23 Σεπτεμβριου 1997
Λοιπον ειμαι κουρασμενος αλλα θελω να γραψω κατι για το ατοφιο δεκαρακι αυτο. Κι ετσι θα ειμαι συντομος και περιεκτικος. Μαλλον. Ή και οχι.
1ον, ο ηχος που εχει ο Portnoy στα τυμπανα του και συγκεκριμενα στα τομς και στο ταμπουρο θα επρεπε να διδασκεται σε οποιοδηποτε σεμιναριο για καλο ηχο σε τυμπανα. Το οποιο γινεται ακομα πιο εντυπωσιακο αν σκεφτει κανεις την ακριβεια και το θρασος με το οποιο παιζει ο Portnoy και γενικα, αλλα και ειδικα σε αυτον τον δισκο.
2ον, Αν και αναγνωριζω ποσο σκληρος ειναι ο ανταγωνισμος για κατι τετοιο, το Falling Into Infinity ειναι ο δισκος με τα καλυτερα solo απο τον Petrucci. Ακουγοντας το σολο στο Peruvian Skies, το μονο που σκεφτομαι ειναι πως δε θα μπορουσα με τιποτα να εμπιστευτω καποιον που θα μου πει οτι ακουει αυτο το σολο και δεν φτανει σε οργασμο. Για το Lines In The Sand τα πολλα λογια ειναι περιττα, ειναι περιφημο ως ενα απο τα καλυτερα του σολο. Το σολο στο Take Away My Pain ειναι απο τα πιο υποτιμημενα του εβερ, μπορει μεχρι κι ο @Leviathan να συμφωνησει με την σωστη χρηση της λεξης, καθοτι μιλαμε για 100 στα 100 σε αξια. Βαλε μετα και τα σολος στα Hollow Years, Trial Of Tears και τον προγκ οργασμο στο New Millenium, και δενει το γλυκο.
3ον, εχει Derek Sherinian. Αν και το ελεγα απο τοτε (εγω και οι φιλοι μου!), πλεον 23 χρονια μετα ειναι μια αρκετα πιο διαδεδομενη αποψη το οτι δεν επρεπε να εχει φυγει ποτε απο τους Dream Theater. Ο τυπος τους εδινε μια φοβερη ροκ αισθητικη κι εναν ροκ ηχο, ειχε καταπληκτικες ιδεες συνθετικα, και μπορουσε να παιξει σε ολα τα στυλ εξισου καλα, ειτε μιλαμε για πιανακι, ειτε για fusion ειτε για προγκ σολαρισμα.
4ον, εχει το καλυτερο εξωφυλλο τους οσον αφορα τον συμβολικο του χαρακτηρα, την πιο Pink Floyd ατμοσφαιρα και μουσικα και αισθητικα, και ενα loose concept που ειναι ακομα και σημερα συγχρονο (και τοτε πολυ μπροστα για την εποχη του). Επισης, ο Λαμπρι επαιζε ντεφι στα λαηβ.
