Κινημ\φική κοινότητα nεας ιωνιας βολου προγραμμα 2011-2012

http://www.provoles.gr/programa_11-12.htm

Oπως καθε χρονο απο το 1985 ετσι κ φετος η Κινηματογραφικη Κοινοτητα Νεας Ιωνιας θα μας προσφερει τις καλυτερες ταινιες της προηγουμενης σαιζον και οχι μονο στο χωρο του Μεταξουργειου.
Βγηκε λοιπον το προγραμμα και οι προβολες ξεκινανε την Παρασκευη.
Φυσικα οπως καθε χρονο θα ειμαστε εκει σχεδον ανελλιπως.
Εισοδος 2 ευρω.

Aπο τα πιο ενδιαφέροντα δρώμενα της περιοχής μας, που γενικά της λείπουν τέτοιες πρωτοβουλίες.
Στάνταρ θα τιμήσω όσο μπορώ.:slight_smile:

Eτσι μπραβο.
Εχω δει τα τελευταια χρονια εκει εξαιρετικες ταινιες…
Οι τυποι ειναι γνωστες πραγματικα.Και οι φετινες επιλογες ειναι πολυ καλες.

εξαιρετικό πρόγραμμα, με κανει να λυπάμαι που δεν ζω στην ιδιαιτερη πατρίδα μου. Μπράβο στα παιδιά που το τρεχουν

Λοιπον,επισημη πρωτη σημερα για την Κινηματογραφικη Κοινοτητα της Ν.Ιωνιας με την προβολη της ρωσικης ταινιας ''How I Ended This Summer ''του Aleksey Popogrebskiy.
Η ταινια διαδραματιζεται στην Αρκτικη κ παρακολουθει τις σχεσεις κ τη συνεργασια δυο ανθρωπων σε ενα μετεωρολογικο σταθμο.Μεχρι ενος σημειου,η ταινια εχει εναν σταθερα αργο ρυθμο,χτιζει τις σχεσεις των δυο συναδελφων και ξαφνικα συμβαινει κατι(δεν θα αποκαλυψω τι) που προσδιδει αγωνια ,ενταση κι ενδιαφερον για τη συνεχεια.
Στα δικα μου τα ματια ομως,αλλα κ των φιλων με τους οποιους την ειδαμε συμβαινουν πραγματα ακατανοητα που στο τελος δυστυχως η γεννεσιουργος αιτια τους δεν εξηγειται.
Γιατι γινονται ολα αυτα???Θα πεσω για υπνο κ θα με βασανιζει το ερωτημα ολη νυχτα.
Τεχνικα η ταινια ειναι αρτια,εχει πολυ ωραια κινηματογραφημενες εικονες της Αρκτικης,οι ηθοποιοι ανταποκρινονται ικανοποιητικα στους ρολους τους,αλλα κυριως το τελευταιο μισαωρο το οποιο ειναι σχεδον βουβο,ειναι καπως τραβηγμενο.
Αν ολα αυτα(απευθυνομαι σε οσους την εχουν δει) εξηγουνται απλα ως ‘‘ο τυπος φοβαται κ δεν την παλευει’’,τοτε ΟΚ.Αλλα ειναι ετσι?

Την ταινια θα βρουν ενδιαφερουσα θεατες με πιο διευρυμενα γoυστα και εναλλακτικη διαθεση.
Στα συν(για τους λατρεις του ειδους) η post-rock επενδυση της ταινιας.

Ήμουν κι εγώ την περασμένη Παρασκευη… για τα τυπικά ωραία φάση, πρώτη φορά για μένα, θα το επαναλάβω σίγουρα.

