Same title,different song

Να και κάτι καλό που βγήκε απ’ τα μαδομούνια στο άλλο τόπικ :stuck_out_tongue:

Radiohead

Γενικά, έχει επικρατήσει ότι, ό,τι βγάλουν οι Radiohead είτε είναι αριστούργημα, είτε δεν το πιάνει ο κόσμος γιατί είναι 1000 χρόνια μπροστά. Λογική που εν μέρει την καταλαβαίνω (περισσότερα στις ψήφους του 2001-2003 και 2006, που θα μιλήσω με αληθινά φανμποιλίκια συναισθήματα, αλλά δίκαια), αλλά είναι και λίγο αστεία. Όπως και να’ χει, τεράστια μπαντάρα οι Radiohead (με το καλύτερο album των 90s για μένα), και καλο ως αρκετά καλό το πιο πρόσφατο album τους (και ίσως τελευταίο? δεν ξέρει κανείς αυτοί εμφανίζονται και εξαφανίζονται απ’ το πουθενά), με παρόμοια βαθμολογία για το συγκεκριμένο τραγούδι

QOTSA

Από το 4ο album των QOTSA, και αυτό που έχω να τους προσάψω με την εντελώς θετική έννοια, είναι πως οποιοδήποτε τραγούδι τους μπορεί να μπει στον οποιοδήποτε album τους. Πράγμα που συνειδητοποίησα πριν καμιά βδομάδα στο πολυτεχνείο, καθώς είχε μια εκδήλωση (ίσως ορκομωσία?) και το έβαλε ο DJ να παίζει, και το Lullabies ήταν η 5η μου επιλογή όσο προσπαθούσαμε να θυμηθούμε ποιο τραγούδι είναι. Μεγάλη μπαντάρα και μεγάλο τραγούδι, από τα βασικά γρανάζια του δίσκου (η μηχανή, το τιμόνι και οι ρόδες είναι το Little Sister, τα καθίσματα και οι καθρέφτες το I Never Came, τέσπα ό,τι μένει είναι το Burn The Witch).

  • Radiohead
  • Queens Of the Stone Age

0 voters

Η μαγισσα στο βιντεο ειναι η τοτε συζυγος του Lanegan, ο οποιος εκανε και δευτερα φωνητικα. Κομματαρες αμφοτερες.

1 Like

Τα έχουμε γράψει κι εδώ κύριε

Επίσης ψήφισε και άσε τα κομματάρες (ψήφισε και στα σέντερ φορ στο Πρέμιερ τόπικ τώρα που το θυμήθηκα)!

Εβαλες Ντρογκμπα;

1 Like

opposite title

Lana Del Rey - Paris, Texas

Paris Texas - Lana Del Rey

2 Likes
  • Dream Theater
  • Judas Priest

0 voters

1 Like

Καιρό έχει να κινηθεί αυτό το νήμα, για πάμε λίγο:

Baying of (the) Ηounds

Ο χαρακτηριστικός ήχος που βγάζουν τα λαγωνικά όταν βρίσκονται σε κυνήγι και έχουν εντοπίσει την μυρωδιά του θηράματος έχει εμπνεύσει τίτλους τραγουδιών – ίσως για την αγωνία που προκαλεί ο συγκεκριμένος ήχος όταν βρίσκεσαι στη δυσχερή θέση να είσαι το θήραμα!

Ένα κομμάτι που ξεχωρίζει από το Ghost Reveries των Opeth έχει αυτό τον τίτλο. Πρόκειται για ένα από εκείνα τα μακροσκελή τους, που καταφέρνουν να μεταδώσουν την ένταση, την μελαγχολία, την ατμόσφαιρα, με τις εναλλαγές μεταξύ των επιθετικών και των μελωδικών σημείων να διαπερνάνε όλη την γκάμα των συναισθημάτων, όπως οι Opeth ξέρουν πολύ καλά να κάνουν!
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο τίτλος είναι ένας φόρος τιμής από αυτούς που συνηθίζει να κάνει ο Μιχάλης ο Åkerfeldt, εδώ στους Βρετανούς Comus, μιας και η φράση συναντάται στους στίχους του Diana από το εμβληματικό First Utterance LP τους, στο οποίο επίσης, και συγκεκριμένα στο Drip Drip υπάρχει ο στίχος My Arms Your Hearse, αν μας λέει κάτι αυτό!

