Let's Play II : 52 Χρονια Μουσικης σε 52 Εβδομαδες

Πάμε λοιπόν.

1978, ή αλλιώς, η επίθεση του κατσαπανκ:

1. Crass - “The Feeding Of The 5.000”
image

Γαμώτο, γράφω αυτές τις λέξεις και έχω ήδη βουρκώσει. Δεν θα ξεχάσω ποτέ, πως προς το τέλος της εφηβείας μου, άκουσα το “Do They Owe Us A Living” σε ένα χώρο απολύτως εναρμονισμένο με το πολιτικό πνεύμα του anarcho-punk, και να ρωτάω τι είναι αυτό το κτήνος. Δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που διάβασα τους στίχους, και ένιωσα πως μέχρι τότε δεν ήξερα τι πάει να πει στιχουργία. Δεν θα ξεχάσω το πως οι κιθάρες και τα τύμπανα είναι η πεμπτουσία του avant-garde punk, το πως το wall of sound και τα περίεργα εφέ με άφησαν μαλάκα, το πώς μετά έκατσα και ασχολήθηκα με το τι πέτυχε αυτό το σχήμα και πώς ΌΛΑ όσα έβλεπα γύρω μου ως κουλτούρα ήταν απόρροια της, διεθνούς, παγκόσμιας επιρροής του. Τα περισσότερα, τα έχω αναφέρει στην εισαγωγή του σχετικού αφιερώματος που είχαμε στήσει αν ενδιαφέρεται κανένα για μια πιο σοβαρή ανάλυση, αλλά εδώ μιλάει το βίωμα. Υπάρχουν μερικοί δίσκοι που αλλάζουν συνειδήσεις, όχι ζωές. Αυτό, είναι ένα τέτοιο άλμπουμ, Και δεν είναι καν το καλύτερό τους…

The living that is owed to me I’m never going to get,
They’ve buggered this old world up, up to their necks in dept.
They’d give you a lobotomy for something you ain’t done,
They’ll make you an epitomy of everything that’s wrong.
Do they owe us a living?

2. The Adverts - “Crossing The Red Sea With The Adverts”

Σκέψου τον καλύτερο oldschool πανκ ροκ δίσκο που άκουσες πρόσφατα, αυτόν που πρότεινες στην παρέα σου, που τον έβαλες στο αμάξι ή στο σπίτι να παίζειι πρόσφατα, το διαμαντάκι, ανεξαρτήτως χρονιάς, που ανακάλυψες και το θεωρείς flawless. Πάω στοίχημα πως είναι 3 φορές χειρότερο από αυτό που κατάφεραν εδώ οι Adverts. Ο ορισμός που λένε.

3. Magazine - “Real Life”

Υπάρχουν μερικές φορές που ακούς ένα άλμπουμ και εκεί κάπου στην πέμπτη διαδοχική απορία του τι στο διάολο παίζουν και πώς τα έμπλεξαν όλα, αποφασίζεις να δεις όχι όνομα, αλλά χρονολογία. Βλέπεις 1978, η γραμμική αντίληψη του κοινωνικού χρόνου διαλύεται, και εσύ συνειδητοποιείς πως, ρε, τι γίνεται εδώ; Το “Real Life” είναι ένας ανεπανάληπτος δίσκος.

4. X-Ray Spex - “Germ Free Adolescents”

Αρνούμαι να αποδεχθώ πως αυτή η μπάντα δεν είχε επίγνωση τι έκανε σε αυτό το δίσκο. Ηχητικά αλλά και στιχουργικά επιδραστικό, ένα πειραματικό, ευφάνταστο αριστούργημα, σημείο καμπής στον ήχο, πολλά περισσότερα από ένα ξεχασμένο διαμάντι. Στο μυαλό μου, οι X-Ray Spex ήταν ένα από τα ελάχιστα σχήματα που ήταν καθοριστικά και επιδραστικά στην κοινότητα και τη σκηνή τους ως υπάρξεις, αλλά εν τέλει, κατάφεραν να το αποτυπώσουν και να το υπερβούν αυτό και δισκογραφικά. Δίσκος for the ages.

5. Neil Young - “Comes A Time”

O μεγάλος επέστρεψε στο folk/country και στη φύση έπειτα από μια δεκαετία σχεδόν ολικά, και έγραψε τραγουδάρες. Oμότιτλο, “Lotta Love”, “Field Of Opportunity”, “Four Strong Winds”, και κάπως έτσι το δεύτερο άλμπουμ του που άκουσα μετά το “Harvest” με έκανε να τον λατρέψω πρώτιστα έτσι και μετά ηλεκτρικά…

Check also (sorry PiL, θα επανορθώσω του χρόνου - sorry Siouxsie αλλά δεν σε λάτρεψα ακόμα):

Summary

6. The Clash - “Give 'Em Enough Rope”: Το πρώτο Clash που άκουσα ολόκληρο, παραδόξως, και το προτιμώ περισσότερο και από το ντεμπούτο, και είναι κλασικός δίσκος και σταματήστε να το προσπερνάτε. Αυτά.

