτερο δίσκο τους, The Law, απαντάνε στις συνεχιζόμενες συγκρίσεις με Pantera διατάζοντας “hold my beer”. “Ο Νόμος”, γατάκι, είναι ότι θα ρίχνεις μεν γκρούβα αλλά ΔΕΝ θα εγκαταλείπεις the Ways of the Thrash! Εντάξει; Όχι ε; Suit yourself… Μην ξεχάσω όμως να μνημονεύσω και μια πολύ σημαντική εξέλιξη για τη γόνιμη underground παραγωγή, τη δισκογραφική πρεμιέρα των Depressive Age. Το First Depression είναι σίγουρα ό,τι πιο thrashy έφτιαξαν ποτέ, κι όμως ακόμα και σ’ αυτό τα κάνουν όλα με εντελώς δικό τους τρόπο, από τα ριφ μέχρι τη φωνή και τους στίχους, αποπνέοντας έναν αέρα γοητευτικής παρακμής που τόσο αρμόζει σε αυτό το βερολινέζικο τσούρμο… Επειδή όμως σαν να ακούω κάτι γκρίνιες ότι πολλή κουλτούρα πλάκωσε, ολοκληρώνω το παρόν κεφάλαιο με no-nonsense τρόπο, με τον πιο δολοφονικό thrash δίσκο που κυκλοφόρησε όχι μόνο το 1992 αλλά, για πολλούς, στη δεκαετία γενικά: Το Epidemic of Violence των Demolition Hammer. Εσύ νομίζεις ότι ξέρεις τι θα πει thrash τόσο heavy που ντροπιάζει μέχρι και death metal μπάντες αλλά δεν έχεις ακούσει το δεύτερο των DH; Ε ρε ήττα που σε περιμένει…



Top 5


NUMBER FIVE

...........

5. paradise lost

Αν ένας από τους - αδιαμφισβήτητα κλασικούς - δίσκους των Paradise Lost της περιόδου ‘91 - ‘95 μπορεί να θεωρηθεί υποτιμημένος, αυτός για μένα είναι το Shades of God. “Ο πιο ροκενρόλ δίσκος τους”, έχουν πει πολλοί - πλεονασμός για μένα, καθώς θεωρώ ότι οι κλασικοί Lost είχαν πάντα μπόλικο ροκενρόλ μέσα τους. Θα αντιπρότεινα: Ο πιο “Trouble” δίσκος τους. Ίσως γι’ αυτό σαν να ψιλοξεχνιέται πλέον όταν γίνεται λόγος για τις κορυφές τους, επειδή ακολουθεί τη μοίρα της μπάντας που το ενέπνευσε όσο καμία άλλη. Ό,τι και να ισχύει, το Shades αυτό που - πιστεύω ότι - είχε σκοπό να κάνει, το κάνει τέλεια. Δηλαδή να περιορίσει αισθητά τις death metal καταβολές της μπάντας, για να δώσει έμφαση στο doom στοιχείο, και μάλιστα με την πρόσφατα εγκαινιασμένη gothic πλευρά της ταυτότητάς τους επί της ουσίας να μην υποχωρεί, όσο κι αν μπορεί να φαίνεται κάτι τέτοιο αρχικά, λόγω και της εντύπωσης που αφήνουν τα πολλά σαμπαθικά ριφ που υπάρχουν εδώ. Για τον Greg-αρο όμως δεν υπήρχε γυρισμός από τον επαναστατικό δρόμο που είχε ανοίξει στο Gothic. Με κάθε ευκαιρία κεντάει σταυροβελονιά τις ασύγκριτες μελωδίες του, με καθεμιά απ’ αυτές να αποτελεί και ένα γραμμάτιο που οφείλει το μέταλ των 90s στον αξεπέραστο αυτό Άγγλο οραματιστή τραγουδοποιό. Και, βέβαια, να μου καεί το πληκτρολόγιο αν παραλείψω να υποκλιθώ στον έτερο από τους Διόσκουρους των Paradise Lost, τον Nick Holmes, ο οποίος αφήνει εποχή με τις βροντερές ερμηνείες του, death metal growls πάνω σε (αρκούντως) μελωδικές γραμμές, ένα μοναδικά αγγλικό φαινόμενο των early 90s που δυστυχώς δεν δημιούργησε σχολή. Τώρα αν με ρωτήσει κανείς “δηλαδή το προτιμάς από το Gothic;”, μάλλον θα ζοριστώ λίγο, αλλά δεν είναι εκεί η ουσία. Η ουσία είναι ότι αν έπρεπε πρώτα να βγει ένα Shades of God για να βγουν τα επόμενα χρόνια αυτά που βγήκαν από τους Paradise Lost, τότε ζήτω και αιώνια δόξα στο Shades of God.


