λιγα πραματα εχω ακουσει, κυριως converge, rolo tomassi και λιγο dep,ενας δισκος ομως που με ειχε στειλει αρκετα φετος, αρχες της χρονιας που μου τον εδωσαν ηταν αυτο
norma jean-reddemer
επειδη δεν ειμαι και ο τρελος φαν του χωρου, ισως αυτο με αρεσε τοσο γιατι μου φανηκε οτι ντουμιζει σε σημεια,με καποια αργοσυρτα ωραια ριφς…γενικα δισκαρα,πολυ καλη παραγωγη απο τον τυπα που ειχε κανει και τη αντιστοιχη του Iowa, εξωφυλλαρα και μια χαρουλα…
επισης τα ηδη αναφερμενα converge-jane doe και botch-we are the romans…(δεν εχω ακουσει και παρα πολλα απο το χωρο βσκ)
Eπίσης αναφέρθηκαν οι Botch με το γνωστό στους περισσότερους αριστούργημα We are the romans, οπότε καλό θα ναι να αναφερθεί και το προηγούμενο εξίσου δυνατό Αmerican Nervoso.
Aπό Κnut - Bastardiser και τα μυαλά στα κάγκελα λέμε. Δεν υπάρχουν πολλά βίντεο στο τιουμπ, αν το βρισκα θα βαζα το Crawling on all fours τον υπερκόμματο. Τώρα βλέπω το βαλε κι η Wretch. E ναι, μιλάμε για πιο ανεξέλεκτες καταστάσεις σαφώς.
Today is the day σίγουρα μιλάμε για την Relapse περίοδό τους. Ιn the eyes of god, Kiss the pig πιο ενδεικτικά (το Sadness will prevail νομίζω θα συμφωνήσει κι ο θρεντστάρτερ πως είναι ξεχωριστό κεφάλαιο). Μπαντάρα… The color of psychic power (απ’ το πρώτο) Τhis machine kills fascists(απ’ το δεύτερο)
Για μένα το μαθκορ (τουλάχιστον όπως το έμαθα εγώ) έφτασε στο απώγειό του το 2002-2005, όταν έπεσαν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στους Dillinger Escape Plan (λόγω Mike Patton), και οι DEP βγήκαν σε ευρωπαϊκή περιοδεία με τους System of a Down, ενώ ταυτόχρονα άρχησαν να ανεβαίνουν και οι Mastodon (ΜΗΝ πεταχτείς random τύπε, από αυτή τη σκηνή ξεπήδησαν και μιλάμε αυστηρά για την προ-leviathan περίοδο), οι Cave In, οι Converge κλπ.
Μέχρι το 2004-05 οποιαδήποτε κυκλοφορία είχε σχέση με αυτό τον ήχο τραβούσε πάνω της τα βλέμματα.
Μετά από λίγο, αντί η φάση να γιγαντωθεί, ξεφούσκωσε υπερβολικά απότομα. Πολλές μπάντες άρχισαν να διαλύονται σωρηδόν, λίγοι επιβίωσαν αλλά φυτοζωούν σήμερα (βλ. Knut), ενώ οι τελευταίες ελπίδες Genghis Tron και Burst είναι μάλλον στην αφάνεια πια (οι δεύτεροι διέλυσαν αν και έβγαλαν τεράστια δισκάρα απομακρυσμένοι βέβαια πια από το χώρο). Το ότι κάμποσοι επέστρεψαν τα τελευταία 2 χρόνια δε λέει κάτι.
Τoυς Daughters που ανέφερε ο Horror δεν τους έχω ακούσει, μόνο σαν όνομα τους ξέρω και μην πεταχτεί κανείς να μου πει για τίποτα Architects, ντροπή.
Η όλη mathcore φάση έιναι εξ ορισμού πειραματική οπότε θα συμφωνίσω με wrench εν μέρη, έχει ακόμα να δώσει, απλά πρέπει να μεσολαβήσουν κιάλλες ζυμώσεις.
Bleedin αγειά σου. Lifesblood και Remission δεν πά να τα ανεβοκατεβάζουν σλατζιές, εμένα στα αυτάκια μου πάντα ακούγονταν πιο hardcore. Και ο τρόπος που έπαιζαν είναι μαθηματικός αναμφισβήτητα, oπότε ταιριάζουν εδώ.
Edit. Cave In εννοείται χώνουμε άνετα.
Oπότε ας πούμε πως το τελευταίο τους περυσινό EP είναι πολύ καλή επιστροφή στον ήχο. Το μνημείο τους βέβαια είναι το συγκλονιστικό (3-2-1) Αntenna, που ξεστρατίζει αρκετά απ’ το είδος. Ας μιλήσουν οι πιο σχετικοί με τη μπάντα για τα παλιά τους.
