Ναι , πρέπει
Δεν χρειαζομαι αντεπιχειρημα για τις ταινιες του Nolan. Ειναι ολες critically acclaimed. Και απο κριτικους και απο κοινο. Καταλαβαινω οτι ειναι κουλ το να πας κοντρα με ΟΛΑ, αλλα το οτι ειναι κουλ, δεν σημαινει οτι ειναι και σωστο.
Τις εχω γκουγκλαρει τις λεξεις και ξερω τι σημαινουν. Παραμενουν εφευρεσεις δηθεν γνωστικων στις περισσοτερες περιπτωσεις.
Το Interstellar ειτε σου αρεσει ειτε οχι ειναι μια απο τις καλυτερες 5 science fiction ταινιες της δεκαετιας που ληγει σε 2 βδομαδες.
Η αναφορα σου στον Ανακιν και την αμμο ειναι ενδεικτικη των επιχειρηματων σου.
Μου φαινεται απιστευτα διασκεδαστικο να γειωνονται αριστουργηματα οπως το Inception ή το Interstellar ετσι για τον αντιλογο. Ναι ρε παιδια, ας προτεινουμε κανεναν σεναριογραφο στον Νολαν, δεν ηταν καλο το σεναριο του Inception :") Απλα ετυχε να παραμιλαει ολος ο κοσμος που το ειδε, και η ταινια να αποτελει σημειο αναφορας στον κινηματογραφο για χρονια. Τυχαια ειναι αυτα. Αυτοι οι πληβειοι ειναι θυματα του marketing σιγουρα. Δεν πανε να κανουν κανενα μαθημα σεναριου τα προβατα. Πραγματικα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ πραγματα μερικες φορες σε αυτο το φορουμ. Και ολα αυτα μονο και μονο επειδη τολμησε να γνωρισει την αποθεωση, οποτε πρεπει πλεον να τον αποσυνθεσουμε και να τον βγαλουμε αχρηστο σχεδον.
Τρομερη επιχειρηματολογια, ολοκληρη βασισμενη σε γνωμες τριτων (κριτικων, κοινου, whatever) ή υποκειμενικες γενικοτητες για «εφευρεσεις δηθεν γνωστικων» (ποσο κομπλεξ πια) οπως πχ το exposition που ειναι ξεκαθαρη η ετυμολογια του και -για καποιον ενηλικα- η εγκληματικα εντονη χρηση του στις ταινιες του Νολαν (ολοκληρος χαρακτηρας υπηρχε στο Inception με κυριο σκοπο να αποτελει το exposition tool του θεατη )
Κανεις δε βγαζει τον Νολαν αχρηστο btw ουτε παει κοντρα σε κατι (οσο μπορω να επιχειρηματολογησω οτι το TDKR ειναι ενα φιλελευθερο αντιλαικο σκουπιδι της αριστοκρατιας, αλλο τοσο να εκθιασω το Μεμεντο στο συνολο του ή το Dunkirk στο τεχνικο του κομματι), αλλα λογικο η αντιμετωπιση οποιασδηποτε κριτικης σε βαρος του απο προσωπολατρες να εξισωνεται στα ακρα
Keep up the good work
Ισχύει
συγγνωμη, δεν ειναι γενικως αναγνωρισμενο πως το ιντερστελλαρ ειναι εξαιρετικα divisive σαν ταινια, τι σκατα λετε;
Καμια προσωπολατρεια, απλα ο τυπος ειναι ο καλυτερος σκηνοθετης εκει εξω, τι να γινει τωρα.
Το ρεζουμε ειναι απλα εντυπωσιακο, και οι ταινιες του γενικοτερα απο εξαιρετικες εως αριστουργηματα, τωρα οκ νταξει αμα εχει ΕΞΠΟΖΙΣΙΟΝ και ειναι και αρνητικο αυτο μαλιστα ντε φακτο, οκ τι να πω εγω πια… μπροστα στον Λουπιν τον υπερθεατη που θα εφτιαχνε καλυτερες ταινιες απο το 99% των σκηνοθετων εκει εξω?