NUMBER FOUR

...........

4. faith no more

Εδώ, αντί ενός ακόμα παραληρήματος, απλά θα παραπέμψω σε ένα αντίστοιχο “αρχαίο” που θυμήθηκα, ξέθαψα και με ικανοποίηση διαπίστωσα ότι παρά κάποιες φραστικές αδυναμίες/αστοχίες, που κατά τ’ άλλα ο 38χρονος Γράκχος θα καταδίκαζε ως ασυγχώρητες, σε γενικές γραμμές ακόμα στέκεται και εξακολουθεί να με εκφράζει, στον μεγαλύτερο βαθμό τουλάχιστον. Ιδού λοιπόν τι είχε να πει, εν μέσω λουμπενογενούς επιφοίτησης, ο 27χρονος Γράκχος για το Angel Dust των Faith No More:

Αγαπημένα μας albums (Πως και γιατί) - #341 by GRACCHUS_BABEUF


NUMBER THREE

...........

3. trouble

Με το ομώνυμο άλμπουμ τους, δύο χρόνια πριν, οι Trouble είχαν φτάσει στο απόγειο της δημιουργικότητάς τους, φτιάχνοντας ένα αριστούργημα for the ages, ακριβώς πάνω στη νοητή γραμμή που συνδέει το κλασικό doom metal των 80s με το heavy rock των 70s, και με την αύρα των Sabbath, πανταχού παρούσα, να ευλογεί τα τεκταινόμενα. Η αποθέωση προφανώς και ήταν καθολική, οπότε οδεύοντας προς το Manic Frustration η φάση πρέπει να ήταν και τώρα, τι; Αποκλείεται, λέτε εσείς, να υπήρχε και η επιλογή του χαμηλώματος των ταχυτήτων και του μαυρίσματος του όλου μουσικού κλίματος, με άλλα λόγια της επιστροφής στις ηρωικές underground 80s μέρες του συγκροτήματος; Ρητορικά ερωτήματα. Το μόνο που σίγουρα δεν θα έκαναν οι Trouble ήταν μια προσπάθεια επανάληψης του ομώνυμου του '90. Ώρα καλή τους λοιπόν στον δρόμο που είχε χαραχτεί, δηλαδή με τα μούτρα στα 60s και στα 70s. Στο heavy rock και στην ψυχεδέλεια των Beatles. Για άλλες (ας είμαστε ειλικρινείς, τις περισσότερες) μπάντες με metal καταβολές αυτό ίσως θα ήταν πολύ ριψοκίνδυνο, για τους Trouble όμως αποδείχθηκε παιχνιδάκι. Τα εφόδια ήταν πλήρως διαθέσιμα: Το - πάμε άλλη μία - κορυφαίο κιθαριστικό δίδυμο σε όλο το doom metal και εκ των κορυφαίων στη σκληρή μουσική γενικώς, οι Franklin / Wartell, με τις μερακλίδικες ριφάρες τους και αυτά τα εθιστικά σόλο τους, που πολλά θα μπορούσαν να διδάσκονται σε μουσικές σχολές υπό τον τίτλο Πώς σολάρουμε συνθέτοντας / πώς συνθέτουμε σολάροντας. Και η συγκινητική φωνάρα του Eric Wagner (λείπεις λέμε…), πότε διαπεραστικά / πωρωτικά ψηλή και πότε βαθιά και ζεστή, εξισορροπώντας ιδανικά τις δύο βασικές αντίρροπες μουσικές τάσεις που είχαν επικρατήσει και υιοθετηθεί. Τα έμαθες, κόσμε; Οι Trouble των 90s είναι διαφορετικό θεριό από τους Trouble των 80s. Αυτοί που κάποτε έβγαζαν θρήνο και μαυρίλα, τώρα βγάζουν μαγκιά και αγέρωχο rock’n’roll attitude. Χαλιέσαι; Πώς να χαλαστείς. Οι Trouble, ό,τι κι αν παίξουν, βάζουν τα γυαλιά στο άπαν σύμπαν.-