Στα της ταινίας, καλή, αν και όχι τόσο του γούστου μου ως προς το στυλ της. Δεν είχα τόσο ζήτημα με τα βουβα σημεία, όσο με τις τραβηγμένες απο άποψη χρόνου σκηνές και πλάνα. Ίσως αν δεν ήταν αυτό να μου καθόταν πολύ καλύτερα. Για παράδειγμα το τελευταίο μέρος της, αν και σχεδόν δεν ακουγόταν κουβέντα, το βρήκα πολύ πιο ενδιαφέρον από το πρώτο, που ενώ θεωρητικά “έστηνε” την πλοκή, πρακτικά δεν βρήκα κάτι το ουσιαστικό.

+απειρο για τη μουσική

Αν ακατανόητα εννοείς την όλη φάση που τρελαίνεται και προσπαθεί ο μικρότερος να γλιτώσει, δε νομίζω ότι έχει κάποια πιο παράξενη εξήγηση από το ότι νομίζει πως ο μεγαλύτερος παίρνει στραβά το γεγονός ότι δεν τον είχε ειδοποιήσει έγκαιρα… φοβάται και δεν την παλεύει σα να λέμε :b

Την προηγουμενη εβδομαδα λογω Πανθεσσαλικη Γιορτης δεν πηγα.Αυριο ομως παιζει μια ταινια που απο περισυ ειχα ακουσει καλα λογια και ηθελα να δω.Προκειται για το ‘‘Winter’s Bone’’.
Αυριο,αφου το δω,θα σας πω περισσοτερα.

Περισυ ολη τη σεζον εχασα 5 ταινιες,φετος σε τρεις προβολες εχω ηδη χασει τις 2.Δυστυχως η χρονια δεν μπηκε καλα.Οπως ειχα γραψει την Πεμπτη,την Παρασκευη θα παιζοταν το ‘‘Winter’s Bone’’,αλλα για τον γαμημενο τον Ο.Σ.Ε το εχασα!!!

Βρηκα ομως τροπο και ειδα την ταινια η οποια τελειωσε πριν απο λιγο.

Το ‘‘Winter’s Bone’’ ειναι μια λιτη,καταθλιπτικη,μουντη,απεριττη και πολυ συγκινητικη ταινια του συγχρονου ανεξαρτητου αμερικανικου σινεμα η οποια πραγματευεται το δραμα μιας κοπελας -που την υποδυεται εξαισια η Jennifer Lawrence-και κατ’επεκταση μιας ολοκληρης οικογενειας.Η ταινια ειναι σχεδον ολη φτιαγμενη και στημενη πανω στην Lawrence εχοντας μια καμερα κολλημενη πανω της κι ετσι συμμεριζομαστε το προβλημα που βιωνει.Αν και αργη η ταινια σε σημεια δεν γινεται καθολου βαρετη,ισα ισα.Αναμενεις με αγωνια να δεις τι θα γινει κι αυτο διοτι το θεμα ειναι ανθρωπινο,αλλα δοσμενο απο την ταλαντουχο Debra Granik με τροπο μεστο,χωρις χολυγουντιανιστικες δακρυβρεχτες εξαρσεις.
Προσωπικα θεωρω οτι αξιζει τον κοπο να την δειτε και μαζι με τα ‘‘Frozen River’’,’‘Wendy And Lucy’’ και ‘‘Precious’’ πιστευω οτι ειναι απο τα καλυτερα δειγματα ανεξαρτητου αμερικανικου κινηματογραφου των τελευταιων ετων!

Υ.Γ.Πολυ καλος στο ρολο του Teardrop o John Hawkes.

Λοιπον να ξεκινησω λεγοντας οτι σημερα η Λεσχη προβαλλε την περισυνη υποψηφια για Οscar ξενογλωσσης ταινιας ‘‘Incendies’’.
Ρε παιδια τι συγκλονιστικη ταινια ηταν αυτη!!!Ποσο ταινιαρα ηταν!!!