Κακή επιχειρηματολογία εκατέρωθεν αλλά το ότι το Interstellar είναι divisive από εδώ το μαθαίνω
Μπορεί και να είναι τι να πω …
εγώ το βρίσκω αριστουργηματικό . Δεν είναι μόνο το σενάριο λόγος για να σου αρέσει μια ταινία. Δεν έχει κάνα φοβερό σενάριο αλλά σε όλα τα υπόλοιπα είναι κορυφή που είχαμε να δούμε τέτοιου επιπέδου απ’ το space Odyssey . Που επίσης σιγά το σενάριο αλλά that’s just me
Ενταξει εδω μεσα μαθαινουμε οτι ο Νολαν εχει να βγαλει καλη ταινια 9 χρονια :")
Επισης οτι το Ινσεψιον οριακα βλεπεται.
Και οτι το Ιντερστελλαρ ειναι μαλακια.
Α ρε αθανατο ροκιν τζη αρ.
Επιχειρηματα που σπανε κοκκαλα οχι αστεια κ εμπεριστατωμενες γνωμες οχι μλκιες
Δεν ειπε κανεις τιποτα απο τα παραπανω btw αλλα Οκ ή ασπρο ή μαυρο, makes sense
τι να σας πω, στους κυκλους μου (τους ιντερνετικους - ποντκαστς κλπ)* ειναι ξεκαθαρα love/hate ταινια.
προσωπικα δε μου ειπε και πολλα, αλλωστε το μονο που εχει σημασια ειναι πως ο καλυτερος σκηνοθετης εκει εξω αυτη τη στιγμη ειναι ο Βιλνεβ, so
*που ξεκαθαρα μπορει να ειναι αποτελεσμα echo chamber
Aυτό που καταγράφετε πάντως σαν μειονέκτημα ίσως είναι αυτό που θαυμάζω προσωπικά στο Νolan περισσότερο είναι ότι παίζει με πρωτότυπα σενάρια κατά βάση. Αυτό θέλει φοβερή μελέτη και τρομερή αφοσίωση στην εκτέλεση. Ίσως η εμμονή βέβαια στην ιδέα και το κόνσεπτ είναι που τον κάνει τόσο by the book ή “ψυχρό” σε άλλες εκφάνσεις μιας ταινίας. Δεν μπορεί πιθανώς (ή δεν τον νοιάζει) να κάνει focus σε όλα. Θα συμφωνήσω εν τέλει ότι character based dramas όπως το Prestige ή Memento ίσως λειτουργούσαν στα περισσότερα επίπεδα πιο ολοκληρωμένα σαν ταινίες. Τα concepts ναι, γινονται όλο και πιο ματαιόδοξα και πομπώδη (και όπως είπα είναι πρωτότυπα αρα hats off to that) αλλά τα υπόλοιπα στοιχεία μιας ταινίας ίσως μένουν λίγο πίσω. Ο Fincher από την άλλη π.χ στον αντίποδα παίρνει ξανασταμένα φαγητά, μη-πρωτότυπο υλικό, πολλές φορες και αρκετά “φτωχό” σαν βάση και το απογειώνει -άλλη προσέγγιση. Σημαντικός δημιουργός ο Nolan σίγουρα, αλλά ναι αυτή η κλιμάκωση του budget και των περίπλοκων concept κάποια στιγμή ίσως χρειαστεί μια επανεκκίνηση. Αναμένουμε!
@QuintomScenario: Παντοντινή απορία μου το γιατί ξεκινάς πάντα εμπρηστικός/εριστικός με κάτι και ακολουθούν όλα αυτά τα αναμενόμενα έντονα posts με χρήστες που απλά διαφωνείς; Σόρρυ που πετάγομαι, καλόπιστα αναρωτιέμαι. Έχει γινει κατα κόρον στα κινηματογραφικά και μάλλον κουράζει.
