Έχω επανειλημμένα δηλώσει την λατρεία μου για τους (κλασικούς, προφανώς) Genesis, ίσως είναι ώρα να πιάσουμε και τις καλύτερες solo δουλειές των πρώην μελών τους, αρχής γενομένης από το…
Ο πρώτος προσωπικός δίσκος του Steve Hackett κυκλοφόρησε ενώ ο κορυφαίος κιθαρίστας ήταν ακόμη μέλος των Genesis. Για την ακρίβεια, ηχογραφήθηκε μετά το πέρας της περιοδείας για το “Lamb…” και την αποχώρηση του Peter Gabriel που έθεσε εν αμφιβόλω το μέλλον του συγκροτήματος. Υπό εκείνες τις συνθήκες, ο Steve αποφάσισε να διοχετεύσει τη δημιουργικότητα του σε ένα άλλο project.
Σε αυτό χρειάστηκε, μεταξύ άλλων, τη συνδρομή του αδελφού του John στο φλάουτο, της μέλλουσας συζύγου του Kim Poor που επιμελήθηκε το εξαιρετικό εξώφυλλο, όπως και των Mike Rutherford και Phil Collins στην rhythm section. Ο δεύτερος μάλιστα ανέλαβε και τα φωνητικά (και τα ενοχλητικά “να-να-να”) στο “Star of Sirius”!
Στο “Voyage of the Acolyte” λοιπόν, όπως και στη περίπτωση των solo δίσκων του Peter Gabriel, μας δίνεται η ευκαιρία να ξεδιαλύνουμε ποιος έφερνε ποιες ιδέες στα αριστουργηματικά LPs των Genesis, όπου τα credits μοιραζόντουσαν εξίσου. Εδώ βέβαια δεν θα βρούμε τον κιθαρίστα που εξαπέλυε “ηλεκτρικές εκκενώσεις” στο “Nursery Cryme”, αλλά τον πιο ώριμο των μετέπειτα ετών.
Πολλοί, ορμώμενοι από κάποιες προφανείς αναφορές στο “κανονικό” του συγκρότημα (π.χ. το “The Lovers” είναι η συνέχεια του “Horizons”, ενώ το “A Tower Struck Down” είχε θέση στο “Lamb…”, συγκεκριμένα στην ενότητα των Slippermen!), έσπευσαν να χαρακτηρίσουν το “Voyage…” ως άτυπο μέρος της δισκογραφίας των Genesis. Παρά όμως τις πολλές όμορφες ιδέες που περιέχει – στο εξαιρετικό, φρενήρες “Ace of Wands” μάλιστα, ασφυκτιούν για να χωρέσουν σε μόλις 5΄25΄΄ - η απουσία π.χ. της δημιουργικής παράνοιας του Peter Gabriel και του απαραίτητου ραφιναρίσματος από τον “αρχιτέκτονα” Tony Banks είναι ενίοτε εμφανής.
Όλα αυτά μέχρι να φτάσουμε στο τελευταίο κομμάτι, το “Shadow of the Hierophant”. Το συγκεκριμένο υπέρτατο αριστούργημα με τα αιθέρια φωνητικά της Sally Oldfield και την άψογη ενορχήστρωση, αφυπνίζει στον ακροατή μνήμες παιδικής αθωότητας και εγείρει ευαισθησίες των οποίων δεν γνώριζε καν την ύπαρξη. Ποιος δημιουργικός οίστρος κατέλαβε εξαπίνης τον συνθέτη; Ποιας Μούσας ο τρυφερός εναγκαλισμός ενέπνευσε τέτοια επουράνια αλληλουχία από νότες; Οι εντυπώσεις έμελλε να κερδηθούν οριστικά και αμετάκλητα λίγο πριν την αυλαία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι τίτλοι των τραγουδιών προέρχονται από (ή σχετίζονται με) τις κάρτες Tarot, που συγκαταλεγόταν στα ενδιαφέροντα του Hackett εκείνη την εποχή.
Όπως και το ότι η αποδοχή της οποίας έτυχε το “Voyage…” από κοινό και κριτικούς, σε συνδυασμό με την επιστροφή στις τάξεις των Genesis και τον συλλογικό έλεγχο πάνω στη μουσική, έφεραν νομοτελειακά την αποχώρηση του κιθαρίστα δύο χρόνια αργότερα προκειμένου να επικεντρωθεί στη solo καριέρα του.