leper μια ερωτηση.πως γινεται να μην σε ενδιαφερει το πως θα ονομαστουν τα σκοπια και απο την αλλη να ασχολεισαι με το θεμα της ονομασιας τους?
Δε με ενδιαφέρει το πώς θα ονομαστούν γιατί για εμένα δε θα αλλάξει τίποτα αν το κράτος απο πάνω μου θα ονομάζεται Μακεδονία ή Σκόπια. Μου είναι το ίδο και το αυτό.
Με ενδιαφέρει το θέμα με όλες του τις ιστορικές και πολιτίκές προεκτάσεις, π.χ. τσέκαρε τα post του Isis, κυρίως για συζητήσεις περί έθνους και εθνικισμού (ελληνικού και μακεδονικού/σκοπιανικού/δε με νοιάζει).
Μέσες άκρες, με ενδιαφέρει το θέμα, όχι το όνομα.
Θα το κάνω εγώ για λίγο
Δε διαφωνώ ως προς το όνομα - όντως εμείς κάνουμε -εν μέρει- λάθος στο συγκεκριμένο ζήτημα αφού η ΦΥΡΟΜ είναι όντως μέρος / κομμάτι / περιοχή αυτού που ορίζεται ως Μακεδονία (επαναλαμβάνω:[B]μέρος[/B] της, όχι [B]Η[/B] Μακεδονία. Πιστεύω το πιο σωστό θα ήταν να την πουν Βόρειο Μακεδονία και να τελειώνουμε. “Φύρομ” και πράσσειν άλογα). Όμως οι “σκοπιανοί” ΔΕΝ είναι Μακεδόνες (η φυλή), και πόσο μάλλον δεν είναι ΦΥΡΟΜ-ίτης ο Μ. Αλέξανδρος που προσπαθούν να οικειοποιηθούν.
Τέσπα. Μεγάλη κουβέντα.
Το κακό για την ομάδα είναι πως και για το Μαυροβούνιο είναι αύριο αγώνας ζωής ή θανάτου και γενικά οι Γιουγκοσλαβικές ομάδες μας κάνουν συχνά τη ζημιά. Για αυτό και πρέπει η ομάδα να δείξει αύριο και μεθαύριο τι κότσια έχει.
Συμφωνώ απόλυτα. Το λάθος από τη μεριά της Ελλάδας είναι ότι άφησαν το ζήτημα να το διαχειριστούν κάποιοι γραφικοί τύποι, που θεωρούν ότι ο Πλάτωνας, ο Μ. Αλέξανδρος, ο Κολοκοτρώνης και ο Γ. Παπαδόπουλος αποτελούν κομμάτι του ορθόδοξου ελληνισμού. Προσωπικά δε με χαλάει καθόλου να υπάρχει άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στο αεροδρόμιο των Σκοπίων ή στην Ulan Bator. Απλά προφανώς η διαχείριση του θέματος από τη μεριά των γειτόνων ήταν και είναι επιεικώς γελοιοδέστατη.
Αν παίξει δυνατή άμυνα στη ρακέτα και σοβαρέψει τις επιλογές της στην επίθεση, νομίζω ότι η εθνική θα κερδίσει αύριο.
Aυτό. Συν το γεγονός πως η όλη φάση με τον Μ. Αλέξανδρο και την οικειοποίηση της ιστορίας του ξεκίνησε στα χρόνια του Τίτο με σαφή στόχο να καλλιεργήσει εθνικισμό σε βάρος της Ελλάδας. Παλιότερα και ας δήλωναν Μακεδόνες οι Σλάβοι της περιοχής, γραφικότητες δεν έκαναν.
