Ναι μια χαρά είναι το μετρό, που 6 ώρα το απόγευμα είναι ήδη γεμάτο από την αφετηρία στην Πλακεντίας.
αν δεν επιβαρυνεται απο τον κοσμο που θα πηγαινε με τον ησαπ θα ταν πολυ καλυτερα παντως…απο μαρουσι και πανω ολος ο κοσμος [που ξερω ] με προαστιακο και μπλε γραμμη παει κεντρο…
γιατι να περιμενει 20 λεπτα τον ησαπ που θα κανει παλι σταση στην ειρηνη?
και το πρωι το ιδιο
ειμαστε πολλοι δεν χωραμε πια λεμε:lightsabre:!!!
Αν όσοι δεν πληρώνουν εισιτήριο δεν έμπαιναν, μπορεί να χωρούσαμε.
Αν όσοι τώρα μπαίνουν χωρίς εισιτήριο άρχιζαν να πληρώνουν, μπορεί να γινόταν πιο αποδοτική η γραμμή και να πραγματοποιούνταν πιο συχνά τα δρομολόγια.
Αλλά, όχι. Εμείς έχουμε το σύμπλεγμα του Ρομπέν των Δασών και πρέπει να «μοιραζόμαστε» τα εισιτήρια. Να λοιπόν που όλα πληρώνονται και θα τα πληρώσουμε σαν να φταίμε όλοι, όπως πάντα.
Χρησιμοποιείς μέσα μαζικής μεταφοράς?
Αν ναι, λες σοβαρά ότι για να αυξηθούν οι γραμμές του μετρό, να ολοκληρωθούν επιτέλους τα έργα στον ηλεκτρικό, να ενισχυθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων και ως συνέπεια να σταματήσουν να στριμωχνονται όλες αυτες οι χιλιάδες κόσμου και να περιμένουν με τις ώρες να περάσει το ρημαδι το λεωφορείο, η λύση είναι να πληρώνουν μερικοί το αντίτιμο του ενός ευρώ που ορισμένες φορές κοιτούν να αποφύγουν?
Το καταλαβαίνω ότι μπορεί και συ να ανήκεις στην κατηγορία των “αγανακτισμένων πολιτών”, αλλά αυτό δε δικαιολογεί τις ασυναρτησίες που διάβασα.
Ασυναρτησίες; Αλήθεια; Κοίταξε, είσαι ελεύθερος να έχεις όποια άποψη θέλεις. Όμως, στο μήνυμά σου δεν υιοθετείς καμία, ούτε υποστηρίζεις με επιχειρήματα καμία, ούτε καν καταρρίπτεις την δήθεν ασυναρτησία. Αν λοιπόν θέλεις να έχει κάποια ουσία το μήνυμά σου, θα ήταν χρησιμότερο να εξηγείς και να επιχειρηματολογείς. Η μέθοδος του «μα καλά είναι δυνατόν;» είναι ρητορική που πείθει μόνο ευήθεις.
Αν και έχουν ειπωθεί παραπάνω αρκετά, ας επαναλάβω κανα δυο πραματάκια αφού δεν έχω να κάνω με καλόπιστους και για να έχει κάποια ουσία το μήνυμά μου.
Θα το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Έχουμε φθηνότερα μέσα μαζικής μεταφοράς συγκριτικά με την πλειοψηφία των χωρών της ευρωπαϊκής ένωσης. Επίσης έχουμε άθλια μέσα μαζικής μεταφοράς συγκριτικά με την πλειοψηφία των χωρών της ευρωπαϊκής ένωσης.
Αναλογικά βέβαια, οι υπηρεσίες που μας προσφέρονται και οι απάνθρωπες πολλες φορές συνθήκες τις οποίες βιώνουμε καθημερινά είναι πολύ κατώτερες του αντιτίμου που πληρώνουμε.
Παρ’ όλα αυτά, εσύ εντοπίζεις την πηγή του κακού στο γεγονός ότι κάποιοι συμπολίτες μας δεν πληρώνουν εισιτήριο και προβάλλεις το τρομερό επιχείρημα: “Αν όσοι δεν πληρώνουν εισιτήριο δεν έμπαιναν, μπορεί να χωρούσαμε.”