7. Buzzcocks - “Another Music In A Different Kitchen”

Εντάξει, τσίτα όλα, πανκροκ από τα '90ς αλλά πιο μπροστά, λιγότερο ποπ από το έτερο μπάχαλο που έβγαλαν εκείνη τη χρονιά (και είχε και τη μεγάλη χιτάρα τους), και μάλιστα με μια ειρωνία διάχυτη, αλλά και μια κριτική, περίεργη μεν, αλλά ιδιότυπη όπως της μπάντας. Καλά όλα αυτά όμως, αλλά, σε μια άποψη που ελέγχεται για την εγκυρότητά της από σουηδικά καμώματα στις αρχές των '70s, πριν τους Discharge, τους (καλούς) Motorhead, το UK82, κλπ, υπήρχε αυτό. Ε λοιπόν, αυτή η, μάλλον ιστορική πρωτιά, αρκεί για να είναι σε κάθε λίστα.

8. Slaughter & The Dogs - “Do It Dog Style”

Δεν τα πάω και τέλεια με το oi!, δεν θα έχει Sham 69 η λίστα, αλλά τι είναι το street punk? Αυτό εδώ είναι. Και θα είναι. Ακόμα βουίζει στα αυτιά μου η διασκευή του “Boston Babies” από τους G.B.H. αλλά αυτά τα λέμε το '82 ξανά…

9. Bruce Springsteen - “Darkness On The Edge Of The Town”

Ο καλύτερος από τους κλασικούς δίσκους του Αφεντικού που δεν έχει θαρρώ την αναγνώριση που του πρέπει, ή απλώς μιλάω με τα λάθος άτομα. Μην ξαναπούμε τι κατάφερε με εκείνο το σερί, να ανέβει στο πάνθεον, δηλαδή. Υπόκλιση.

10. Van Halen - “Van Halen”

Ε καλά, δεν θα το κρύψω κιόλας πως το θεωρώ εκπληκτικό. Οπότε, και εδώ καλά είναι.

best cover: Wire - “Chairs Missing” (εγώ φταίω που δεν σας βάζω πεντάδα ξανά, όχι εσείς. ΔΙΣΚΑΡΑ ΕΠΙΣΗΣ)

Of course they fucking do.

13 Likes

Πολύ σαματά κάνει ο topic starter αυτό το σαββατοκύριακο. Για πάμε…

Είχα ευκολότερο έργο αυτή τη φορά, είχα ξεκάθαρη δυάδα. Ζορίστηκα λίγο με τους JP, δύο άλμπουμ σε έναν χρόνο ρε άνθρωποι;

  1. Rush - Hemispheres
    With the Heart and Mind united in a single perfect Sphere.

  2. Rainbow - Long live rock n roll
    Ό,τι λέει ο τίτλος. Έχει κι ένα βαβυλωνιακό τραγούδι μέσα.

  3. Judas Priest - Stained class
    Τελειώνουν με τα 70s…

  4. Judas Priest - Killing machine
    …και καλωσήρθες heavy metal.

  5. Blondie - Parallel lines
    Τα τελευταία κάμποσα χρόνια έδωσα χώρο σε διαφορετικά είδη μουσικής. Ε, δεν μπορούσε να μείνει αυτό έξω.

Έμειναν όμως σημαντικά έπη, που πρόσθεσα λίγο “άτακτα” στη λίστα μου. Καλύτερα έτσι, γλίτωσα χρόνο:
AC/DC – Powerage
Molly Hatchet - Molly Hatchet
Rory Gallagher – Photo Finish
The Clash – Give ‘Em Enough Rope
Jethro Tull - Heavy Horses
Whitesnake - Trouble
Van Halen - Van Halen
Gary Moore - Back on the streets
Siouxsie and the Banshees - The Scream
Queen - Jazz

16 Likes

1978

=======================================================================

ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Summary

mikroutsikos brecht
TragoudiaTisLeuterias

Μπορεί να υπάρξει μπρεχτική μουσική;