[B]’‘Ιncendies’’/B του [B]Denis Villeneuve[/B]
Η ταινια αυτη απο τον Καναδα,ειναι μια ταινια που παιζει μπαλα σε διπλο ταμπλω,δλδ εξιστορει ταυτοχρονα δυο ιστοριες.Ειναι μια ταινια αναζητησης.Σε καθε ιστορια,που τελικα καταληγουν στο αυτο θεμα,εχουμε εντονο το στοιχειο του μυστηριου,της αγωνιας,της απεγνωσμενης αναζητησης σε συνδυασμο με εντονα πολιτικα σχολια καθως η ταινια εντασσεται σε συγκεκριμενο χωροχρονικο και πολιτικο/κοινωνικο περιβαλλον.
Απο που να ξεκινησω,απο την μεστη/δυναμικη σκηνοθεσια,απο την καταπληκτικη ερμηνεια της ηθοποιου(Lubna Azabal) που παιζει την μανα,απο την συγκλονιστικη υποθεση η απο το τελος,που ναι μεν το καταλαβαινεις λιγο πριν τελειωσει η ταινια,αλλα οταν ξεδιπλωνεται μπροστα στα ματια σου,αντιδρας σαν να μην το ειχες προβλεψει.
Φιλοι του ποιοτικου σινεμα,αν δεν την εχετε δει την ταινια,πραγματικα μην χασετε τη ευκαιρια να την αναζητησετε διοτι προκειται για ταινια εξαιρετικης ποιοτητας και πολυ υψηλου επιπεδου.
Σε περιοπτη θεση…

[B]’‘Blue Valentine’’/B του [B]Derek Cianfrance[/B]

Η κινηματογραφικη Λεσχη της Ν.Ιωνιας δειχνει να εχει μια ιδιατερη αγαπη στο ανεξαρτητο σινεμα της Αμερικης και η αληθεια ειναι οτι οι επιλογες που κανουν οι υπευθυνοι ειναι συνηθως πολυ επιτυχημενες!
Εδω εχουμε ενα romantic drama που με την μεθοδο των flashbacks παρακολουθει τη σχεση ενος ζευγαριου.Παρακολουθουμε πραγματα που γινονται σε real time,αλλα υπαρχουν παραλληλα και σκηνες flashback που σκοπο εχουν να συμβαλλουν στη συγκριση του τι γινοταν καποτε και τι γινεται τωρα.
Ενα ζευγαρι,οπως ολα στον πλανητη,εχει προβλημα και ο σεναριογραφος εχει προβλεψει ετσι ωστε να κανει αντικειμενικη κ ακριβοδικαιη ισομερεια ευθυνων,ωστε να φαινεται στο θεατη οτι και οι δυο εχουν τρωτα σημεια.
Η τυπισσα για μενα ειναι απο τις γυναικες που δεν θα εκανα ποτε σχεση μαζι της κι αυτο γιατι κανει αυτο που κανει το 95% των γυναικων πανω στη Γη,να κατηγορει δλδ τον αντρα οτι φταιει για ολα,ακομη κι οταν ειναι πασιμφανες οτι το αδικο το εχει αυτη.Κι ο αλλος ομως εχει επισης ελλατωματα που δυστυχως επιδρουν στη σχεση.Η ταινια εχει ρυθμο και δυο πολυ καλες ερμηνειες με καλυτερη για μενα αυτη του Ryan Gosling.
Θεωρω οτι ο σκηνοθετης καταφερνει να βαλει το μαχαιρι στο κοκαλο αρκετα κι αυτο γιατι κατορθωνει να κανει σωστη καθοδηγηση των ηθοποιων.Καποιες σκηνες ,κυριως οι ερωτικες,ειναι πολυ καλα δοσμενες και η ταινια αν και 120 λεπτων περιπου δεν κανει κοιλια.Στο τελος δειχνει καποια πραγματα,αλλα αρκετα εξ αυτων αφηνονται στην κριση μας,με αποτελεσμα μετα απο την προβολη της ταινιας να ειναι πολυ ωραια ιδεα να παρεις τον/την συντροφο σου και να πατε να πιειτε ενα ποτο συζητωντας το γιατι εγιναν ολα αυτα!!!

