Σχεδόν double post, γιατί μπορώ και έχω πολύ χρόνο. Θα μπορούσα να γράψω για οποιοδήποτε album των Depeche Mode, αλλά θα γράψω γι’αυτό που έχει το αγαπημένο μου ever τραγούδι.
Music For The Masses, ο 6ος δίσκος τους μέσα σε διάστημα 6 χρόνων από το 1981 ως το 1987. Δικαίως όταν λέμε Depeche Mode σκεφτόμαστε έναν από τους καλύτερους frontman ολων των εποχών, αλλά οι Depeche Mode είναι αυτός ο weirdo που λέγετε Martin Gore. Η συντριπτική πλειοψηφία των τραγουδιών τους είναι γραμμένη από αυτόν και το Music For The Masses είναι εξ’ολοκλήρου δικό του. Από τα προηγούμενα 5 album τους, φαινόταν με το τι είδους συγκρότημα έχουμε να κάνουμε με τραγούδια όπως τα Photographic, Stripped, People Are People, Shake The Disease, Everything Counts, Master And Servant και ότι είναι ένα album μακρυά από το να κάνουν το ξεπέταγμά τους.
Για πολλούς αυτό το album είναι το Violator. Δύσκολη επιλογή, γιατί το Violator έχει πολλά hits μαζεμένα και είναι το τελευταίο κομμάτι που χρειάζονταν για να φτάσουν στην κορυφή. Το Music For The Masses το βάζω εγώ ένα κλικ πιο πάνω γιατί είναι το επιστέγασμα όλων των προηγούμενων album τους πριν το πάνε ένα βήμα παράλληλα και όχι προς τα πάνω, θα μπορούσες να τα πεις και δίδυμα αδέλφια.
Για μένα αυτός είναι ο πρώτος τεράστιος δίσκος τους, αφού είναι ένας άρτιος δίσκος, ηχητικά και καλλιτεχνικά. Ο Gahan πάντα είχε άψογη φωνή αλλά τώρα λειτουργεί καλύτερα από ποτέ μες στο σύνολο, οι συνθέσεις είναι στην ίδια περίπου κατεύθυνση με αυτό που παίζουν αλλά φαίνονται πιο ολοκληρωμένες στο σύνολο τους και γενικά είναι ένα album επαγγελματίων χαρισματικών μουσικών που δε γράφουν μόνο με το ταλέντο τους, αλλά έχουν και την εμπειρία να δώσουν ένα ολοκληρωμένο αριστούργημα.
Το album περιλαμβάνει όλα αυτά τα στοιχεία για τα οποία έγιναν γνωστοί, το χορευτικό στοιχείο, τους περίεργους ήχους, τη μαυρίλα στην ατμόσφαιρα και το πως καταφέρνουν να τα συνδυάσουν όλα αυτά ταυτόχρονα. Γενικά οι Depeche Mode δεν είναι συγκρότημα που μπορείς να το κατηγοριοποιήσεις, είναι οι Depeche, παίζουν μουσική που γράφουν οι Depeche και αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο να ισχυριστούν ότι το έχουν πολύ λίγα συγκροτήματα.
Never Let Me Down Again: Το αγαπημένο μου ever κομμάτι, δεν έχει υπάρξει μία φορά που να το έχω ακούσει και να μη με πιάσει, όποτε και να το ακούσω. Απλά υπέροχο.
The Things You Said: Το αγαπημένο μου τραγούδι που τραγουδάει ο Gore ( μαζί με το Home του Ultra ). Θέλει αρχίδια για να έχεις μια από τις καλύτερες φωνές στο σύμπαν και να μη τη χρησιμοποιείς συνέχεια, αλλά είπαμε το συγκρότημα είναι αυτός. “How can a view become so twisted” κάθε φορά ανατριχίλα.