Στην πραγματικότητα το ερώτημα είχε απαντηθεί πολύ πριν το 1978. Ήδη πριν τον πόλεμο, στις συνεργασίες του Ποιητή από τα Μαύρα Δάση με το Ιερό Τέρας της “λόγιας” (μόνο τέτοια δεν ήταν στην πραγματικότητα, αλλά τέλος πάντων) μουσικής του 20ού αιώνα, τον Κουρτ Βάιλ (στα μνημειώδη classical-meets-jazz-meets-cabaret έργα Άνοδος και Πτώση της πόλης Μαχαγκόνι και Όπερα της Πεντάρας), καθώς επίσης με άλλους δύο πολύ σημαντικούς συνθέτες, τον Χανς Άισλερ (στη Μάνα - κυρίως σ’ αυτό το έργο μάλιστα, κατά την άποψη του Μικρούτσικου) και τον Πάουλ Ντεσάου, είχαν βρει μουσική εφαρμογή κάποιες από τις βασικές αρχές του μπρεχτικού θεάτρου και ιδίως η περίφημη αποστασιοποίηση, όπως καθιερώθηκε να λέγεται στα ελληνικά. Παρεμπιπτόντως, αν και ο όρος αυτός είναι πιο κοντά στο νόημα της γερμανικής λέξης που χρησιμοποίησε ο Μπρεχτ σε σχέση με το alienating effect που κυριάρχησε στην αγγλική βιβλιογραφία, και πάλι απέχει από το να είναι 100% ακριβής. Ακόμα περισσότερο πλησιάζει το αρχικό γερμανικό νόημα ένας όρος που χρησιμοποίησε ο ίδιος ο Θάνος σε ένα κείμενό του, το παραξένισμα.

Στο διά ταύτα λοιπόν και αφήνοντας στην άκρη γλωσσολογικούς προβληματισμούς, βασικός στόχος του Μπρεχτ ήταν μέσα από το έργο του να κάνει τον θεατή να νιώθει παράξενα (και όχι να μη νιώθει τίποτα, όπως λανθασμένα έχει κατανοηθεί από ορισμένους), ούτως ώστε να μη βυθιστεί μέσα στην πλοκή του έργου, να μην ταυτιστεί με τους χαρακτήρες και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα όσα του παρουσιάζονται με κριτική ματιά.

Καλά όλα αυτά, με τον θεατή, άλλωστε μια ομάδα ηθοποιών πάνω στη σκηνή έχουν στη διάθεσή τους πλήθος εκφραστικών μέσων ώστε να δημιουργήσουν την απαιτούμενη αυτή αλλόκοτη ατμόσφαιρα, με τον ακροατή όμως τι γίνεται;

Μελετώντας τόσο τον Μπρεχτ όσο και τους προαναφερθέντες συνθέτες, ο Θάνος ερμήνευσε τη μουσική εφαρμογή της μπρεχτικής μεθόδου κατά βάση ως την τακτική τού να διακόπτεις τη μουσική ροή ενός κομματιού. Το πετυχαίνει αυτό με διάφορα εργαλεία, πότε με απότομες τονικές αλλαγές, πότε με απότομες αλλαγές στο μέτρο, πότε μεταπηδώντας (μαντέψτε: ναι, απότομα) από “τυπικά” τονικά σε ατονικά μέρη και τούμπαλιν. Έτσι, δεν έχει σημασία πόσο επικό / λυρικό / δραματικό / συγκινησιακό μπορεί να είναι κάποιο θέμα - στην επόμενη γωνία σε περιμένει κάποια μουσική φάρσα, έστω και λίγων φράσεων, που - για να το θέσουμε άκομψα - ΓΑΜΑΕΙ την όλη ατμόσφαιρα, υπενθυμίζοντάς σου ότι η “δουλειά” σου εδώ δεν είναι απλά να ψυχαγωγηθείς, αλλά να προβληματιστείς, να εξάγεις συμπεράσματα, να αναλάβεις δράση.

Το πετυχαίνει επίσης χάρη στην εντελώς “τραβηγμένη”, ενίοτε, ερμηνεία του Γιάννη Κούτρα, ο οποίος αν και δεν με τρελαίνει σαν τραγουδιστής, για να είμαι ειλικρινής, ήταν όντως ιδανικός γι’ αυτό που ήθελε εδώ ο Θάνος, με αυτόν τον υπαινικτικό σαρκασμό της χροιάς του και αυτήν την ικανότητά του να κάνει τους στίχους, όταν έπρεπε, να ακούγονται διφορούμενοι, ιδίως στην Μπαλάντα των Μικροαστών. Επίσης, η ερμηνεία του στο πασίγνωστο Άννα μην κλαις ίσως αποτελεί την εξήγηση του γιατί εδώ ο Θάνος δεν φώναξε ξανά την Μαρία Δημητριάδη, όπως σε όλους τους προηγούμενους δίσκους του: Όπως δείχνει η απόδοσή της στο ίδιο κομμάτι, στον άλλο δίσκο με την υπογραφή του μέσα στη χρονιά, όσο κι αν προσπαθήσει με την ερμηνεία της να το αποτρέψει, θα ταυτιστείς μαζί της και με όσα λέει. Ίσως τελικά η “αποστασιοποίηση” να ήταν το μοναδικό πράγμα που δεν μπορούσε να πετύχει με το λαρύγγι της…

Αποκορύφωμα του όλου αυτού εγχειρήματος αποτελούν το Τρόμος και Αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ και το Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμου, μουσικές που δεν “απολαμβάνονται” ακριβώς - ή, μάλλον, απολαμβάνονται σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο.