[B]’‘Barney’s Version’’/B του [B]Richard J. Lewis[/B]

Αρχικα θα ξεκινησω λεγοντας οτι θεωρω τον Paul Giamatti αν όχι τον καλυτερο,ισως έναν από τους πιο ταλαντουχους ηθοποιους που πρωταγωνιστουν τελευταια σε προσφατες παραγωγες.Η ταινια αφηγειται κι εξιστορει τον βιο και την πολιτεια του Barney,ενός ανθρωπου που ειχε μια πολυταραχη ζωη με γυναικες,εκανε τρεις γαμους και πολλα αλλα που δεν θα αποκαλυψω φυσικα.Στα ματια τα δικα μου η ταινια φανηκε επηρεασμενη σφοδρα από Woody Allen και θα το εξηγησω αυτό.Προκειται για κωμωδια με αποψη γυρω από τον ερωτα,τα κομπλεξ και τις ανασφαλειες μας,με δoσεις πηγαιου και σαρκαστικου humour,με τις απαραιτητες αναφορες στον αντισημιτισμο,πραγματα δλδ που μας είναι πολύ οικεια από το εργο του Woody Allen.H τροπη όμως που παιρνει τελικα η ταινια στο δευτερο μερος της αποστασιοποιειται από το προαναφερθεν κωμικο υφος και αποκτα στοιχεια δραματος ειδος στο οποιο ο Giamatti φαινεται να ανταποκρινεται περιφημα,παρα το γεγονος ότι τον εχουμε συσχετισει με κωμικους ρολους.
Η ταινια είναι πραγματικα πολύ καλη διοτι καταφερνει να μιλησει στον καθενα μας με τα θεματα που θιγει,αλλα κυριως με τον αξιοθαυστο τροπο που γινεται αυτό σκηνοθετικα.Στα θετικα της στοιχεια θα ηταν παραλειψη μεγαλη εκ μερους μου να μην αναφερω ότι στο ρολο του πατερα πραγματικα δινει ρεσιταλ ο τεραστιος Dustin Hoffman.
Θεωρω ότι αρκετοι από εδώ μεσα που δεν την εχετε δει,θα την βρειτε πολύ ενδιαφερουσα κι αφου τη δειτε αν θελετε μπειτε εδώ να την συζητησουμε.