Για μπάσκετ τώρα τι να γράψω…
Ας όψονται οι ακριβοπληρωμένοι παιχταράδες μας που “αποσύρθηκαν” μαζικά από την Εθνική…
Κόζαρε, μια που είσαι φορουμόμπατσος (<3 <3 <3), δεν κάνεις μια καλή να μεταφέρεις αυτά τα ποστ στο ανάλογο θρεντ; Αν θυμάμαι καλά υπάρχει ένα για το μακεδονικό ζήτημα ή κάτι τέτοιο. Όχι τίποτα άλλο, μη γαμάμε το θρεντ για το μπασκετάκι. Και όταν το κάνεις, αν θέλεις μπορείς και να μου πεις πώς γίνεται από τη μία να αναγνωρίζεις το κράτος “ΦΥΡΟΜ” ως κομμάτι της ευρύτερης ιστορικής περιοχής “Μακεδονία”, αλλά όχι στους ανθρώπους της το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζονται ως “Μακεδόνες”.
Κατά τ’ άλλα σχετικά με τη λύση του ζητήματος μέσω της συμφωνίας για ένα όνομα με σαφή γεωγραφικό προσδιορισμό, όπως λες, συμφωνώ απόλυτα.
Απόλυτα σωστός ο DeKay. Αν ήθελα να το χοντρύνω, θα αναρωτιόμουν τί ζόρι τραβάει ο σημερινός Ελληνάρας να θέλει να θεωρείται ομοεθνής του Μ. Αλεξάνδρου, αλλά προς το παρόν τ’ αφήνω. Σωστή και η επισήμανση ότι και οι αποπάνω το χειρίζονται με γελοίο τρόπο. Ώρες-ώρες είναι χειρότεροι ακόμα κι απ’ τους τραγικούς Έλληνες “διαδηλωτές” των αρχών των 90’s.
Βέβαια κάποιος θα παρατηρούσε ότι όταν έχεις με το μέρος σου πάνω στο ζήτημα αυτό και τους Αμερικάνους, και τους Ευρωπαίους, μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις και σίγουρα μπορείς να γίνεις και όσο καραγκιόζης θέλεις.
Και δε θα χε και πολύ άδικο.
Έχω σοβαρές αμφιβολίες γι’ αυτό. Οι “Σκοπιανοί” (δεν τους λέω ευθέως Μακεδόνες για να μην αρχίσουν οι κραυγές) θεωρούν τους εαυτούς τους Μακεδόνες εδώ και αιώνες, ίσως και χιλιετίες, αλλά η φάση με τον Ήλιο της Βεργίνας, το Φίλιππο, το Μεγαλέξανδρο κτλ. έχω την εντύπωση ότι ξεκίνησε μαζικά αφού είχε επανέλθει στο προσκήνιο το “μακεδονικό ζήτημα”. Σύμπτωση;
Θεωρώ ότι τον μακεδονικό εθνικισμό των Σλάβων τον εξέθρεψε ο μακεδονικός εθνικισμός των Ελλήνων.
Καλά να πάθετε.
Τίτο; Ποιος Τίτο; Θέλετε να πάμε λίγο πιο πίσω, στην εποχή των συγκρόυσεων των εθνικισμών στα βαλκάνια, κατά την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων?
Αντιγράφω απο παλαιότερη ανάρτησή μου :
Οπως εχω αναφερει, κατα τη διαρκεια των Βαλκανικων πολεμων, τα αντιπαλα εθνικα κρατη (Σερβοι, Ελληνες κ Βουλγαροι), προσπαθησαν να πλησιασουν τον Σλαβοφωνο πληθυσμο της Μακεδονιας, για προφανεις λογους. Ετσι ο καθε στρατος μεσω της αναλογης προπαγανδας προσπαθησε να αποκτησει “δικαιωμα” σε μια εθνοτικη ομαδα με ασαφη εθνικη συνειδηση, τους Σλαβομακεδονες.
[B]1. Aς δουμε λοιπον ενδεικτικα, το εξωφυλλο μιας προπαγανδιστικης μπροσουρας απο την ελληνικη πλευρα:
Μεταφραση : “Προκηρυξη, απο το ελληνομακεδονικό κομιτατο, απο Αθήνα, για τα αδεφια μας τους Μακεδονες (Μακεντοτση)”.