Σαν να μου λες ότι αν δε φοροδιαφεύγει ο μπακάλης της γειτονιάς μου και ο ψιλικατζής της παραδίπλα γειτονιάς, τότε δε θα υπήρχε το κίνητρο της φοροδιαφυγής σε εφοπλιστές/βουλευτές/υπουργούς/νομάρχες/υψηλά ιστάμενα πρόσωπα γενικότερα, η οικονομία μας δε θα βρισκόταν στα χάλια που βρίσκεται και όλα θα λειτουργούσαν ρολόι.
Το κράτος, υπό τη στέγη της όποιας κυβέρνησης υποχρεούται να παρέχει τις βασικές, απαραίτητες, (ανθρώπινες) υπηρεσίες και από τη στιγμή που τις παρέχει, τότε να κάνουμε λόγο για τέτοιες παραβατικές συμπεριφορές και φαινόμενα αλά ρομπιν χουντ. (λολ όμως, θα χάσουμε τελείως και την έννοια του παραβατισμού, έχουμε ένα κράτος που ζει και τρέφεται από αυτόν, αλλά τελος πάντων)
Αντιλαμβάνομαι πως πλατιάζω, αλλά νιώθω ότι πιάνεσαι από μια (φαινομενική) αφορμή και χάνεις την πραγματική αιτία ή απλά κρίνεις εξ αποστάσεως, γιατί πραγματικοί ιθύνοντες δε γίνεται να είναι αυτοί που έχουν τη μικρότερη δύναμη και εξουσία (επι του παρόντος- ελπίζω).
Φαντάζομαι είναι περιττό να αναφερθώ σε πιθανούς λόγους που μπορεί να αναγκάσουν κάποιον να προσπαθήσει να γλυτώσει το 1 ευρώ ενώ υπάρχει η πιθανότητα να φάει πρόστιμο.
:lol::lol::lol::lol: σωστός και στα δύο!!! :thumbup::thumbup:
Εκφράζεις την πίστη σου εδώ vic , όχι την πραγματικότητα. Σεβαστή η πίστη σου λοιπόν αλλά ούτε εσύ επιχειρηματολογείς ιδιαίτερα βασικά. Αν θες να στηρίξεις την άποψη σου, θα πρέπει να το πας πιο ορθολογικά και όχι με λογικά άλματα.
1)βρες πόσοι δεν πληρώνουν , βγάλε το ποσό. έστω Χ ευρώ.
2) Αν θέλουμε να ΜΗΝ έχουμε διαφυγόντα κέρδη άμεσα( για τους επόμενους 6 μήνες π.χ.) , τότε πρέπει να αυξήσουμε το προσωπικό ασφάλειας. μετά υπολογίζεις το κόστος που θα προκύψει από το αυξημένο προσωπικό ασφαλείας.έστω Υ ευρώ.
Χ-Υ= το κέρδος που θα προκύψει για την εταιρεία. ας το ονομάσουμε Κ
Τώρα θα πρέπει να μας δείξεις ότι αυτό το ποσό Κ , είναι το ποσό που “έλειπε” από την εταιρεία και εξαιτίας αυτής της έλλειψης οδηγούμαστε τώρα στην αύξηση των τιμων των εισιτηρίων. Άρα πρέπει να βρεις και τον προυπολογισμό της εταιρείας.
Η παραπάνω μεθοδολογία( το πρώτο της μέρος δλδ, θα ακολουθήσει και άλλο αν κάποιος τολμηρός βρει το Κ) προσφέρεται δωρεάν, από τους ήρωες με τα κολάν και αφορά μόνο όσους πιστεύουν ότι οι τζαμπατζήδες φταίνε για τις αυξήσεις.
Ή απλά αντί να προσλάβουν προσωπικό ασφαλείας να βελτιώσουν το ήδη υπάρχον (απολύσεις ελέγχους) έτσι δεν θα υπάρχει το Κ.
