Guys το θέμα με τα social media με απασχολεί πάρα πολύ. Πρόσφατα απενεργοποιησα το Facebook (δεν το διέγραψα εντελώς ακόμα), ποτέ δεν ειχα αλλά social (πέρα από LinkedIn για δουλειά καθαρά).
Με προβληματίζει η προβολή μας μέσα από αυτό, η ματαιοδοξία αλλά και η χρησιμότητα στο discourse εκεί έξω, η θέση που έχει στο αν υπάρχουμε at all σε αυτόν τον κόσμο (αυτό που ονομάζω post ergo sum), το αν φταίει ο χρήστης και όχι το μέσο δεδομένου ότι είναι σχεδιασμένα να είναι εθιστικα αυτά τα μέσα κλπ κλπ.
Πολυ καλος φιλος με το ονομα Κωστας εχει το jack the ripper χρονια ως ψευδωνυμο, λεγε τι ξερεις.
Θεωρω γενικα οτι και οι δυο “πλευρες” εχουν πολυ καλα επιχειρηματα και θεσεις σε αυτα που λετε, ομως διαφωνω ολοκληρωτικα μαζι σου στο οτι τα social media ειναι σκουπιδια. Καλως ή κακως, ειναι ενα κομματι της πραγματικοτητα και οποιος θελει το χρησιμοποιει, οποιος δεν θελει μπορει απλα να μην το χρησιμοποιησει.
Διαφωνω παρα παρα πολυ στο οτι δεν προαγουν τον διαλογο ή οτι επηρεαζουν αρνητικα την κοινωνικποιηση. Ειμαστε στο 2021 και οι ανθρωποι πρεπει να μπορουν να φιλτραρουν το πως χρησιμοποιουνται τα social media και να πραττουν αναλογως, αν δεν το κανουν αυτο ειναι προβλημα του χρηστη.
Χρησιμοποιω καποια φορουμς για ταινιες και μουσικες που εχουν και σωστη διαχειριση και καπως πιο αυστηρο moderating (ειναι και αμερικανικα οποτε αυτο βοηθαει) και ο διαλογος που γινεται εκει μεσα ειναι εξαιρετικος για ολα τα θεματα. Απο τοτε που ξεκινησα να γραφω σε αυτα τα φορουμς νομιζω εχω μαλιστα βελτιωσει και τις ικανοτητες διαλογου μου αλλα και την χρηση της γλωσσας (χωρις να ειμαι κανενας λογιος φυσικα).
Εμενα μου φαινεται αρκετα υπερβολικη ολη αυτη η κριτικη σε social media, στην τελικη αν καποιος τα χρησιμοποιει για να ευχεται “ψοφο κακο” και αλλα τετοια σε συγκεκριμενο χρηστη, αυτο δειχνει και κατι για αυτον τον ανθρωπο και καλο ειναι να το βλεπουμε. Αλλιως αυτοπροσωπως μπορει ολα καλα και αχαχουχα ναι ας πιουμε ενα καφεδακι και ο αλλος μεσα του να ειναι απο φασιστας εως πολυ επικινδυνος με ενα σωρο τροπους. Και in person μπορει να κρυφτει ο αλλος αν θελει, απλα κρυβεται με αλλο τροπο κι οχι πισω απο μια οθονη.
Η δικη μου προσωπικη εμπειρια ειναι εντελως διαφορετικη. Εχω Facebook για ευκολη επικοινωνια με κοσμο απο Ελλαδα ενω ειμαι μελος σε 3-4 γκρουπακια με ενδιαφεροντα μου στα οποια γινεται ωραιος διαλογος. Εχω instagram και δεν πολυασχολουμαι αλλα δεν βλεπω καν τον τροπο με τον οποιο το instagram γινεται οπλο. Καμια φωτογραφια να χαζευουμε, να ενημερωνομαστε για μπαντες, ταινιες, μουσικες, και μεχρι εκει. Twitter δεν χρησιμοποιω γιατι απλα δεν μου κανει.