Οι Ελληνες Μακεδονομαχοι λοιπον, απευθυνονται στους κατοικους της Μακεδονιας, σε σλαβοφωνο ιδιωμα και αποκαλουν αυτους Μακεδονες. Μαλιστα στη μπροσουρα υπαρχει και η εικονα του Μεγα Αλεξανδρου ωστε να εννοηθει σχεση των σλαβομακεδονων με τους αρχαιους Μακεδονες. Κ ποιοι το επραξαν αυτο?? Οι ενδοξοι Μακεδονομαχοι. Κ μετα αναρωτιομαστε, γιατι σημερα οι σλαβομακεδονες αναζητουν τη συνεχεια τους στην αρχαια Μακεδονια. Μα το ελληνικο κρατος τους εδωσε αυτη τη δυνατοτητα ηδη απο τους βαλκανικους πολεμους.
[B]2. Εθνολογικος χαρτης της Κυβερνησης Βενιζελου το 1918, συνταξης του καθηγητη Γ. σωτηριαδη, κανει λογο για υπαρξη Σλαβομακεδονων στην ελληνικη Μακεδονια.
[/B]
[/B]
[B]3. Απόσπασμα του Στρατή Μυριβήλη απο το βιβλιο του “Η ζωή εν τάφω” (1924), κάνει αναφορά σε Μακεδονες.
[/B]
[QUOTE]" … τη γλώσσα τους την καταλαβαίνουν περίφημα και οι Βούλγαροι κι οι Σέρβοι, αντιπαθούν τους πρώτους γιατί τους πήρανε τα παιδιά τους στο στρατό. Μισούν τούς δεύτερους που τους κακομεταχειρίζονται για Βουλγάρους. Και κοιτάνε με αρκετά συμπαθητική περιέργεια εμάς τους περαστικούς ρωμιούς επειδή είμαστε οι γνήσιοι πνευματικοί υπήκοοι τού Πατρίκ, δηλαδή του “Ορθόδοξου Πατριάρχη της Πόλης” …"Ωστόσο δεν θέλουν να είναι μήτε “Μπουλγκάρ” (Βούλγαροι) μήτε “Σρρπ”(Σέρβοι) μήτε “Γκρρρτς” (Έλληνες). Μοναχά “Μακεντόν ορτοντόξ”.
[/QUOTE]
!912, 1916, 1924… Και κολλάμε στον μεταπολεμικό Τίτο.
:bye::bye::bye:
Αν το δουμε εθνολογικα ουτε εμεις,αλλα κυριως ουτε και εκεινοι θα επρεπε να χρησιμοποιουμε την ονομασια Μακεδονια,αυτη καθαυτη.Εμενα με ενοχλουν εξισου οι αντιδρασεις απο καποιους φανατισμενους εθνικιστες εδω περα,που σκιζουν τα ιματια τους για την πατριδα,λες και υπαρχει καμια αμεση σχεση με τους τοτε μακεδονες,αλλα και εξισου οι προκλησεις και η πορωση που υπαρχει απο την πλευρα των σκοπιανων,τη στιγμη που και η μονη δικη τους σχεση ειναι εδαφικη.
Συμφωνω με τον Γρακχο παντως στο οτι οι σημερινοι Ελληνες,ελαχιστοι σχεση εχουν με τους Μακεδονες της εποχης του Μεγα Αλεξανδρου.
Απο την αλλη ομως,οταν βγαινουν σχολικα βιβλια που λενε οτι ο Μεγας Αλεξανδρος ηταν Αλβανος:!:(καινουριο αυτο τωρα),προφανως δεν μπορουν να μεινουν και αμετοχοι οι ‘‘δικοι μας’’.Το θεμα ειναι στον χειρισμο του θεματος αυτου και να μενουμε μακρια απο εθνικιστικες ή και ακραιες αποψεις και να βλεπουμε σφαιρικα το ολο θεμα.
Οταν ομως εχουμε τα προβατα εδω που εχουν κλειστα τα αυτια τους και τα ανοιγουν μονο για να ακουσουν Ανθιμο και Ψωμιαδη,προφανως και δε θα αλλαξει η σταση της μαζας προς το Μακεδονικο ζητημα.