Στο περίπου ομώνυμο ντεμπούτο των Cauldron Born που κυκλοφόρησε στα πέτρινα χρόνια για το USPM θα βρούμε ένα κομμάτι με τον ίδιο πρακτικά τίτλο, έστω κι αν πρόκειται για το… ήμισυ αυτού! Ένα κομμάτι στο power – speed τεχνικό ύφος των εν λόγω με τον ηγέτη τους Howie Bentley να επιδίδεται στο κιθαριστικό όργιο με τους καλπάζοντες ρυθμούς και τις neoclassical νύξεις που τόσο απολαμβάνει!

7 Likes
  • Bon Jovi
  • Linkin Park

0 voters

Το παραμελήσαμε λίγο αυτό το νήμα τον τελευταίο καιρό! Για πάμε:

Childhood’s End

Το τέλος της παιδικής ηλικίας που κατά κανόνα σημαίνει την απώλεια της αθωότητας και πολλές φορές η συνειδητοποίηση του έρχεται με αφορμή κάποιο μεμονωμένο γεγονός (ή και σαν συνέπεια αυτού) έχει απασχολήσει θεματικά συγγραφείς αλλά και μουσικούς, μιας και συχνά ο παράγοντας νοσταλγία για την περίοδο εκείνη έχει μεγάλη βαρύτητα! Ο τίτλος συναντάται, κατά χρονολογική σειρά εμφανίσεως, στο Obscured By Clouds των Pink Floyd στο αριστουργηματικό Mispaced Childhood των Marillion (αλίμονο!) όπου πάντως ανεβάζει το μελαγχολικό κλίμα που επικρατεί έως τότε στον δίσκο, όπως και στο Fear of the Dark των Iron Maiden, ένα από τα “κρυμμένα διαμάντια” τους!

4 Likes

Άπαντα υπέροχα, αλλά το Maiden είναι τόσο κάργα υποτιμημένο που η επιλογή καθίσταται πανεύκολη.

Μιλάμε για τρελή κομματάρα.

4 Likes

Φυσικα και μονο MAIDEN, μιλαμε για αρρωστια, κομματαρα

1 Like

Marillion, Maiden, Floyd θα έλεγα.

1 Like
  • Baroness
  • Collective Soul
  • Slash
  • Motörhead
  • Paradise Lost

0 voters

Πάμε μια ακόμη τριάδα ομότιτλων κομματιών επειδή έχω… έμπνευση και σήμερα έχουμε τοπική αργία - παρεμπιπτόντως, χρόνια πολλά στα ελεύθερα Γιάννενα!

The Entity

Μια μεταφυσικής προελεύσεως – και όχι πάντα… αγαθών προθέσεων - “οντότητα” προφανώς κινεί την έμπνευση αρκετών από τον metal κόσμο! Το The Entity των φοβερών και τρομερών Dark Quarterer βρίσκεται στο συγκλονιστικό ντεμπούτο τους και αυτό κανονικά θα έφτανε για να καταδείξει την απαράμιλλη ποιότητα του. Για όσους δεν τους γνωρίζουν, ας σημειώσουμε ότι (και) εδώ έχουμε το εξαίρετο, αντισυμβατικό songwriting με τις δαιδαλώδεις δομές, τα υπέροχα μελωδικά leads και τα αρχοντικά solos που γενναιόδωρα προσφέρει ο απίστευτος κιθαρίστας Fulberto Serena, με τον μπασίστα Gianni Nepi να ερμηνεύει με θεατρικότητα τους, πρόδηλα γραμμένους από κάποιον μη αγγλόφωνο, στίχους!
Και στο καταπληκτικό Mammons War, album επιστροφής των doom ηρώων Count Raven συναντάμε αυτόν τον τίτλο (και εδώ περιττεύουν, θέλω να πιστεύω, οι συστάσεις περί ύφους και ποιότητας!), ενώ και οι Καναδοί thrashers Sacrifice έχουν το δικό τους στο Forward to Termination LP τους!