NUMBER TWO

...........

2. megadeth

Αυτή η Χίμαιρα της προσωπικής δικαίωσης μέσα από την εμπορική επιτυχία… Αυτό το αναθεματισμένο #1 που δεν ήρθε ποτέ… Ίσως δεν θα μάθουμε ποτέ αν ο Ντέιβ κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει - ή να αφήσει πίσω του - το ψυχολογικό βάρος αυτής της “αποτυχίας”. Τα τελευταία χρόνια έκανε ό,τι μπορεί για να μας πείσει ότι ναι, έφτασε σε εκείνο το σημείο. Δεν μου το βγάζεις όμως από το μυαλό ότι είναι εξίσου πιθανό απλά να καταχώνιασε κάπου βαθιά μέσα του την πίκρα του, τις ανασφάλειές του, σε μια προσπάθεια ίσως να απελευθερωθεί από το βαρίδι της μόνιμης εικόνας μιας Νέμεσης που - βολικά - το έργο της έμεινε ανολοκλήρωτο και, υπό μορφή αυτοεκπληρούμενης προφητείας, ψιλογελάμε μαζί της κιόλας άμα λάχει ναούμ. Άντε ρε δεύτερε. Γιατί τα λέω όλα αυτά όμως αντί να μιλήσω για το Countdown to Extinction; Είναι απλό. Γιατί αν μπορούσα να του το πω κατ’ ιδίαν, δεν θα δίσταζα: Αγκάλιασε το μίσος σου, μαν μου. Το καύσιμο που σε οδήγησε στην Κορυφή - ΟΚ εμπορικά όχι ακριβώς, αλλά καλλιτεχνικά χωρίς δεύτερη κουβέντα - αυτό ήταν. Άσε εκείνο το παλιό βιτριόλι να διαποτίσει τις σκέψεις σου, να υποχρεώνονται οι εχθροί σου να σε αναγνωρίζουν ως Αρχιτέκτονα της Επιθετικότητας. Άσε το μάτι σου να ξαναγυρίσει ανάποδα, όπως τότε, και να πιάνεις διαλόγους με εκθετικά πολλαπλασιαζόμενες εκδοχές του εαυτού σου, φέρνοντας τους άσπονδους φίλους σου σε αμηχανία. Σε πληγώνει ότι υπέφερες; Αυτή Ήταν Η Ζωή Σου. ΟΚ, μπορεί να χρωστάς πολλά στην Τέχνη του Marty, αλλά πότε εξαρτήθηκες από το δεύτερο βιολί σου; Ποτέ. Μην μπερδεύεσαι λοιπόν με “ναι μεν αλλά”. Ξανακάντο όπως τότε, χεβιμεταλλάδικα αλλά και δυσοίωνα, και, όπου κι αν πήγαινε η “αναμέτρηση”, ακόμα και σε φαινομενικά δευτεροκλασάτες μπαλαντούλες, κάνοντάς το καλύτερα. Ξαναγίνε ο εαυτός σου, έστω και μόνο για μια φορά ακόμα. Και μετά τι να σου πω, ξαναγίνε χνουδωτός αρκούδος αν αυτό επιλέγεις να λες στον εαυτό σου ότι χρειάζεται για να εξυπηρετήσεις την ψυχική σου ηρεμία.


NUMBER ONE

...........