Σωστός σε κάποια σημεία και λάθος σε κάποια άλλα ο Κουίν. Η αλήθεια είναι ότι τον όρο “Μακεδονία” δικαιούνται να τον χρησιμοποιούν όλοι όσοι κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή που αντιστοιχεί στην αρχαία Μακεδονία: Έλληνες, Σλάβοι, Βούλγαροι, ακόμα και οι Αλβανοί που για όποιον δεν το ξέρει, αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος του σημερινού πληθυσμού της FYROM.
Όσο για το αν ο Μεγαλέξανδρος ήταν Αλβανός, ακούγεται το ίδιο γελοίο με το να ισχυρίζεται κανείς ότι ήταν Έλληνας: δηλαδή τα επιχειρήματα έχουν ιστορική βάση αλλά στην ουσία αποτελούν μια “ζντουπ” μεταφορά των αρχαίων δεδομένων στο σήμερα. Αφού οι Έλληνες έτσι αβασάνιστα θεωρούν τον Μεγαλέξανδρο “δικό τους”, γιατί να μην το κάνουν και οι Αλβανοί, απ’ τη στιγμή που υπάρχει η ιστορική υπόθεση (που δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε και απορριφθεί με αδιάσειστα στοιχεία) ότι ο Μ.Α. ήταν Ιλλυρικής καταγωγής και οι Ιλλύριοι θεωρούνται μακρινοί πρόγονοι των σημερινών Αλβανών;
Σωστότατος και έγκυρος όπως πάντα ο Isis.
Με άλλα λόγια, στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί.
Παντως εκει που βασιζουν οι Ελληνες τον ισχυρισμο πως ο Μεγας Αλεξανδρος και γενικοτερα η Μακεδονικη Δυναστεια ηταν Ελληνικη,ειναι το γεγονος πως η γλωσσα,η θρησκεια,ηταν ιδια με τον αρχαιων Ελληνων,συν το οτι συμμετειχαν στους Ολυμπιακους Αγωνες που ως γνωστων λαμβαναν μερος μονο Ελληνικα φυλα.
Η ενσταση μου ομως παραμενει στο οτι,με αυτον τον πολιτισμο,αυτους τους ανθρωπους,αυτα τα εθιμα,αυτες τις παραδοσεις,εχουμε εξισου μεγαλη αποσταση οση και οι Σκοπιανοι,οι Αλβανοι,οι Βουλγαροι,κλπ κλπ.
Θενξ σε όποιον μετέφερε τα ποστς!
Κουίν αυτό που λες είναι το βασικό επιχείρημα εκείνων που υποστηρίζουν ότι οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες, αλλά πολλοί ιστορικοί διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Απ’ την άλλη υπάρχουν επιχειρήματα που συνηγορούν στο αντίθετο, ότι δηλαδή οι Μακεδόνες ανήκαν σε ξεχωριστή φυλή από τους Έλληνες. Τα περισσότερα προέρχονται από τις διάφορες βιογραφίες του ίδιου του Μ. Αλεξάνδρου. Έτσι πρόχειρα θυμάμαι ότι λίγο πριν σκοτώσει τον Κλείτο, έναν αξιωματικό και παιδικό του φίλο, είχε προκαλέσει την αγανάκτησή του επαινώντας τους Έλληνες και τους Πέρσες και απαξιώνοντας τους Μακεδόνες. Σαφής ο διαχωρισμός.
Δεν μπορεί επίσης να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι το Μακεδονικό Βασίλειο ήταν η μόνη δύναμη του ελλαδικού χώρου στον 4ο αιώνα που δεν ήταν οργανωμένη σύμφωνα με το πρότυπο της πόλης-κράτους.
Άλλωστε οι περισσότεροι Έλληνες περιφρονούσαν και μισούσαν τους Μακεδόνες, τους οποίους θεωρούσαν βάρβαρους για πολλές συνήθειές τους (μεταξύ των οποίων να παντρεύονται πολλές γυναίκες), ενώ τους καταλόγιζαν ότι είχαν “μηδίσει” κατά τους Περσικούς Πολέμους, είχαν πάει δηλαδή με το μέρος των Περσών. Βέβαια εδώ είναι δεκτό και το επιχείρημα ότι δεν ήταν μόνο οι Μακεδόνες που είχαν πάει με τους Πέρσες, αλλά και πολλές πόλεις-κράτη, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη Θήβα.
