Κινηματογραφικό βαριέμαι

αν και τα πάντα έχουν θρεντ εδώ μέσα, κάνω αυτό γιατί μια είδηση που έβαλα θάφτηκε, και αυτή εδω δεν ξέρω που να την βάλω.

απο το fb toυ Άκη Καπράνου

Η φάση έχει ως εξής: Ο κ. Μάνεσης, πρέσβης της Ελλάδος (όχι της Ελλάδας) στην Ελβετία, ξύπνησε μια μέρα και ανακάλυψε πως, στο OtherMovie Fest ταινιών μικρού μήκους στο Λουγκάνο, υπήρχε μια ξεχωριστή ρετροσπεκτίβα για το ελληνόφωνο σινεμά που συμπεριελάμβανε επτά ταινίες. Την ίδια στιγμή όμως υπήρχε και εκπροσώπηση της FYROM με το όνομα "Μακεδονία". Έτσι, ζήτησε από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ την απόσυρση των ταινιών, και εκείνοι (άλλο πάλι και τούτο, αλλά οκ, και γιατί να μπλέξουν περισσότερο;) τον άκουσαν.

Είμαι βέβαιος πως ο κ. Μάνεσης δεν είχε λάβει κάποια εντολή από τον Πρωθυπουργό ή τον δικό μας Υπουργό Πολιτισμού. Γιατί, δεν μπορεί, κάποιος θα του έλεγε πως, και στις Κάννες να πήγαινε, και στο Βερολίνο ή στη Βενετία ακόμα, “Μακεδονία” θα ανακάλυπτε κι εκεί. Σημειώστε και το εξής: Καμία εκ των επτά ταινιών δε γυρίστηκε με κρατική επιχορήγηση (όχι πως θα έκανε τη διαφορά αυτό, αλλά λέμε).

Το ευχάριστο είναι πως οι σκηνοθέτες εκφράστηκαν άμεσα - όσο μπορούσαν δηλαδή, μιας και όλα αυτά συνέβησαν την τελευταία στιγμή, δίχως να ερωτηθεί κανείς παραγωγός ή σκηνοθέτης των επτά ταινιών. Αλλά και τι μ’ αυτό; Στο φινάλε, ο μόνος χαμένος είναι η Ελλάδα. Από το δε Κέντρο, τσιμουδιά - μέχρι τώρα. Νομικά μιλώντας πάντως, μονάχα οι παραγωγοί των ταινιών έχουν δικαίωμα στη προβολή ή μη προβολή των ταινιών τους.

Ακόμη και το Ιράν έχει προσπαθήσει να απαγορεύσει την παρουσίαση κάποιων φιλμ στο εξωτερικό, και δεν τα χει καταφέρει!

*ο κύριος δεν είναι η πρώτη φορά που “ακούγεται”.
**οι ελληνικές ταινίες αποσύρθηκαν.
αστείοι για ακόμη μια φορά.


Πρώτα και κύρια: Άκης = αγάπη. Έχω την τύχη να τον γνωρίζω προσωπικά και πάντα έχει προβληματισμούς σχετικά με τον κοινωνικό/πολιτικό χώρο του κινηματογράφου. Για το περιστατικό που περιγράφει, τώρα, τι να πεις; Τέτοια σκηνικά φέρνουν στο μυαλό το ντροπιαστικό “κατέβασμα” από τις αίθουσες του 1922 του Κούνδουρου περίπου μια βδομάδα μετά την πρεμιέρα της -ο Αντρίκος προσπαθούσε να έρθει σε συμφωνίες με την Τουρκία παράλληλα, οπότε έπαιξε ρόλο και αυτό- και επανερχόμαστε στο ζήτημα της φίμωσης της Τέχνης. Ντροπιάζει όχι την Ελλάδα, μα το θεσμό σε σύνολο. Και φαντάσου πως έχουμε για αντιπαράδειγμα το Ιράν, μια χώρα που έβαλε τον Τζαφάρ Παναχί φυλακή επειδή με τις ταινίες του κριτίκαρε το σύστημα και από την οποίο ο Φαραντί την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια (και έβγαλε το κάπως απογοητευτικό Παρελθόν) προκειμένου να αποφύγει κάποιες κυρώσεις. Ε ντάξει. Οικτρό.
Τον Μπαρμπή μου τον έμαθες εσύ, αλλά ρισπέκτ για το έργο του. Όταν ένας άνθρωπος προσπαθεί να κάνει λιανά τα πιο δύσκολα, χωρίς να καταφεύγει σε ελιτισμούς έναντι του κοινού στο οποίο απευθύνεται, είναι πάντα λυπηρό να φεύγει. Οφείλει να βρεθεί ο διάδοχός του και γενικά οι διάδοχοι της συγκεκριμένης γενιάς.