Αυτη η δαιμονοποιηση των social media ειναι ενδιαφερουσα, αλλα τελικα ολα καταληγουν στον χρηστη και τις επιλογες του, καλα τα λεει ο @nnnkkk
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, σε αυτή την κουβέντα δεν συγκαταλέγω τα φορουμς στα social media, ενώ προφανώς η “διαχωριστική” γραμμή είναι πολύ λεπτή. Οπότε ο οποιοσδήποτε αρνητικός χαρακτηρισμός μου δεν αναφέρεται στα φορουμς - σαν το παρόν ή 2-3 ακόμα που χρησιμοποιώ κι εγώ πού και πού.
Κατά τ’ άλλα, συμφωνώ με τον @akefaloskavalaris ότι ίσως αυτό το θέμα αξίζει δικό του thread.
Σε αυτό να σημειώσουμε πως, για να υπάρχουν τέτοια fora ( πιο συγκεκριμένα, με χαμηλότερο αριθμό χρηστών -> μεγαλύτερη ποιότητα κλπ ) είναι αναγκαίο να υπάρχει χρηματοδότηση ή επιχειρηματική δραστηριότητα ή έστω χρόνος που θα μεταφραζόταν σε χρήμα αν δεν είναι εθελοντική προσπάθεια για να στηθούν και να λειτουργήσουν με τον τρόπο που οραματίζονται οι δημιουργοί τους ( πχ το ΜΗ forum που αναφέρθηκε ). Οι κολοσσοί που προσφέρουν τα social media παρέχουν δωρεάν την πλατφόρμα για να δημιουργήσεις την κοινότητα.
Να σου πω την αληθεια περισσοτερη τοξικοτητα βλεπω σε φορουμς που ειναι και πιο ευκολο να εισαι ανωνυμος, παρα σε social media προσωπικα.
Ομως το point μου παραμενει, το καθε social medium θα σου φανει και θα σου δωσει πραγματα αναλογα με το πως το χρησιμοποιεις εσυ ως χρηστης. Δεν φταιει το medium για μενα.
Δεν ξέρω πόσο επαγγελματικά δουλεύει το σάιτ (και κατ’ επέκταση το φόρουμ), περιορίζομαι μόνο στην εντελώς περιστασιακή επαφή μου με mods και τη γνωριμία μου με 2-3 άτομα που συνεργάστηκαν ή συνεργάζονται εδώ.
Με τη δική μου εμπειρία, θα προσπαθήσω να απαντήσω σε μερικά απο τα ερωτήματα που έθεσε ο Outshined, χωρίς όμως να εστιάζω στο “μουσικά”. Δυστυχώς, έχω ελάχιστη πείρα από τον μουσικό Τύπο, έντυπο ή ηλεκτρονικό. Έχω όμως μεγάλη σε ό,τι αφορά στον Τύπο γενικώς και αναγκαστικά θα γενικεύσω τις απαντήσεις μου.
Κοινός παρονομαστής της σημερινής εποχής στην ενημέρωση είναι το confirmation bias. Πολλοί αναζητούμε ειδήσεις και γεγονότα που θα μας πείσουν ότι η πεποίθηση που έχουμε για ένα θέμα είναι σωστή. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό ΜΑΛΛΟΝ έχει να κάνει με την πεποίθηση του κόσμου ότι “όλα είναι ψέματα, μας κοροϊδεύουν” κλπ, με αποτέλεσμα να στρέφεται σε άλλα μονοπάτια για την ενημέρωσή του.
Μονάδα μέτρησης δεν υπάρχει, συνεπώς η απάντηση στο “πόσο” είναι δύσκολο να δοθεί. Άλλωστε, δεν είναι ίδιες εποχές. Ωστόσο, είναι κοινά αποδεκτό ότι τα παλιά χρόνια τα παραδοσιακά ΜΜΕ μπορούσαν να χειραγωγήσουν τον κόσμο, κάτι που εξακολουθεί να συμβαίνει σήμερα. Τα νέα ΜΜΕ μπορούν να χειραγωγήσουν τον κόσμο εξαιτίας όσων έγραψα παραπάνω. Το κοινό ψάχνει τον handler του κι εκείνος τον δικαιώνει.