Στρατηγέ το τανκς σου
Είναι δυνατό μηχάνημα
Θερίζει δάση ολόκληρα
Κι εκατοντάδες άνδρες αφανίζει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται οδηγό

Στρατηγέ το βομβαρδιστικό
Είναι πολυδύναμο
Πετάει πιο γρήγορα απ’ τον άνεμο
Κι απ’ τον ελέφαντα σηκώνει βάρος πιο πολύ
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται πιλότο

Στρατηγέ ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ
Ξέρει να πετάει
Ξέρει και να σκοτώνει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
ξέρει να σκέφτεται

Και επειδή η αναμέτρηση με τον φτωχό Β.Β. μάλλον πρέπει να τον εξουθένωσε λίγο, στον άλλο δίσκο μέσα στη χρονιά, τα Τραγούδια της Λευτεριάς, ο Θάνος είπε να το πάρει λίγο (όχι πολύ!) πιο χαλαρά: Να μελοποιήσει κάπως πιο οικείους ποιητές (Ρίτσο, Αναγνωστάκη, Λάδη), να αποφύγει τις μουσικές υπερβολές και να εμπιστευτεί ξανά τη Μούσα του. Ορόσημο εδώ η πρώτη συνεργασία με τον Άλκη Αλκαίο, η οποία έμελλε να αποφέρει ιστορικά αποτελέσματα (θα πούμε περισσότερα το καλοκαίρι, αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί) αλλά ήδη από το 1978 καρποφόρησε με το Φλεβάρης 1848. 130 χρόνια μετά, γινόταν η αναγκαία επικαιροποίηση ώστε να καταδειχθεί ότι εκείνο το φάντασμα δεν πλανιόταν μόνο πάνω από την Ευρώπη αλλά πάνω από όλο τον κόσμο, Μανουέλ Ντουάρντε απ’ το Πράσινο Ακρωτήρι, Ελμπέρτο Κόμπος Παναμέζε αδελφέ μου και Ναΐμ Ασχάμπ από τις όχθες του Ιορδάνη.

=======================================================================

ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΑΝΘΕΟΝ, ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ, ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΕΥΦΗΜΟ ΜΝΕΙΑ

Summary

jethro tull heavy horses

Summary

Ο Ίαν παραμένει στην κοσμάρα του και σε πείσμα των μουσικών τάσεων της εποχής δίνει ένα δίσκο που θεωρείται ο ενδιάμεσος της “φολκ τριάδας” του, με άλλα λόγια κάτι σαν το σίκουελ του Songs from the Wood. Καλά όλα αυτά και ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω, μόνο που το Heavy Horses προσωπικά μου αφήνει μια πολύ διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τη σχεδόν μυστικιστική αύρα του προκατόχου του, μάλλον αγροτοκτηνοτροφικό ροκ θα το χαρακτήριζα. Εντάξει, δεν τον φαντάζομαι και να βγάζει το τρακτέρ στην Εθνική έτσι, περισσότερο για τσιφλικά τον κάνω :stuck_out_tongue: Όχι ότι έχει κάποια σημασία, οι κομματάρες είναι πάντα εδώ, π.χ. το ομώνυμο, το No Lullaby, το Moths και λίγο πολύ όλα εδώ που τα λέμε.

queen jazz

Summary

Λίγο πριν αρχίσουν τα (αμιγώς…) ποπ ξεφτιλίκια, οι Queen παραδίδουν τον τελευταίο πραγματικά καλό τους δίσκο για χρόνια, από τον οποίο κλασικά δεν λείπει η υπερχιτάρα με το Don’t Stop Me Now, αλλά η Αλήθεια βρίσκεται ως συνήθως στα “κρυμμένα διαμάντια” (απ’ αυτά που έκαναν τον κόσμο να τους αγαπήσει πραγματικά), γκέγκε; Βλέπε Mustapha με τον Φρέντι ως ροκ μουεζίνη (“πολιτισμική οικειοποίηση” έλεγαν τότε τα ξεφτέρια του Rolling Stone… :roll_eyes:), Bicycle Race και επαναφορά μνημών από την επίθεση της Ελαφράς Ταξιαρχίας για όσους το πιάσουν, Dead on Time με speed metal ξεσάλωμα, More of that Jazz, άλλον έναν κλασικό στιβαρό Taylor-ικό δυναμίτη, διάολε μέχρι και το κομμάτι του Deacon (In Only Seven Days) δεν είναι ξενέρωτο σαν τις παπαριές που έγραφε συνήθως!

ram jam

Summary

Βασικά προσυπογράφω όσα έγραψε ο @hopeto, ο οποίος ήταν και ο λόγος που γνώρισα αυτόν τον δίσκο. Μου ορκιζόταν ότι σε αξία και ουσία δεν έχει καμία σχέση με το γνωστό εκνευριστικό χιτ, οπότε μετά από πολλούς δισταγμούς έκανα το βήμα και ναι! Είχε δίκιο!

Επίσης, το εξώφυλλο της χρονιάς, μια ξεκαρδιστική συνέχεια στο καλαμπούρι του Ντίλαν Τόμας σε βάρος (ή προς τιμήν, όπως το πάρει κανείς) του Τζέιμς Τζόις.