Το θρεντ τώρα αυτούσιο, θα γούσταρα πολύ να βγει κάπως σαν “Μουσικές Μπουρδολογίες” και να συζητιώνται τα εδώ άσχετα κινηματογραφικά αντί να περιμένουμε το “Τί DVD…” για να θυμηθούμε κάτι και να το συζητάμε στο άσχετο.

ευθύνη φέρει και το φεστιβάλ πάντως. πολύ εύκολα δέχθηκε να μην παιχτούν οι ταινίες.εκτός αν ο …πρέσβης απείλησε με κυρώσεις(δεν μπορώ να φανταστώ τι κυρώσεις μπορεί να επιβάλει μια χωρά σε ενα φεστιβάλ κινηματογράφου). “έλλειπε σημαντική εξουσιοδότηση από την Ελλάδα” λένε. που σημαίνει οτι οχι απλά έστειλε μια επιστολή όπως λένε, αλλά έκανε και επιπλέον κινήσεις . αλλά πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ ποιες ήταν αυτές. (εκτός αμα ειναι μια φθηνή κάλυψη της ανοχής τους μπροστά στην βλακεία του πρέσβη)

οπότε σε κάτι μεγάλα φεστιβάλ που πάμε και το κάνουμε θέμα για 5 χρόνια στην κάθε ταινία(και 10 αμα πάρει διάκριση), θα πάψουμε να στέλνουμε ταινίες ε? γιατί και εκεί μακεδονια λέγονται…:roll:

*μια που το ειχα βάλει
.
το Ελληνικο Κέντρο Κινηματογράφου ξεβρακώνει τον κύριο πρέσβη μας, μας κακομαθαίνετε, που ειχε δηλώσει οτι ΜΑΖΙ με το εκκ αποφάσισε την απόσυρση των ταινιών. και μαλάκας, και ψεύτης.
βέβαια και το εκκ πολύ ντεμι απάντηση…

Σχετικά με το θέμα της απόσυρσης των ελληνικών ταινιών από το Φεστιβάλ Other Movie στο Λουγκάνο της Ελβετίας

Σχετικά με την απόσυρση των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους από το Φεστιβάλ Other Movie στο Λουγκάνο της Ελβετίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε από 20 έως 27 Οκτωβρίου 2014, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) δηλώνει τα εξής:

Το πρόγραμμα που οργανώθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ δεν αποτέλεσε συνδιοργάνωση μεταξύ του εν λόγω Φεστιβάλ και του Ε.Κ.Κ., το οποίο σημαίνει ότι το Ε.Κ.Κ. δεν συναποφάσισε για τις ταινίες προς προβολή, δεν ενεπλάκη στην αποστολή των υλικών προβολής, στην αποστολή της σχετικής εξουσιοδότησης προβολής τους, ούτε στους όρους προβολής τους. Οι διοργανωτές απευθύνθηκαν στους σκηνοθέτες και στους παραγωγούς.

Η επικοινωνία του Φορέα ήταν καθαρά προωθητική και αφορούσε ακόμη και σε ταινίες στις οποίες το Ε.Κ.Κ. δεν έχει καθόλου δικαιώματα. Η απόσυρση των ταινιών μικρού μήκους εν μέσω του Φεστιβάλ, είναι αποτέλεσμα της επικοινωνίας μεταξύ του Πρέσβη της Ελλάδας στην Ελβετία κ. Χαράλαμπου Μάνεση και του υπευθύνου του Φεστιβάλ Οther Μovie στο Λουγκάνο κ. Drago Stevanovic.

