Om -- Chanting beyond time and space


Πέντε χρόνια μετά την διάλυση των Sleep, οι Al Cisneros και Chris Hakius, δημιούργησαν τους Om.
Συνέχισαν ακάθεκτοι να παίζουν το τεμπέλικο και πωρωτικό τους στόουνερ με έναν πιο πειραματικό τρόπο, αφού τα τρελά ριφ του Πάικ, αντικαταστάθηκαν επάξια από το τρελά παραμορφωμένο μπάσο του Cisneros.
Επίσης άλλαξαν άρδην την θεματολογία τους: Οι ύμνοι στη μαριχουάνα αντικαταστάθηκαν από ταξίδια πέρα από το χρόνο, φέρνοντας έναν αέρα απόλυτης ελευθερίας, που ξεπερνάει καθετί υλικό και περνάει σε άλλο επίπεδο πνευματικότητας.
Η αλήθεια είναι ότι, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, να αποκρυπτογραφήσει κανείς τους στίχους του Cisneros, αλλά νομίζω δεν χρειάζεται κιόλας. Οποιοσδήποτε αφεθεί στις μεταφορικές και σχεδόν ασύντακτες ψαλμωδίες, θα τον ταξιδέψουν από μόνες τους.

Σε αυτή την επταετία έχουν κυκλοφορήσει, 4 άλμπουμ, 2 σπλιτάκια (ένα με τους Current 93 και ένα με τους Six Organs of Admittance), 2 λάιβ άλμπουμ (το Live At Jerusalem αποτελεί ένα απόσπασμα της συναυλίας εκείνης κατά την οποία οι Om έπαιξαν για πάνω από 5 ώρες) και ένα σινγλάκι.

Το 2008 αποχώρησε ο Χάκιους (για προσωπικές μαλακίες) και τον αντικατέστησε ο Εμίλ Άμος των Grails.

Δισκογραφία

Variations On A Theme (2005)

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος όταν ακούσει πρώτη φορά το δίσκο είναι σίγουρα: “Σίγουρα δεν έχει κιθάρα αυτό;”
Κι όμως… Το παραμορφωμένο μπάσο σκεπάζει τα πάντα και με έναν τεμπέλικο τρόπο σέρνει το χορό ένω τα ντραμς ακολουθούν προκαλώντας σεισμούς με τέλειο συγχρονισμό σαν σε πρωτόγονο τελετουργικό. Ο Αλ ψέλνει τους θεϊκούς στίχους χρησιμοποιώντας αρκετά δύσκολη γλώσσα με άπειρες μεταφορές σε αρχαία πνεύματα. Τρία κομμάτια που ακούγονται σαν ένα και προκαλούν ντελίριο με έναν πρωτόγνωρο τρόπο.

Conference of the Birds (2006)

Ξεκίνημα με το “At Giza” και δεν υπάρχει πουθενά παραμόρφωση. Με έναν απόλυτα γκρουβάτο ρυθμό που πωρώνει και με λακωνικότητα εξελίσσεται διαρκώς και οδηγεί στην Πτήση του Αετού (Flight Of The Eagle) και όλα πλέον μοιάζουν θολά.
Έπος. Γροθιά στο στομάχι. Η παραμόρφωση στο μπάσο επανέρχεται και συγκροτεί μια σύνθεση που ακόμα και ο πιο δύσκολος ακροατής μπαίνει σε νιρβάνα.

Pilgrimage (2007)