Θα προσθέσω εδώ ένα άλλο στοιχείο που πιθανό να μη λέει τίποτα, αλλά μπορεί να λέει και πολλά: πριν λίγο καιρό ξεφύλλιζα την πεντάτομη Ελληνική Μυθολογία του Ιωάννη Κακριδή από την Εκδοτική Αθηνών, και διαβάζοντας τον τόμο που είναι αφιερωμένος στους μύθους της κάθε ξεχωριστής περιοχής διαπίστωσα ότι είχε μύθους από κάθε πιθανή περιοχή της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων από τη Θράκη, τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου και την Ήπειρο, αλλά ΚΑΝΕΝΑΝ από τη Μακεδονία. Πώς μπορεί να εξηγηθεί κάτι τέτοιο;
Τέλος πάντων, το πόιντ μου είναι ότι δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο, ούτε σε ό,τι έχει να κάνει με την αρχαία Ιστορία. Όλη αυτή η κουβέντα δε θα χρειαζόταν καν να γίνεται αν δεν την είχαν εκβιάσει οι εθνικιστές και των δυο πλευρών, σκούζοντας “η Μακεδονία είναι ελληνική!” ή “λευτεριά στη νότια Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη!” Στο σημείο που έχουμε φτάσει σήμερα ο μόνος τρόπος να συμβιώσουμε ειρηνικά με τους γείτονές μας, και χωρίς “υψηλούς προστάτες” πάνω απ’ τα κεφάλια μας, είναι να αγνοήσουμε επιτέλους τις εθνικιστές αρλούμπες και κυρίως, να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορεί ένα γαμημένο όνομα να μας καθιστά “εχθρούς” εσαεί.
Eχεις δίκιο σε αυτό, απλά το θέμα είναι ότι όταν κάποιος μεγαλώνει και μέσω του συστήματος του εμφυτεύονται στο μυαλό κάποια πράγματα, είναι δύσκολο να δεί αντικειμενικά την κατάσταση.
Οταν ο άλλος μεγαλώνει μαθαίνοντας ότι είναι Μακεδόνας, ότι η γλώσσα του είναι η “Μακεδονική”, εξαγριώνεται όταν του λένε ότι δεν ισχύει αυτό.
Κατι αντίστοιχο με το αν κάποιοι ισχυρίζονταν ότι δεν είμαστε Έλληνες, και δεν υπάρχει Ελληνικό έθνος.
Λοιπόν, προσωπικά, κατάγομαι απ’ την Μακεδονία, δε θεωρώ όμως τον εαυτό μου ‘‘Μακεδόνισσα’’ ούτε είμαι εθνικίστρια. Με ενοχλεί ωστόσο να εμπεριέχεται ο όρος ‘‘Μακεδονία’’ στην ονομασία των Σκοπίων! Και το πρόβλημα - αν θεωρείται πρόβλημα από κάποιους - δεν έγκειται στη δική μας συμπεριφορά, όσων δηλαδή δε θέλουν να γίνεται λόγος για ‘‘Μακεδονία των Σκοπίων’’ και ούτε θεωρώ ότι έχει να κάνει με την γεωγραφική τοποθεσία(μόνο) των Σκοπίων. Πέραν αυτού, από πού κ ως πού; Η Μακεδονία έχει μία ιστορία, μία κουλτούρα, ξεπουλώντας (γιατί πρόκειται για ξεπούλημα αυτό) το όνομα Μακεδονία, ξεπουλάμε ό,τι μας χαρακτηρίζει σαν λαό. Και μη τρελαθούμε ότι το κάνουν, επειδή είμαστε ‘‘εθνικιστές’’ κλπ, ή μήπως θεωρείτε δηλαδή ότι πίσω από την ονομασία αυτή δεν παίζονται κ άλλου είδους συμφέροντα; Και απ’ τις δύο πλευρές; Γιατί, σώνει κ καλά, όποιος έχει αντίθετη γνώμη θα πρέπει να αποκαλείται εθνικιστής; Ή γιατί να αποκαλώ ‘‘Μακεδόνα’’ κάποιον, που [U]μας μισεί[/U]; Να τον αποκαλώ ‘‘Μακεδόνα’’ κ να με λέει ‘‘βρωμοΈλληνα’’ ξέρωγω; Δε θεωρώ ότι μας έχουν στην καρδιά τους! Και ναι, έχω πρόβλημα με αυτό(κ δεν το κρύβω), διότι με την ίδια ευκολία, που σήμερα ξεπουλάνε κάποιοι το όνομα Μακεδονία, αύριο με την ίδια ευκολία επίσης θα ξεπουλήσουν τα μνημεία, την ιστορία, ακόμη κ την τοποθεσία της Μακεδονίας…Είναι τα μόνα, που μας έχουν μείνει… ε, δεν είναι κρίμα, αντί να τα υπερασπιζόμαστε, να τα μοιράζουμε από δω κ από κει; Δεν ρίχνω το μπαλάκι στους Σκοπιανούς, στην προκειμένη, αλλά στους πολιτικούς που προσπαθούν δήθεν να μας ‘‘εκσυγχρονίσουν’’, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που θέλουν είναι να μας κάνουν άβουλα ανθρωπάκια, χωρίς σκέψη, χωρίς ιδέα για την ιστορία(που δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, για αυτό δε χρησιμοποιώ τον όρο ‘‘μας’’), τη γλώσσα, και γενικά την ‘‘ταυτότητά’’ μας. Διότι κακά τα ψέματα, μας χαρακτηρίζει η ονομασία, η κουλτούρα, η ιστορία…
Μπορεί να λέω κ μπαρούφες! Εσείς τί πιστεύετε;
Η αληθεια ειναι οτι εκεινη την περιοδο της αρχαιας Ελλαδας, το θεμα με την Μακεδονια ηταν αρκετα μπερδεμενο. Ναι μεν πολλες απο τις νοτιοτερες πολεις κρατη δεν τους χωνευαν με τιποτα και τους αποκαλουσαν βαρβαρους (γνωστο πατημα των Σκοπιανων που υποστηριζουν οτι η λεξη “βαρβαρος” χτησιμοποιοταν απο τους Ελληνες για τους μη-Ελληνες οποτε οι Μακεδονες δεν ηταν Ελληνες). Βεβαια αυτο το επιχειρημα ειναι λανθασμενο μιας και το “βαρβαρος” χρησιμοποιοταν και σαν προσβολη αναμεσα σε ελληνικες πολεις κρατη με εχθρα οπως η Αθηνα και η Σπαρτη. Παρ’ολα αυτα, η Μακεδονια οντως ηταν πιο “απομακρη” προς τις πολεις κρατη του νοτου παρα το οτι οι ιδιοι οι Μακεδονες επιζητουσαν την αποδοχη της “λιγκας” του νοτου. Ακομα και μετα την ενωση/κατακτηση (?) της Ελλαδας απο τον Φιλιππο οι υπολοιποι Ελληνες δεν τους πηγαιναν και συχνα εξεγειρονταν (αλλο ενα επιχειρημα των Σκοπιανων για το οτι οι Ελληνες δεν θεωρουσαν του Μακεδονες δικους τους). Οχι οτι αυτο λεει κατι, μιας και καμια πολη κρατος δεν ηθελε μια αλλη για “αρχηγο”. Το ιδιο θα γινοταν και αν στην θεση της Μακεδονιας ηταν η Θηβα.