Αν και ενίοτε είναι αυτό:

Summary

AC-DC-_–-If-You-Want-Blood-Youve-Got-It

ufo obsession

Summary

Το 1978 ήταν η τελευταία (μέχρι νεωτέρας) χρονιά της συνεργασίας/συνύπαρξης που μας έδωσε μερικούς από τους κορυφαίους σκληρούς δίσκους στην Ιστορία. Ο αγγλουροπυρήνας της μπάντας πρέπει να το είχε συνειδητοποιήσει από καιρό ότι τα καμώματα του Μιχαλιού - που αρεσκόταν να σηκώνεται και να φεύγει στη μέση συναυλιών, αφήνοντάς τους σύξυλους - ήταν το πρελούδιο του αναπόφευκτου τέλους, επειδή όμως το μυστήριο αυτό ον άνθρωπος τείνει να δυσκολεύεται να αποδεχτεί τη μοίρα του, κατέφυγαν σε μέτρα απελπισίας, όπως π.χ. αυτό το εξώφυλλο, που φωνάζει “μη φύγεις, θα κόψω τις φλέβες μου”. Φευ… Το Μιχαλιό δεν συγκινήθηκε, πήρε των ομματιών και απέμειναν οι υπόλοιποι να πασχίζουν να αναδημιουργήσουν τη Μαγεία των 70ς. Καλή τύχη μ’ αυτό παίδες… (βέβαια ο hopeto ορκίζεται ότι το No Place to Run αξίζει, αλλά δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να το επαληθεύσω). Τέλος πάντων, ας σκουπιστούν τα δάκρυα και ας γραφτεί ο επίλογος: Το Obsession τα έχει τα ζητήματά του (τι επιθανάτιος ρόγχος θα ήτανε), καθότι σε σημεία είναι μάλλον υπερβολικά γυαλισμένο και συνολικά δεν φτάνει επουδενί τα ύψη ενός Phenomenon ή ενός Lights Out π.χ., αλλά γαμώ την τρέλα μου για άλλη μια φορά δεν μπορώ να αντισταθώ στον συνδυασμό του παιξίματος του Μιχαλιού και της φωνής του Mogg ΜΕ.ΤΙ.ΠΟ.ΤΑ. Μάλλον δικό μου θέμα θα 'ναι.

van halen i

Summary

Εντάξει. Η φάση είναι τι να πεις γι’ αυτόν τον δίσκο που δεν έχει ειπωθεί ήδη - και εκατοντάδες φορές. Για να μη λέμε τα ίδια και τα ίδια, λοιπόν, μία παρατήρηση (πέρα από τη βιρτουοζιτέ του μακαρίτη, την πουτανιά του ξανθού και την εν γένει τρελή έφεση στη σύνθεση αηδιαστικά εύληπτων υπερχίτς, αυτό που με εντυπωσιάζει στους Van Halen - σ’ αυτήν την πρώτη περίοδό τους εν πάση περιπτώσει - είναι αυτή η αίσθηση πως ό,τι και να έπαιζαν ήταν σαν να το δοκίμαζαν πρώτοι εκείνοι στη μουσική Ιστορία. Ίσως τελικά εκεί να βρίσκεται πραγματικά η γοητεία τους - σ’ αυτή τη φρεσκάδα που έβγαζαν) και μία έκφραση προσωπικής αδυναμίας: Little Dreamer. Παίζει ο μόνος λόγος που δεν συζητιέται όσο τα γνωστά (Eruption, Ain’t Talking…, Running with the Devil κ.λπ.) να είναι αυτό το - ασυνήθιστο για Van Halen - μελαγχολικό του ύφος. Εμάς όμως αυτά μας αρέσουν!

=======================================================================

…and now for the Top 5


NUMBER FIVE

Summary

5. priest killing machine

– Τι τρέχει ρε; Αγχωμένο σε βλέπω.
– Ε, να… Διάβασα το δελτίο Τύπου, από τη δισκογραφική.
– Και;
– Είναι αλήθεια; Απλοποιείτε τις δομές και ρίχνετε τις διάρκειες;
– Ναι. Και λοιπόν;
– Όοοοχι ρε σεις, όχι! Δεν θέλω να το γυρίσετε κι εσείς στο εμπορικό!
:sweat_smile: Βρε συ… Βρεεε συυυυυ… Όντως ανησυχείς ότι υπάρχει περίπτωση να βάλουμε νερό στο κρασί μας; Τον τίτλο δεν τον πρόσεξες;
– Είναι κυριολεκτικός;
– Εσύ τι λες;
– Σκοτώνετε ακόμα δηλαδή;
Πάτα play και έλα να μου πεις ότι δεν.