*Εννοείται ότι υπάρχουν σοβαρά ΜΜΕ και σοβαροί αναγνώστες, που δεν συναντιούνται απαραίτητα. Έτσι υπάρχουν καλά ΜΜΕ με γυρολόγους αναγνώστες, που δεν βρίσκουν αυτό που θέλουν. Έξυπνοι αναγνώστες που μένουν σε κακά ΜΜΕ επειδή μπορούν να φιλτράρουν την είδηση. Και το ιδανικό σενάριο: καλά ΜΜΕ με σοβαρούς αναγνώστες.
Τρομερά δύσκολη κατά την άποψή μου. Στο προηγούμενο ποστ μου ανέφερα σχετικό παράδειγμα (δεύτερο bullet). Αν δεν έχεις κάνει ήδη κουμάντα πριν από χρόνια, δεν κερδίζεις πίτα. Εκτός αν ουσιαστικά αγοράσεις μία ολόκληρη ομάδα που είναι ήδη established και απλώς βάλεις πάνω της το brand name σου.
Σαν παράδειγμα θα φέρω το εξής: το ΜΗ θέλει ικανή συντακτική ομάδα, “αγοράζει” το Rocking και το team του, το μεταφέρει στην πλατφόρμα του υπό το όνομα ΜΗ και προχωράει έτσι. Κερδίζει σε πένες + σε κοινό (που θα ακολουθήσει όσους έγραφαν στο rocking. Αλλά αυτό πάσχει σε ένα σημαντικό σημείο: θέλει μπαγιόκο που θα πέσει γκράου στο τραπέζι.
Ο δύσκολος τρόπος είναι να κτίσεις από την αρχή. Θέλει στομάχι, χρήματα για μισθούς και διαφήμιση (δεν έχει σημασία αν είναι πολλά ή λίγα), καλό προϊόν κι επαγγελματισμό. Χλωμό.
Λίγο αόριστη η ερώτηση. Τι ακριβώς σημαίνει “ορίζεται”. Κανονικά δεν πρέπει να έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Η επιχείρηση και ο επαγγελματισμός μεταξύ τους συνδέονται άμεσα, αλλά η επιχείρηση έχει στόχο το κέρδος και ο επαγγελματίας την προσφορά άρτιας υπηρεσίας. Ο ρομαντισμός μπορεί να έχει σχέση με τα άλλα δύο (περισσότερο με τον επαγγελματία, λιγότερο με την επιχείρηση), αλλά οφείλει να είναι επικουρικός ή να βγει εντελώς από την εξίσωση αν τα άλλα δύο στοιχεία θέλουν να επιτύχουν.
Έχω κάνει mod σε αρκετά άλλου είδους φόρα και ακόμη κάνω mod σε άλλου είδους γκρουπ στο Τέλεγκραμ. Όσο περισσότερος κόσμος, τόσο δυσκολότερο το έργο. Ο λόγος προφανής: πολλές προσωπικότητες, πολλά κουμπιά. Θέλει σίγουρα στομάχι. Αν είναι ερασιτεχνικό (που είναι τις περισσότερες φορές) χόμπι, θέλει χρόνο. Και σίγουρα θέλει καθαρό μυαλό, αλλιώς θα σκοτωθείς με όλον τον κόσμο.
Δεν είμαι ειδικός να απαντήσω, αλλά υποθέτω ότι άλλαξαν όσο άλλαξαν και τα άλλα είδη ενημέρωσης. Η τεχνολογία εκτόξευσε και την ενημέρωση, αλλά και την απογείωση κακών συγκροτημάτων απλώς επειδή δημιουργήθηκε ένα hype κάποια στιγμή. Νομίζω όμως ότι στη μουσική οι φελλοί επιπλέουν. Μπορείς να κοροϊδέψεις για λίγο, μετά από ένα διάστημα θα σε καταλάβουν ότι είσαι κατσαπλιάς.
Δεν το γνωρίζω, έχω συνεργαστεί ελάχιστα με ΜΜΕ που είχαν θέμα τη μουσική και δεν ήταν πρόσφατα. Αλλά υποθέτω (πάλι) όπως και στα άλλα ΜΜΕ: αξιοπιστία, ενημέρωση, σωστά ελληνικά, πλουραλισμός είναι αρετές που θα εξαργυρώσει κάθε Μέσο.
Ουφ, πολλά ήταν τελικά. Και σίγουρα χρίζουν μεγάλης ανάλυσης και κριτικής, αλλά θα κουράσω ακόμη περισσότερο.