Αν με το COTB οι Om πήγαν την μουσική τους ένα σκαλοπάτι πάνω, με το Pilgrimage την πάνε δέκα. Οι συνθέσεις αποκτούν περισσότερη ποικιλομορφία αποπνέοντας κάτι το τρομακτικό που σε συνάρτηση με τις ψαλμωδίες του Αλ οδηγούν στην παράνοια.
Ξεκίνημα με το ομώνυμο τραγούδι. Παραμόρφωση πάλι δεν υπάρχει, ο Αλ ψέλνει χαμηλότερα από το μπάσο του και η τελετή ξεκινάει.
Το Unitive Knowledge Of The Godhead ενώ ξεκινάει χαμηλά εξελίσσεται σε πόλεμο με τα πάντα να είναι διαπεραστικά εκκωφαντικά και αυτό είναι μόνο η αρχή γιατί το καλύτερο το έχουν αφήσει οι μάγκες για το τέλος.
Στο Bhima’s Theme δεν υπάρχει σωτηρία. Όλες οι αισθήσεις συνομωτούν εναντίον του ακροατή. Σώμα και ψυχή παραδομένα. Άλλοτε σιωπηλό σαν το θάνατο και άλλοτε θορυβώδες σαν τη ζωή. Για μένα ότι καλύτερο έχουν γράψει οι Om στην καριέρα τους, για να μην αρχίσω τις γραφικότητες και επεκταθώ περισσότερο.
Το reprise του ομώμυμου τραγουδιού είναι εξιλεωτικό και λειτουργεί καθαρά ως επιστροφή του ακροατή στη γη.
Ειδική μνεία στον Steve Albini που έκανε την παραγωγή και δεν άφησε τίποτα όρθιο.

God Is Good (2009)

Ο Χάκιους φεύγει, ο Άμος έρχεται. Δεν πρόκειται, απλά, για μια αλλαγή προσώπων, αφού ο νεοαφιχθείς ντράμερ των Grails φέρνει έναν πιο “ινδιάνικο” αέρα και προσθέτει καινοτομίες στην μουσική των Om. Ακούμε φλάουτο, σιτάρ και άλλα ωραία πράγματα.
Το Thebes είναι κομματάρα από τις λίγες και ακούμε τα πάντα σε αυτό. Έχει όλες τις καινοτομίες που χρειάζονται αλλα και τα βασικά συστατικά της μουσικής που πρεσβεύουν οι Om.
Στο ίδιο ύφος είναι και το Meditation is the Practice of Death.
Αυτό όμως δεν ισχύει και για το διπλό Cremation Ghat, που χάνει λίγο σε δύναμη και νεύρο.

Τέλος, από τα σπλιτάκια έχω ακούσει μόνο αυτό με τους Current 93, το Inerrant Rays of Infallible Sun (Blackship Shrinebuilder) (2006), το οποίο γαμάει ασάλιωτα.

Στο Rays Of The Sun/To The Shrinebuilder των Om, το ίδιο γαμηστερό ριφ ακούγεται καθ’ όλη τη διάρκεια του κομματιού, τα ντραμς κεραυνοβολούν και δημιουργείται μια ελαφρώς drone ατμοσφαιρά που μυρίζει πόλεμο.
Στο εφιαλτικό Inerrant Infallible (Black Ships At Nineveh And Edom) των Current 93, πνίγεται ο ακροατής σε μια σάπια, μονολιθική ψαλμωδία και όλα βρωμάνε θάνατο.

Το πρώτο δεν το’χω ακούσει.

Conference of the Birds και Pilgrimage πελώριες δισκάρες.

Το God Is Good ένα χρόνο μετά μου ακούγεται σπουδαίο. Είναι ένα διαφορετικό/μεταβατικό βήμα. Λογικά το επόμενο θα γαμήσει το σύμπαν έτσι όπως πάει το πράμα.

Πολλά ακούστηκαν για τη φυγή του Χάκιους, αλλά τους είδα λάιβ 2 φορές με Άμος, και ενώ την πρώτη ήταν μάλλον μέτριοι, φέτος στο Αν που είχανε και τον Λίχενς μαζί μ’αρέσανε ΠΑΡΑ πολύ.

Μπαντάρα.

Όπως μπορεί να γίνει κατανοητό από το αρχικό ποστ, αγαπημένο μου άλμπουμ είναι το Pilgrimage, άλλα αύριο μπορεί να είναι το Variations On A Theme, όπως και πριν μερικούς μήνες, ας πούμε, ήταν το COTB.

