4ο album των Muse και έχω γράψει πως πιστεύω ότι είναι το καλύτερο τους. Δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο να ισχυριστείς όταν έχεις βγάλει μέσα σε μια πενταετία το Origin και το Absolution, αλλά τα κατάφεραν και επιμένω στην άποψή μου. Κράτησαν όλα αυτά που τους έκαναν μοναδικούς, πειραματίστηκαν, έβαλαν καινούρια πράγματα στα τραγούδια τους και πάνω απ’όλα ακούς επιτέλους ένα “επαγγελματικό” album. Κάθε ένας ήχος είναι σωστά φτιαγμένος, η παραγωγή είναι καταπληκτική, και κυρίως ο Matt έχει φτιάξει τη φωνή του στα επίπεδα ενός τραγουδιστή που δεν τραγουδάει με το ταλέντο του κυρίως, αλλά με πλήρη έλεγχο του τι πρέπει να κάνει (αν και η κορυφή του θα έρθει με τα δύο επόμενα album τους). Album κορυφής και εδραίωσης κυριαρχίας.
Take A Bow: Αχ αυτά τα synths… Ένα space έπος, με όλα αυτά που έχει ένα κλασσικό Muse κομμάτι, αλλά όχι ένα αναγνωρισμένο Muse κομμάτι. Στα ίδια μήκη κύματος με το Space Dementia, μέχρι να αρχίσει τα σηκώματα ο Matt. Το είχαν ήδη έτοιμο απ’το 2004, στο live του Glastonbury είχαν παίξει μια early version. Buuuurn, you will buuuuurn in heeelllllllll. Pwopa. Είχα την τύχη να το δω live στην drone tour. Αχ αυτά τα synths…
Starlight: Τα έχω ξαναπεί, ένα υπερυπερυπερυπερχιτ και δικαιωματικότατα. Ένα ακατέβατο 10αρι (γιατί ρε Matt δεν κρατάς πια την κιθάρα γαμώ?). Μπορεί να το έχουμε βαρεθεί, μπορεί να είναι υπερπαιγμένο, αλλά είναι κομματάρα, ο τέλειος συνδυασμός Muse feeling, radio-friendly, rock κομματιού. Αχ αυτά τα synths… Αυτός ο σαν-compressed ήχος που ακούγεται στο background του πρώτου ρεφραίν, που έρχεται και φεύγει μου έχει μείνει καρφωμένος απ’την πρώτη στιγμή που τον άκουσα. Πριν πω για το αγαπημένο μου σημείο στο τραγούδι, ας δώσουμε τα εύσημα στον Dom για το πιο απλό drum beat που έχει φτιάξει ποτέ, αλλά είναι τόσο κολληματικό. Πάντα μου άρεσαν αυτά τα jamming περίπου πράγματα που μπαίνουν σε στούντιο εκτελέσεις, και εδώ είναι ό,τι καλύτερο έχω ακούσει και φυσικά μιλάω για το 2ο ρεφραίν, όταν ο Matt λέει “If you promise not to fade away” και πατάει μαζί με τη μελωδία της φωνής τις αντίστοιχες νότες στην κιθάρα και πριν το τελευταίο ξέσπασμα που κάνει αυτό το μπρρρρρρρρρρρρ ανεβαίνοντας την ταστιέρα. ΚΟΜΜΑΤΑΡΑ
Supermassive Black Hole: Μας το φάγαν λίγο οι βρυκόλακες του Twilight, αλλά μιλάμε για άλλη μια κομματάρα. Τραγούδι πάρτι 10000000%, α πι θα νο groove, καυλωτικότατο riff και με άψογα δεύτερα φωνητικά από τον Chris τον μάστορα. Ως είθισται ο μεγαλύτερος τρολάς και ιδιοφυία Matt, κάνει τα δικά του στο τραγούδι στο background, και είναι τόσο έξυπνο αυτό το Pe Pe Pe Pe Pe Pe Pe που ακούγεται σαν percussion στο τελευταίο ρεφραίν.
Map Of The Problematique: Τι να πεις, το πιο όμορφο τραγούδι τους. Ο Dom συνεχίζει να δίνει ρέστα, πάντα λάτρευα το βαθύ ήχο του ταμπούρου. Τι να πεις, το πιο όμορφο τραγούδι τους.
Soldier’s Poem: Μεχ και πολλά λέω
Invincible: Πρόγονος του Survival? Μπορεί, ένα από τα μεγαλεπήβολα τραγούδια τους, μπράβο για το slide guitar. Χεχε, έρχεται το τελευταίο μέρος όμως του τραγουδιού και σε κοπανάει στο κεφάλι με την ευγενική χορηγία της μπασογραμής του Chris και το tapping του Matt. Συγχαρητήρια στα παιδιά που ξέρουν να γράφουν τέτοια κομμάτια, γαμώ το κεφάλι μου.