Δε διαφωνω σε τιποτα για τον Νολαν, ολα τα βλεπω σινεμα κ εννοειται κ Τενετ σινεμα γτ το αξιζουν σε ενα βαθμο. Κ εχω γραψει κ εδω μεσα το in nolan we trust αμετρητες φορες.
Στο κομματι του καθαρα ψυχαγωγικου χολυγουντιανου υπερθεαματος που εχει επιλεξει να ακολουθησει, ειναι ενα σκαλι πανω απο τους περισσοτερους επειδη at least προσπαθει να φτιαχνει πιο πρωτοτυπες ιστοριες ή τουλαχιστον πιο πρωτοτυπα δοσμενες (Dunkirk πχ) και τα τεχνικα του skills ειναι σε αρκετα καλο επιπεδο (στο Dunkirk πχ, μια μετρια πολεμικη ταινια την εκανε elevate 2 σκαλες επειδη σκηνοθετικα αγγιξε τα ορια του)… σιγουρα δημιουργος παρα απλως σκηνοθετης, αλλα οταν βλεπω το μεμεντο ή το πρεστιζ ή το ινσομνια κ μετα το ινσεψιον ή το ιντερστελαρ κ το ντανκερκ, δεν μπορω να μην παρατηρησω την αλλαγη υφους απο τις πιο ανθρωπινες ιστοριες σε ενα περίτεχνο σετινγκ σε λιγοτερο ανθρωπινες ιστοριες που υπαρχουν για να κουβαλησουν μια φαινομενικα πιο περιτεχνη ιδεα. Η οποια ιδεα μοιαζει πιο πολυ αυτοσκοπος παρα κατι φυσικο στην πλοκη.
Εχει μπει σε μια μανιερα που δεν με τραβαει σα θεατη οσο καποιες αλλες του ταινιες. Σιγουρα ρολο παιζει κ η πεζοτητα της εποχης που ισως τον ωθει στο να κανει pitch μονο την ιδεα κ το κεντρικο concept κ μετα να τικαρει κουτακια χαρακτηρων-καρικατουρων χωρις πραγματικο συναισθημα αλλα το αυτο παραμενει οτι οι ταινιες του φαινεται να συνεχιζουν αυτο το μοτιβο.
Το exposition κομματι οπως το χρησιμοποιει ο Νολαν με κουραζει πια πολυ κ δεν θεωρω καλο για το σεναριο μιας ταινιας οτι ο Νολαν πρεπει να βαζει 2 κ 3 χαρακτηρες στη ταινια αποκλειστικα για να μιλανε ακαταπαυστα και να σου εξηγουν την πλοκη ή οτι οτιδηποτε θες να δειξεις θα πρεπει να το κουρασεις στην επεξηγηση πρωτα με τοση επιμονη.
Αν δεν θες να εμπιστευθεις και λιγο τον θεατη για να «καταλαβει» τη ταινια σου, χανεις μεγαλο μερος του interaction μεταξυ θεατη-ταινιας κ ετσι κ λιγο τον ιδιο τον θεατη. Καταλαβαινω οτι απευθυνεται σε ευρη κοινο μουλτιπλεξ που το στουντιο θεωρει πχ οτι «μεχρι εκει φτανει» αλλα εισαι ο γαμημενος Νολαν, μην πας με τα νερα του κοινου των village ή της Warner.
Αν μου το μασας συνεχεια για να το φαω, ναι καλο ειναι αλλα μασημενο. Στο Dunkirk το εκοψε αυτο κ για αυτο το λογο η ταινια ηταν τοσο intense και αγωνιωδης, παροτι επισης δν ειχε καποιο σοβαρο drama ή χαρακτηρες.
Στο tenet βλεπω παλι το Ινσεψιον, μια καλη ιδεα, μπολικο overexposition κ πιθανοτατα χαρακτηρες που θα εξυηρετουν αυτη την ιδεα κ οχι αυτη αυτους.