3 Likes

(Lost In) Hollywood

The Cranberries – Το ηχητικό αντίστοιχο ενός ονειρεμένου φθινοπωρινού πρωινού. Αγνή αλτ ομορφιά. Φωνή από τα ουράνια. Not so glamorous at all. Έτσι ανοίγεις δίσκο.

+ Τεράστια καρδιά στην ασύλληπτη εκδοχή των Emma Ruth Rundle & Thou. Έτσι κάνεις διασκευή.-

Nick Cave & The Bad Seeds – Γνήσια μαύρο. Βαρύ με τον πιο ουσιαστικό τρόπο. Ένας θρήνος με μουσική επένδυση. Κάθε γραμμή και μια μαχαιριά. It’s a long way to find peace of mind.

Χόνοραπλ μένσιο στην ολόφωτη γκρούβα της συνεργασίας Gorillaz με Snoop & Jamie Principle, στις glittery χιτάρες από Madonna και Shakira Catherine Zeta Marina (And Τhe Diamonds) και στο γουστόζικο μοντερνομέταλ των Thornhill.

Rainbow – Τρομερά υποτιμημένο, ποτέ ξεχασμένο. Κλασικό με όλη την έννοια της λέξης. Δίδυμο Blackmore & Powell για πούλιτζερ, Bonnet ακριβώς από δίπλα. Έτσι κλείνεις δίσκο.

System Of A Down – Τυπική περίπτωση τραγουδιού που ήταν πολύ καλό για να γίνει επιτυχία. All you bitches put your hands in the air and wave 'em like you just don’t care. :wave:

4 Likes

Βάλε poll όμως, γιατί το ξεχνάτε αρκετές φορές?? Των SOAD για μένα πάντως είναι το καλύτερό τους κομμάτι και από πάντα το αγαπημένο μου

Καιρό έχουμε να τα πούμε από εδώ, για πάμε:

Edge of the/a Knife

… ή “στην κόψη του ξυραφιού”, όπως θα λέγαμε στην γλώσσα μας, μια έκφραση που προσφέρεται για τίτλος τραγουδιού! Και όντως, τον τίτλο συναντάμε στο Frost and Fire ντεμπούτο των Cirith Ungol όπου απηχούν ακόμη οι seventies καταβολές των cult ήρωών από την California, στο προπέρσινο Dreamkiller των Sumerlands, όπως και στο πολύ καλό περσινό LP της επιστροφής των θρυλικών Jag Panzer!