Γενικά, είναι όντως υπερμπάντα, σχεδόν αψεγάδιαστη και έχουμε να περιμένουμε πολλά και γαμηστερά πράγματα ακόμη από δαύτους.

μονο το πρωτο εχω ακουσει προς το παρον. το on the mountain at dawn ειναι απιστευτο κομματι. μεχρι και στο repeat το εχω βαλει :lol:

[FONT=“Verdana”]Μπράβο Keyser και για το thread και για όσα έγραψες (αν και σε κάποια διαφωνώ λιγάκι)
Τα περιέγραψες πολύ όμορφα! =D>

Ιδιάζουσα περίπτωση οι Om.
Ε, πως να το κάνουμε μπάντα με μόνο μπάσο/τύμπανα (εντάξει και φωνή) δεν συναντάς συχνά.
Τους έμαθα με το “Pilgrimage”. Το παρελθόν του ζεύγους με τους Sleep το ήξερα (προσκυνάμε!), μα αυτό το άκουσμα ήταν πολύ διαφορετικό.
Ψαλμωδίες από Al, από τους πιο γαμάτους ήχους μπάσου που έχω ακούσει ποτέ, άψογο drumming Hakius (αχ αυτό το ντέφι…).
Μαγική, μεθυστική ατμόσφαιρα!
Νομίζω παραμένει το αγαπημένο μου album από Om (τελικά πολλές φορές δένεσαι πιο πολύ με το album που θα ακούσεις πρώτο από μία μπάντα).
Από κει και πέρα, πορώθηκα και σιγά-σιγά έχω ακούσει πια όλη τη δισκογραφία τους.

Το Conference Of The Birds είναι το έταιρο ΕΠΟC του συγκροτήματος που έχει ακόμη τον πρώιμο, μονολιθικό ήχο.
Το πρώτο, το Variations On A Theme είναι ακόμη πιο “ακατέργαστο”.
Επίσης το split-άκι με τους καψηματίες Six Organs Of Admittance περιέχει ένα τραγούδι, το “Bedouin’s Vigil”. Κλασσικό,τυπικό Om κομμάτι.

Το 7’’ single “Gebel Barkal” σήμανε την φυγή του Hakius και τον ερχομό του Emil Amos. Περιέχει δύο τραγούδια, το ομώνυμο στη μία πλευρά και το (Version) στην b-side, το οποίο είναι remix/επανεκτέλεση του προηγούμενου κομματιού.
Πρόκειται για εξαιρετικό τραγούδι και ειδικά η alternative εκδοχή του (Version) είναι ακόμη καλύτερη κατά τη γνώμη μου. Περισσότερο percussion και ένα φοβερό, ανατολίτικο κλείσιμο!

Τσεκάρετέ το : http://www.youtube.com/watch?v=0YDppK3hsmo

Το εφταράκι αυτό άνοιξε το δρόμο, σαν ένα απολαυστικό ορεκτικό, για τον τελευταίο δίσκο που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής, το “God Is Good”.
Ο πειραματισμός του συγκροτήματος (του Cisneros δηλαδή πια) διαρκής.
Εδώ με τον ερχομό του Amos ανεβαίνουν άλλο ένα level και προσθέτουν μεγαλύτερη ποικιλια στον ήχο τους. Έχουμε και τον Lichens με τα ένχορδά του να δημιουργεί ένα drone υπόβαθρο, έχουμε και φλάουτο…
Εξαιρετικός δίσκος και αυτός.
Η διαφορά των Hakius-Amos είναι εμφανής και είχε φέρει αναταραχή στους οπαδούς της μπάντας. Το drumming του πρώτου ήταν πιο πρωτόγωνο, λιτό & απέριττο, της φιλοσοφίας less is more. Ο Amos από την άλλη είναι πιο “κλασσικός” drummer. Με τα γεμίσματά του και όλα, έχει διαφορετικό ήχο στο ταμπούρο και είναι λίγο πιο cymbal-oriented ο ήχος του.
Πέρα από τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, το θέμα είναι ότι εξελίσσονται και δεν μένουν στάσιμοι !