‘‘Mαχαιροβγαλτης’’ (2010) του Γιαννη Οικονομιδη

Ως γνωστον ο ??Μαχαιροβγαλτης?? είναι η τριτη κατά σειρα ταινια του σκηνοθετη του??Σπιρτοκουτου??.Με την προαναφερθεισα ταινια,ο Οικονομιδης εκανε το ??μπαμ??,μπηκε στους cult ελληνικους κυκλους,η ταινια του εγινε must στους εναλλακτικους φοιτητικους κυκλους κι όχι μονο και εστρωσε το εδαφος για την επομενη.Η επομενη,το??Η Ψυχή Στο Στόμα ?? δηλαδη,ακομη πιο προκλητικο και σκληρο film,σχεδον τον καθιερωσε και μας εκανε να ανυπομονουμε για την επομενη ταινια του.Η επομενη ηταν ??Ο Μαχαιροβγαλτης??,αλλα όταν βλεπεις το ιδιο στυλ,την ιδια σχεδον θεματολογια,τον ιδιο στοχο για τριτη συναπτη φορα,καπου το πραγμα κουραζει.Η ταινια από το πρωτο δεκαλεπτο ειχε αρχισει να μου θυμιζει υποερβολικα το ??Ψυχη Στο Στομα?? κ μεχρι το τελος με ειχε επιβεβαιωσει εκατο φορες!!!
Ιδια σκηνοθεσια,ξανα και ξανα γαμοσταυριδια και βωμολοχιες,αν και σε αισθητα μικροτερο βαθμο από τις προηγουμενες ταινιες του,ξανα ο ιδιος περιπου ρολος παιγμενος από τον Μουρικη,ξανα,ξανα,ξανα τα ιδια!!!
Ναι μεν,οι διαλογοι σε αυτην την ταινια είναι πολύ λιγοι,αλλα αυτην την σκηνοθεσια οπου δυο ηρωες στεκονται ο ενας απεναντι από τον άλλος σαν σε πολεμο και αλληλογαμοσταυριζονται,πραγματικα δεν αντεχω να την ξαναδω και στην τεταρτη ταινια του.
Αποξενωση στην μεγαλουπολη,μιζερια,δυστυχια,ενταση,χαμενες ελπιδες,σαθρες αθρωπινες σχεσεις,αποσχολουν τον Οικονομιδη και σε αυτην την ταινια του,αλλα οσο κι αν ο Μουρικης είναι μεγας πολος ελξης,οσο κι αν ο πρωτοεμφανιζομενος Σταθης Σταμουλακατος ανταποκρινεται ψιλοπειστικα,η ταινια είναι βαλτωμενη στην επαναληψη και την απυθμενη μη εξελιξη,οπου ακυρες και κουλες σκηνες πραγματικα οσο κι αν πλασαρονται σαν μοντερνισμοι,τελικα δεν πειθουν!
Δεν εχω να πω περισσοτερα,θεωρω απλα ότι είναι η πιο αδυναμη ταινια από την συνολικη φιλμογραφια του Οικονομιδη ως τωρα!!!

Στο θρεντ για τον Οικονομίδη είχα γραψει:

Με βρισκεις απολυτα συμφωνο!

‘’[B]Illegal[/B]’’(2010)του [B]Olivier Masset-Depasse[/B]

Aν εχω δει στην ζωη μου ας πουμε 20 ταινιες για μεταναστες,η αληθεια είναι ότι τις 17 τις εχω δει στο Μεταξουργειο.Το συγκεκριμενο θεμα είναι από τα αγαπημενα των υπευθυνων της Λεσχης και σημερα ειδαμε μια πραγματικα συγκλονιστικη ταινια.Μια μανα από τη Λευκορωσια,συλλαμβανεται από τις βελγικες αρχες λογω πλαστων εγγραφων παραμονης στη χωρα και αφου πρωτα περναει εσωκλειστη σε κεντρο μεταναστων,στη συνεχεια καλειται να απελαθει.Η ταινια,ουσα η υποψηφιοτητα του Βελγιου για το περισυνο Οσκαρ Ξενογλωσσης ταινιας,προκαλεσε σαλο στο Βελγιο,λογω της ωμοτητας με την οποια παρουσιαζει τον τροπο με τον οποιο χειριζονται αναλογα θεματα οι αρμοδιες υπηρεσιες του Βελγιου.Βαθια ανθρωπινη ταινια,εξοχα σκηνοθετημενη και πανω σ?αυτο εχω να πω ότι με εντυπωσιασε η φυσικοτητα καποιων σκηνων που νομιζες ότι εκτυλισσονται μπροστα σου,με αποκορυφωμα αυτή μες στο αεροπλανο.Φοβερη η ερμηνεια της πρωταγωνιστριας,σφιχτοδεμενη η ταινια και σταθερος ο ρυθμος,ενώ τα συναισθηματα που γεννουνται κατά τη θεαση της ταινιας είναι απολυτα εναρμονισμενα και συνυφασμενα με αυτά τα οποια βιωνει η χωρα τωρα!!!Περνανε μπροστα από τα ματια μας πραγματα που ζουμε και πραγματα που δεν θα θελαμε πραγματικα να ζησουμε!

Υ.Γ.Οσοι μισουν τους μπατσους και δουν την ταινια,απλα θα συνεχισουν να τους μισουν.Οσοι παλι διακατεχονται από αλλα συναισθηματα,πιο προσφιλη προς την αστυνομια,βλεποντας την ταινια, πολύ πιθανον να ταυτιστουν με τους πρωτους.