Hey guys! Ακόμα ψάχνετε το απόλυτο 90s progressive metal album; Και πού κοιτάτε; Theater; Fates; Ryche; Μμμμμμ πού αλλού, Shadow Gallery; Symphony X; Pain of Salvation;

1. psychotic waltz

Seek no more. Here it is.

Έχω χάσει το μέτρημα πόσες φορές έχω κάνει αυτή την κουβέντα, πόσες φορές έχω έρθει αντιμέτωπος με την κλασική τοποθέτηση: “Ναι αλλά το A Social Grace;” Καλός μαλάκας είμαι κι εγώ βέβαια, ξανά και ξανά μπαίνω στο τριπάκι “ναι λοιπόν, το Into the Everflow είναι καλύτερο”. Κανονικά έπρεπε να το ξεκόβω σε όλους: Άσε το A Social Grace. Το Into the Everflow είναι κάτι άλλο. Γιατί, δεν με μεταπείθει κανένας, έτσι είναι. Και η παραπάνω απονομή τροφοδοτείται αποκλειστικά και μόνο από αποτίμηση συναισθηματικών αντίκτυπων. Απ’ αυτή την άποψη, fine, ας την κάνουμε τη γαμωσύγκριση. Υφολογικά όμως; Υπερβαίνοντας τους προφανείς, θεμελιώδεις κοινούς τόπους (για την ίδια μπάντα μιλάμε διάολε!) είμαστε έως και σε διαφορετικές διαστάσεις. Το μεν όργωνε τη γη με σχεδόν techno-thrash παίξιμο, παίρνοντας τη σκυτάλη από την 80s εποποιία και - καμία αντίρρηση - αλλάζοντάς της τα φώτα ώστε να πάρει σάρκα και οστά το άιντε-λαφουμέντο-και-μαστουριόρε Όραμα των Psychotic Waltz. Στο δε, όμως, έχουμε πάει πια σε άλλο επίπεδο. Στο ξεκαθαρίζει από την αρχή κιόλας. Ashes. Είναι σαν να πήρες την πρώτη φορά ένα χαπάκι και μετά κάτι να μην υπολόγισες και πολύ καλά, να έπεσες μες στη χύτρα με το LSD (αν έβγαινε σε υγρή μορφή, δεν ξέρω εγώ απ’ αυτά) και άντε να ισιώσεις τώρα. Και - σύμφωνοι - δεν είναι ότι όλα εδώ έχουν βουλιάξει σε μια άμορφη ψυχεδελική σούπα. Όταν χώνουμε, χώνουμε. Κι αυτό όμως φαντάζει πια άλλης υφής εντελώς. Out of Mind, Little People, Freakshow: Ό,τι μπορεί να θεωρήθηκε ποτέ progressive metal ρίχνεται στο τσικάλι με το μεθυστικό χαρμάνι, αποδομείται και πλάθεται ξαναμανά από την αρχή. Τώρα δεν θυμίζει πια εκείνον τον παλιό δύστροπο ρυθμικό λόξυγγα, τώρα έχει γίνει ένας μανιώδης Ψυχωτικός Χορός (δεν θα τα χαλάσουμε στα βαλσάκια) και σε χτυπάει σε όλο σου το Είναι και όχι μόνο στο μυαλό ή στην καρδιά. Ο Dan Rock και ο Brian McAlpin, αν αρχικά καταξιώθηκαν ως παιχταράδες με προσωπικότητα, κλάση και προοπτικές, εδώ πια πετάνε ριφ, μελωδίες και σόλο οριακά παραισθησιογόνα, φτάνουν στη Θέωση, εκτοξεύονται στο κιθαριστικό μου Πάνθεον, με την έμπνευση να ξεφευγει σε εξωπραγματικά ύψη σε κομμάτια όπως το ομότιτλο, όπου η μπάντα ξαναπιάνει εκείνο τον Σπειροειδή Πύργο που είχε ξανατραγουδήσει και τον επεκτείνει στα ουράνια, ή όπως το Butterfly, συν τοις άλλοις άκρως διασκεδαστικός φόρος τιμής στους μουσικούς ήρωές τους. Θα μπορούσα να μιλάω και να γράφω με τις ώρες για το ασύγκριτο αυτό άλμπουμ, οπότε ας βάλω μια τελεία κάπου εδώ, με μια προτροπή: Όσοι προσπαθείτε να παίξετε προοδευτικό μέταλ, αφήστε το καλύτερα. Οι Psychotic Waltz το τερμάτισαν.