Βλεπαμε Ινσεψιον τις προαλλες νετφλιξ κ οκ ειχα να το δω χρονια, στα 3/5 της ταινιας ειναι 2-3 ατομα που απλα εξηγουν κ εξηγουν κ εξηγουν τι κανουν σε ολη τη διαρκεια της ταινιας ενω στο υπολοιπο καπου υπαρχει μια πιο προσωπικη ιστορια που ερχεται σαν ενεση κανονικοτητας σε ενα ατελειωτο exposition καποιου npc . Ωραιο πακετο η κεντρικη ιδεα μαζι μ μουσικη κ σκηνοθεσια ανα σημεια (σκηνες δρασης γνκ σωμα μ
σωμα παραμενει μετριοτατος σκηνοθετης, δες τα χιονια πχ που ειναι απλα random κασκαντερς που κανουν τουμπες) + ερμηνειες αλλα ολο αυτο καπου κουραζει στη πορεια.
Καλος χρυσος κ σιγουρα σεβαστη η συνεισφορα του στο συγχρονο ψυχαγωγικο χολυγουντ αλλα στιγμη θα ηθελα να ξεκολλησει απο αυτη τη μανιερα κ να εξελιχθει λιγο καλυτερα γτ εχει δειξει οτι κ μπορει κ το εκανε κ πολυ καλα…
“Παντα” is a strong word. Τις περισσοτερες φορες δεν ξεκιναω εγω τον εμπρησμο, οπως λες. Αλλα καλη καρδια να χουμε. Ειπαμε, με διασκεδαζει το γεγονος πως ειδικα σε κινηματογραφικα θεματα εχουμε γεμισει διδασκαλους εδω μεσα, οποτε απλα σπαω την πλακα μου με αυτο. Δε νομιζω πως ο τροπος μου ειναι ιδιαιτερα εριστικος, τουλαχιστον οχι σε σχεση με αλλων. Απο την αλλη βεβαια, ισως ειναι επειδη εχω φαει πολυ εξποζισιον στην μαπα και πλεον δεν μπορω να το αναγνωρισω.
ΟΚ ρε παιδια γνωμες, μου ελεγε προχτες η αλλη στην δουλεια οτι την κουρασε ο Νονος και κοιμηθηκε γιατι ειχε πολλους χαρακτηρες και χαθηκε. Υπο αυτο το πρισμα μπορω να δεχτω οτι ισως και να υπαρχουν ανθρωποι που δεν θεωρουν το Inception αριστουργημα, τι να κανουμε.
Επισης το Interstellar ειναι divisive μονο για αυτους που διαβασανε 5 tweets του NdGT και την ειδανε αστροφυσικοι, αλλα ας μην το ανοιξω.
Το Dunkirk ειναι επισης απλα αψεγαδιαστο για αυτο που ειναι.