NUMBER FOUR

Summary

4. acdc powerage

– Τι λέει ο κόσμος λοιπόν;
– Τα καλύτερα λέει ρε, αστειεύεσαι;
– Όλα πες τα μου ρε, μη σου γαμήσω.
– Εντάξει, εντάξει… Λένε ότι OK γαμάτε και δέρνετε, καμία συζήτηση επ’ αυτού, απλά υπάρχει μια αίσθηση ότι εεεεε… σαν να μην έχετε χτυπήσει ακόμα κορυφή, σαν να έπονται ακόμα τα καλύτερα για σας.
– Τον κακό τους τον καιρό πες τους! Τη χτυπήσαμε ήδη την κορυφή! Να την, εδώ είναι μαδαφάκερς!

NUMBER THREE

Summary

3. rush hemispheres

«Και γιατί δηλαδή παίζουν μπουνιές μεταξύ τους, για να ‘χουμε καλό ρώτημα; Πώς; Το ένα είναι ωδή στον ουμανισμό και το άλλο κυνισμός στα όρια της σκατοψυχιάς; Χμμμ… Έτσι όπως το θέτεις… Ρε συ δεν ξέρω, με τον Νιλ μίλα, εγώ δεν μπορώ να τον ψυχολογήσω πια, είναι εντελώς ό,τι να ‘ναι μ’ αυτές τις ιδεολογικές του μεταπτώσεις. Αλλά δε σ’ αρέσει καθόλου πια; Τι; Κομματάρα αλλά έτερον εκάτερον; Ε τότε τι μου σπας τον πούτσο μωρέ. Πωωωωω».

NUMBER TWO

Summary

rainbow long live

Summary

llrnr

Summary

NUMBER ONE

Summary

1. priest stained class

«Ρε, τη βλέπεις αυτή την απαστράπτουσα στήλη που διακορεύει πνευματικώς τούτον δω τον μυστήριο; Ξέρεις τι είναι; Το Φως που σκίζει τα Σκοτάδια είναι. Πώς πάει αυτό που λένε, ότι η πιο μαύρη νύχτα είναι ακριβώς πριν το γλυκοχάραμα; Κάπως έτσι. Η Αλήθεια βρίσκεται Πέρα απ’ του Θανάτου τα Μέρη. Βεντσερέμος κουφάλες».

17 Likes

Btw, ζητώ συγγνώμη από όσους τους κουράζουν τα πολλά σπόιλερ, απλά η @Sh_Wo_f με παρακάλεσε να βάζω όσο γίνεται περισσότερα γιατί πολύ τα γουστάρει λέει

5 Likes

α είσαι βλαμμένο

1 Like

Τό 'ριξα κι εγώ.

  1. AC/DC - Powerage
    Τα έχω πει και πιο αναλυτικά εδώ, δεν αλλάζω ούτε κόμμα. Πρόκειται για τον καλύτερο δίσκο των AC/DC για μένα. Μόνο διαμάντια.

  2. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town
    Μετά από τρία χρόνια αποχής από τη δισκογραφία λόγω δικαστικής διαμάχης, το Αφεντικό επιστρέφει με μια ακόμα υπερδισκάρα, μετά τις δύο προηγούμενες. Περιλαμβάνει εμβληματικά τραγούδια του Bruce όπως το ομότιτλο, το Badlands, το Prove It All Night και το The Promised Land, αλλά και λιγότερο γνωστά διαμάντια όπως το φανταστικό Racing In The Street. Ο Bruce έχει μπει σε έναν δρόμο χωρίς σταματημό και απλώς συνεχίζει, φανταστείτε ότι πριν μερικά χρόνια έβγαλε έναν διπλό δίσκο που λέγεται “The Promise” με outtakes από την περίοδο του Darkness, έχει 22 τραγούδια που δεν είχανε μπει στον δίσκο. Μεταξύ αυτών, το Because The Night. Τραίνο λέμε ο Μπρουσάρας.

  3. Van Halen - Van Halen
    Ονειρεμένο ντεμπούτο που έφερε στα αυτιά (τα μάτια δυσκολεύτηκαν λίγο!) του κοινού έναν από τους σπουδαιότερους κιθαρίστες που έχουμε δει ποτέ. Η τεχνική του EVH ήταν κάτι μοναδικό, αλλά χωρίς τις τραγουδάρες που γράψανε και χωρίς τη larger than life περσόνα του τρομερού frontman David Lee Roth, τα πράγματα σίγουρα δε θα ήταν τα ίδια. Runnin’ with the Devil, Eruption, Jamie’s Cryin’, You Really Got Me, Ain’t Talkin’ 'bout Love, έχει υπερκομματάρες μέσα έτσι, το πιάνουμε όλοι με τη μία, κιθαριστική μουσική ακούμε.