23 Likes

1992, ή αλλιώς η χρονιά των LA Riots.

Όλο και κάτι θα ξεχνάω, ίσως και όχι, προχωράμε.

Summary

1. Darkthrone - “A Blaze In The Northern Sky”
Εκεί που οι παγωμένοι άνεμοι φυσούν, υπό την σκιά των κεράτων, σε ένα παγανιστικό χειμώνα, μια λάμψη φώτισε τον σκανδιναβικό καλλιτεχνικό ουρανό, ανοίγοντας και επίσημα τις πύλες προς την κόλαση. Τίποτα δεν θα ήταν ξανά το ίδιο στην μουσική.

Ο καλύτερος metal δίσκος των 90s, για κάθε ιδίωμα, με διαφορά. Το γιατί, το απαντούν τα riffs του, ένα προς ένα, τα γυρίσματά του, ένα προς ένα, οι εναλλαγές, μια προς μια. Δεν υπάρχει ιδίωμα ή άποψη του τότε μέταλ που να μην περικλύεται εδώ μέσα, και παρ’ όλα αυτά ηχεί ως κάτι νέο. Γιατί ήταν. Δεν θα ξεχάσω όταν ο Ivar των Enslaved μου περιέγραφε το πως έκαναν όλοι εκεί όταν βγήκε ο δίσκος, έτρεχαν όλοι να το ακούσουν, σοκαρισμένοι, ξέροντας πως κάτι άλλαξε μέσα τους με αυτό που βγήκε από τα ηχεία.

Ο καλύτερος ήχος τυμπάνων και πιατινιών που ακούστηκε ποτέ.

Ο καλύτερος black metal δίσκος όλων των εποχών.

Ο καλύτερος black/death metal δίσκος όλων των εποχών.

Εξώφυλλο χρονιάς προφανώς. Something wicked this way comes, γιατί τα επόμενα χίλια χρόνια είναι δικά μας.

Μόνο Darkthrone.

Summary

2.Rage Against The Machine - “Rage Against The Machine”
Ο Morello αγαπούσε τόσο τους Public Enemy που είπε να κάνει με την κιθάρα του ότι έκανε η Bomb Squad στις παραγωγές. Μύστης και καινοτόμος για το rock. Ο Zach επηρεασμένος από Chuck D, Rakim, και B-Real ερμηνευτικά, αποφάσισε να εξαπολύσει μανιφέστο, ερμηνείας, εκφοράς, στιχουργίας, περίληψης. Το ντεμπούτο των RATM είναι ό,τι πιο επικίνδυνο έβγαλε το ροκ. Δεν θα πω κάτι άλλο, θα πω ευτυχώς που υπήρξαν.

Summary

3.Ναυτία - “Ευρωπαϊκή Αναγέννηση”
Ο πρώτος δίσκος των Ναυτία διαθέτει σχεδόν μυθικό status. Είναι από αυτές τις κυκλοφορίες, που δεν είναι απλά μουσική. Δεν είναι απλά ιδεολογία. Δεν είναι απλά μια κυκλοφορία υποδειγματικού, ελληνικού hardcore/crust, αυτής της τόσο ξεχωριστής σκηνής που άνθισε στα ‘90s. Πιστεύω ειλικρινά πως η “Ευρωπαϊκή Αναγέννηση” είναι ένα απτό και αξεπέραστο τεκμήριο του πως η καλλιτεχνική έκφραση μπορεί να ταυτιστεί με μια συνειδητή στάση ζωής, δίχως εκπτώσεις. Τα κομμάτια που απαρτίζουν αυτό τον δίσκο, είναι το καθένα, με τη μουσική και τις στιχουργικές του θεματικές, κεφάλαια μελέτης και αναστοχασμού. Το artwork της Μαρίας-Ηλέκτρας, οι στίχοι και τα διπλά φωνητικά της Σόνιας και του Βαγγέλη. Κάθε σπιθαμή, κάθε νότα, κάθε κραυγή. Θα διατύπωνα την άποψη πως η “Ευρωπαϊκή Αναγέννηση” θα έπρεπε να είναι ευαγγέλιο, αλλά κάτι τέτοιο θα πήγαινε ενάντια στο πνεύμα της. «Μείνε, σκέψου, πολέμα τους συνέχεια, σκέψου πόσο υπέφερες, μάθε από το παρελθόν σου, αν σταματήσουμε εδώ, χανόμαστε για πάντα».