Υπαρχουν πολλες αναφορες στις οποιες γινεται διαχωρισμος αναμεσα στους Ελληνες και τους Μακεδονες και υπαρχουν επισης πολλες αναφορες οπου γινεται το αντιθετο με τους Μακεδονες να δηλωνουν Ελληνες. Καποιοι λενε οτι αυτο γινοταν για πολιτικους λογους, οτι δηλαδη ο Μεγας Αλεξανδρος αποκαλουσε τον εαυτο του Ελληνα γιατι απλα ηθελε την υποστηριξη των υπολοιπων πολεων κρατων για τον πολεμο που ετοιμαζε. Βεβαια το ιδιο δεν ειχε γινει και με λαους οπως οι Παιονες και οι Ιλλυριοι τους οποιους οι Μακεδονες ειχαν πολεμησει και νικησει αρκετες φορες. Ο διαχωρισμος αυτος επισης θα μπορουσε να εχει γινει με πολιτικες σκοπιμοτητες μιας και υπηρχε μεχρι και αντιμακεδονικο “κομμα” τοτε στην Αθηνα.
Προσωπικα πιστευω οτι οι ομοιοτητες που μοιραζονταν οι μεν και οι δε ηταν τοσες πολλες που δε χωραει αμφιβολια οτι ηταν Ελληνες. Οι διαφορες που ειχαν ηταν ελαχιστες και μπορουν να βρεθουν και αναμεσα σε αλλες πολεις κρατη επισης. Απλα οι Μακεδονες ηταν κατι σαν το κοροιδο της υποθεσης. Το σπασικλακι που δεν το παιζουν οι υπολοιποι και μια μερα τα παιρνει στο κρανιο, τσακωνει ενα ματσουκι και τους σαπακιαζει στο ξυλο μεχρι να το αποδεχτουν.
Περα απο το ιστορικο κομματι, το θεμα της ονομασιας γινεται πιο περιπλοκο απο τη στιγμη που σημερα Μακεδονια θεωρειται μια αρκετα μεγαλη περιοχη των Βαλκανιων, κομματια της οποιας εχουν πανω απο μια χωρες. Το να οικειοποιηθει το ονομα μια χωρα μονο ειναι φαουλ, ποσο μαλλον οταν στην περιπτωση της FYROM, συνοδευεται και απο προσπαθεια συνδεσης τους ιστορικα με το αρχαιο βασιλειο της Μακεδονιας. Μια ονομασια που μου φαινεται δικαια και τους βολευει ολους ειναι το “Δημοκρατια της Βορειας Μακεδονιας” μιας και προφανως αναφερεται στο κρατος στα βορεια της ευρυτερης περιοχης της Μακεδονιας. Οχι οτι αυτο θα σταματησει τους Σκοπιανους απο το να προσπαθουν να συνδεθουν με τους αρχαιους Μακεδονες αλλα whatever.
Και οι Σκοπιανοί είναι Σλάβοι. Οι Σλάβοι δεν εγκαταστάθηκαν πολύ αργοτερα στα Μακεδονικά εδάφη; Άρα είναι ακυρο να αυτοαποκαλούνται Μακεδονία ή έστω να προσπαθούν να ενταχθούν πολιτιστικά/πολιτισμικά στο ‘‘ιστορικό κομμάτι’’ της Αρχαίας Μακεδονίας…
καγκουρες σκοπιανοι…τραγικο και μονο να εχει τεθει θεμα περι ιστοριας μεγαλου αλεξανδρου κτλπ
-
Η τοποθεσία των λεγόμενων Σκοπίων είναι η βόρεια Μακεδονία. Γνωστό και αναμφισβήτητο, όσο και το ότι η ανατολική Θράκη εκτίνεται ανατολικά του Έβρου.
-
Είναι γελοίο να υποστηρίζουν οι Σκοπιανοί ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς ακόμη και εντός του κράτους υπάρχει τεράστια πληθυσμιακή ανομοιογένεια (Αλβανοί, Βούλγαροι κλπ.) Ίσως (λέω ίσως) όμως είναι γελοίο να λέμε και εμείς κάτι τέτοιο από τη στιγμή που έχουν περάσει 5.000.000 λαοί από τα εδάφη μας από τότε που ο Μέγας Αλέξανδρος μάς άφησε. Ούτως ή άλλως ΚΑΝΕΙΣ δεν είναι σίγουρος. οπότε είναι σαν να ψάχνουμε ποιος είναι λιγότερο γελοίος. Αν αυτό μας κάνει, ναι, πρέπει να είμαστε λιγότερο γελοίοι, λόγω γλώσσας, γεωγραφικής θέσης κλπ.