Κατ αρχήν, επειδή έχω εμπειρία και από ΜΜΜ άλλων χωρών της ΕΕ και μπορώ να συγκρίνω, πράγματι έχουμε πολύ χειρότερα λεωφορεία, όμως το μετρό μας στην ουσία δεν υστερεί σε τίποτα από τα άλλα, εκτός βέβαια από το γεγονός της περιορισμένης έκτασης των γραμμών του. Ίσως βέβαια πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι διαφέρει και ως προς την αντιμετώπιση του κόσμου (όχι επειδή μας εκτιμά, αλλά εικάζω για λόγους οικονομίας), γιατί ενώ στο εξωτερικό το σημείο ακύρωσης του εισιτηρίου διαθέτει μηχανισμό που σου απαγορεύει να μπεις αν δεν ακυρώσεις εισιτήριο, αντιθέτως, στην Αθήνα, επειδή φαίνεται ότι διαθέτουμε συνείδηση, πολιτισμό και ώριμους πολίτες, θεώρησαν λογικό να μην βάλουν τέτοιο μηχανισμό. Καλά να πάθουν (πάθουμε;), από ό,τι φαίνεται.
Δεν βλέπω ακριβώς πώς συνδέονται αυτά τα δύο που λες. Μήπως τα ΜΜΜ είναι ασφυκτικά γεμάτα από υψηλά ιστάμενους που τα «τρώνε»; Το κατά πόσο οι ιθύνοντες «τα τρώνε» αντί να βελτιώνουν την ποιότητα των ΜΜΜ, δυστυχώς είναι αδύνατο να επαληθευτεί και μόνο εικασίες που μας βολεύουν και δικαιολογούν τη συμπεριφορά μας μπορούμε να κάνουμε.
Αυτό που λέω και για το οποίο αναρωτιέσαι παραπάνω μάλλον αντιστοιχεί στο ερώτημα «μα καλά πιστεύεις ότι αν δώσω στον φούρναρη λεφτά θα μου δώσει ένα ψωμί;». Και ναι αυτό πιστεύω. Αν τα ΜΜΜ είναι κερδοφόρα, αν υπάρχει ζήτηση που θα αποφέρει περισσότερα κέρδη, ναι τότε πρέπει να βελτιωθούν. Αν εκείνοι οι πονηροί δουν ότι θα βγάζουν περισσότερα επεκτείνοντας το ωράριο του μετρό ή πολλαπλασιάζοντας τα δρομολόγια, θα (πρέπει να) το κάνουν.
Και δεν λέω ότι αυτόματα «όλα θα λειτουργούσαν ρολόι». Λέω απλούστατα ότι στην προκειμένη απλή περίπτωση του οχήματος που χωράει σαράντα άτομα, αν δεν έμπαιναν οι «παραπανίσιοι» είκοσι που δεν πληρώνουν εισιτήριο, οι συνθήκες θα ήταν ανθρώπινες. Στη συνέχεια, αν αυτοί οι είκοσι αναγκάζονταν εκ των πραγμάτων να αγοράζουν εισιτήριο, οι ιθύνοντες θα έβλεπαν ότι θα ωφελούνταν από τον πολλαπλασιασμό των δρομολογίων ώστε να μην χάσουν τα κέρδη από την πελατεία που θα έχαναν, αν αυτή αποκαρδιωνόταν από τον συνωστισμό και επέλεγε άλλο μέσο. Δεν είναι δα και τόσο περίπλοκο για τον καλόπιστο συνομιλητή, όπως λες.