Το Ε.Κ.Κ. ως Δημόσιος Οργανισμός που προωθεί την ελληνική κινηματογραφία, έχει πολύ συγκεκριμένες αρμοδιότητες και δεν έχει τη δικαιοδοσία να παρέμβει σε αποφάσεις που αφορούν στην εξωτερική πολιτική της χώρας. Το Ε.Κ.Κ. βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με το Υπουργείο Εξωτερικών, έτσι ώστε στο μέλλον να βρεθεί μία λύση στο πρόβλημα, το οποίο αποβαίνει εις βάρος των ελληνικών ταινιών.

Είδε κανένας την ελληνική ταινία “Πρόμαχος” που προβλήθηκε στο φεστιβαλ Θεσσαλονίκης αυτές τις μέρες;

Για όσους δεν την ξέρουν έχει να κάνει με την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Πρόκειται για ταινία μυθοπλασίας όμως και όχι ντοκιμαντέρ. Η υπόθεση έχει να κάνει με 2 δικηγόρους που κάνουν μήνυση στο βρετανικό μουσείο κατηγορώντας τους για κλοπή των αρχαιοτήτων αλλά και πλαστογράφηση εγγράφων.

Διάβασα σήμερα μια κριτική της ταινίας που ήταν αρνητικότατη αλλά το πήγαινε ακόμα πιο μακριά θεωρώντας την προσβλητική αφού παρουσιάζει τους Βρετανούς σχεδόν ως ναζί.

http://flix.gr/news/thessaloniki-2014-promakhos.html

Από τα λίγα που έμαθα η ταινία πρέπει να είχε και μια κυβερνητική εύνοια και μάλλον έγινε με αποκλειστικό σκοπό την πολιτική πίεση στους Βρετανούς. Ωστόσο επειδή δεν έχω δει την ταινία όποιος έτυχε να την δει στο φεστιβαλ ας πει δύο λόγια αν θέλει. Όχι τίποτα άλλο αλλά είμαι περίεργος να δω αν αρχίσαμε να δημιουργούμε προπαγανδιστικές ταινίες με παραγγελία για να κάνουμε εξωτερική πολιτική.

ε αν αναλογιστουμε λιγο την ιστορια της αποκιοκρατικης βρετανικης αυτοκρατοριας δε το λες και σουπερ υπερβολη

και τους κάναμε τα 3 , 2(15 χρονιά είχα να την πω την φράση). κάνοντας μια κακή ταινία πως θα πιέσει την βρετανια στο θέμα των μαρμάρων ? θα ξεσηκώσει τον πλανήτη να πιέσουν να γυρίσουν, για να μη ξαναβγεί τέτοια ταινία?! :lol:

*είχαμε το hollywood που εχει ξεχάσει την τέχνη του να κάνεις ενα cover , έρχεται και ο ελληνας να το αποτελειώσει το θέμα.

Fantasies have to be unrealistic because the moment, the second that you get what you seek, you don’t, you can’t want it anymore. In order to continue to exist, desire must have its objects perpetually absent. It’s not the “it” that you want, it’s the fantasy of “it.” So, desire supports crazy fantasies. This is what Pascal means when he says that we are only truly happy when daydreaming about future happiness. Or why we say the hunt is sweeter than the kill. Or be careful what you wish for. Not because you’ll get it, but because you’re doomed not to want it once you do. So the lesson of Lacan is, living by your wants will never make you happy. What it means to be fully human is to strive to live by ideas and ideals and not to measure your life by what you’ve attained in terms of your desires but those small moments of integrity, compassion, rationality, even self-sacrifice. Because in the end, the only way that we can measure the significance of our own lives is by valuing the lives of others.

[B]The Life of David Gale[/B]

*άσχετα που δεν ειναι καμιά ταινιαρα(τελικά)

γελάω ε!

http://www.imdb.com/title/tt0088258/ :!:

Η Sony τελικά δεν θα βγάλει στις αίθουσες των ΗΠΑ την ταινία “The interview” (κωμωδία του Seth Rogen που δείχνει την δολοφονία του ηγέτη της Β.Κορέας) μετά από online απειλές για αντίποινα από πλευράς Β.Κορέας και επιθέσεις στους κινηματογράφους των ΗΠΑ όπου θα προβάλετε η ταινία. Μάλιστα ήταν η αρχική άρνηση των μεγάλων κινηματογράφων στις ΗΠΑ να μην προβάλουν την ταινία για λόγους ασφαλείας που εν τέλη οδήγησε στην απόφαση της Sony. Την ίδια στιγμή το FBI επιβεβαίωσε πως πίσω από το χακάρισμα της Sony τις τελευταίες μέρες με τα mail και τις ταινίες που διέρρευσαν παντού ήταν όντως η Β.Κορέα.