Ε νομίζω ότι αφού πιάστηκαν και όλα τα συγγενικά τύπου Yakuza νομίζω ότι η παρουσία του παρακάτω είναι ψιλοαυτονόητη
Από εκεί και πέρα μεγάλη αδυναμία σε Knut(τον οποίων το φετινό μου φάνηκε αρκετά κατώτερο αυτών που μπορούν να δώσουν) και μάλλον θα πω το Challenger. Jane Doe, Calculating Infinity προφανείς επιλογές. Οι Breach εποχής Venom φαντάζομαι ταιριάζουν εδώ μέσα. Από την πιο νέα φουρνιά αυτοί που μου τραβήξαν την προσοχή ήταν οι Protest The Hero με το Fortress(αν και περισσότερο σε Progressive με πιο Core τρόπο μου κάνουν και όχι το ανάποδο) και πρέπει κάποια στιγμή να ακούσω και Today Is The Day και Coalesce οπότε όποιος μπορεί ας κατατοπίσει με τι ξεκινάμε.
Το 96 μετά από κάποια demo και ένα split κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο. Μπορεί να μην φτάνει τα έπη των DEP και Botch, αλλά αν μη τι άλλο είναι πρωτοπορία. Δεν έπαιζαν και πολλοί έτσι τότε. Υπήρχαν βέβαια τεχνικές ακραίες μπάντες, αλλά στο χώρο του death και του thrash. Οι Lethargy ανοίγουν τον ήχο σε πιο core μονοπάτια (κρατώντας βέβαια ένα tech-death χαρακτήρα). Στην σύνθεση βρίσκονται και κάποιοι Bill Kelliher και Brann Dailor (ναι Angus οι γνωστοί είναι)
δείγμα εδώ
Προφανώς κολλάει το Venom, ήμουν έτοιμος να το ξεθάψω κιόλας αλλά προτίμησα αυτό:
V/a: 11 - an escape artist records compilation (2001)
1 - playing enemy - the closer to caesar
2 - burn it down - ten percent of the law
3 - isis - collapse and crush
4 - time in malta - dissolve
5 - anodyne - lucy sky diamond
6 - keelhaul - enervate
7 - anodyne - coriolis acceleration
8 - playing enemy - insomnia,oh
9 - gritona - prawn flavor
10 - burn it down - every man’s got a devil
11 - craw - chop shop
12 - time in malta - moment of clarity
13 - 27 - april
14 - isis - poison eggs
15 - burn it down - snakes in the garden
16 - burn it down - 1,000 tiny wounds
17 - sweetness - ph
18 - isis - gentle time
O μαθκορ ήχος στηρίχτηκε από τρεις εταιρείες για να μεγαλώσει, την Relapse, την Hydrahead και την Escape Artist. Τις 2 πρώτες τις ξέρει κι ο μπαρμπα-μήτσος, την τρίτη θα την ξέρετε πιθανώς άμα συλλέγετε τις προ-Oceanic κυκλοφορίες των Isis. Κρίμα γιατί υπήρξε σημαντικότατη εταιρεία.
Αυτή η συλλογή είναι κατατοπιστική τόσο για το ρόστερ, όσο και για τον συγκεκριμένο ήχο εκείνη την εποχή.
Πέρα από τους παράταιρους πρώιμους Ιsis και 27, θα βρείτε τον σκοτεινό ήχο των Anodyne, πρώιμο υλικό των Keelhaul, ενώ μπορείτε να γνωρίσετε χαμένες μπάντες του μάθκορ όπως οι φοβεροί time in malta και οι πιο beatdown-άτοι Burn it Down, και οι απίστευτοι Craw που δυστυχώς έχω χάσει τα ίχνη τους.
bleedin, δεν ξέρω αν μπορούμε να μιλήσουμε για ένδοξες μέρες ακόμα, εκτός κι αν σε δυο χρόνια χαθεί εντελώς, οπότε και θα 'χεις δίκιο και αναλογικά δηλαδή με την “ηλικία” του είδους έχεις δίκιο, απλά είναι νωρίς κι έχει ακόμα να δώσει, δε γίνεται.
οι yakuza θεωρούνται μαθ; αν ναι, τότε προσθέτω κι εγώ το ασύγκριτο και μοναδικό samsara (το μόνο που έχω ακούσει ως τώρα).