Σύμφωνοι, το κράτος δεν μπορεί και εγώ είμαι ο πρώτος που δεν περιμένει από αυτό. Θέτοντας σε παρένθεση ότι κατά τη γνώμη μου οι περισσότερες συγκοινωνίες θα έπρεπε να είναι δωρεάν για όλους και να χρηματοδοτούνται από το εμπόριο, συνεχίζω προς την ουσία. Στην περίπτωση των ΜΜΜ δεν είναι σαφές ποιος είναι ο ρόλος του κράτους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται για «νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που υπηρετούν σκοπούς κοινής ωφελείας και λειτουργούν με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», υπό την εποπτεία του κράτους. Επειδή, λοιπόν, δεν γνωρίζω σε τι ακριβώς συνιστάται αυτή η εποπτεία και επειδή δεν την εμπιστεύομαι, στέκομαι στο περί «ιδιωτικής οικονομίας» και επαναλαμβάνω: αν δώσω λεφτά στον φούρναρη, θα μου δώσει ψωμί;
Και εδώ είναι το σημείο που διαφωνώ καθέτως. Την μεγαλύτερη δύναμη και εξουσία έχει ο καταναλωτής. Η δική του συμπεριφορά και αντίδραση τα ορίζει όλα. Εν προκειμένω, λοιπόν, ο καταναλωτής αποφάσισε ότι χωρίς βούρδουλα δεν θα πληρώνει εισιτήριο…
Τους γνωρίζουμε όλοι τους λόγους και στην ποικιλία τους και στον όγκο τους. Το θέμα είναι ότι ο πραγματικός κίνδυνος του προστίμου είναι αμελητέος. Ο έλεγχος είναι σχετικά σπάνιος και η διαφυγή πανεύκολη. Προσωπικά χρησιμοποιώ ΜΜΜ κάθε μέρα και έχω υποστεί έλεγχο μία φορά σε λεωφορείο τα τελευταία δέκα χρόνια, τρεις φορές σε μετρό τα τελευταία πέντε και ποτέ σε τρόλεϊ. Όταν δε με έπιασαν να μην έχω ανανεώσει το μηνιαίο στο μετρό, το πρόστιμο εξαφανίστηκε με την ανανέωση και με μια απλή αίτηση, ενώ ταυτόχρονα μια πενηντάρα κυρία δίπλα μου απέφυγε τον έλεγχο βρίζοντας τους ελεγκτές. Ζήτω!
Θελω να ερθει η στιγμη που θα μπουν στο μετρο αυτα τα μηχανηματα ακυρωσης εισητηριων με την μπαρα που ανοιγει να περασεις + να αρχισουμε να μπαινουμε στο λεωφορείο απο την μπροστα πορτα, δείχνοντας/χτυπωντας/αγοραζοντας εισητηριο στον οδηγο(οπως γινεται δηλαδη στα λεωφορεια προς Ελ Βεν)
Ωραία αυτή η ομπρέλα της δημοκρατίας του καταναλωτή (consumer democracy, yeah!).
Πολύ μεγάλη ρε παιδί μου, ώστε να χωρά και τον εργαζόμενο που χρησιμοποιεί κάθε μέρα τα ΜΜΜ και τον αστό που έχει πάει το SUV στο συνεργείο του και παίρνει το μετρό.
Θέλω κι εγώ μια τέτοια ομπρέλα.
- Είμαι σίγουρος ότι «η πίστη μου» απέχει από την πραγματικότητα λιγότερο από τον αφορισμό «για όλα φταίνε οι υπουργοί και ο μπαμπάς κράτος» και από το αυτάρεσκο «η επανάστασή μου είναι να χτυπάω το κατεστημένο με το να μοιράζομαι το εισιτήριο στο μετρό».
- Μάλλον στο ορθό σκεπτικό σου αδιαφορείς για τις παραμέτρους και τα μεγέθη που αφορούν τον πολλαπλασιασμό των εσόδων από την απουσία τζαμπατζήδων, που θα δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για πολλαπλασιασμό των διαδρομών, που θα προκαλέσουν περεταίρω αύξηση των εσόδων, που θα χρηματοδοτήσουν την επέκταση των δικτύων κ.ο.κ.
- Εντωμεταξύ, είναι εμφανές ότι το Κ είναι αδύνατο να υπολογιστεί και ας ισχυρίζονται ότι το υπολογίζουν στο τάδε μέγεθος για να δικαιολογήσουν τις αυξήσεις. Και πάλι όμως το δήθεν άλμα λογικής μου είναι μικρότερο από τους αφορισμούς του καφενείου.