Τι άραγε μας περιμένει στον επόμενο δίσκο τους…:-k

Lazarus…[/FONT]

Ωραία τα λες εσύ ο αποπάνω!

Από περιέργεια και μόνο, που διαφωνείς σε αυτά που έγραψα (απλά έχε υπ’ όψιν σου ότι, ως φανμπόης, όταν θέλω να υπερβάλλω, θα υπερβάλλω πολύ :p);

thanks για το σχόλιο…

Βασικά δεν διαφωνώ πουθενά έτσι το’πα…χι χι χι :stuck_out_tongue:

Όχι μωρέ απλά λίγο στο God Is Good που λες για τα Cremation Ghat ότι χάνουν λίγο σε δύναμη και νεύρο.
Μάλλον όμως δεν το λες με αρνητικό τρόπο…
Νομίζω πως είναι πολύ μεγάλος δίσκος και ίσως επειδή είναι φρέσκος ακόμη δεν έχουμε αντιληφθεί το μεγαλείο του!
Btw, όταν πρωτοδιάβασα αυτό που λες για τον “ινδιάνικο” ήχο σκάλωσα λίγο μιας και πήγε το μυαλό μου σε ινδιάνικο-native american και όχι στην Ινδία…:lol: #-o

Πάντως οι στίχοι που γράφει ο Al είναι εντελώς αλλού (όπως και ο ίδιος…).
Βέβαια αυτό ίσχυε και από τους Sleep και το Dopesmoker.
Αυτοί οι στίχοι είναι το απόλυτο συνοδευτικό για τη μουσική αυτή!
Μέσα στο ντουμάνι και τη ντάγκλα…

Πάντως δεν έχω καταλάβει ποια είναι η σχέση του Cisneros με τη θρησκεία και διαλέγει τέτοια θεματολογία…:-k

Ωχ ναι. Ινδικό ήχο εννοούσα. Σαφώς όχι ινδιάνικο #-o.

Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές όταν ακούω το God Is Good το ξεκινάω από την αρχή πριν ξεκινήσουν τα Cremation Ghat. Για κάποιο λόγο, ενώ δεν είναι άσχημα (εφόσον το μπάσο και σε αυτά προκαλεί ανατριχίλες), τα ψιλοβαριέμαι.

Απίστευτη μπάντα. Μου αρέσουν σχεδόν το ίδο με Sleep. Ψηφίζω τον πρώτο δίσκο γιατί γουστάρω με χίλια τη μονολιθικότητά του, μπληντιν άκου ασαπ, θα καυλώσεις. Όλοι οι δίσκοι τους είναι υπέροχοι, αλλά τον τελευταίο τον ακούω λιγότερο απ’ όλους είναι η αλήθεια. Ο Άμμος είναι ντραμακλα αλλά μάλλον δεν ταιριάζει τόσο.

Στο λαιβ το Φλεβάρη μας έκαψαν και τα μυαλά εκτός από τις κεφαλές, εύχομαι να έρθουν ξανά σύντομα.

:lol: Ωραία το έθεσες!

Περιπετειώδες live. Με τα προβλήματα με τα monitors, τον Amos να πίνει και να πέφτει από το σκαμπό εξαιτίας της “κοκκαλοσύνης” του (πάντως η απόδοσή του ήταν άψογη!), τα νοήματα του Cisneros προς τον (εξαφανισμένο) ηχολήπτη, το πέταγμα του μικροφώνου του κάτω, το κάψιμο της ασφάλειας του ενισχυτή του, την αντικατάστασή του με άλλον και την τσαντίλα του Al ο οποίος γύρισε όλα τα κουμπιά στο 11 … :lol:
Παρόλα αυτά ήταν ιστορική συναυλία! Ατμοσφαιρική και μαγική όσο λίγες.