5 Likes

Σκεπτόμενος το “Hey you” των Floyd, γελάω με το γεγονός πως ήταν το standard κομμάτι του συγκροτήματος (άντε, μαζί με το “Wish you were here”) που έβρισκες στις κλασικές “Rock ballads” συλλογές. Όχι ότι τυπικά δεν μπορεί να το εντάξει κανείς σ’ αυτήν την κατηγορία κομματιών, αλλά ακόμα κι αν με άγαρμπο τρόπο «αφαιρέσουμε» το τραγούδι από το συνολικότερο concept στο οποίο ανήκει (και μέσα στο οποίο είναι στρατηγικά τοποθετημένο σηματοδοτώντας τη μετάβαση στο δεύτερο και πιο σκοτεινό μέρος του “The wall”), ακόμα κι αν αγνοήσουμε τους στίχους που λένε ό,τι λένε, και πάλι παραμένουν αρκετές δόσεις «μαυρίλας» ώστε αυτό το τραγούδι να σε φέρνει σε μια άβολη θέση όσο το ακούς. «Μαυρίλα» που απορρέει από τα σκοτεινά ακόρντα, τα αγωνιώδη bends του Gilmour στο solo, την (πανέξυπνα) «καμουφλαρισμένη» βασική μελωδία του “Another brick in the wall” στο ρυθμικό από πίσω, το ξέσπασμα του Waters στο τελευταίο verse κι απ’ αυτόν τον καταραμένο ήχο των «μαμουνιών» που μάλλον παριστάνουν τα «worms that ate into his brain». Τι να λέμε τώρα, μέσα σε 4 λεπτά οι τύποι επιβεβαιώνουν γιατί άξιζαν να πιάνουν τη μία κορυφή μετά την άλλη στο γνωστό παιχνίδι του anhydriis.

Από την άλλη, έχουμε ένα κομμάτι των Scorpions που δεν ξέρω αν θεωρείται από τα πιο γνωστά τους, για τον απλούστατο λόγο ότι δε συμπεριλήφθηκε ποτέ σε full-length δίσκο. Παρ’ όλα αυτά, προσωπικά το συγκαταλέγω στις λαμπρές στιγμές των «Σκορπιών» και μάλιστα θεωρώ ότι ξεφεύγει αρκετά από το καθιερωμένο στυλ τους. Όχι τόσο γιατί εδώ τραγουδάει κι ο Shenker πέρα από τον Meine (και τα πάει περίφημα!), αλλά γιατί αυτή η τόσο απλή, straight-forward δομή του τραγουδιού και η βασική γλυκόπικρη μελωδία του, περισσότερο θα ταίριαζε σε post-punk καταστάσεις, παρά στις εντυπωσιακές ενορχηστρώσεις των Γερμανών. Πραγματικά πιστεύω ότι μία τέτοια προσέγγιση/διασκευή θα του ταίριαζε πάρα πολύ.

Ωστόσο, όσο καλό και να είναι, τα βάζει μ’ έναν ογκόλιθο.

  • Pink Floyd
  • Scorpions

0 voters

Η αλήθεια είναι ότι οι Ghost θα έπρεπε να θεωρηθούν τουλάχιστον βλάσφημοι που τόλμησαν ν’ ανασύρουν αυτόν τον τίτλο ξανά, αλλά πώς να τους κρατήσουμε κακία με τέτοια κομματάρα που βγάλανε; Μία σύνθεση που κλείνει με τον καλύτερο τρόπο το πιο pop και πομπώδες τους album (που, για να μην ξεχνιόμαστε, όχι μόνο κατέκτησε την πρώτη θέση εκείνης της χρονιάς στο παιχνίδι του anhydriis, αλλά συγκέντρωσε και το υψηλότερο ποσοστό ψήφων όλης της δεκαετίας -σημειωτέων ότι έβγαλαν και οι Metallica δίσκο εκείνη τη δεκαετία και βάρεσαν και πρωτιά. Επίσης μόλις συνειδητοποίησα ότι δύσκολα δε θα «επιστρέφουμε» ξανά και ξανά σ’ αυτό το παιχνίδι για να επιβεβαιώνουμε ή ν’ αμφισβητούμε τις επιλογές του forum γράφοντας για album!), όντας ουσιαστικά ένα τραγούδι-«ταυτότητα» της κατεύθυνσης του συγκεκριμένου δίσκου…