Tojara οκ.πες ότι δεν υπάρχει καν το κόστος Υ. Πόσοι είναι οι τζαμπατδήζες και ποια είναι τα διαφυγόντα κερδη? Θα πρέπει όμως να μου βρεις και τον προυπολογισμό αν πιστεύεις και εσύ ότι φταίνε οι τζαμπατζήδες.
Vic
- Και άλλοι πιστεύουν στην άσπιλο σύλληψη , δεν έχω πρόβλημα, πίστευε ότι θες.
- Δεν αδιαφορώ, απλά ρωτάω σε πρώτη φάση ποιο είναι αυτό το ποσό και ποια η σχέση του με το συνολικό μέγεθος της εταιρείας( ο προυπολογισμός βοηθάει σε αυτό).
- Έκανα εγώ αφορισμό καφενείου? επίσης αν είναι αδύνατο να υπολογιστεί το Κ , τότε πως πιστεύεις ότι αυτό το συγκεκριμένο ποσό είναι αυτό που λείπει και δεν έχει αναπτυξη η εταιρεία?
Κακώς συζητάτε.
Τα ΜΜΜ θα έπρεπε να είναι δωρεάν.
Είναι απαράδεκτο ένας εργαζόμενος να πρέπει να πληρώνει έστω και 1 λεπτό προκειμένου να μεταβεί στον τόπο εργασίας του.
Από κει και πέρα απορώ πραγματικά πώς ένας νομικός όπως ο Βικ Βέγκα αδυνατεί να κατανοήσει ότι αφού το εισιτήριο δεν φέρει ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ αποδεικτικό στοιχείο της ταυτότητας του κατόχου είναι νομιμότατη η δωρεά του σε οποιοδήποτε άτομο.
Ακριβώς όσο νόμιμο είναι να χαρίσω εγώ σε κάποιον ένα πουκάμισο που δε μου χρειάζεται πια.
Επομένως το να δίνεις το εισιτήριο σε κάποιον δεν είναι καθόλου επαναστατική πράξη.
Αντιθέτως είναι μια καθόλα ορθολογική χρήση του.
Ε ειναι και λιγο ανθρωπινη πραξη
Βασικά είναι μια πράξη αλληλεγγύης όπου όμως δεν στερείται κάτι κάποιος, απλώς παραχωρεί χωρίς αντίτιμο το υπόλοιπο της χρήσης.
Εσύ δεν έκανες αφορισμό καφενείου, όχι. Άλλοι όμως περιορίζονται σε τέτοιους για να μου απαντήσουν.
Κατά τα άλλα, ας είναι αδύνατο να υπολογιστεί το Κ, κανείς δεν (θα έπρεπε να) αμφισβητεί ότι υπάρχει.
Ας υποθέσουμε ότι οι τζαμπατζήδες είναι μόνο εικοσιένας, όλοι κι όλοι. Αν χρησιμοποιούν το μετρό δύο φορές τη μέρα, για να πάνε στη δουλειά τους και να επιστρέψουν, γλιτώνουν δύο ευρώ τη μέρα, ποσό που αν πολλαπλασιάσεις επί είκοσι εργάσιμες είναι 840 ευρώ το μήνα. Επίσης, από τη χρήση του ΜΜΜ που πραγματοποιούν συντελούν στην μεγαλύτερη φθορά του υλικού της εταιρίας για ποσό που ορίσω αυθαιρέτως στο ένα ευρώ το μήνα. Συνεπώς, ας πούμε ότι το μετρό χάνει 841 ευρώ το μήνα από 21 τζαμπατζήδες. Αν αυτοί οι εικοσιένας πλήρωναν, θα μπορούσαμε πιθανόν να καλύψουμε άλλον ένα μισθό εργαζομένου στο μετρό και το κόστος άλλης μια διαδρομής.
Και αυτό είναι ένα μόνο βήμα, χωρίς να υπολογίζω τι σημαίνει για το μετρό και την οικονομία έστω και ένας παραπάνω εργαζόμενος, έστω και μία παραπάνω διαδρομή.
@ ChrisP: έχω εξηγήσει παραπάνω.