  4. Rush – Hemispheres
    Άλλο ένα τραίνο εκείνης της περιόδου που έχει μπει στις ράγες. Οι Rush παίζουν μπαλίτσα μόνοι τους. Η φουτουριστική σουΐτα που καταλαμβάνει ολόκληρη την πρώτη πλευρά είναι το δεύτερο βιβλίο του Cygnus X-1. Παλιά δεν το εκτιμούσα όσο έπρεπε, πλέον όμως έχω ευθυγραμμιστεί. Τα δύο “κανονικά” κομμάτια της δεύτερης πλευράς, Circumstances και The Trees, είναι εθιστικά, ενώ στο La Villa Strangiato ο Lerxst βγαίνει μπροστά και γίνεται ο πρωταγωνιστής σε μια μπάντα που συνήθως οι άλλοι κλέβουν την παράσταση περισσότερο από αυτόν.

  5. Judas Priest - Killing Machine
    Δύο δίσκους μέσα στη χρονιά, διάλεξα αυτόν με τα πιο διαβολεμένα riffs. Πραγματικά οι Priest από το Sad Wings Of Destiny μέχρι και το Defenders Of The Faith έχουν βγάλει τόσες δισκάρες και τόσες υπερτραγουδάρες που ακόμα και σήμερα που τα ακούω, δεν μπορώ να το πιστέψω με ευκολία. Εδώ έχουμε Running Wild, Hell Bent For Leather, Delivering The Goods, Before The Dawn κλπ. Πολλά από αυτά, τα παίζουν ακόμα και σήμερα. Ήταν ντέρμπυ με το Stained Class, αλλά πήγα με τα riffs, κι ας μου φώναζε “διάλεξε εμάς” στο αυτί το Exciter.

Honorable mentions:
Judas Priest – Stained Class
Επίσης δισκάρα.

Dire Straits - Dire Straits
Τρομερό ντεμπούτο. Ο ήχος του Knopfler χαράζεται στο μυαλό σου από την πρώτη νότα που θα ακούσεις.

Rory Gallagher - Photo-Finish
Εκτός του Shadow Play, έχει και πολλές ακόμα κομματάρες.

The Police - Outlandos d’Amour
Άλλο ένα τρίο στο οποίο ο κιθαρίστας είναι το λιγότερο προβεβλημένο μέλος. Ντεμπουτάρα.

The Rolling Stones - Some Girls
Οι Stones προσαρμόζουν νέα στοιχεία της εποχής στον ήχο τους, κρατάνε τα περισσότερα από τα παλιά τους και βγάζουν τον καλύτερό τους δίσκο από το Exile On Main Street.

Infinity - Journey
Πρώτος δίσκος με Steve-άρα Perry. Lights, Wheel In The Sky, Patiently και η τραγουδάρα Anytime δείχνουν το τι θα επακολουθήσει. Απίστευτος τραγουδιστής ο Perry - αλλά και οι άλλοι δεν πάνε πολύ πίσω.

17 Likes

:disguised_face:

1 Like

ε ρε πστ ηξερα οτι κατι ξεχασα…

3 Likes

Εγκρίνω τα σπόηλερ, τουλάχιστον τα σεντόνια είναι πλέον διπλωμένα :exclamation:

(“χυτήρογλου του ίντερνετ” είχε γράψει κάποτε μια ψυχή που μας έχει ξεχάσει πια…)

1 Like

Siouxsie, Rory Gallagher, Van Halen, Dire Straits και Rainbow, χωρίς πολλά λόγια. :sunglasses:

16 Likes

Λίγα λόγια και καλά ( ; )

1 Like

Λείπει ένα “ακούστε να δείτε πουτανακια” στην αρχή :stuck_out_tongue:

Μυρίζει τιρινινι ε, αλλά 9 λεπτά

7 Likes

Με αυτά κ αυτά μέσα στη βδομάδα, γενικά μου γαμήθηκε η διάθεση, δεν έκανα ούτε βασικά καθημερινά πράματα και μοιραία αγνόησα παντελώς τη λίστα του ‘78…

→ οπότε 5 επιλογές μπαμ μπαμ, χωρίς honorable mentions ή σχόλια για να είμαι on time και πάμε πάλι την επόμενη για το 1979 με περισσότερη όρεξη κ ενασχόληση:

Νίκος Ξυδάκης & Μανώλης Ρασούλης - Η εκδίκηση της γυφτιάς

Siouxsie and the Banshees - The Scream
image

Παύλος Σιδηρόπουλος και Σπυριδούλα - Φλου
image

Νικόλας Άσιμος “Με το βαρέλι που για να βγει το σπάει”

Magazine - Real Life
image

13 Likes

Φιλε @anhydriis, λογω ισοπεδωτικου λάιβ που μόλις τελείωσε κ εντελώς μαλακισμένου σκηνικου που παίχτηκε εκεί (οπως αναφέρθηκα ηδη στο αντιστοιχο θρεντ), στελνω τώρα την φόρμα, κ ο σχολιασμός (ετσι, για να μην χαλασω την ομορφη παραδοση για μαλακιες) ακολουθεί απο αυριο.