Strangelove: Ένα από τα καλύτερα τους και πιο αναγνωρίσιμα τους τραγούδια και δικαίως. Υπάρχουν δύο version, προτιμήστε να ακούσετε όχι τη single version, αλλά την πιο μεγάλη και πιο αργή. Ένα από τα αριστουργήματα τους.
Sacred: Άρχισα να γράφω πολλά γι’αυτό το κομμάτι, αλλά τα έσβησα και θα πω περιμένω να το διασκευάσουν οι Ghost.
Little 15: Ένα δύσκολο τραγούδι, με λίγο αμφιλεγόμενους στίχους και το αγαπημένο του Gahan στο δίσκο. “That was Alan’s, like, schooling, his musicianship. He’s a fantastic piano player. And I don’t think we appreciated that at the time.”, τα λόγια του Gahan για τον Alan Wilder, μέλος των Depeche Mode ως το 1995, που έδωσε τον τόνο και την κατεύθυνση του κομματιού. Έχει παιχτεί 3 μόνο φορές ζωντανά!
Behind The Wheel: Το 2ο αγαπημένο μου κομμάτι στο δίσκο, γιατί μου μοιάζει σα να συνδυάζει τα Photographic και Just Can’t Get Enough, έχει τη χορευτική διάθεση σε πολύ πιο σκοτεινό ύφος. Δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες φορές έχω ακούσει τις ιδέες του σε πιο σύγχρονα pop κομμάτια. What a banger!
I Want You Now: Οι ήχοι των ανάσων προέρχονται από sampling σε πορνταινίες. Αυτό και μόνο αρκεί να καταλάβεις το τι πραγματεύεται το κομμάτι. Οι δεύτερες φωνές είναι απλά γαμάτες, ο Gahan δίνει την καλύτερη ερμηνεία του σε αυτό το δίσκο.
To Have And TO Hold: Άλλο ένα κομμάτι που χρωστάει την ύπαρξη του στον Alan Wilder, αφού αυτός άλλαξε εντελώς το demo του Gore και το έφερε στα πλαίσια του album, πιο ατμοσφαιρικό και σκοτεινό. Η version του Gore ( Spanish Taster ) βρίσκεται στα extra και μου φαίνεται και καλύτερη να πω την αλήθεια, έχει πολύ περισσότερη μελωδία αλλά δεν ταιριάζει στο mood του album.
Nothing: Ένα άψογο τραγούδι από την αρχή ως το τέλος, μοιράζεται ιδέες με το Strangelove τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά. Το groove στο ρυθμό είναι σήμα κατατεθέν των Depeche, για να έρχεται η φωνή του Gahan και να σε μπερδεύει ως προς τι πρέπει να κάνεις.
Pimpf: Instrumental? Ναι, για τέτοια μπαντάρα μιλάμε που όχι μόνο λέει στο Gahan δε θα τραγουδήσεις σε αυτό αλλά δε θα τραγουδήσει και κανένας. Πέρα απ’την πλάκα, οι Depeche έχουν διάφορα instrumentals, το συγκεκριμένο δεν ήταν να μπει στο δίσκο αλλά ως b-side του Strangelove ( όπως και τα περισσότερα instrumental τους είναι b-sides ), αλλά τους άρεσε τόσο πολύ που το βάλανε στο δίσκο και ήταν και το intro κομμάτι για τις συναυλίες τους στο tour του δίσκου. Trivia, έτσι αποκαλούνταν η Hitler Youth, δηλαδή η νεολαία του Ναζιστικού κόμματος και σύμφωνα με τον Wilder “This music reflects the political climate that was occurring at the time of the rise of Nazism”.
Για όσους true πιστεύουν ότι είναι φλωριές αυτά, ας κάνουν τη χάρη στον εαυτό τους να τους δούνε live ακόμη και τώρα που πλησιάζουν τα 60. Ο Dave Gahan είναι ο καλύτερος frontman που έχω δει ποτέ από κοντά, σόρι James.