Στο τέλος του live, με την ουρά στα σκέλια, πήγα και μίλησα λίγο στον Al (τσίμπησα και τζίφρα :D).
Απ’ότι μου είπε, δεν τον πολυ-πείραξαν όλα αυτά τα τεχνικά προβλήματα μιας και ο κόσμος ήταν πολύ ενεργός και ενθουσιώδης. Του άρεσε πολύ, το ευχαριστήθηκε (εμείς να δεις!) και υποσχέθηκε να ξανάρθει…

Το καροτόζουμο του Αμος ξέχασες να αναφέρεις!

…δε νομίζω να ήταν καροτόζουμο…8)

μπανταρα σιγουρα! το πιλγκριμειτζ ειναι επος:)

το είπε ο keyser.
BUMP

Αν και ο keyser στο εισαγωγικό ποστ τα λέει καλύτερα :Ρ

Keyser πολύ ωραία η περιγραφή σου!Μέχρι στιγμής πολύ θετικές εντυπώσεις από το Pilgrimage!Τελετουργικό!Θα τσεκάρω οπωσδήποτε και τα υπόλοιπά τους.
Η αλήθεια είναι πως ένας φίλος μου προσπαθούσε να με μυήσει στην μουσική τους αλλά για κάποιο λόγο δεν είχα κάτσει ποτέ να τους ακούσω προσεκτικά.Φέιλ?Ναι!#-o

Εντωμεταξύ, επειδή κι εγώ τώρα ανακάλυψα το θρεντ, είπα να ψηφίσω.
Και ψηφισα pilgrimage από κεκτημένη ταχύτητα, αλλά κρίμα να χχαθούν έτσι τα/o σπλιτακι(α)…

Om - [I][U]Rays of the sun/ To the shrinebuilder[/U][/I]
Current 93 - [I][U]Inerrant Infallible (Black Ships at Nineveh and Edom)[/U][/I]

sludge-o-trip-o-drone εφιάλτης, ειδικά το Current 93.

To άλλο σπλιτ δεν το έχω ακούσει ολόκληρο, αλλά η “πλευρά” των Om (το εξής ένα κομμάτι [I][U]Bedouin’s Vigil[/U][/I]) ήταν bonus track στη γιαπωνέζικη έκδοση του “Conference of the birds”, και κάπως έτσι είχα ψαχτεί και το είχα ακούσει. Τούτο εδώ είναι [I]βαρύ[/I].

Επειδή είμαι καλός άνθρωπος τα κομμάτια έχουν λινκς.

Δεν περίμενα να μου αρέσουν τόσο πολύ. Φανταστική ατμόσφαιρα. Έχω ακούσει πιο πολύ τα 2 πρώτα τους album τα οποία είναι το λιγότερο εξαιρετικά. Με αγαπημένο κομμάτι Kkapila’s theme. Το μπάσο σκοτώνει και η φωνή ταιριάζει όσο τίποτα άλλο. Ταξίδι για μένα.

Για νιώστε λίγο ---->>

[B]http://www.amoeba.com/live-shows/videos/om.html[/B]

Έχει το “Rays Of The Sun/To The Shrinebuilder” , το “At Giza” και συνέντευξη.

:papas:

^ :thumbup:

όσο για δίσκο πραγματικά δε μπορώ να ψηφίσω, όποτε τους ακούω, υπνωτίζομαι :p. Πάντως για κάποιο διάστημα είχα κολλήσει και με το God Is Good. Και το split με Current 93 ωραία φάση. Αυτό με Six Organs of Admittance δε το έχω ακούσει ακόμα.

Καταπληκτική μπάντα που ακούω εδώ και κάποιους μηνες, έχω ακούσει όλα τα άλμπουμ και μάλλον τείνω προς Pilgirmage και Conference of the birds.

Πάντως για να πω την αμαρτία μου, επειδη μάλλον δεν είμαι καθόλου σχετική με το συγκεκριμένο είδος μουσικής, την πρώτη φορά που άκουσα όλη τους τη δισκογραφία, κάποια τραγούδια μου φαίνονταν ίδια, στα ριφς, σε όλα :?

Με τον καιρό, και τα περισσότερα ακούσματα έστρωσε το πράγμα και ξεχώρισα κάποια.