Τι έγινε ρε σεις, βαλθήκαμε να ξεθάψουμε τα αρχαία threads και ξεχάσαμε τα πρόσφατα; Δεύτερο σερί από μένα, δεν πειράζει…
Κατά καιρούς γινόμαστε μάρτυρες της θλιβερής προσπάθειας αναβίωσης κάποιου “ρετρό” ήχου, του περιβόητου NWOBHM εν παραδείγματι, από νέες μπάντες που δεν πείθουν ούτε τους εαυτούς τους, ή από κουρασμένους παλαίμαχους που η όποια καριέρα έχουν διαγράψει τους έχει αποξενώσει οριστικά από τον άλλοτε ακμαίο εαυτό τους. Για να καταφέρεις να ακούγεται ο δίσκος σου που κυκλοφόρησε το 2004, κάνοντας χρήση της σύγχρονης παραγωγής, σαν ένα κλασικό NWOBHM LP πρέπει να έχεις αναδυθεί απ’ ευθείας από το underground ύστερα από 20 χρόνια, δηλαδή εν ολίγοις, να είσαι οι Pagan Altar! Αναγκαία συνθήκη αυτή, ικανή όμως;
Στο “Lords of Hypocrisy” υπάρχουν νέες εκτελέσεις κομματιών από την περίοδο 1978-’83. Συνήθως τέτοιες απόπειρες ηχούν παρωχημένες, γερασμένες. Όχι στην περίπτωση αυτών των απίθανων Βρετανών, των ευλογημένων με τόσα χαρίσματα, των καταραμένων να μένουν στην αφάνεια.
Μιλώντας για χαρίσματα, ο κιθαρίστας/ αποκλειστικός συνθέτης Alan Jones έχει πολλά από δαύτα. Η σπουδαία αίσθηση της μελωδίας είναι ένα. Πρακτικά στα τραγούδια η έννοια του ρεφρέν έχει καταργηθεί, τόσο υπερεπαρκή και μαγευτικά είναι τα μέρη του. Ικανότατος και με αψεγάδιαστη αίσθηση του μέτρου, και στα solos του που ανεβάζουν επίπεδο τις συνθέσεις, αλλά και στα riffs – και εδώ έχουμε doom riffs σημειωτέον!
Η μυστικιστική αύρα ενισχύεται από τον τραγουδιστή και πατέρα του (!), Terry. Αδιαφορώντας για τους περιορισμούς της φωνής του, καταθέτει ψυχή με τα “ιδιότροπα”, ένρινα φωνητικά του και δημιουργεί μια υποβλητική ατμόσφαιρα, που μαγνητίζει την προσοχή του ακροατή – ακόμη κι όταν δεν διακρίνει ακριβώς τι λέγεται! Οι στίχοι του αποτελούν στην ουσία λαϊκή ποίηση, χωρίς εννοιολογικές ασάφειες και συμβολισμούς, όμως με αδιαμφισβήτητη λογοτεχνική αξία! Υπάρχει, παρεμπιπτόντως, ένα γενικό θέμα στους στίχους: η υποκρισία στις διάφορες μορφές της, το πόσο αθεράπευτα αυτοκαταστροφικός είναι ο άνθρωπος κλπ.
Θα ήταν άδικο από ένα τόσο συμπαγές, άψογο σύνολο, όπου heavy ύμνοι διαδέχονται ήπια ιντερλούδια (κάποιες φορές κάτω από τον ίδιο τίτλο), να ξεχωρίσει κανείς κομμάτια, όταν ακόμη και οι σύντομες συνθέσεις (“Satan’s Henchmen”) καθηλώνουν, επιβάλλεται όμως να ειπωθεί ότι στα “Armageddon” και “The Aftermath” ενυπάρχει η πεμπτουσία του heavy metal…
…όπως και το ότι η Μοίρα μπορεί να κατέστησε τόσο δύσκολο το “συναπάντημα” με τους Pagan Altar, για να γίνεται εμφανέστερη η εύνοια της όταν αυτό συμβεί!