Δεν έχω διαβάσει όλο το thread οπότε σκόρπια κάποιες σκέψεις για το πως λειτουργώ εγώ…
το πως ακούω μουσική έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια, συνεχίζω να παίρνω βινύλια αν και πολύ σπάνια πια λόγω υποχρεώσεων, πάντα το έκανα όμως, λόγω ηλικίας άλλωστε μεγάλωσα με αυτά έτσι κι αλλιώς είτε αυτό ήταν τα παραμύθια της Ξενιας Καλογεροπούλου είτε το Arena των Duran Duran. Kάποιες συνήθειες κόπηκαν όμως, πχ έχω σταματήσει χρόνια τώρα να «κλείνω τρυπες» στις δισκογραφίες ενώ στο 98% των περιπτώσεων ακούω πρώτα σε ψηφιακή μορφή ένα άλμπουμ.
Συνήθως έπερνα την κακονική έκδοση εκτός και αν για 1-2 ευρώ μπορούσα να έχω την special έκδοση, κυρίως γιατί συνήθως είχε κάποιο bonus κομμάτι και ήταν ο μόνος τρόπος να το ακούσω. Το ίδιο συνέβαινε στην περίπτωση των singles, ωραίο το Keeper πχ αλλά πως θα ακούσουμε τα bsides στο Future World? Kαι δε λέω ωραία τα singles των Ryche που έχω αλλά τα πήρα επειδή απλά τους πρόλαβα τότε και κόστιζαν όσο 3 τυρόπιτες. Τώρα με το internet είναι όλα εκεί μπροστά σου, δωρεάν και δε στερώ τις τυρόπιτες από παιδιά και ανίψια, για να είμαι ειλικρινής δεν παίρνω singles πια εκτός και αν θέλω να στηρίξω την ελληνική μπάντα που δίνει live και θα χαρεί να στο δώσει όταν κατέβει από τη σκηνή. To ίδιο και με κάτι bootlegs, βόλταρα Αγγλία και έβλεπα ένα bootleg του Stevie Ray Vaughan, των Queensryche ή δε ξέρω γω όποιου άλλου ήταν και πάλι ευκαιρία να ακούσω ζωντανά κάποιον αγαπημένο καλλιτέχνη, δεν υπήρχε youtube τότε βλέπεις…
Με αυτό τον τρόπο η δισκοθήκη μου έχει κομμάτια που (ίσως) έχουν μεγάλη αξία σήμερα αλλά δε θα έδινα ποτέ τρελά χρήματα για να τα αποκτήσω σήμερα, αν ήταν μπορδοκιτρίνοκαφέ όταν το πήρα μπράβο και γουάου αλλά να πληρώσω γι?αυτό παραπάνω για να το έχω? Ε όχι. Αν δεν έχω κάτι και το θέλω να το ακούσω σωστά από το πικάπ θα πάρω μια καλή επανέκδοση γιατί αυτό που έχει σημασία είναι η μουσική στην τελική και όχι το serial number στο οπισθόφυλλο. Και μπορεί να πρόλαβα στην εποχή τους αρκετούς δίσκους αλλά θυμάμαι 60ς ψυχεδέλειες για παράδειγμα να είναι στο θεό από παλιά, το μόνο που έκανα ήταν να τις γράφω σε κασσέτες ή cd από (πιο καμένους ή απλά πλούσιους) γνωστούς, κάποιοι μάλιστα κάνανε και τους δύσκολους (και καλά αφού πληρώσανε δε στο γράφουν!!! Το internet τους έθαψε όλους στο λαγούμι τους)
Καταλαβαίνω τους νόμους προσφοράς και ζήτησης, τη σπανιότητα, το φετιχισμό (αν και γενικά η συλλογή όταν μπαίνει σε ιδεοψυχαναγκαστικά μονοπάτια μιλάμε για καθηλώσεις σε πρώιμα στάδια ?θα καταλάβουν οι του ψ χώρου-, ας μην το αναλύσούμε όμως εδώ), καταλαβαίνω και τον έμπορο του αντικειμένου (ως ενα βαθμό όμως) αλλά δε θα πάρω μέρος στο παιχνίδι. Στην τελική, η αξία των δίσκων μου είναι για μένα εκεί γιατί έχουν συνδεθεί με στιγμές και μνήμες ενώ τώρα που να επενδύσεις (συναισθηματικά) όταν κατεβάζουμε κατά δεκάδες τη βδομάδα? Aλλά το thread είναι για το αν αξίζει να αγοράσεις κάτι σπάνιο έτσι και όχι αν συνεχίζουμε να αγοράζουμε τη μουσική μας?
Όσο για τις υπογραφές πάνω στους δίσκους είμαι ενάντια στην όλη φάση, δε ζήτησα ποτέ από κανέναν και μου φαίνεται αστείο να παίρνει αξία ένας δίσκος από μια μουτζούρα και μόνο, ειδικά αν δεν ήσουν εκεί ο ίδιος να’χεις να λες την ιστορία τουλάχιστον, ότι τον είδες τότε 2 χρόνια πριν πεθάνει κτλ
Γνώμη μου είναι να ακούμε όπως γουστάρουμε και αν -ανάλογα με την οικονομική άνεση μας- παίρνουμε και κάτι (άλλωστε πλέον βλέπεις 5 διαφορετικές εκδόσεις με το που βγαίνει ο δίσκος) δεν τρέχει τίποτα, απλά μην πρήζετε τους άλλους γι?αυτό