Assassin: Το κρυφό διαμάντι του δίσκου, και λέω κρυφό γιατί η σωστή version είναι το Grand Omega Bosses που είναι b-side του Knights. Πως μπορούν να γράφουν τόσο διαφορετικά τραγούδια και να μη ξεφεύγουν απ’το ύφος του album και να είναι όλα Muse σήμα κατατεθέν? Ντάξει, το κόψιμο με το Rachmaninov είναι για να μας θυμίσει ο Matt από που πήρε πολλές απ’τις ιδέες του (γκουχ γκουχ) αλλά και πάλι γαμάει.
Exo-Politics: Δεν ξέρω γιατί μ’αρέσει τόσο πολύ, αλλά έχω τις υποψίες μου. Όπως στο Origin έχουμε το Bliss (άντε και το Plug In Baby) και στο Absolution το The Small Print, έτσι κι εδώ το πιο απλό κομμάτι τους riff, κουπλέ, ρεφραίν, γέφυρα/σόλο, κουπλέ, ρεφραίν είναι πιθανότατα το αγαπημένο μου, γιατί είναι απλά απλό. Ένα ωραίο rock κομμάτι, στη βασική του φόρμα από ένα συγκρότημα που αποδεδειγμένα μπορεί να γράψει πιο “δύσκολα” κομμάτια. Οι καραμούζες στο τέλος είναι άλλη μια ευχάριστη προσθήκη και φυσικά, το “oahghgheah” του Matt πριν το τελευταίο στίχο του ρεφραίν πάντα με κάνει να βήχω όταν προσπαθώ να το τραγουδήσω στο αμάξι τέρμα.
City of Delusion: Underrated 10000000000%. Ισπανικές (?) κιθάρες, τα ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ στο δεύτερο κουπλέ σπέρνουν (και σε κάνεις να αναρωτιέσαι τι άλλο θα σκεφτεί να βάλει στα τραγούδια του ο τύπος για να φτιάξει groove) κα μην ξεχνάμε έχουμε solo τρομπέτα (!). Τρομπέτα που στα live του 07 έχουν κανονικό τρομπετοπαίχτη, πιστεύω θα γέλαγα full αν το έβλεπα αυτό μπροστά μου. Βασικότατο κομμάτι της μηχανής του album, πιθανώς να μπορούσε και χωρίς αυτό αλλά δε θα πήγαινε και πολύ μακριά, είναι από αυτά τα δευτεροτρίτα τραγούδια που έχουν τόσο μεγάλη ποιότητα και ανεβάζουν τα album στα ύψη ως σύνολο.
Hoodoo: Εδώ έχουμε σίγουρα ισπανικό vibe, και μάλλον καταλαβαίνεις πως είναι λόγω concept, δηλαδή Αρειανοί καβαλάρηδες στις κοιλάδες σε extravaganza καταστάσεις. Δύσκολο κομμάτι, μία το σιχαίνομαι μία μου αρέσει, σίγουρα δεμ ακούγεται μόνο του αλλά στη ροή του album.
Knights of Cydonia: Από τα πιο αναγνωρίσιμα κομμάτια τους και δικαιωματικά. Δεν υπάρχει κάπου που να υστερεί. Τρελό groove, sing along στην κιθάρα (μέχρι να πιάσει τις ψιλές ο Matt) και ασταμάτητο build-up. Μπορεί να το παίζουν 238 σερί χρόνια ως κλείσιμο, αλλά το αξίζει. Στο riff στο τέλος, τα έχεις δώσει όλα, τραγουδάς μαζί με τον Matt “NOONE’S GONNA TAKE ME ALIIIIIIIIIIIVE” και απλά το περιμένεις σα λύτρωση. Έχει και τον καλύτερο στίχο που έχει γράψει ο (κακός συνήθως στους στίχους) Matt, δηλαδή το “Don’t waste your time, or time will waste you”.
Glorious: Μέρος της Japanese edition, το αγαπημένο τραγούδι του Dom, το παίξαν πρώτη φορά μετά το 2005, στο SBE το 2017 στην καλύτερη μάλλον συναυλία τους εδώ και πολλά χρόνια. Η μπασογραμή σπέρνει από πίσω και έχει δύο feat που πάντα μου άρεσαν, δηλαδή το riff της κιθάρας να συγχρονίζεται με τα χτυπήματα των drums και το tremolo picking. Στην ίδια κατηγορία με το City of Delusion ως προς την αξία του στο album.
Honorable mentions, τα 2 b-sides, δηλαδή το Easily και το Crying Shame. Το πρώτο είναι το αγαπημένο τραγούδι του Matt (και το παίξαν κι αυτό στην SBE, που προσπάθησα πάρα πάρα πολύ να πάω, περιμένοντας κοντά στις 9 ώρες σύνολο στην ούρα τις δύο μέρες που ήταν διαθέσιμα τα εισιτήρια αλλά δεν πρόλαβα) και είναι ένα ακόμη κλασσικό underrated Muse κομμάτι, ενώ το δεύτερο πιθανότατα είχε ξεμείνει απ’το Showbiz