Αυτα οσον αφορα τα γενικα. Οσον αφορα τα επιμερους, σε εντελως τυχαια σειρα:
- A New Millenium - 11/10 τραγουδι , οτι πιο τζαζ εχουν γραψει ποτε, αεναα στην τοπ δεκαδα μου
- Peruvian Skies - Pink Floyd meets Metallica και αρα 12/10, μπορω να το ακουω 24 ωρες σερι
- Hollow Years - Η αδερφη μου μπηκε με αυτο στον γαμο της, απορω τι σκεφτοταν, ξερει αγγλικα
- Hell’s Kitchen - απο τις αγαπημενες μου γειτονιες, και το καλυτερο τους instrumental
- Raise The Knife - τεραστιο κριμα που δεν μπηκε στον δισκο, υπηρχαν σκεψεις για 2πλο CD
- The Way It Used To Be - U2 meets Dream Theater, πανεμορφο, solo στο τελος = επος
- Lines In The Sand - ιντρο για Οσκαρ, σολο για Εμμυ, στιχοι για Πουλιτζερ, συνολο για Νομπελ
- Take Away My Pain - σαξοφωνακι, σολαρα, ρεφρεναρα, συνθεσαρα, μοναδικο
- Where Are You Now? - Συναισθημα και στιχοι στο over 9000, τι γλυκο τραγουδι (οξω πστρλ)
- You Not Me - Το τελειο χιτακι για τετοια μπαντα, απλα το λατρευω κι εχει τελειο outro
- Speak To Me - η μπαλαντα που επρεπε να μπει στον δισκο, απλα κομματαρα
- Anna Lee - Βγαλμενο απο δισκο Queen, και αρα ποτε και για κανεναν λογο filler
- Burning My Soul - Οχι το καλυτερο στον δισκο, οχι το μη χειροτερο. Και παλι, μια χαρα
- Just Let Me Breathe - η δισολια σβηνει ενστασεις για radio friendly χαρακτηρα
- Cover My Eyes - ροκ εν ρολ τριλεπτο χιτακι που ειναι οσο πιο 90ς γινεται και αρα τελειο
- Trial Of Tears - it’s raining on the streets of NYC, it’s raining deep in heaven και αντε γεια ρε που θα τολμησει οποιοσδηποτε να πει οτι ειναι οτιδηποτε λιγοτερο απο 10/10, screw your democracy
Μακραν ο πιο diverse δισκος τους, με τα περισσοτερα στυλ μουσικης και πιθανοτατα και ο πιο μελωδικος τους. Ενας δισκος που ομολογω οτι θα ηθελα παρα πολυ να εχει αποτελεσει βαση για μια διαφορετικη καριερα, αφου για μενα η προσληψη του Jordan Rudess τους εβαλε σε εναν μονοδρομο συνθετικα, πανω που ειχαν αρχισει να εξερευνουν πολλα μονοπατια.
Η αληθεια παραμενει πως μετα το Scenes From A Memory - το οποιο ειχε γραφτει κατα το 50% ηδη απο το 1995-1996 και εμεινε απεξω απο το Falling Into Infinity επισης, για να κυκλοφορησει επιτηδες πιο μετα ως ολοκληρος δισκος αντι ως 30λεπτο τραγουδι Metropolis pt.2 - η μπαντα μπηκε σε ενα τελμα κατα καποιον τροπο, αφου οποιοσδηποτε δισκος τους απο το 2000 και μετα θυμιζει ειτε παλιοτερους δισκους τους ή μιγμα με επιρροες απο αλλες μπαντες.
Και για να τελειωνουμε με τα παραμυθια και τις εμμονες του κατα τα αλλα υπερλατρεμενου Portnoy, ο οποιος πηρε την αλλαγη του You Or Me σε You Not Me με την συμμετοχη του Desmond Child και την μετετρεψε σε κατι εντελως διαφορετικο και τεραστιο στο μυαλο του:
In contrast to Portnoy’s comments, John Petrucci has spoken fondly of the album, and in a 2014 interview stated, “Maybe I could set the records straight: I think that’s a really big misunderstanding. The label didn’t have an influence on the album. We wrote the kind of album we wanted to write.”
Δεν θελει πολυ μυαλο για να καταλαβει κανεις οτι το FII ειναι ακριβως το αλμπουμ που ηθελαν να βγαλουν, αν εχει ακουσει τις προηγουμενες δουλειες τους. Ειναι η απολυτη φυσικη εξελιξη μετα το Awake και το Change Of Seasons. Το μονο κριμα, που ειναι οντως λογω της Elektra, ειναι πως δεν τους αφησαν να βαλουν και τα αλλα 5 τραγουδια και να το κανουν διπλο αλμπουμ. Πιστευω πως αν ο δισκος ειχε κυκλοφορησει και με τα 16 τραγουδια που εγραψαν, θα ειχε πολυ μεγαλυτερη αποδοχη στους δυσκολους προγκρεσιβαδες και ντρημθηατεραδες, ως κατι αρκετα πιο grande. Για μενα ειναι ουτως ή αλλως αψεγαδιαστος.
Αυτα τα λιγα. Δισκος που με συντροφευει απο τα 16 μου, και λογικα μεχρι να πεθανω. Σιγουρα θα μπορουσα να πω πολλα περισσοτερα, αλλα ας σταματησω εδω.