Summary

4. Nick Cave & The Bad Seeds - “Henry’s Dream”
“Brother my cup is empty” φώναξε ως καταραμένος ιεροκύρηκας ο Cave και η απειλή του περιθωρίου ξεχύθηκε. Η καλύτερη φάση του ξεκινά. Το gospel συναντά το dark folk και το post-punk, το no-wave δίνει άποψη, τα κομμάτια τεμαχίζουν τα σωθηκά. Το κοστούμι δεν κρύβει πλέον την παρακμή, αλλά δένει με την ηχητική αποτύπωσή της ως κάτι εύπεπτο μα απρόσιτο.

Summary

5. Ministry - “ΚΕΦΑΛΗΞΘ (Psalm 69: The Way to Succeed and the Way to Suck Eggs)”
Το εμπορικό και καλλιτεχνικό απόγειο του Al τον βρίσκει με μια υπερομάδα να τεμαχίζει την αμερικανική μικροαστίλα με τρόπο που φυσικά καθόρισε τα '90s, αλλά τον έφερε και πιο κοντά σε metal ακροατήρια. Το tracklist μιλάει από μόνο του, αλλά το θέμα είναι ο κόσμος που χαρτογραφείται. Αυτή η μεσημεριανή κωλόζεστη με σκόνη και υγρασία όπου χαζεύεις την τηλεόραση, δεν βρίσκεις τίποτα να δεις και λες ας καταναλώσω λίγο ακόμα, ναρκωτικές ουσίες πάσης φύσεως. American dreams, είπαμε.

Check also:

Summary
  1. Megadeth - “Countdown To Extinction”
  2. Tom Waits - “Bone Machine”
  3. Stone Temple Pilots - “Core”
  4. Incantation - “Onward To Golgotha”
  5. Alice In Chains - “Dirt”
  6. Sabbat - “Evoke”
  7. Grave - “…You’ll Never See”
  8. Aphex Twin - “Selected Ambient Works 85-92”
  9. Necromantia/Varathron - “Dark Arts…Everlasting Sins”
  10. Master’s Hammer - “Jilemnický Okultista”
  11. Pantera - “Vulgar Display Of Power”
  12. Redman - “Whut? Thee Album”
  13. Bad Religion - “Generator”
  14. Dr.Dre - “The Chronic”
  15. Napalm Death - “Utopia Banished”
  16. At The Gates - “The Red Sky Is Ours”
  17. Misery/S.D.S. - Split
  18. Body Count - “Body Count”
  19. Eric B. & Rakim – “Don’t Sweat the Technique”
  20. Grave New World - “The Last Sanctuary”
  21. Mary J. Blige - “What’s The 411?”
  22. Samael - “Blood Ritual”
  23. Blind Guardian - “Somewhere Far Beyond”
  24. Baxaxaxa - “Hellfire demo”
  25. Asphyx - “Last Man On Earth”
19 Likes

Και μετά έρχεται η φιλοσοφική κατακλείδα

“By their anger and fury
The strong will survive”

1 Like

1992

  1. Anathema - The Crestfallen
  2. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
  3. Dream Theater - Images And Words
  4. Aspid - Кровоизлияние
  5. Megadeth - Countdown To Extinction

Οριακά εκτός :

  1. W.A.S.P. - The Crimson Idol
  2. Paradise Lost - Shades Of God
  3. Faith No More - Angel Dust
  4. Marduk - Dark Endless ( Για μένα καλύτερο απο το “A Blaze…” , NAI ΤΟ ΕΙΠΑ !!! :stuck_out_tongue_closed_eyes: )
  5. Amorphis - The Karelian Isthmus

Ειδική περίπτωση "Rotting Christ - Ade’s Winds " ,είναι μόνο 11 λεπτά… αλλιώς καρφί 5αδα !!