[B]??If I Want to Whistle, I Whistle?? /Bτου [B]Florin Şerban[/B]

Aλλη μια ταινια από την Ευρωπη και συγκεκριμενα από την Ρουμανια.Μαλιστα η εν λογω ταινια ηταν η επισημη υποψηφιοτητα της χωρας του Gheorghe Hagi για το περισυνο Οσκαρ ξενογλωσσης Ταινιας.Η ταινια διαδραματιζεται σε φυλακες ανηλικων και παρακολουθουμε το πώς βιωνει τη ζωη στη φυλακη ο 18χρονος ηρωας που τον απασχολουν προβληματα σοβαρα τοσο εντος ,οσο κι εκτος φυλακης.Προβληματα που τελικα τον εξουσιαζουν αν και μετραει μερες για την αποφυλακιση του.Κατα τη διαρκεια λοιπον της ταινιας βλεπουμε ερασιτεχνες ηθοποιους να δινουν αγουρες,ακατεργαστες,αλλα συναμα εντελως φυσικες ερμηνειες κανοντας το film ιδιαιτερα ρεαλιστικο.Κατορθωνουμε να μπουμε στο μυαλο και την ψυχολογια του ηρωα,ο οποιος καποια στιγμη ξεσπαει ασχημα,αλλα δεν ξερω κατά ποσο στοχος του σκηνοθετη ηταν να μας παρασυρει μαζι του και να μας κανει να ασπαστουμε τον υπερβολλικο τροπο αντιδρασης του.Ειναι αληθεια ότι το δευτερο μισο της ταινιας,αν και είναι πολύ δυνατα δοσμενο,εχει καποιες υπερβολλες και βγαινοντας αναρωτιομουν αν οντως αυτά τα πραγματα γινονται στην πραγματικοτητα.Οταν όμως εχεις ζωντανο παραδειγμα την αποδραση από τις φυλακες Κορυδαλλου με ελικοπτερο,ε τοτε πραγματι όλα γινονται.Μπορω να πω ότι μου αρεσε διοτι ταυτοχρονα σκεφτομουν ποσο δυσκολη είναι η ζωη μεσα στις φυλακες.Πολλες φορες γουσταρουμε να βλεπουμε εργα με φυλακεςμνα συζηταμε,να προβληματιζομαστε,αλλα μετα το τελος της συζητησης,ειμαστε και παλι ελευθεροι.Αυτοι όμως εκει μεσα,δεν είναι???

[SPOILER]Η σκηνη κατά την οποια ο ηρωας εχει απεναντι του τη μανα του και ταυτοχρονα κραταει το κοριτσι είναι όλα τα λεφτα!!![/SPOILER]

‘’[B]Hereafter[/B]’’ του [B]Clint Eastwood[/B]