Επισης να πω κατι εδω. Τα Rotten Tomatoes και τα imdb δεν ειναι ενδεικτικα της ποιοτητας μιας ταινιας αλλα ειναι σαφως ενδεικτικα της αποδοχης της. Δεν μπορεις να λες “α η ταδε καινια δεν αρεσε σε κανεναν” και να εχει 91% στο RT για παραδειγμα (true story σε κουβεντα που ειχα me φιλο που ισχυριζοταν οτι το TLJ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ), οποτε οταν λες “η ταδε ταινια ειναι μετρια και ο Νολαν το εχει χασει” και ο Κουντομ σου απανταει με το imdb rating της, ειναι σωστη χρηση του εργαλειου. Πες η ταινια ειναι αριστουργημα αλλα εχω κακο γουστο και δεν μου αρεσε, αυτο ειναι πιο ακριβες
Κ εγω ξερω κοσμο που το twilight διαμορφωσε την εφηβικη του περιοδο κ το θεωρει τοπ, υπο αυτο το πρισμα μπορω να δεχτω οτι υπαρχουν ανθρωποι που θεωρουν το Inception αριστουργημα, τι να κανουμε
Επισης κ παλι αδυνατω να καταλαβω πως καποια site με ποσοστα αποδοχης μιας ταινιας απο το κοινο ειναι η «σωστη» ανταπαντηση οταν γινετε μια κουβεντα για τα βασικα χαρακτηριστικα και την ουσια μιας ταινιας κ οχι για τη δημοφιλια της αλλα οκ, πασο
Το dunkirk κ εγω συμφωνω οτι για αυτο που ηθελε να ειναι, ηταν πολυ καλο κ ισως η καλυτερη του εδω κ μια δεκαετια…
Το TLJ εχει 43% στο Rotten Tomatoes στο audience score. Δεν ειναι τοσο τρελο να σου πει καποιος οτι “δεν αρεσε σε κανεναν”, αν και αρεσε οντως σε καποιο κοσμο. Οχι ομως στην πλειοψηφια. Το 91% ειναι το critic score, δηλαδη αυτο που βασιστηκε σε αποψεις περιπου 200 τυπων που βλεπουν 1000 ταινιες τον χρονο και με το που ειδαν ωραια χρωματα και καλο σχετικα cinematography εδωσαν το thumbs up.
Κατα τα αλλα συμφωνω με ολα τα αλλα που λες. Και προφανως αυτο ηταν το argument μου για τις ταινιες του Nolan. Απο κει και περα ο καθενας μπορει να μην γουσταρει και να γουσταρει οτι θελει, απλα το να λεει πως ο Nolan δεν εχει κανει κατι αξιολογο απο το Ινσεψιον μεχρι σημερα ειναι τουλαχιστον αστειο.
Δεν μιλησα για πλειοψηφια, η κουβεντα που ειχα με τον φιλο μου ηταν οτι “δεν ηξερα οτι υπαρχουν ανθρωποι που τους αρεσε”.
Btw για εμενα προσωπικα το critic score μετραει απειρως περισσοτερο απο το audience score ειδικα οταν μιλαμε για την καλλιτεχνικη αξια μιας ταινιας και οχι για το ποσο χαιδευει τα αυτια του fandom, αλλα ας μην μπουμε σε αυτην την κουβεντα εδω, εχω τους λογους μου που εχω στο μιουτ το θρεντ του Star Wars
Ο καθενας οπως νομιζει. Ειδικα στο Rotten Tomatoes εμπιστευομαι σχεδον παντοτε περισσοτερο το audience score, και οχι μονο για Star Wars ταινιες.
Αυτα περι χαιδεματος αυτιων του fandom ειναι ομορφες ανακαλυψεις, αλλα η πραγματικοτητα παραμενει πως το Last Jedi ως μεσαιο μερος μιας τριλογιας και 8ο μερος μιας σειρας 9 ταινιων, ειναι ελαχιστα ανωτερο απο ολοκληρωτικο σκουπιδι. Μπορει να εχει ωραια φωτογραφια (highly debatable) ή να παιρνει ρισκα (απο ποτε ενα ρισκο ειναι σωνει και καλα θετικο, ποσο μαλλον οταν δεν πετυχαινει?), αλλα οσον αφορα το storytelling, το characterization και το σεναριο, η ταινια ειναι κακη.
Εσυ μπορεις να βρισκεις καλλιτεχνικη αξια στο Last Jedi αν θελεις φυσικα, ποιος ειμαι εγω να σου αλλαξω την αποψη? Οι αποψεις 100 ελιτιστων ενος κλειστου κυκλωματος μετρανε περισσοτερο απο τις 100000 ψηφους θεατων ισως για σενα.
Η αληθεια ειναι οτι δεν ξερω κανεναν IRL που του αρεσει η ταινια btw. Φανταζομαι θα αρεσει σε καποιους, απλα δεν ξερω που μπορει να ειναι αυτοι οι καποιοι, μονο στο τουητερ τους βλεπω.