Tώρα ψάχνεις κι εσύ τι θεωρούνται οι σαλεμένοι Γιακούζα. Πήγαινε στο τόπικ τους να δεις τι παίζουν στο περίπου, τα χω γράψει αναλυτικότατα στο πρώτο ποστ. Δεν είναι ότι παίζουν μαθκορ μόνο, απλά έχουν πολύ περισσότερο τη μαθ νοοτροπία από μπάντες που θεωρούνται ντεμέκ πως ανήκουν στο είδος, τους λέλους όπως εύστοχα ειπώθηκε.
Άσχετο, αλλά θα ήταν ωραίο να υπήρχε ένα ντοκιμαντέρ, που οι πρωτοπόροι του είδους, να λένε για το πως άρχισαν, το τι άκουγαν κτλ. Αν έχει πέσει στην αντίληψη κάποιου, ας κάνει τον κόπο να πετάξει ένα λινκ πλιζ.
Θεωρώ ότι και το Axe To Fall είναι εξίσου ολοκληρωμένος δίσκος. Ωστόσο πιστεύω πως το Jane Doe κέρδιζει σε λιγοστά σημεία. Ενα από αυτά είναι η περίοδος κατά την οποία έσκασε αυτή η ΒΟΜΒΑ (ένα άλλο είναι το έπος JANE DOE). Θεωρώ ότι μέχρι τότε στο ιδίωμα σπάνιζε κάτι το τόσο ακραίο, τόσο καλοπαιγμένο, τόσο άρρωστο, τόσο άρρωστα όμορφα, που σε άφηνε μαλάκα με το πρώτο άκουσμα. Μη πεταχτήτε αμέσως! Δεν είπε ότι δεν υπήρχε, απλά σπάνιζε σε σημαντικό βαθμό. (Κοινώς εννόω ότι το Axe To Fall βασιζόταν σε μία απίστευτή συνταγή και φυσικά βγήκε εκπληκτικο από αυτή τη μέγαλη μπάντα.)
Σχετικά όμως με converge ας μη ξεχνάμε και τα ενδιάμεσα έπη. βλ.: No Heroes κλπ
Συγκεκριμένα το no heroes μ’ αρέσει εξίσου με τα 2 που προανέφερα. Κομμάτια όπως: το ομώνυμο, το grim heart-black rose, και το orphaned σπανίζουν
Αυτά μέχρι τώρα. Θα επανέλθω σύντομα στη θρεντάρα αυτή πιο αναλυτικα, μιας και τώρα είναι αργούτσικα
Προσυπογράφω για τη συγκεκριμένη μπάντα, οι φαν του είδους πρέπει να τους τσεκάρετε.
Ακούστε τα album με χρονολογική σειρά για να καταλάβετε και την εξέλιξη τους.
Ακομη μου κανει εντυπωση πως και δεν εχουν αναφερθει οι BTBAM
Μπορει τα τραγουδια τους να μην ειναι αμιγως math,να ειναι πιο μελωδικα,να progressiv-ιζουν και να death-ιζουν,αλλα οι math επιρροες ειναι τεραστιες.Αν οντως ταιριαζουν σε αυτο το θρεντ,τοτε
Έχει υπάρξει μια σύγχυνση στο thread. Και όχι άδικα.
βασικά το math είναι εντελώς abstract έννοια, πάνω σε BTBAM κολάνε από Opeth μέχρι Srapping Young Lad.
Προσωπικά δεν μπορώ να δεχτώ το math σαν ολοκληρωμένο είδος (scream φωνητικά, κουτσουρεμένα μέτρα, γρήγορο tempo) όσο μπορώ να το δεχτώ σαν extra στοιχείο σε πειραματικό ήχο, sorry που επαναλαμβάνομαι αλλά…
Ναι, αλλά αυτό συμβαίνει με όλα τα “φρέσκα” είδη που δεν έχουν ακόμα θαφτεί στη λήθη ώστε να τα εξετάσεις ενδελεχώς και να χαρτογραφήσεις όλες τις πτυχές τους.
Για ΒΤΒΑΜ δεν έχω άποψη γιατί δε μ’αρεσουν και δεν έχω ασχοληθεί.
Προφανώς μπορεί να υπάρξει σύγχιση, αλλά κοντά στο νου κι η γνώση. Είναι προφανές ότι οι SYL, οι Opeth ή οι Cryptopsy είναι οφτόπικ εδώ μέσα. Γενικότερα το -core στον τίτλο δεν είναι τυχαίο τελικά.
Από κει και πέρα, δες το εισαγωγικό ποστ και όλη την πρώτη σελίδα. Ε όσο ασαφης και πειραματική να είναι αυτή η σκηνή, ε οι Botch με τους Converge έχουν μια μεταξύ τους συνάφεια που δεν την βρίσκεις στην εξίσωση DEΡ-Opeth πώς να το κάνουμε.