Πολύ θαψιμο ειχε δεχθει η τελευταια ταινια του [B]Clint Eastwood[/B] και πραγματικα πριν τη δω ειχα μεγαλη περιεργεια,αλλα λυπαμαι που θα διαφωνησω με τους επικριτες της!!!Η ταινια στυλιστικα κ δομικα,θυμιζει πολύ το στυλ των ταινιων του [B]Inarritu[/B],δλδ,τρεις ιστοριες σε τρια διαφορετικα μερη της Γης,τρεις ιστοριες λυπηρες,η κάθε μια για το δικο της λογο,οι οποιες φυσικα στο τελος γινονται μια!!!Στην ταινια του [B]Eastwood [/B]κυριαρχει η θλιψη,ο προβληματισμος,η συγκινηση και κυριως το αιωνιο θεμα του θανατου και της μεταθανατιας ζωης!!!Αυτο μας σερβιρεται μεσα από τρεις διαφορετικες ιστοριες οι οποιες εξεταζουν το θεμα από διαφορετικο πρισμα.Ολοι οι πρωταγωνιστες εχουν επαφη,εστω κι εμμεσα με το θανατο και με τα επακολουθα του σε κοντινα κ μη προσωπα τους!!!Ενα πραγμα που δεν μου αρεσε ηταν το ότι οι τρεις ιστοριες γινονται μια αρκετα ευκολα,σχεδον φυτευτα θα ελεγα,αυτό όμως δεν είναι αιτια να καταβαραθρωθει η ταινια!!!Εξαιρετικα θετικο της στοιχειο η ερμηνεια του [B]Matt Damon[/B],o oποιος τελικα ο κερατας είναι καλος ηθοποιος!!!Για μενα η ταινια ηδη ξεκινησε να θεωρειται underrated κι οταν μετα από οχτω χρονια θα βγαζουμε τις λιστες με τις καλες ταινιες της δεκαετιας 2010-2019,δεν ξερω αν θα είναι μεσα σε αυτές,πιστευω όμως ότι θα είναι στη λιστα με τις αδικημενες!!!

‘’[B]The Trip[/B]’’(2010)του [B]Michael Winterbottom[/B]
Αυτην την Παρασκευη δεν εχω να πω καλα λογια δυστυχως!!Εν συντομια βρετανικη κωμωδια απο την οποια τσιμπησα κι εγω κι ετρεξα να τη δω καθως ειμαι φan του βρετανικου humour,αλλα την βρηκα στασιμη,κουραστικη,χωρις εξελιξη,αυτοεπαναμβανομενη και ουσιαστικα ενα σχεδον διωρο inside joke,που το καταλαβαιναν μονο οι ηθοποιοι μεταξυ τους!!
Δυο ηθοποιοι γυρνανε την Αγγλια,δοκιμαζουν φαγητα και μιμουνται τη φωνη των [B]Michael Caine(κυριως),Αl Pacino,Anthony Hopkins [/B]κλπ.Την πρωτη φορα γελας,τη δευτερη παλι,την τριτη χαμογελας.ε την εκατοστη ξυνεις τα τετοια σου πραγματικα.Καπου στο 80 λεπτο κι ενω ηθελε κανα μισαωρο ακομα δεν αντεξα κι εφυγα.
Καποιες καλουτσικες στιγμες υπηρχαν,αλλα η ταινια ηταν βαρετη οσο δεν πηγαινε!!!


‘’[B]Route Irish[/B]’’(2010) του [B]Ken Loach[/B]

Ο ακρως πολιτοποιημενος σκηοθετης [B]Ken Loac[/B]h χτυπησε άλλη μια φορα με ένα πολιτικο θριλερ το οποιο αναφερεται στα γεγονοτα που συνεβησαν στο Ιρακ αναμεσα σε μια ομαδα επιλεκτων Βρετανων μισθοφορων και τους εκει πολιτες όπως και την εξιχνιαση του θανατου ενός εκ των Βρετανων.Η ταινια είναι δυνατη και σοκαριστικη σε σημεια θα ελεγα,με την ανθρωπινη διασταση του ορου και όχι από μελοδραματικης αποψης.Οι μισθοφοροι θελγονται από τα παχυλα ποσα που θα λαβουν μετα το περας της αποστολης τους και επιδιδονται σε ένα παιχνιδι θανατου και απολαυσης.Την ταινια την βλεπουμε να εξελισσεται μεσα από τα ματια των ??κακων?? και αν και σκοπος του Loach δεν φαινεται να είναι το να συπασχουμε μαζι τους,προσωπικα σε καμμια περιπτωση για ότι και να συμβαινει δεν μπορω να δειξω οικτο κ συμπαθεια σε ανθρωπους που παιρνουν 10.000 ευρω το μηνα για να ξεπαστρευουν παιδιακια και οικογενειες.Σιγουρα καποια στιγμη παει να επισημανει ο Loach με καποια λογια και το γεγονος ότι ο πολεμος δεν γινεται μονο από μια πλευρα,αλλα και παλι οι ντοκυμαντεριστικες εικονες που προβαλλονται και η γροθια στο στομαχι που δεχομαστε μας κανουν να λυπηθουμε τα θυματα του Ιρακ.
Ο θανατος τελικα παραμονευει και στην πιο επικινδυνη γωνια του πλανητη όπως αναφερεται χαρακτηριστικα,την ??Irish Route??,το δρομο δλδ μεταξυ Βαγδατης και Πρασινης ζωνης.
Η ταινια εχει και ??ευκολα?? στοιχεια όπως δλδ αγωνια και μυστηριο,αλλα στα ματια μου πραγματικα φαινεται ως συνολο πολύ σφιχτοδεμενη,ουσιαστικη,εγειρει τον προβληματισμο και εν τελει ικανοποιει τους φιλους του πολιτικοποιημενων ταινιων και των πολιτικων θριλερ!!!