2 Likes

:heart: :persevere:

Τις τελευταίες μέρες όπως έγραψε και παραπάνω ο @Lupin γαμήθηκαν όλα… Ειλικρινά και εγώ όπως όλοι μας, είχα μηδενική διάθεση για το οτιδήποτε πόσο μάλλον για λίστες… Ακόμη και τώρα νομίζω πως ενεργώ περισσότερο μηχανικά… Συμφωνώ και με κάποιον που έγραψε πως η μουσική είναι λυτρωτική, αλλά η μουσική για μένα είναι περισσότερο να μοιράζεσαι, όπως λόγου χάρη κάνουμε εμείς εδώ, μα σε κάποιους συνανθρώπους μας αυτό τους στερήθηκε απάνθρωπα και ξεδιάντροπα…

Summary

9η εβδομάδα - 1978
42 συμμετέχοντες
Παρουσιολόγιο


chart (6)

Παρακάτω όλες οι προτάσεις και η βαθμολογία:

Judas Priest - Stained Class 77
Rush - Hemispheres 68
Rainbow - Long Live Rock ‘N’ Roll 67
Van Halen - Van Halen 51
AC/DC - Powerage 40
Judas Priest - Killing Machine 29
Kraftwerk - The Man Machine 25
Siouxsie and the Banshees - The Scream 19
Crass - The Feeding Of The 5000 15
Queen - Jazz 15
Rory Gallagher – Photo Finish 13
The Clash - Give 'Em Enough Rope 12
Blondie- Parallel lines 12
Dire Straits - Dire Straits 12
Παύλος Σιδηρόπουλος & Σπυριδούλα - Φλου 11
Jean Michel Jarre - Équinoxe 9
Magazine - Real Life 9
Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town 9
Νίκος Ξυδάκης/Μανώλης Ρασούλης - Η εκδίκηση της γυφτιάς 9
Scorpions - Τokyo Τapes (live) 7
Kate Bush - The Kick Inside 7
Rolling Stones - Some Girls 7
Genesis - And then there were three 5
Steve Reich - Music For 18 Musicians 5
The Saints - Eternally Yours 5
Tom Waits - Blue Valentine 5
Νικόλας Άσιμος - Με το βαρέλι που για να βγει το σπάει 5
Funkadelic - One Nation Under A Groove 4
Pere Ubu - Modern Dance 4
Public Image Limited - Public Image First Edition 4
Robbie Basho - Visions Of The Country 4
Slaughter and the dogs - Do it Dog Style 4
The Adverts - Crossing The Red Sea With The Adverts 4
Thin Lizzy - Live and Dangerous (live) 4
Molly Hatchet - Molly Hatchet 4
Chic - C’est Chic 3
Foreigner - Double Vision 3
Jeff Wayne - The War of the Worlds 3
The Kids - The Kids 3
Boney M - Nightflight to Venus 2
Brian Eno - Music For Films 2
Captain Beefheart & The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller) 2
Dixie Dregs - What If 2
Jethro Tull - Heavy Horses 2
Patti Smith Group - Easter 2
Talking Heads - More Songs About Buildings and Food 2
The Band - The Last Waltz 2
Toto - Toto 2
X-Ray Spex - Germ Free Adolescents 2
Buzzcocks - Love Bites 2
Heavy Load - Full Speed at High Level 1
The Cars - The Cars 1
The Police - Outlandos d’Amour 1
Neil Young - Comes A Time 1
Blue Oyster Cult - Some Enchanted Evening 1

chart (7)

κατανομή πόντων στον νικητή βάσει των διαθέσιμων ψήφων :

Artist Album ΠΟΣΟΣΤΟ
1970 Black Sabbath Black Sabbath 54,81%
1971 Led Zeppelin Led Zeppelin IV 57,65%
1972 Deep Purple Machine Head 39,43%
1973 Pink Floyd The Dark Side Of The Moon 51,67%
1974 Blue Öyster Cult Secret Treaties 33,33%
1975 Pink Floyd Wish You Were Here 53,33%
1976 Judas Priest Sad Wings of Destiny 50,95%
1977 Pink Floyd Animals 39,02%
1978 Judas Priest Stained Class 36,67%

για το εξώφυλλο είχαμε ισοψηφία οπότε μέχρι τα μεσάνυχτα της δευτέρας poll

τίτλοι τέλους για το 1978

φύγαμε για την τελευταία χρονιά της δεκαετίας

https://forms.gle/LpyX5pEYRxxg3c2LA

52 Χρόνια σε 52 Εβδομάδες - Google Tabellen

credits and love to all

23 Likes

Το πολλ δεν λειτουργησε γιατι μπηκε μεσα σε σποιλερ.
Πρεπει να ειναι εκτος σποιλερ ταγκ. Judas Priest λεει :sweat_smile:

2 Likes

ειλικρινά έκπληξη το JP :eyes:

Καλύτερο Εξώφυλλο 1978
  • Molly Hatchet - Molly Hatchet
  • Rush - Hemispheres

0 voters

1 Like

LOL οχι εδω μεσα.