18 Likes

Πρωτοδισκάκιας alert, ούτε οι αδελφοί Cavanagh δε θα το βάζανε πρώτο. :stuck_out_tongue:

Εντωμεταξύ, συνειδητοποιώ ότι αυτό το αφιέρωμα θα καταλήξει πραγματικά να συμπεριλάβει (άντε, να μην πω οτιδήποτε) ένα τεράστιο, ΤΕΡΑΣΤΙΟ, μέρος της μουσικής που κυκλοφόρησε ανεξαρτήτως είδους. Και ΟΚ, απ’ τη μία λυπάμαι που εκ των πραγμάτων δεν προλαβαίνω να ακούσω (ή να ξανακούσω για να μην αδικήσω) όλα αυτά που ξέρω ότι κατά 99% θα μου αρέσουν κιόλας, αλλά από την άλλη ξέρω ότι αυτό θα υπάρχει σαν αρχείο εδώ για τα επόμενα πολλά-πολλά χρόνια. Σαν τον πατέρα μου που αγόραζε/μάζευε βιβλία κι απλά τα στοίβαζε σε μία βιβλιοθήκη και τον ρωτούσα εγώ: “και πότε θα τα διαβάσεις όλα αυτά;”, και μου λεγε “στη σύνταξη, παιδί μου, στη σύνταξη”. Ε, κι εγώ στη σύνταξη με φαντάζομαι αραχτόοοο χωρίς υποχρεώσεις, με ακουστικά στ’ αυτιά, να μη μ΄ενδιαφέρει τίποτα κι απλά ν’ ακούω, ν’ ακούω, ν’ ακούω λίστες!

11 Likes

Αμελείς το γεγονός ότι δε θα βγούμε σε σύνταξη ποτέ πιθανότατα :stuck_out_tongue:

8 Likes

Μπα πανάθεμά σε, με άγχωσες. 1993.

Οι αδερφοί Cavanagh, ειδικά τώρα πια, σίγουρα δεν θα το έβαζαν πρώτο γιατί είναι σκατόφλωροι που ντρέπονται για το μέταλ παρελθόν τους και προτιμούν να μην ασχολείται άνθρωπος με τους Radiohead από τα λιντλ όπως έχουν καταντήσει. Εμείς όμως που είμεθα μερακλήδες άνθρωποι, μη κομπλεξικοί, γιατί να μην τιμάμε ένα από τα κορυφαία doom/death ντεμπούτα όλων των εποχών, δεν κατάλαβα δηλαδή.

4 Likes

Το τιμάμε, αλλά μπόρεσαν και (πολύ) καλύτερα.

3 Likes

Κι εγώ θα το τιμήσω, αλλά (όπως θα γράψω και σε λίγο) αν αυτό πάρει πρωτιά, τότε το “Pentecost III” που ανήκει;;; Στα αστέρια;;;;;;;

2 Likes

Φίλε @Owl με ψάρωσες ομολογώ, τι εστί Aspid;;

pretty-much-yes

Ασχολήσου οπωσδήποτε Fenian brother. Φανταστικό progressive thrash, από τα λίγα θετικά πράγματα που έγιναν στη Ρωσία τη δεκαετία του '90.

3 Likes

Will do mate, δεν έχω παρακολουθήσει καθόλου ρωσικη σκηνη - εκτος απο τα καταπληκτικα funeral doom που βγαζει συχνα-πυκνα.

Ελπίζω να μην είσαι καμιά τζιγκολελέτα που δεν θα βάλει Scald, έτσι; :stuck_out_tongue:

1 Like

Τζιγκολελετα is my middle name!

(Τους γουσταρω)

3 Likes

letterkenny-good-enough

1 Like