Y.Γ.Την προηγουμενη Παρασκευη η Λεσχη επαιξε μια γλυκαναλατη ,χαζογκομενιστικη γαλλικη δραματικοκομεντι για πολύ χαρτομαντηλο και καραμελα,που ειχα δει το καλοκαιρι στην Εξωραιστικη του Βολου με τον [B]Mud[/B] και που σε καμμια περιπτωση δεν εμπαινα στον κοπο να παω να ξαναδω και να σχολιασω.

‘’[B]Bal[/B]’’(2010) του[B] Semih Kaplanoğlu[/B]

To ‘[B]‘Βal’[/B]’ ειναι το τριτο κ τελευταιο μερος μιας τριλογιας με ηρωα τον [B]Yusuf[/B]!Ομολογω πως δεν εχω δει τα αλλα δυο μερη,αλλα μετα τη σημερινη προβολη μου φαινεται π0ως θα τα αναζητησω.
Ο μικρος και γλυκυτατος [B]Yusuf[/B] ειναι ενα παιδακι με μαθησιακες δυσκολιες,λατρευει τον πατερα του ενω η σχεση του με τη μητερα του θα ελεγα πως ειναι καπως προβληματικη.Στο σχολειο βιωνει τη χλευη και την αποξενωση,αλλα αυτο δεν τον πτοει παντα.Βρισκει διεξοδο στο να βοηθαει τον πατερα του στις δουλειες του με τα μελισσια καθ’οτι ο τελευταιος ειναι μελισσοκομος,ενω οταν συμβαινει αυτο που συμβαινει στο τελος,ο μικρος επιλεγει την λυση της απομακρυνσης απο το οικειο περιβαλλον.
Η ταινια με μετριο προς αργο ρυθμο εχει καποιες εικονες αυθεντικοτατης ποιοτητας.Πραγματικα,χωρις πολλα λογια,οι εικονες που τοσο ευρηματικα εχει στησει ο [B]Kaplanoğlu[/B],μιλανε απο μονες τους και μας προσφερουν απλοχερα την παιδικη αθωοτητα του Yusuf,την αναζητηση του πατερα του,τη δυσκολια του να διαβασει και τη λαχταρα του απο την αλλη να διακριθει στα μαθηματα ακομη και με παγαποντιες που τελικα αντιλαμβανεται οτι κανει.Ο μικρος πρωταγωνιστης δειχνει απιστευτα εξοικειωμενος με την καμερα,καθεται πολυ καλα στο ματι και εχει την ανεση επαγγελματια,αλλα και την αθωοτητα της ηλικιας του.Η δυσκολη αγροτικη ζωη στην υπαιθρο,μακρυα απο την πολη αποτυπωνεται με μαεστρια κυριολεκτικα,ενω η εναρκτηρια σκηνη του εργου,περαν του οτι ειναι καθοριστικης σημασιας,ειναι και πολυ πειστικα παρουσιασμενη.