-
Είναι λίγο αστείο για εμένα να είναι κάποιος κατηγορηματικός σε τέτοιου είδους ζητήματα.
Πήγαινε πες στους Τούρκοκρητικούς που γεννήθηκαν στην Κρήτη και εγκατέλειψαν το νησί με τις ανταλλαγές των πληθυσμών ότι δεν είναι Κρητικοί.
Επίσης πες στους μισούς βέρους Αθηναίους (Αρβανίτικης καταγωγής) ότι δεν είναι Έλληνες αλλά Αλβανοί.
Πήγαινε πες στα Καραμανλίδικα χωρία της Ελληνικής Μακεδονίας, στους ελάχιστους πλέον Τουρκόφωνους Πόντιους, ότι δεν είναι Έλληνες αλλά Τούρκοι.
Λοιπόν για να τελειώνει το παραμύθι. Οι Σλάβοι κατέβηκαν στην Ελλαδικό χώρο τον 7ο αιώνα μ.Χ. Πες λοιπόν εσύ σε ένα πληθυσμό, οποιοσδήποτε και αν ειναι αυτός και ανεξάρτητα των επιμιξιών, ότι μετά από 1500 χρόνια παραμονής στο χώρο της Μακεδονίας, δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον αντίστοιχο γεωγραφικό όρο.
Είναι Μακεδόνες λοιπόν, πολύ περισσότερο απο την πλειοψηφία των Ελλήνων της Ελληνικης Μακεδονίας, και αυτό γιατί οι δεύτεροι κατάγονται απο Μικρά Ασία, Πόντο.
Δικαιωμα του γεωγραφικού όρου Μακεδόνας έχουν και πρέπει να έχουν, Ελληνες, Αλβανοι, Βούλγαροι και (Σλαβο)Μακεδόνες που γεννηθηκαν και ζουν στον Μακεδονικό χώρο. Απλή λογική.
Τώρα με τα εθνικιστικά παραμύθια που βαυκαλίζονται οι γείτονες, παιδική ασθένεια ενός πρόσφατου χρονολογικά κράτους είναι. Το πέρασε και το νεοελληνικό κράτος τα πρώτα χρόνια της σύστασης του. Εμείς να δεις σε τι παραμύθια στήσαμε την εθνική μας ιστορία. Oh, wait εμεις καταγόμαστε απο τον Περικλη…:lol::lol:
Δεν ξέρω πώς ακούστηκε και είμαι πολύ μπερδεμένη αυτή τη στιγμή, για να κάτσω να το αναλύσω! Δεν είπα πάντως να διώξουμε κάποιον κ δεν υποστήριξα τα παραπάνω. Δεν πιστεύω, ότι είμαστε απόγονοι του Περικλή ή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Θα’ταν βλακεία, άλλωστε, αν υποστηρίζαμε ότι είμαστε 100% Έλληνες! Ο αποπάνω έγραψε κ τον λόγο κ με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Δε μίλησα επίσης τόσο για τα εδάφη, ή μάλλον δεν εννοούσα αυτό, όσο για το ότι προσπαθούν να πείσουν εμάς (;), τους εαυτούς τους(;), δεν ξέρω και εγώ ποιον, ότι κ οι ίδιοι κατάγονται από τον Μ. Αλέξανδρο κτλ. Και αυτό είναι ανοησία, αν το σκεφτείς (όπως κ το να υποστηρίζει κάποιος από εμάς ότι είναι απόγονος των Αρχαίων Ελλήνων).
Aφου θεωρείς ότι δεν είσαι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων, και ότι μάλιστα είναι ανοησία μια τέτοια σκέψη, τι σε νοιάζει τι παραμύθια πιστεύουν οι γείτονες;