…πράγμα που ισχύει και με το παραπάνω και για το “Life eternal” των Mayhem και τον τρόπο με τον οποίο έχει «στιγματίσει» το “De mysteriis dom Sathanas”. Δεν νομίζω να είμαι ο μοναδικός που έχει σκεφτεί ότι αυτό είναι ίσως το μοναδικό κομμάτι του δίσκου που συνοψίζει και συγκεντρώνει όλο «zeitgeist» της συγκεκριμένης μπάντας. Ο Dead είναι εκεί μέσω των στίχων που τον συνόδευσαν στην τελευταία κατοικία του, ο Attila μέσω της μοναδικής ερμηνείας του, ο Vikernes διεκδικεί στα ίσα χώρο μ’ ένα απλό «κατέβασμα» στο μπάσο, ο Euronymous επιδεικνύει το πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα guitar solos σ’ αυτό το είδος της μουσικής, το «σιδηροδρομικό» riffing του Snorre είναι εδώ, όπως και ο υπνωτιστικός mid-tempo ρυθμός κλπ. κλπ. Κάποια αστέρια ευθυγραμμίστηκαν εδώ και εγένετο ΖΩΗ ΑΙΩΝΙΑ.

  • Mayhem
  • Ghost

0 voters

Αχ, ρε γαμώτο, ξέχασα να βάλω να φαίνεται τι ψήφισε το κάθε άτομο. :angry:

1 Like

(Τα στερητικά που λέγαμε)

Είναι δυνατόν να μην έχει παίξει ντέρμπι με μία από τις πιο πολυ-χρησιμοποιούμενες λέξεις στην ιστορία της μουσικής; Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά μ’ ένα γρήγορο ψάξιμο δε βρήκα κάτι. Τα παραπάνω κομμάτια είναι καθαρά ενδεικτικά -είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν άλλα τόσα. Πάμε για ένα πολυσυλλεκτικό poll, λοιπόν.

Ξεκινάμε με τους Anathema κι ένα τραγούδι του “The silent enigma” που ακολουθεί το σύνηθες μοτίβο ακουστικού-ιντερλούδιου-με-γυναικεία-φωνητικά που υπήρχε στα πρώτα album των Βρετανών (βλέπε και“Everwake”-“J’ai fait une promesse”). Πανέμορφα κομμάτια όλα τους, και το συγκεκριμένο θα μπορούσαμε να πούμε ότι διακατέχεται κι από το πιο σκοτεινό/πειραματικό vibe αυτού του δίσκου.

Εντάξει, για το “Alone” των Arcturus λέω να μην πω κάτι -θα εκπλαγώ αν δεν πάρει κι όλες τις ψήφους δηλαδή. Από τις συγκλονιστικότερες στιγμές των 90’s ξέρω ‘γώ;

Μεταφερόμαστε στους Depeche Mode και σ’ έναν από τους τελευταίους τους δίσκους, ο οποίος προσωπικά δε με «κράτησε» και τόσο πολύ κι ούτε τον θυμάμαι ιδιαίτερα. Όχι κακό το “Alone” τους, αλλά από τα τραγούδια που ο Gore μάλλον γράφει όταν πάει για χέσιμο και λέει «ωπ, θα μου πάρει λίγη ώρα, ας ασχοληθώ με κάτι».

Και κλείνοντας, μεταφερόμαστε στην California των mid-90’s όπου δύο (από τις καλύτερες) μπάντες της Fat Wreck Chords χρησιμοποιούν τον ίδιο τίτλο σε κομμάτι τους. Των Strung Out είναι ένα καλό δείγμα σ’ ένα (σε γενικές γραμμές) άγουρο ντεμπούτο, ενώ των No Use for a Name μία από τις (σε γενικές γραμμές) αδύναμες στιγμές ενός κατά τ’ άλλα καταπληκτικού δίσκου. Το γρήγορο flow που μπαίνει στο 01:35, παρ’ όλα αυτά, είναι από τα πιο πορωτικά πράγματα που μπορεί ν’ ακούσει κανείς.

  • Anathema
  • Arcturus
  • Depeche Mode
  • Strung Out
  • No Use for a Name

0 voters

2 Likes