Δεν θυμάμαι ανάλογο περιστατικό όπου μια ταινία να έχει προκαλέσει τόσο μεγάλο επεισόδιο μεταξύ 2 χωρών. Μου φαίνεται κάπως απίστευτο.

…έχουν γίνει μαστ για αυτές τις μέρες ταινίες σαν το Home Alone I II III, Love Actually…κ.ο.κ.
…εγώ βάζω και το Labyrinth με τον David Bowie

:):!:

πριν ο μακ κουιν το ρίξει σε ακαδημαϊκές παπαριές

[B]

The scene where Brandon hears his sister sing in the restaurant was shot in real time. James Badge Dale and Michael Fassbender had never heard Carey Mulligan sing before so their reactions were real. The scene was shot at 3 a.m with cameras focused on all 3 performers at the same time.
[/B]

[B]Carey Mulligan singing New York, New York in Shame[/B]

Η λογοκρισία στον κινηματογράφο έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο ανησυχητική τελευταία η απλά μου φαίνεται;

http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/cinema/h-rwsia-den-xarhke-katholoy-me-thn-oskarikh-ypopshfiothta-toy-leviathan-toy-antrei-zviagkintsef.3255451.html

Το ρωσικό Leviathan θα βγει λογοκριμένο στην Ρωσία. Μετά μάλιστα την χρυσή σφαίρα που κέρδισε και την οσκαρική υποψηφιότητα, με αποτέλεσμα την άνοδο της δημοτικότητας της φυσικά, οι αρχές στην Ρωσία (κυβερνητικές και θρησκευτικές) καλούν τον κόσμο να την αγνοήσει εντελώς χαρακτηρίζοντας την αντι-ρωσική.

η ρωσια μας φταίει. χθες βράδυ το σταρ έκανε χειρότερα με το killer joe.
οτι κάνει όταν παίζει το τελευταίο ραμπο

Έκοψαν πάλι σκηνές;

ναι. και οι 2 ταινίες έχουν παιχτεί οσο πιο σοφτ γίνεται. το ραμπο το είχα δει δεύτερη φορά στο σταρ, και αναρωτιόμουν αν τις είχα φανταστεί τις σκηνές που θυμόμουν.

…το ραδιοτηλεοπτικό τά’χεικαταστρέψει όλα[-X

:):!:

γαμω τις αιωνιες λιακαδες και τον θεο τον ιδιο

Και μετά το Leviathan στην αρένα μπήκε και η Πολωνία που αντιδρά για την Ida.

http://www.cinemag.gr/article.asp?catid=10167&subid=2&pubid=129961001

Αντι-Πολωνική η ταινία λοιπόν για αρκετούς.

Και φυσικά την ίδια στιγμή τα οσκαρ ετοιμάζονται να βραβεύσουν τον Sniper του Cooper.

Πολλά ναρκωτικά τελευταία.

Βλέποντας για μια ακόμα φορά το Bladerunner χθες σκεφτόμουνα πως το άλλοτε ζοφερό, άλλοτε απλά εντυπωσιακό μέλλον των αγαπημένων μας sci-fi ταινιών μας πρόφτασε επιτέλους. Στο 2019 εξελίσσετε το Bladerunner με τα ιπτάμενα αυτοκίνητα του και τα εξελιγμένα ανδροειδή, στο 2015 ταξιδεύει ο Marty Mcfly στο Back to the Future με τα εξελιγμένα nike (που ακόμα τα περιμένω :p). Είναι λίγο παράξενο πλέον να βλέπεις αυτές τις ημερομηνίες να εμφανίζονται κάποια στιγμή μέσα στις ταινίες. Και άντε για εμάς οκ, αλλά ένας πιτσιρικάς που θα τις δει σήμερα δύσκολα θα μπορέσει να ονειρευτεί και να αφήσει την φαντασία του ελεύθερη κάνοντας τις αναπόφευκτες συγκρίσεις. Αναρωτιέμαι αν θα καταφέρουν να κρατηθούν ως old time classic για πολύ καιρό ακόμα.

Για το Alien έχουμε… μέλλον :stuck_out_tongue: